میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، استیون اسپیلبرگ گفته چیزی که همیشه او را ترسانده -از ترس خورده شدن توسط یک کوسه که بگذریم- این است که کوسهها از او عصبانی باشند زیرا فیلم او موجب شد تا کشت و کشتاری از کوسهها پس از سال ۱۹۷۵ رخ دهد.
وی میگوید امیدوار است ترسی که از کوسهها در جهان راه افتاد، تحت تاثیر فیلم وی نباشد.
در میانه راه فیلمبرداری فیلم کوسهای که آنها ساخته بودند شکست و اسپیلبرگ میگوید خوش شانس بود که این اتفاق افتاد زیرا بدون دیدن کوسه فیلم ترسناکتر شد. او میافزاید: هیچکاک هم این کار را کرد و او راهنمای فوق العادهای برای من بود تا بتوانم شما را بدون اینکه واقعاً چیزی را ببینید بترسانم.
کارگردانی در ۲۷ سالگی به اسپیلبرگ کمک کرد تا در مرکز بزرگترین کارگردانهای هالیوود جای بگیرد، اما او میگوید ایجاد وحشت برای تماشاگران با همه موفقیتهایش، جنبههای منفی هم داشت و او بابت آن متاسف است.
وی گفت: من واقعاً و تا به امروز از کم شدن جمعیت کوسهها و ترسی که در دل مردم افتاد متاسفم.
پیتر بنچلی هم که سال ۱۹۷۴ کتاب «آروارهها» را نوشت و فیلم اسپیلبرگ با اقتباس از آن ساخته شد به صورت علنی از نقشی که کتاب او در کاهش شدید جمعیت کوسهها داشت عذرخواهی کرد. جورج برگس مدیر برنامه تحقیقات درباره کوسهها در فلوریدا گفته است در آن مقطع مانند یک هجوم جمعی، کشتار کوسهها، سواحل شرقی آمریکا را درنوردید.
او در مصاحبهای گفت: هزاران ماهیگیر پس از دیدن «آروارهها» برای صید کوسه به راه افتادند و با این فکر که آنها آدم کش هستند، جمعیتی وسیع از این آبزیان را کشتند.
بنچلی پس از انتشار کتاب، بخشی از زندگیاش را صرف مبارزه و تلاش برای نجات همین موجودات دریایی کرد که در کتابش با آنها بد کرده بود. او سال ۲۰۰۶ در مصاحبهای تاکید کرد که «آروارهها» فقط یک داستان بود. کوسهها انسانها را طعمه خود نمیکنند و مطمئناً هیچ کینهورزی هم ندارند. اصلاً چیزی به نام کوسه انسانخوار سرکش وجود ندارد وآنها بندرت ممکن است بیش از یک گاز به انسانی بزنند زیرا انسانها اشتهای آنها را تحریک نمیکنند و غذای مناسبی محسوب نمیشوند.
یک تحقیق نشان داده است جمعیت کوسهها به دنبال این فیلم تا ۷۱ درصد کاهش یافت و این موجودات در لیست قرمز موجودات در معرض خطر انقراض قرار دارند.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان