میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کوئنتین تارانتینو و میرامکس اختلافاتی را که بر سر حراج انافتی بخشهایی از فیلمنامه «پالپ فیکشن» داشتند کنار گذاشتند.
استودیو میرامکس نوامبر گذشته شکایتی را تنظیم کرد تا مانع ادامه فروش توسط کارگردان فیلم شود. این کمپانی استدلال کرده بود که استراتژی سرمایهگذاری برای انافتیها را دنبال میکند و حراج تارانتینو با این امر تداخل دارد.
در نهایت تارانتینو که برنامه داشت ۷ حراج را پیش ببرد اولین حراج را انجام داد اما پس از فروش اولین انافتی به قیمت ۱.۱ میلیون دلار به دلیل نوسان شدید بازار از ادامه حراجها صرفنظر کرد.
اکنون استودیو میرامکس به دادگاه اعلام کرده طرفین پرونده را با هم حل و فصل کردهاند و قصد ادامه شکایت را ندارد.
۲ طرف شکایت هم با صدور بیانیهای اعلام کردند با هم به توافق رسیدهاند و مشتاقانه منتظرند تا در حراجهای احتمالی بعدی با هم شرکت کنند.
استدلال میرامکس این بود از آنجا که حق اکران «پالپ فیکشن» را دارد مالک حقوق انافتی آن هم هست.
استدلال تارانتینو هم این بود که او حق انتشار فیلمنامه را دارد و انافتیها هم راهی جدید برای انتشار مجدد فیلمنامه هستند.
در ماههایی که از رفتن به دادگاه میگذرد فروش انافتی کاهش یافته و شاید همین عاملی برای رسیدن به توافق ۲ طرف باشد.
کوئنتین تارانتینو آبان سال پیش اعلام کرده بود که ۷ صحنه دیده نشده از فیلم موفق خود در سال ۱۹۹۴ را به عنوان انافتی به حراج میگذارد. «پالپ فیکشن» بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برای تارانتینو به ارمغان آورد.
NFTها در ماههای فوریه و مارس محبوبیت زیادی پیدا کردند و ارزشی شبیه ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم کسب کردند. بر خلاف ارزهای دیجیتال سنتی، NFT ها غیر قابل تعویض هستند و نمیتوان یکی را با دیگری مبادله کرد. این نوع از ارزهای دیجیتال، دارای ارزش کلکسیونی هستند و میتوانند مواردی از جمله تصاویر ثابت، GIF، ویدیو، موسیقی و موارد دیگر را شامل شوند.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان