میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، در حالیکه به خاطر گسترش ویروس کرونا ترس در چین و در سراسر جهان رو به افزایش است، استودیوها و شرکتهایی که برای هالیوود تولید محتوا میکنند، تلاشهای خود را برای پاسخ دادن به اثر اقتصادی و انسانی این ویروس که به صورت بالقوه امکان شیوع همگانی دارد، افزایش میدهند.
مثلاً هفته گذشته، بلافاصله بعد از اینکه جشن سونی پیکچرز انترتینمنت به خاطر پیروزی فیلمهای «روزی روزگاری در هالیوود»، «زنان کوچک» و «عشق مو» در جوایز اسکار به پایان رسید، یادداشتی از بخش منابع انسانی به کارکنان این استودیو که تحت مالکیت ژاپن است، فرستاده شد. در این یادداشت درباره جدیدترین محدودیتهای سفر و بهترین رویههای مورد پیشنهاد سازمان سلامت جهانی اطلاعرسانی شده بود.
در این یادداشت آمده: «شیوع کروناویروس به اثرگذاری خود بر جمعیتهای سراسر دنیا ادامه میدهد و اخبار هر روز دارد به سرعت تغییر میکند.»
در یادداشت آمده که سفر از و به منطقه آسیا اقیانوسیه باید به تعویق بیفتد و کارکنان باید تا اطلاع بعدی از ویدیو کنفرانس یا راههای جایگزین استفاده کنند. سفر بینالمللی قابل قبول است اما کارکنانی که «در این زمان با سفر کردن راحت نیستند» باید با مدیران خود صحبت کنند.
در انتهای یادداشت مطلبی آورده شد که بسیاری از کسبوکارهای آمریکایی که در چین - مخصوصاً شهر ووهان که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد- منافع اقتصادی دارند، اخیراً شنیدهاند: افرادی که اخیراً به چین، هنگ کنگ یا ماکائو سفر کردهاند باید به مدت ۲ هفته از خانه کار کنند.
دیگر استودیوها از جمله پارامونت پیکچرز و یونیورسال پیکچرز هم در حال نظارت این ویروس و نحوه اثرگذاری احتمالی آن بر کارکنانشان بودهاند.
در یونیورسال به کارکنان گفته شده به چین سفر نکنند. یک فرد آشنا با امور شرکت گفت فقط «موارد حیاتی تجاری» با تایید مدیریت اجازه سفر دارند. همین مسأله در مورد پارامونت هم صدق میکند. کارمندان چینی آیمکس از خانه کار میکنند و با کارکنان در نیویورک به صورت تلهکنفرانس در ارتباط هستند. همین اتفاق در شرکت تحت مالکیت چین لجندری انترتینمنت هم افتاده است.
در مصاحبههای بسیاری که این هفته با مدیران استودیوها و تهیهکنندههای هالیوودی انجام شد، مهمترین چیزی که همه بر آن تاکید داشتند نیاز به نمایش گذاشتن رهبری کاری برای دادن پاسخی مطمئن به هر نوع پیامدی بود.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان