میرنیوز
محمود دهقانی از گریمورهای پرکار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آثارش گفت: امسال در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سه فیلم با نام «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی، «مردن در آب مطهر» به کارگردانی جمشید محمودی و «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت را دارم. درباره روال کار هم باید بگویم من و کارگردان در انتخاب بازیگر با یکدیگر مشورت میکنیم، سبک کاری من هم به این صورت است که گریم چندانی نمیکنم، یعنی اصولاً با کمترین متریال کار میکنم و بیشتر در انتخاب بازیگر سعی میکنم کارشناسیتر نظر بدهم و شخص درستتر را انتخاب کنیم، اما خیلی جاها هم پیش میآید که گریم لازم است.
وی افزود: برای مثال در فیلم سینمایی «مغز استخوان» با توجه به اینکه یک فیلم رئال بود ما گریم چندانی نداشتیم البته نه به معنای اینکه هیچ گریمی نداشته باشیم ولی گریم به شکلی بود که به داستان کلی فیلم بیاید.
این گریمور بیان کرد: در «آبادان یازده ۶۰» با توجه به اینکه قصه جنگ را داشتیم گریم بیشتر دیده میشود، برای مثال روی جای زخمها و ترکشها به خوبی کار کردهایم یا در «مردن در آب مطهر» باید بازیگران ایرانی، نقش افغانستانیها را بازی میکردند بنابراین باید شبیه آنها میشدند و ما روی این قسمت کار کردیم.
دهقانی اظهار کرد: در «آبادان یازده ۶۰» قصه برای دهه ۶۰ بود البته در همین فیلم هم با کارگردان به این نتیجه رسیدیم که خودمان تعریف کنیم که آدمهای قصه ما چه شکلی باشند و مثل «ماجرای نیمروز» و ... حتما شبیه آدمهای آن دوره نباشند برای مثال کاراکتر اصلی «آبادان یازده ۶۰» ممکن است اصلا شبیه آدمهای آن دهه نباشد ولی باورپذیر است یعنی وقتی کنار بقیه کاراکترها قرار گرفته اصلا از قصه بیرون نزده و این توافق من و کارگردان بود که به نظرم نتیجه کار جالب شد.
این گریمور عنوان کرد: از همان اول که شروع به کار گریم در سینما کردم سبک کاریام به این صورت بود که سعی نمیکردم کارم دیده شود البته در برخی از فیلمها مجبوریم به گونهای کار کنیم که گریمها دیده شوند برای مثال فیلمهای فانتزی، تاریخی و... از همین دسته هستند و نمیشود گریم نکرد.
دهقانی ادامه داد: البته خوشبختانه فیلمهایی که من کار کردهام، رئال بودهاند و نظر کارگردانهایی که با آنها کار کرده ام به نظر من نزدیک بوده است، برای مثال در «سد معبر» و «قصر شیرین» به همین صورت کار کردیم یعنی در عین حال که کارکترها گریم دارند، ما گریمشان را به چشم نمیبینیم. این کار در اصلا یک نوع شخصیتپردازی است.
وی در پایان گفت: من هر سال که در جشنواره فیلم داشتم، همیشه امید هم داشتم فیلمم دیده شود و کاندیدا شوم ولی به هر حال یک وقتهایی باید خود فیلم دیده شود تا کار ما هم به چشم بیاید یعنی دریافت جایزه در حوزه گریم به عوامل زیادی بستگی دارد ولی به هرحال تعداد فیلم، فیلم خوب و ... در دریافت جایزه تاثیر دارد.
منبع : خبرگزاری مهر
بررسی سینمای کمدی با علیرضا خمسه در «هفت»
انتقام «مدهآ» در پی قربانی شدن عشق
«لعبتباز» قصه هنری رو به فراموشی است
«صدای طبیعت» در بهارک شنیده میشود
نمایش نقاشی کمتر دیده شده رنه مگریت در یک نشست هماندیشی
«چشم در چشم» تا پایان آذر تمدید شد
«قنلدرخونه» روایتی از تلفیق واقعیت با آیینهای مردم بوشهر
«کارگردان» به تئاتر شهر رسید
نمایشی از پوسترهای سینمایی در «سینما در حضور دیگران»
جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ به وایولا دیویس اهدا میشود
«نیکسن» با هیچ کاری نکردن و کاری کردن آمد
«منکشی» صاحب پوستر شد
موزه موسیقی میزبان نمایشگاه نقاشی میشود
طرح جدید دیوارنگاره میدان فلسطین و یک شیطان بزرگ
اعلام جزئیات دیدار معاون هنری وزیر ارشاد با چند انجمن هنری
رابرت پتینسون یک بار دیگر با کریستوفر نولان همراه میشود
قطعی برق اجرای «کاتیوشا» را لغو نکرد
فصل جدید «عصر خانواده» شبکه دو فرا رسید
مردم برای استاد دوستداشتنی سنگ تمام گذاشتند/ آغاز پرواز سیمرغ
چالشهای بازی در نقش یک «پشه» هدایتگر!/ لزوم توجه به تئاتر کودک و نوجوان
چالشهای بازی در نقش یک «پشه» هدایتگر!
«باغ کیانوش» ۵ میلیاردی شد
از موسساتی که خانواده اجاره میدهند چه میدانید؟
محمد شهبازی سلطانی سرپرست تامین و پخش شبکه تماشا شد
شهابالدین شکیبا مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری شد
شهاب شکیبا مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری شد
موزه گرافیک ایران از ناشناسها «نشان» میگیرد
پوستر مستند «پروانه» در آستانه پخش رونمایی شد
«زندگی در تئاتر» به خانه هنر دیوار رسید
رونمایی از پوستر «با خشم به گذشته نگاه کن» در آستانه اجرا