میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، روز دوشنبه ۱۰ بهمن چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر آخرین روز برگزاری خود را سپری کرد و نمایشهای در نظر گرفته شده در بخش صحنهای و خیابانی جشنواره اجرا شدند.
برزیل شکست خورد
در روز دهم جشنواره تئاتر فجر مجموعه تئاتر شهر با سالن اصلی خود میزبان نمایش «بیوطن» از کشور برزیل بود. این نمایش که در اولین اجرا با استقبال مخاطبان روی صحنه رفت با گذشت دقایقی از اجرا شاهد بیرون رفتن مخاطبان و خالی شدن سالن بود.
این اتفاق در نوبت دوم اجرای «بیوطن» نیز رخ داد و این اثر نمایشی نتوانست رضایت مخاطبان را جلب کند.
شب سفرا در تئاتر شهر
سفرای کشورهای رومانی، پرتغال و برزیل از جمله مهمانان ویژه روز دهم چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر بودند که در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «بیوطن» از برزیل نشستند که در جذب رضایت مخاطب موفق نبود.
اصفهانیها گروه موفق تئاتر شهر در روز دهم جشنواره
نمایش «خوابهایم سراغ تو را میگیرند» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی از اصفهان در روز دوشنبه ۱۰ بهمن در ۲ نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.
این نمایش با استقبال قابل توجه مخاطبان در ۲ اجرای خود مواجه شد و شاهد حضور مخاطبان خارج از ظرفیت در سالن بود.
روسیه تالار وحدت را زنده کرد
تالار وحدت که در روزهای سپری شده جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با میزبانی آثار ناموفق خارجی حاضر در جشنواره، تجربه خوبی را سپری نکرده بود، با اجرای نمایش «لیزای بیچاره» از روسیه در روز دهم جشنواره، حال و هوای متفاوتی را تجربه کرد.
این اثر که نمایشی موزیکال بود در ۲ اجرای خود با استقبال قابل توجه مخاطبان روی صحنه رفت.
در نوبت دوم اجرای «لیزای بیچاره» ظرفیت اکثر بالکنهای تالار وحدت نیز تکمیل شد و کمتر مخاطبی در طول اجرای ۱۱۰ دقیقهای نمایش سالن را ترک کرد.
در اجرای اول این اثر نمایشی مشکل بالانویس همچنان وجود داشت و بالانویس فارسی با تأخیری ۲۰ دقیقهای از آغاز اجرا، پیش روی مخاطبان حاضر در تالار وحدت قرار گرفت.
چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر که با دبیری کوروش زارعی از ۲۵ دی آغاز شد، روز سهشنبه ۱۱ بهمن با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت به کار خود پایان میدهد.
منبع : خبرگزاری مهر
جهانگردی «گیلگمش» در جشنوارههای بینالمللی ادامه دارد
شخصیتهای «چل پله زیرزمین» معرفی شدند/ قهرمان قصه کیست؟
«پژمان» باردیگر به تلویزیون بازمیگردد
من شبانه روز میمیرم!/ سانتیمانتالیسم به سبک سجاد افشاریان
وقتی مشکلات اقتصادی «عیدی» را کمرنگ میکند/ تجربه روایت «چشمهایش»
چرا به مضمون نمایش اعتراض نشد/ پول حلال درآوردن خجالت ندارد
«همدلی بهار» طولانیترین برنامه تحویل سال در رادیو/ تصویری ببینید
«عید و مهمونی» به دیوارنگاره میدان جهاد رسید/ سخنی از پیامبر (ص)
درگذشت یک پیشکسوت موسیقی قشقایی در آخرین روزهای زمستان
بهاریه «اهالی تئاتر شهر» به جامعه تئاتر ایران تقدیم شد
«عیدی» مجموعه «سرودستان» پیش روی مخاطبان قرار گرفت
آغاز بهار ۱۴۰۲ در فرهنگسرای نیاوران با اجرای نمایش موزیکال
گزارش آماری نمایشهای تئاتر شهر در ۱۴۰۱ اعلام شد/ «پدر» در صدر
بازار ویاودی در انحصار سه پلتفرم/ درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی دارند!
اثر «هفت سین میرمولا» برای نوروز به نمایش درآمد
اهدای جایزه اصلی فستیوال ژنو به «شب، داخلی، دیوار»
تقاضا برای بازیگران اسکاری بالا رفت/ کیت بلانشت با کمترین پیشنهاد
«دقیقا ۹ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی؟»/۴ بیمار روانی در ملک
نوروزیها و رمضانیهای شبکههای سیما معرفی شد
جایزه سرود «نونوا» برگزار شد/ «سلام فرمانده» در صدر قرار گرفت
کنسرتها فقط تا نیمه ماه مبارک رمضان میزبان مخاطبان هستند
«چل پله زیر زمین» روی آنتن شبکه پویا میرود/ هدیه نوروزی سوره
«برادران لیلا» بعد از قاچاق باز هم اکران میشود؟/ تنبیه شدیم!
آمادهسازی «زندگی پس از زندگی» برای رمضان/ فصل قبل رکورد زدیم
دنزل واشینگتن هم با «گلادیاتور۲» همراه میشود
«فرش شاهعباسی» پهن نشد/ طنزی که به صحنه نرسید
«هنر ۱۴۰۱» را با «مهر» مرور کنید/ چهرهها و رویدادهای سالی که گذشت
بازیگر برنده بفتا به «گلادیاتور» پیوست/ بری کیوگان در کنار مسکال
مناظره اقتصادی در رادیو متولد شد/ دعوت از مسئول موافق و مخالف
ژاپنیها «مکعب» را دوباره ساختند/ ادای احترام به ژانر علمی تخیلی