میرنیوز

همزمان با اجرای «خورشید کاروان» انوشیروان ارجمند آسمانی شد

همزمان با اجرای «خورشید کاروان» انوشیروان ارجمند آسمانی شد 2022-09-27T10:36:16+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «خورشید کاروان» نوشته مهدی متوسلی با کارگردانی محمود فرهنگ از ۳۱ شهریور در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفته است.

جلیل فرجاد بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون که چند سالی است در نبود زنده‌یاد انوشیروان ارجمند عهده‌دار نقش راهب در نمایش «خورشید کاروان» شده است.

فرجاد در یادداشتی به بهانه سی و یکمین سال اجرای نمایش «خورشید کاروان» طی یادداشتی چنین نوشت:

«حدود ۱۰ سال پیش به پیشنهاد مهدی متوسلی برای بازی در «خورشید کاروان» دعوت شدم، همان لحظه در دل گفتم مگر انوشیروان ارجمند نیست. جویای احوال انوشیروان ارجمند بازیگر راهبِ ۱۴ سالِ این نمایش شدم، فهمیدم کسالتی دارد و در بیمارستان است.

شب اول اجرا در برج میلاد تهران قبل از نمایش به عیادت انوشیروان رفتم، کسب اجازه کردم برای بازی در نقش راهب، اما او به هوش نبود. در بیمارستان بهار و برزو فرزندان انوشیروان عزیز از من خواستند در نمایش مخصوصاً در صحنه نجوا با سر مبارک امام حسین (ع) پدرشان را دعا کنم ….

همزمان با اجرای «خورشید کاروان» انوشیروان ارجمند آسمانی شد

اجرا تمام شد، دیدم همه ناراحتند اما متوجه موضوع نشده بودم، مهدی متوسلی نویسنده نمایش آرام آرام به من گفت انوشیروان ارجمند آسمانی شد.

ترس و غمی از نبودن انوشیروان در دلم آمد، برای بازی در «خورشید کاروان» نذر کردم، که در ایفای این نقش موفق باشم و با اعتقادات مردم بازی نکنم همانند انوشیروان ارجمند، که خدا را شاکرم تا این لحظه با کمک همه عزیزان در این امر سربلند بوده‌ام.

ما هر شب با یاد انوشیروان ارجمند روی صحنه می‌رویم و می‌دانم او ما را می‌بیند.

«خورشید کاروان» به سی وی کمین سال اجرای خود رسیده است و این استقبال و همراهی تماشاگران بسیار برای من ارزشمند است.

این نمایش برای من خیلی متفاوت است چون با دل و جانم برای اجرا حاضر می‌شوم و با عشق روی صحنه می‌روم.»

در این نمایش که کاری از مؤسسه فرهنگی «فدک» است، جلیل فرجاد، کرامت رودساز، فرهاد بشارتی، اسدالله بابایی، مهدی امینی، عبدالرضا کیهانی و گروهی از هنرمندان به ایفای نقش می‌پردازند.

«خورشید کاروان» روایت شبی است که کاروان اسرای کربلا در مسیر شام در دیر راهبی توقف می‌کنند. راهب نصرانی از مریدان امام حسین (ع) می‌شود و تمام ثروت خود را می‌دهد تا فقط یک شب تا سحر با سر مبارک سیدالشهدا (ع) هم کلام شود. راهب نصرانی با امام حسین (ع) نجوا می‌کند.

عکس از اختر تاجیک است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

اختتامیه «میدون» برگزار شد/ ساخت برنامه ادامه دارد

اختتامیه «میدون» برگزار شد/ ساخت برنامه ادامه دارد
2022-12-03T16:04:41+03:30
اختتامیه فصل سوم برنامه تلویزیونی «میدون» با حضور کار آفرینان برتر برگزار شد.

نماهنگ «کلام اقتدار» پیش روی مخاطبان قرار گرفت

نماهنگ «کلام اقتدار» پیش روی مخاطبان قرار گرفت
2022-12-03T15:24:41+03:30
به مناسبت گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نماهنگ «کلام اقتدار» به خوانندگی سالار عقیلی در دسترس بینندگان قرار گرفت.

معرفی داوران بخش تئاتر خیابانی دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار

معرفی داوران بخش تئاتر خیابانی دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار
2022-12-03T15:11:21+03:30
محمد لارتی، وحید لک و سعید محبی داوری بخش تئاتر خیابانی دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار را عهده‌دار شدند.

هفته جشنواره کن در بوئنوس آیرس برگزار شد/ تیری فرمو در آرزوی لبنان

هفته جشنواره کن در بوئنوس آیرس برگزار شد/ تیری فرمو در آرزوی لبنان
2022-12-03T15:11:21+03:30
بوئنوس آیرس آرژانتین به مدت یک هفته میزبان جشنواره فیلم کن بود و شاهد نمایش «مثلث غم» روبن اوستلوند، «نزدیک» لوکاس دونت و «توری و لوکیتا» ساخته برادران داردن...

مردم از شوخی با حضور ایران در جام‌جهانی ناراحت شدند؟/ خنده در باخت!

مردم از شوخی با حضور ایران در جام‌جهانی ناراحت شدند؟/ خنده در باخت!
2022-12-03T11:24:41+03:30
بازیگر رادیو از تجربه گزارش طنز بازی ایران و انگلیس گفت که علی‌رغم اینکه تیم ایران گل خورده بود اما گزارش طنز او با اقبال مواجه شد.

منتقدان نیویورک بهترین‌های ۲۰۲۲ را معرفی کردند/ «تار» رقبا را راند

منتقدان نیویورک بهترین‌های ۲۰۲۲ را معرفی کردند/ «تار» رقبا را راند
2022-12-03T11:24:41+03:30
منتقدان نیویورک به‌عنوان اولین گروه منتقدان آمریکا به انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۲۲ دست زدند.

بخش صحنه‌ای «تئاتر مقاومت» در مشهد آغاز شد/ حضور ۱۲ اثر و ۲۲۰ هنرمند

بخش صحنه‌ای «تئاتر مقاومت» در مشهد آغاز شد/ حضور ۱۲ اثر و ۲۲۰ هنرمند
2022-12-03T10:58:01+03:30
دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت از آغاز بخش صحنه‌ای این جشنواره در شهر مشهد با حضور ۱۲ اثر و ۲۲۰ هنرمند خبر داد.

شاهرخ خان حج عمره به جا آورد/ تحقق خواسته قلبی ستاره سینمای هند

شاهرخ خان حج عمره به جا آورد/ تحقق خواسته قلبی ستاره سینمای هند
2022-12-03T10:04:41+03:30
چهره جهانی بالیوود که برای حضور در جشنواره «دریای سرخ» به عربستان رفته، پس از جشنواره حج عمره به جا آورد.

شاهرخ خان حج عمره به جای آورد/ تحقق خواسته قلبی ستاره سینمای هند

شاهرخ خان حج عمره به جای آورد/ تحقق خواسته قلبی ستاره سینمای هند
2022-12-03T09:51:21+03:30
چهره جهانی بالیوود که برای حضور در جشنواره دریای سرخ به عربستان رفته، پس از جشنواره حج عمره به جای آورد.

تدارک ویژه «سینماحقیقت» برای مستندسازان استانی/ «ملت»‌ آماده می‌شود

تدارک ویژه «سینماحقیقت» برای مستندسازان استانی/ «ملت»‌ آماده می‌شود
2022-12-03T09:31:22+03:30
پردیس سینمایی «ملت» در حالی این روزها آماده میزبانی از شانزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» می‌شود که در این دوره شاهد حضور ویژه مستندسازان استانی در محل برگز...

«هنر مقاومت» به مسائل روز هم توجه دارد/ اعلام فراخوان تا پایان سال

«هنر مقاومت» به مسائل روز هم توجه دارد/ اعلام فراخوان تا پایان سال
2022-12-03T08:11:22+03:30
مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح تأکید کرد علاوه‌بر «مفهوم مقاومت» که رویکرد اصلی جشنواره «هنر مقاومت» است، به مسائل روز جامعه هم در هفتمین دوره این ر...

به تیزرهای رایگان «بخارست» دل نبسته‌ایم!/ چرا راضی به اکران شدیم؟

به تیزرهای رایگان «بخارست» دل نبسته‌ایم!/ چرا راضی به اکران شدیم؟
2022-12-02T14:24:42+03:30
علی طلوعی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بخارست» ضمن اشاره به شرایط تبلیغ و فروش این فیلم در حال اکران در سینماهای کشور تأکید کرد به تحقق وعده تیزرهای رایگان تلویز...

«طناز» کمال تبریزی صاحب لوگو شد/ گفتگوهای جدی درباره طنز

«طناز» کمال تبریزی صاحب لوگو شد/ گفتگوهای جدی درباره طنز
2022-12-02T11:18:02+03:30
بعد از پایان تولید فاز اول رئالیتی تاک‌شوی «طناز» لوگوی این پروژه گفت‌وگومحور با اجرای کمال تبریزی رونمایی شد.

دیالوگ‌های ماندگار «حوض نقاشی» در روز معلولین شنیدنی می‌شوند

دیالوگ‌های ماندگار «حوض نقاشی» در روز معلولین شنیدنی می‌شوند
2022-12-02T11:04:42+03:30
رادیو صبا در برنامه فرهنگی «به توان هفت» با پخش سکانس‌هایی از فیلم سینمایی «حوض نقاشی» روز جهانی معلولین را گرامی می‌دارد.

«شراره» به تئاتر شهر بازمی‌گردد/ چاره‌ای جز اجرا نداشتیم

«شراره» به تئاتر شهر بازمی‌گردد/ چاره‌ای جز اجرا نداشتیم
2022-12-02T11:04:42+03:30
کارگردان نمایش «شراره» اعلام کرد که این نمایش از ۱۸ آذر دور دوم اجراهای خود را در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌کند.

رابرت دنیرو رییس‌جمهور آمریکا می‌شود/ بازی در سریال سیاسی مهیج

رابرت دنیرو رییس‌جمهور آمریکا می‌شود/ بازی در سریال سیاسی مهیج
2022-12-01T13:51:23+03:30
بازیگر سرشناس آمریکایی در سریال سیاسی نتفلیکس با عنوان «روز صفر» بازی می‌کند.

«برگشت‌ناپذیر» بهترین انیمیشن جشنواره «فرشته تابناک» روسیه شد

«برگشت‌ناپذیر» بهترین انیمیشن جشنواره «فرشته تابناک» روسیه شد
2022-12-01T11:51:23+03:30
انیمیشن «برگشت‌ناپذیر» به کارگردانی شیدا کاشی توانست عنوان بهترین انیمیشن جشنواره «فرشته تابناک» روسیه را از آن خود کند.

رابرت دنیرو رییس جمهوری آمریکا می‌شود/ بازی در سریال سیاسی مهیج

رابرت دنیرو رییس جمهوری آمریکا می‌شود/ بازی در سریال سیاسی مهیج
2022-12-01T11:24:43+03:30
بازیگر سرشناس آمریکایی در سریال سیاسی نتفلیکس با عنوان «روز صفر» بازی می‌کند.

موسیقی تیتراژ «کوچک جنگلی» در رادیو صبا بررسی می‌شود

موسیقی تیتراژ «کوچک جنگلی» در رادیو صبا بررسی می‌شود
2022-12-01T10:44:43+03:30
مستند رادیویی «ماجرا» شبکه رادیویی صبا به مناسبت سالروز درگذشت میرزا کوچک خان جنگلی راهی آنتن می‌شود.

سفرهای «تهرانگرد» به دِهماسین می‌رسد

سفرهای «تهرانگرد» به دِهماسین می‌رسد
2022-12-01T09:38:03+03:30
تازه‌ترین برنامه تلویزیونی «تهرانگرد» شبکه پنج سیما به معرفی روستای دهماسین شهرستان پیشوای ورامین می‌پردازد.

دیکتاتوری «ژولیوس سزار» به پایان می‌رسد/ هزینه جابجایی

دیکتاتوری «ژولیوس سزار» به پایان می‌رسد/ هزینه جابجایی
2022-12-01T09:38:03+03:30
«ژولیوس سزار» یکی از آثار جدید کمپانی رویال شکسپیر انگلستان است که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ روی صحنه می‌رود.

«ایزی رایدر» هم دوباره ساخته می‌شود

«ایزی رایدر» هم دوباره ساخته می‌شود
2022-12-01T09:38:03+03:30
ساخت مجدد «ایزی رایدر» که با بازی دنیس هاپر و پیتر فوندا ساخته شده بود، در دستور قرار گرفت.

«چهار شگفت‌انگیز» دیده شدند؟

«چهار شگفت‌انگیز» دیده شدند؟
2022-11-30T12:51:21+03:30
تهیه‌کننده رئالیتی‌شوی «چهار شگفت‌انگیز» از ویژگی‌های این برنامه که به صورت دوربین مخفی وارد چالش‌های مختلفی می‌شود، سخن گفت.

معرفی آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره تئاتر «سودای عشق»

معرفی آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره تئاتر «سودای عشق»
2022-11-30T12:38:01+03:30
نمایش های صحنه ای و خیابانی راه‌یافته به مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) معرفی شدند.

«چهار شگفت‌انگیز» دیده شدند؟/ چالش‌هایی در پس دوربین مخفی

«چهار شگفت‌انگیز» دیده شدند؟/ چالش‌هایی در پس دوربین مخفی
2022-11-30T11:58:01+03:30
تهیه‌کننده رئالیتی‌شوی «چهار شگفت‌انگیز» از ویژگی‌های این برنامه که به صورت دوربین مخفی وارد چالش‌های مختلفی می‌شود، سخن گفت.

وقتی قاضی به حکم اعدام شک می‌کند/ «حرف آخر» به «هنر و تجربه» رسید

وقتی قاضی به حکم اعدام شک می‌کند/ «حرف آخر» به «هنر و تجربه» رسید
2022-11-30T11:44:41+03:30
فیلم سینمایی «حرف آخر» به کارگردانی ابراهیم شفیعی و تهیه‌کنندگی علی شاه‌حاتمی در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود.

«دروغ‌های زیبا» پروانه ساخت گرفت/ صدور مجوز برای «استعفا»

«دروغ‌های زیبا» پروانه ساخت گرفت/ صدور مجوز برای «استعفا»
2022-11-30T11:44:41+03:30
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ساخت ۲ عنوان فیلم موافقت کرد.

اسکار ۲۰۲۳ کوتاه نمی‌شود/ پخش مستقیم اهدای جوایز در هر ۲۳ شاخه

اسکار ۲۰۲۳ کوتاه نمی‌شود/ پخش مستقیم اهدای جوایز در هر ۲۳ شاخه
2022-11-30T11:44:41+03:30
مراسم اهدای جوایز به برندگان هر ۲۳ شاخه جوایز اسکار ۲۰۲۳ به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شود.

دفتر موسیقی ارشاد در آبان ماه ۱۴۰۱ چند مجوز صادر کرد؟

دفتر موسیقی ارشاد در آبان ماه ۱۴۰۱ چند مجوز صادر کرد؟
2022-11-30T11:44:41+03:30
آمار مجوزهای صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های مختلف طی آبان ماه سال جاری منتشر شد.

مدیران باید سنگر تئاتر را فعال نگاه دارند/ در کنار هنرمندان هستیم

مدیران باید سنگر تئاتر را فعال نگاه دارند/ در کنار هنرمندان هستیم
2022-11-30T09:44:41+03:30
مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران معتقد است مدیران فرهنگی باید سنگر تئاتر را فعال نگاه داشته و از ظرفیت هنرمندان انقلابی جهت فعال کردن سالن‌ها استفاده ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)