میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بازسازی فیلم کلاسیک «ایزی راید» از سال ۱۹۶۹ تایید شده و این روند در مراحل اولیه است.
کنسرسیومی متشکل از چند سهامدار و تهیهکننده حق اقتباس این پروژه را که توسط کلمبیا پیکچرز اکران شد، در اختیار دارند.
فیلم اصلی «ایزی رایدر» با نمایش چشم انداز سیاسی-اجتماعی در حال تغییر آمریکا- به ویژه از زاویه دید جوانهای بیقرار و پیشروی آن دوران- در تاریخ سینما ماندگار شده است.
دنیس هاپر، پیتر فوندا و تری ساترن فیلمنامه این حماسه جادهای متمرکز بر موتورسیکلت را نوشتند و هاپر کارگردان آن هم شد و هم او و هم فوندا در آن بازی کردند. این فیلم همچنین معرف جک نیکلسون جوان شد.
«ایزی رایدر» یا «سبکسواران» نخستین فیلمی بود که از جنبش اعتراضی هیپیها سرچشمه گرفت و از فیلمهای مهم نمادین این جنبش بهشمار میآید.
تهیهکنندگان فیلم جدید در جستوجوی نویسندگان ویا کارگردانهای جسوری هستند که بتوانند با همان روحیه، پروژه را برای دوران مدرن شکل دهند. آنها از «کرید» مایکل بی جردن و ارتباطش با «راکی» بهعنوان یک الگو یاد کردهاند.
موریس فادیدا یکی از تهیهکنندگان گفت: «هدف ما این است که بر اساس روایت ضدفرهنگ و آزادی بیان که برایمان چون اصل است، فیلمی به جوانان امروز بدهیم که به ضد فرهنگها و چالشهای آنها توجه جدی داشته باشد. وی افزود: آنچه بینندگان جوان امروزی در زندگی روزمره خود تجربه میکنند ممکن است برای نسلهای قدیمیتر دیوانهکننده به نظر برسد، اما به خوبی میتواند به هنجار اجتماعی تبدیل شود، همانطور که در مورد تغییر فرهنگی اواخر دهه ۱۹۶۰ اتفاق افتاد. امیدواریم بتوانیم در این تغییر نقش داشته باشیم.
«ایزی رایدر» دو نامزدی اسکار به دست آورد و از رقبای نخل طلای جشنواره کن بود. این فیلم به عنوان یکی از ۱۰۰ فیلم برتر تمام دوران از سوی موسسه فیلم آمریکا شناخته شده است. این فیلم که با بودجه ۴۰۰ هزار دلاری ساخته شد در باکس آفیس جهانی ۶۰ میلیون دلار فروش داشت.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان