میرنیوز
حمید رحیمی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره روی صحنه بردن نمایش «یک گفتگوی عاشقانه…» به خبرنگار مهر گفت: این اثر نمایشی قرار است از اول اسفند ماه اجرای عمومی خود را در سالن شماره ۲ عمارت نوفل لوشاتو آغاز کند. این نمایش برداشتی آزاد از نمایشنامه «پیش از صبحانه» یوجین اونیل است که تلاش شده در این اجرا فضایی مینیمال و ساده را به تصویر بکشیم.
وی ادامه داد: نمایش در عین مینیمال بودن تلفیقی نیز با فضای سوپر ابزورد آثار ساموئل بکت پیدا میکند. در نمایشنامه اصلی دخل و تصرف زیادی شده است از همین رو این اجرا یک برداشت آزاد به حساب میآید. در نمایشنامه «پیش از صبحانه» تنها یک کاراکتر زن وجود دارد و شخصیت مرد به نام آلفرد در صحنه حضور ندارد و تنها زن با او صحبت میکند اما در این اجرا کاراکتر مرد به نمایش اضافه شده و او نیز یکی از شخصیتهای اثر است.
بازیگر نمایش «پچپچههای پشت خط نبرد» درباره دلایل انتخاب این متن برای کارگردانی توضیح داد: سالها قبل «پیش از صبحانه» را خوانده بودم اما در خواندن مجدد آن به ویژگیهای تازهای از متن رسیدم. در این نمایشنامه منزوی شدن و ارتباط برقرار نکردن آدمها مساله اصلی است. آدمهایی که هرچه هم با هم حرف میزند باز هم نمیتوانند یکدیگر را درک کنند و حرف هم را نمیفهمند. حتی زوجهایی که سالنها در کنار هم زندگی کردهاند به زبان مشترکی با یکدیگر نرسیده اند و هرکس حرف خودش را میزند.
رحیمی در پایان صحبتهایش متذکر شد: این نمایشنامه سالها قبل نوشته شده است اما معتقدم که حرف امروز جامعه ماست چون شاهد هستیم دوقطبی بودن در همه زمینههای سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و بیشتر تصمیمگیریها وجود دارد و حتی اگر در ظاهر متفقالقول هم باشیم اما برای اینکه ثابت کنیم از دیگری بیشتر میدانیم مخالف نظر طرف مقابلمان حرف میزنیم.
رحیمی پیش از این در نمایشهای «بیوههای غمگین سالار جنگ»، «طپانچه خانوم»، «پچپچههای پشت خط نبرد»، «پسران تاریخ»، «بیرون پشت در»، «ریچارد سوم اجرا نمیشود»، «بالاخره این زندگی مال کیه؟»، «خاکستر به خاکستر»، «روال عادی»، «ابرها»، «فرکانس»، «مضحکه دزدها»، «جان و جو»، «و چند داستان دیگر…»، «پروانه و یوغ»، «اخککندو»، «اتاق ورونیکا»، «افرای ژاپنی»، «گفتگوی مهر» و… بازی کرده و کارگردانی نمایشهای «خاکستر به خاکستر» و «کوپه ۴۶» را نیز برعهده داشته است.
این اثر نمایشی از اول اسفند ماه در سالن شماره یک تماشاخانه نوفل لوشاتو به صحنه میرود.
منبع : خبرگزاری مهر
اعلام مستندهای بلند بخش بینالملل «سینماحقیقت»
بیننده اجرای ویژه یک نمایش باشید
کارگردان «ساکورای کاغذی»: سطحینگری و تساهل آفت جدی برای تئاتر متفکر است
«فقط کمدی؟» و «نقدِ نقد» روی میز «هفت»
حضور علی لاریجانی در ترکیب جدید هیئت امنای صندوق اعتباری هنر
تلاش یک گروه جهادی برای جلوگیری از سقط جنین مستند شد
نمایش ۲ مستند پرتره از ۲ نقاش معاصر در موزه سینما
محمدرضا هدایتی و مرجانه گلچین «فرمول عشق» را کشف میکنند!
فراخوان مسابقه تبلیغات فجر چهلوسوم منتشر شد
بازیگران درجه یک بریتانیایی در سریال گای ریچی جمع شدند
«خانه عروسک: قسمت دوم» ۲ اجرایی شد
آغاز «منکشی» در عمارت نوفل لوشاتو
«دشت میخواند» موفق به کسب جایزه از جشنواره یوکی شد
مروری بر زندگی و آثار مارکو گریگوریان در موزه هنرهای معاصر تهران
اولین رویداد مشترک نقاشی ایرانی و خوشنویسی در خانه هنرمندان ایران
تصویر «امید» در بهارک
اصغر همت: نقش منفی وجود خارجی ندارد
شارون استون: آمریکاییها نادان و متکبر هستند
«قضیه تفنگ چخوف» به کرمان رسید
انتشار شماره جدید «سینما رسانه»
«ساز من» به یاد بابک بیات شنیدنی میشود
فراخوان مسابقه تبلیغات فجر چهل وسوم منتشر شد
افتتاح جشنواره تئاتر مقاومت در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی
فراز و فرودهای «جوکر» از لودگی مردانه تا ظرافت طنز زنانه
روایت یک نقاش از سیدحسن نصرالله و تصویر ذهنیاش از فلسطین و لبنان
برگزاری جشنوارهای که به اقتباس در تئاتر میپردازد
ماجرای کشف یک گنج مدفون شده و دردسرهای یک سوژه غیرقانونی
توضیح روابط عمومی ساترا درباره توقف انتشار برنامه «اکنون»
از ۵۲ سال فعالیت سینمایی ایرج رامینفر تجلیل شد
مستند «آقارضی» در خانه هنرمندان ایران روی پرده میرود