میرنیوز

پیشنهادهای کاری تازه به کارگردانان «تازه‌وارد»/ کار کودک می‌سازیم

پیشنهادهای کاری تازه به کارگردانان «تازه‌وارد»/ کار کودک می‌سازیم 2022-07-13T11:36:47+04:30

محمدجواد موحد مدیرعامل باشگاه فیلم سوره و تهیه‌کننده سریال اپیزودیک «تازه وارد» در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه فرزندآوری موضوعی است که این روزها برخی‌ها با آن دافعه دارند، عنوان کرد: شاید بتوان گفت یکی از دلایل این اتفاق فضای رسانه‌ای است که همه در آن دخیل بودند و فرزندآوری را تبدیل به موضوعی دولتی کرده‌اند، در حالی که این موضوع مساله‌ای انسانی، اجتماعی و ملی است.

وی اضافه کرد: هر دولتی ۲۰ سال دیگر بر این کشور حاکم باشد با مساله پیری جمعیت روبه‌روست. در حقیقت این مساله فارغ از دولت‌هاست اما اشتباهات متعدد این مساله را تقلیل داده و به یک مساله سیاسی تبدیل کرده است و این باعث می‌شود برخی از افرادی که با دولت و فضای آن مشکل دارند، حتی یک قسمت از سریال را هم نبینند و ندیده قضاوت کنند.

وی درباره استقبال مخاطبان از این سریال اپیزودیک که پخش آن چندی پیش به پایان رسید هم اظهار کرد: خاطرم هست خانواده‌ای که دو پسر بچه ۶ و ۱۰ ساله دارند، پس از قسمت اول این سریال به من پیام دادند و گفتند که چند بار آن را تماشا کردند و ای‌کاش این اپیزود تبدیل به سریال ۲۰ قسمتی شود، چراکه بچه‌های ما به این اتفاق نیاز دارند. این بازخورد برای من جالب بود و حتی ما را به فکر انداخت که به زودی با یکی از کارگردانان «تازه وارد» سریالی ویژه کودکان و نوجوانان بسازیم.

اکثر بازخوردها نسبت به «تازه‌وارد» مثبت بود

تهیه‌کننده سریال اپیزودیک «تازه وارد» ادامه داد: همچنین پس از اپیزود «مهماندار»، خانمی به من پیام داد و نوشته بود که مهماندار قطار است و با همین معضل روبه‌رو بوده و انگار زندگی خود را دیده است. برای ما خوشحال‌کننده بود که آدم‌ها با کار همذات‌پنداری و خود را در فیلم پیدا کردند و تاثیر مثبت گرفتند. در کل می‌توانم بگویم اکثر بازخوردها مثبت بود و خداراشکر مجموعاً اتفاق خوبی رخ داده است.

موحد تاکید کرد: سریال «تازه وارد» این جرأت را به ما داد تا چنین طرح‌هایی را بنویسیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هم‌اکنون ساخت سه سریال اپیزودیک در حوزه‌های دفاع مقدس و فناوری‌های نوین به ما سفارش داده شده است. در حقیقت مهمتر از ساخت سریال اپیزودیک برای ما این مهم است که امروز سفارش تولید ۲ فیلم سینمایی و سه سریال به هشت کارگردان جوان «تازه وارد» داده شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هم‌اکنون ساخت سه سریال اپیزودیک در حوزه‌های دفاع مقدس و فناوری‌های نوین به ما سفارش داده شده است. در حقیقت مهمتر از ساخت سریال اپیزودیک برای ما این مهم است که امروز سفارش تولید ۲ فیلم سینمایی و سه سریال به هشت کارگردان جوان «تازه وارد» داده شده است وی یادآور شد: علاوه بر آنکه به دنبال ساخت سریال استاندارد و قابل پخش بودیم، تلاش کردیم محیطی واقعی‌تر و جدی‌تر برای هشت کارگردان «تازه‌وارد» فراهم آوریم که فکر می‌کنم بسیار به آن نزدیک شدیم.

تهیه‌کننده سریال اپیزودیک «تازه‌وارد» با اشاره به اینکه همکاری با کارگردانان جوانی که می‌خواهند سینما را فتح کنند و کمتر با مدیوم سریال‌سازی آشنا هستند، کار راحتی نبوده است، اظهار کرد: هشت فیلمساز جوان ما اتفاقاً در بسیاری از مواقع هرچه ما می‌گفتیم، تشخیص دیگری داشتند و به اصطلاح گوششان به حرف‌های ما بدهکار نبود، اما تلاش کردیم تا جای ممکن دست آن‌ها را برای تجربه کردن باز بگذاریم. همچنین برخی از کارگردانان علاقه‌مند بودند اپیزود خود را در ۲۰ روز بسازند اما این تعداد روز اقتضای تلویزیون نیست و باید روزی ۶ تا ۷ دقیقه کار را می‌گرفتند یعنی اپیزود خود را در ۸ یا ۹ روز می‌ساختند.

موحد افزود: درست است که «تازه وارد» اولین تجربه من در حوزه سریال‌سازی بود، اما سال‌هاست با فیلمسازان جوان در ارتباط هستم و کار می‌کنم. ضمن اینکه من پیش از ساخت «تازه وارد» به عنوان مجری طرح سریال «کتونی زرنگی» را کار کرده و از منظر تولیدی با تولید یک سریال آشنا بودم. از سویی عوامل سازنده «تازه وارد» بیش از اینکه محدود به نگاه حرفه‌ای باشند، سعی کردند، همدلانه پیش بروند و همین موجب شد کارگردانان با شرایط مالی و تولید کنار بیایند و گاهی از دستمزد خود کم کنند تا کار به بهترین شکل پیش برود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این تنها اکبر تحویلیان به عنوان تهیه‌کننده سریال «شاید برای شما اتفاق بیفتد» اثر اپیزودیک ساخته بود، اظهار کرد: ما پیش از تولید «تازه وارد» نه تنها تجربه چنین کاری را نداشتیم، بلکه کسی را هم پیدا نمی‌کردیم که از آن مشاوره بگیریم و بسیاری از تجارب را در حین تولید به دست آوردیم و خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیدیم کمترین میزان خسارت را داشتیم. اما به هر حال با پروژه‌ای طرف بودیم که طول و عرض آن دقیق مشخص نبود. اما امروز تصورم این است که اگر کسی بخواهد سریال اپیزودیک بسازد، به یکی از جاهایی که فکر می‌کند، باشگاه فیلم سوره است که این موضوع برای ما بسیار جذاب خواهد بود.

اتاق ایده ما دائماً در حال تولید محتواست

مدیرعامل باشگاه فیلم سوره در ادامه در پاسخ به این پرسش که پرداختن به موضوعات روز تا چه اندازه برای این مجموعه اهمیت دارد، اظهار کرد: ما در باشگاه اتاق ایده‌ای داریم که دائماً در حال تولید محتواست؛ اینکه درباره چه موضوعی صحبت کنیم و سریال، فیلم کوتاه و آثار سینمایی و… چه محتوایی داشته باشد. در تمام جلسات ایده‌پردازی و درباره موضوعاتی که می‌خواهیم از آن حرف بزنیم به یک وجه جدی فکر می‌کنیم و آن این است که لبه فیلم و سریالی که می‌سازیم با شرایط امروز مردم جامعه چیست. یعنی اگر قرار باشد فیلمی از دستاوردهای علمی کشور بسازیم، سعی می‌کنیم آن چیزی که با حرف مردم هم پوشانی دارد، پیدا و تقویت کنیم.

وی افزود: در حقیقت به این معتقدیم که مخاطب باید با اثر ارتباط بگیرد و زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، هم قسمتی از سوالاتش را در فیلم می‌بیند و هم پاسخ آن‌ها را دریافت می‌کند. ما در فیلم‌های «بیست و یک روز بعد» و «دیدن این فیلم جرم است» این تجربه را به دست آوردیم. در حقیقت در «بیست و یک روز بعد» به زندگی نوجوانی پرداختیم که متوجه می‌شود مادرش سرطان دارد و مجبور است یک شبه مرد خانه شود؛ موضوع روزی که متاسفانه تعداد زیادی از افراد جامعه با آن درگیر هستند. همچنین در «دیدن این فیلم جرم است» از حرف‌های سیاسی امروز جامعه گفتیم. حتی در فیلم «مصلحت» هم این اتفاق افتاد یعنی از موضوعی مانند عدالت صحبت کردیم که امروز بحثی داغ و احتیاج جامعه است.

مدیرعامل باشگاه فیلم سوره تاکید کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که در آثارمان از مباحث روز صحبت کنیم و به نظر می‌رسد مدیران تلویزیون هم بعضاً این اتفاق را رقم زده‌اند، اما بهتر است برای رسیدن به لبه حرف‌های مردم بیشتر تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به پخش این اثر از شبکه سه سیما تصریح کرد: باید از مدیران شبکه سه برای اینکه آنتن اصلی یکی از مهمترین شبکه‌های تلویزیون را برای سریالی که به ظاهر همه گزینه‌هایی که نباید به آن باکس اصلی را داد، در اختیار ما گذاشتند و در حقیقت ریسک و جرأت کردند، قدردانی کنم. از سوی دیگر باید بگویم قدردان همه بچه‌های باشگاه فیلم سوره که با همه کم‌تجربگی‌ها و جوان بودنشان انرژی گذاشتند تا کار به بهترین نحو به آنتن برسد، هستم.

موحد در پایان خاطرنشان کرد: «تازه وارد» محصول خانه تولیدات جوان است و به اصطلاح سفره این کار را خانه تولیدات پهن کرد و پای کار آمد که لازم می‌دانم از آن‌ها تشکر کنم. باید به دوستانم در حوزه هنری نیز خداقوت بگویم چراکه باشگاه فیلم سوره که شعارش ساخت آدم‌ها مهمتر از ساختن فیلم‌هاست، اساساً با همراهی، پشتیبانی و کمک‌های این نهاد زنده است و با امکانات خوبی که در اختیار ما قرار داده است، می‌توانیم کار کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)