میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بازسازی فیلم کلاسیک «ایزی راید» از سال ۱۹۶۹ تایید شده و این روند در مراحل اولیه است.
کنسرسیومی متشکل از چند سهامدار و تهیهکننده حق اقتباس این پروژه را که توسط کلمبیا پیکچرز اکران شد، در اختیار دارند.
فیلم اصلی «ایزی رایدر» با نمایش چشم انداز سیاسی-اجتماعی در حال تغییر آمریکا- به ویژه از زاویه دید جوانهای بیقرار و پیشروی آن دوران- در تاریخ سینما ماندگار شده است.
دنیس هاپر، پیتر فوندا و تری ساترن فیلمنامه این حماسه جادهای متمرکز بر موتورسیکلت را نوشتند و هاپر کارگردان آن هم شد و هم او و هم فوندا در آن بازی کردند. این فیلم همچنین معرف جک نیکلسون جوان شد.
«ایزی رایدر» یا «سبکسواران» نخستین فیلمی بود که از جنبش اعتراضی هیپیها سرچشمه گرفت و از فیلمهای مهم نمادین این جنبش بهشمار میآید.
تهیهکنندگان فیلم جدید در جستوجوی نویسندگان ویا کارگردانهای جسوری هستند که بتوانند با همان روحیه، پروژه را برای دوران مدرن شکل دهند. آنها از «کرید» مایکل بی جردن و ارتباطش با «راکی» بهعنوان یک الگو یاد کردهاند.
موریس فادیدا یکی از تهیهکنندگان گفت: «هدف ما این است که بر اساس روایت ضدفرهنگ و آزادی بیان که برایمان چون اصل است، فیلمی به جوانان امروز بدهیم که به ضد فرهنگها و چالشهای آنها توجه جدی داشته باشد. وی افزود: آنچه بینندگان جوان امروزی در زندگی روزمره خود تجربه میکنند ممکن است برای نسلهای قدیمیتر دیوانهکننده به نظر برسد، اما به خوبی میتواند به هنجار اجتماعی تبدیل شود، همانطور که در مورد تغییر فرهنگی اواخر دهه ۱۹۶۰ اتفاق افتاد. امیدواریم بتوانیم در این تغییر نقش داشته باشیم.
«ایزی رایدر» دو نامزدی اسکار به دست آورد و از رقبای نخل طلای جشنواره کن بود. این فیلم به عنوان یکی از ۱۰۰ فیلم برتر تمام دوران از سوی موسسه فیلم آمریکا شناخته شده است. این فیلم که با بودجه ۴۰۰ هزار دلاری ساخته شد در باکس آفیس جهانی ۶۰ میلیون دلار فروش داشت.
منبع : خبرگزاری مهر
برخی گمان میکنند تهیهکننده چرخ اضافه است/ در دوره عقلانیت هستیم
«سینما هویت» به آنتن شبکه امید بازگشت/ تغییرات در فصل جدید
برگزاری نمایشگاه کاریکاتور «چهل منفور» در برج آزادی
دستور وزیر فرهنگ برای پیگیری ماجرای توهین به هنرمندان موسیقی
پیام معاون هنری وزیر ارشاد به پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر
«کار خودشونه» نیرومند افتتاح شد/ نقد رسانههای دروغپرداز
شاهزاده دانمارک دنبال تاجوتخت یا انتقام؟/ «هملت» با مخاطب ارمنی
معضلی به نام بالانویس آثار خارجی در جشنواره تئاتر فجر چهل و یکم!
عید سال نو به داد سینماهای چین رسید/ فروش یک میلیاردی در یک هفته
بازیگر سریال «۲۴» درگذشت
تدابیری برای برگزیدگان دوره دوم «پژواک»/ رادیو مستند تاسیس میشود
فروش نامزدهای اسکار بالا رفت/ «همه چیز همه جا یکباره» موفقترین
پیام مدیرکل هنرهای تجسمی برای آغاز پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر
شورای هنری ارکستر ملی اظهارات رائفیپور را محکوم کرد/ وزیر ارشاد ورود کند
«مجمع الادوار» خواندنی شد/ طرح نکتههای متفاوت در یک کتاب
روسیه و برزیل به «تئاتر فجر» رسیدند/ ۱۳ اجرا در آخرین روز جشنواره
«بهشت تبهکاران» به جشنواره فجر میرسد؟/ سودای سیمرغ از سال ۱۳۲۹
جواد عزتی با «کت چرمی» دیده شد/ گاهی باید مردن رو انتخاب کرد!
برگزاری دومین جشنواره ملی نماهنگ فجر/ آرشیو ما ۷۰ هزار قطعه دارد
واکنش اعتراضی دبیر جشنواره موسیقی فجر به اظهارات رائفیپور
روایت جبلی از دلیل نامه به رئیسجمهور/ رقابتی با پلتفرمها نداریم
ماجرای مضحکهای که در تئاتر شهر راه افتاد/ ترفندهایی برای خنداندن
پوستر «در آغوش درخت» منتشر شد/ بحران یک خانواده در آستانه فروپاشی
تولید محتوا با محور چهرههای مقدس انقلاب/عاشقانه صریح «پاییز آمد»
عمانیها هم چنگی به دل نزدند/ توانایی عجیب تونسیها در تئاتر فجر!
وطن فروشی در «مدق الحنا»/ خودتان حدس بزنید بازیگران چه میگویند!
اتحادی برای گسترش تئاتر در جهان اسلام/ صلح و دوستی را نشر میدهیم
تئاتر جهان اسلام باید همچون اقتصاد پیشرفت کند/ جای خالی اتحادیه
بریتانیاییها به اسپایک لی جایزه میدهند/ بالاترین تجلیل سینمایی
ارمنیها با «هملت» به جشنواره آمدند/ جای خالی قطار اردنی