میرنیوز

عباس کیارستمی در ژاپن از محوبیت خاصی برخوردار است

عباس کیارستمی در ژاپن از محوبیت خاصی برخوردار است 2022-06-23T14:19:47+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، مراسم افتتاحیه جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» و بزرگداشت عباس کیارستمی روز گذشته یکم تیر در موزه سینما با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

در ابتدای مراسم مجری به صحنه رفت و ضمن خوشامدگویی گفت: حدود سه سال پیش تک درخت عباس کیارستمی توسط مهدی شادی زاده و علیرضا شادی زاده به ثبت رسید که عباس کیارستمی از این درخت در فصول مختلف عکاسی کرده است و ایده برگزاری این جشنواره از زمان ثبت تک درخت شروع شد.

سپس مهدی شادی زاده موسس و دبیر جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» به صحنه رفت و تاکید کرد: خوشحالم که با تمامی سختی ها این جشنواره تا به امروز ادامه داشته است. همه این جشنواره بهانه ای برای احترام به نام عباس کیارستمی است که می دانم امروز در این سالن حضور دارد. این جشنواره نقص هایی هم دارد که خوشبختانه هر دوره نسبت به دوره های قبل بهتر برگزار می شود. این جشنواره در دو حوزه عکاسی و ویدئو آرت فعالیت می کند.

دبیر جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» افزود: خوشبختانه این جشنواره همکاری های خوبی در بخش بین الملل با کشورهای ژاپن، استرالیا، آلمان و... داشته است که سفارت ژاپن خیلی به ما کمک کرده است. از همکاری های مهم دیگر همکاری موزه سینما در این سه دوره بوده است. همچنین یکی از مهم ترین و برترین زنان معاصر ما یعنی لیلی گلستان در این سه دوره خیلی از ما حمایت کرد و در روزهای اولیه که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کردیم ایشان در کنار ما بود. همچنین همکاری این جشنواره با فوجی فیلم سبب شد تا هر ساله در کنار هم باشیم و تا جایی که می توانیم به رشد عکاسی کمک کنیم.

در ادامه کلیپی از همکاری کشور ژاپن با ایران از گذشته تا به امروز برای مخاطبان پخش شد.

سپس سفیر ژاپن به صحنه رفت و گفت: بسیار خوشحالم که در مراسم افتتاحیه جایزه بین المللی «عکس ۵» که به مناسبت بزرگداشت عباس کیارستمی برگزار می شود حضور دارم. عباس کیارستمی یکی از برجسته ترین کارگردان های سینمای ایران است که در ژاپن هم از محبوبیت خاصی برخوردار است. در سال ۲۰۱۶ زمانیکه این کارگردان فقید درگذشت جشنواره های زیادی درباره دستاوردهای این هنرمند در سراسر ژاپن برگزار شد. من خودم دانش آموخته سینما هستم و همیشه تحت تاثیر «خانه دوست کجاست» این هنرمند هستم. امیدوارم این جشنواره بتواند ادامه دهنده راه عباس کیارستمی باشد.

در ادامه کلیپی از آیدین آغداشلو و عکس های عباس کیارستمی برای حاضران پخش شد.

سپس بهمن فرمان آرا به صحنه رفت و گفت: وقتی که آیدین آغداشلو هست من نباید درباره عباس کیارستمی صحبت کنم. عباس کیارستمی شکارچی لحظه ها بود و اگر ما گل می‌دیدیم او ریشه را می دید. او همیشه خیلی عمیق نگاه می کرد و از نظر تصویری عکس ها را دوست داشت و همیشه می خواست متفاوت باشد. عباس کیارستمی اولین بار با داستان فیلم «گزارش» پیش من آمد و من می دانستم که موفق می شود. آشنایی و همکاری ما از همان زمان شکل گرفت. عباس کیارستمی الان زنده تر است و امروز زادروز این هنرمند است که من این روز را به همه ایرانیان تبریک می گویم و یاد او همیشه با من است.

سپس آیدین آغداشلو درباره عباس کیارستمی تاکید کرد: من قدیمی ترین دوست کیارستمی هستم. ۶۷ سال پیش در مدرسه با هم دوست شدیم و دوستی ما ادامه پیدا کرد. دفعه اولی که او را دیدم من بچه شروری بودم ولی او آنقدر جدی بود که منصرف شدم سر به سرش بگذارم. من امروز در تولد یک نابغه صحبت می کنم. خیلی ها قدرش را ندانستند و حالا یقه پاره می کنند و همش درباره او صحبت می کنند. عباس کیارستمی همیشه ناظر بود و بیشتر نگاه می کرد. او با دقت نگاه می کرد و مثلاً به رویش یک گیاه با دقت نگاه می کرد. ساکت بود و من هیچ وقت ندیدم ناسزایی به کسی بگوید. او آدمی بود که جان خودش را به جان جهان پیوند زده بود. در فیلم هایش نقش واسطه را به حداقل رساند. خیلی ها می‌گفتند او فیلمسازی بلد نیست و ما واقعا مردمان غریبی هستیم زیرا نخبه ها را قربانی می کنیم. عباس هیچ وقت فرو نریخت و من به محکم بودن او همیشه غبطه می خورم. من نقاشی های او را همیشه دوست داشتم.

این هنرمند یادآور شد: عباس کیارستمی در میان ما ظاهر شد و در میان ما با فروتنی و قوت کار خود را انجام داد. او اعتقادی داشت و بر اعتقاد خود پا فشرد. من قدرش را دانستم. او آرامش عمیقی داشت که این آرامش از یک استحکام درونی بود. جهان با وجود عباس کیارستمی معنای تازه ای پیدا کرد و او روز به روز بیشتر تحسین می شود.

در ادامه کلیپی از داوران سومین دوره جایزه بین المللی «عکس ۵» پخش شد و مجید طالبی بیانیه هیأت داوران را برای حاضران خواند.

سپس لیلی گلستان به صحنه رفت و گفت: خیلی خوشحالم که برای داوری این سه دوره انتخاب شده ام و واقعا به من خوش گذشت. ما جوانان با استعدادی داریم که سعی می کنند نا امید نشوند و به راه خود ادامه دهند.

در ادامه پانته آ پناهی، سفیر ژاپن، علی شادمان، فرزاد صدیق زاده، هوتن شکیبا، مجید طالبی و لیلی گلستان برای دادن جوایز به صحنه آمدند.

جایزه ویژه گلستان به سالار چرمی، جایزه ویژه فوجی فیلم در بخش عکس به مریم رئوفی منش و جایزه ویژه فوجی فیلم در بخش ویدئو آرت به سجاد دادپور اهدا شد.

در پایان از عوامل این جشنواره قدردانی شد.

در این مراسم جواد عزتی، بهمن فرمان آرا، آیدین آغداشلو، احمد صانعی مقدم، پانته‌آ پناهی‌ها، علی شادمان، هوتن شکیبا و سفیران کشورهای ژاپن، ایتالیا، آلمان و ... حضور داشتند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

تیم «در انتهای الوند» تغییر کرد/ خداحافظی حامد مهربانی با برنامه

تیم «در انتهای الوند» تغییر کرد/ خداحافظی حامد مهربانی با برنامه
2022-07-02T16:44:30+04:30
حامد مهربانی مجری برنامه «در انتهای الوند» طی تغییراتی که این برنامه به خود دیده است امروز صبح از آن خداحافظی کرد.

خالق «فرندز» عذرخواهی کرد/ به نژادهای دیگر بی‌توجهی کردم

خالق «فرندز» عذرخواهی کرد/ به نژادهای دیگر بی‌توجهی کردم
2022-07-02T14:17:50+04:30
خالق سریال «فرندز» به خاطر بی‌توجهی به تنوع نژادی و نادیده گرفتن اقلیت‌های دیگر جامعه عذرخواهی کرد و برای جبران ۴ میلیون دلار به دانشگاه بخشید.

کوتوله‌ها سقف موسیقی را پایین آوردند!/ یادآوری در سالروز تولد استاد

کوتوله‌ها سقف موسیقی را پایین آوردند!/ یادآوری در سالروز تولد استاد
2022-07-02T12:44:30+04:30
آیین رونمایی از آلبوم «در عشق زنده باید» با هنرمندی سه نوازنده شناخته شده موسیقی جمعه دهم تیر همزمان با سالروز تولد مرحوم همایون خرم در فرهنگسرای سرو برگزار شد.

کف دستمزد عکاسان سینما اعلام شد/ ۳۵ میلیون تومان ماهانه

کف دستمزد عکاسان سینما اعلام شد/ ۳۵ میلیون تومان ماهانه
2022-07-02T12:04:31+04:30
مصوبه انجمن عکاسان سینما درباره تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

اولین تصویر بازیگر نقش «سلمان فارسی» رونمایی شد/ ادامه تصویربرداری

اولین تصویر بازیگر نقش «سلمان فارسی» رونمایی شد/ ادامه تصویربرداری
2022-07-02T11:37:50+04:30
همزمان با آغاز تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» در شهرک دفاع مقدس، از تصویر علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی رونمایی شد.

کارگردان «دزدان خیابان جردن» درگذشت

کارگردان «دزدان خیابان جردن» درگذشت
2022-07-02T11:24:30+04:30
وحید اسلامی منتقد و کارگردان سینما درگذشت.

سازهای «چارتار»در پایتخت کوک می‌شوند/ فروش بلیت ۴۵۰ هزار تومانی

سازهای «چارتار»در پایتخت کوک می‌شوند/ فروش بلیت ۴۵۰ هزار تومانی
2022-07-02T11:11:10+04:30
گروه موسیقی «چارتار» که طی سال‌های اخیر فعالیت چندانی در حوزه اجرای زنده نداشته است، طی روزهای پیش رو فصل تازه کنسرت‌های خود را آغاز می‌کند.

۱۵ سال چالش روایت‌گری در «پرس تی‌وی»/ ۸ بار از یوتیوب پاک شدیم!

۱۵ سال چالش روایت‌گری در «پرس تی‌وی»/ ۸ بار از یوتیوب پاک شدیم!
2022-07-02T10:57:50+04:30
مراسم سالگرد پانزدهمین سال تأسیس شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی با حضور رئیس رسانه ملی و معاونان برون‌مرزی و سیاسی سازمان صداوسیما، برگزار شد.

کاندیداهای مدیرعاملی خانه تئاتر بررسی می‌شوند/ هنوز انتخابی نکردیم

کاندیداهای مدیرعاملی خانه تئاتر بررسی می‌شوند/ هنوز انتخابی نکردیم
2022-07-02T07:51:11+04:30
عضو هیأت مدیره خانه تئاتر اعلام کرد که هنوز از میان کاندیداهای مدیرعاملی این خانه، انتخابی قطعی صورت نگرفته است.

«واگویه» آلبوم شد/ شنیدن رنگین کمانی از احساسات یک نوازنده

«واگویه» آلبوم شد/ شنیدن رنگین کمانی از احساسات یک نوازنده
2022-07-02T07:51:10+04:30
آلبوم «واگویه» با هنرمندی رامین صفایی از جمله آثار تازه منتشرشده در فرآیند فروش محصولات موسیقایی است که در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

شانزدهمین حراج تهران برگزار شد/ ۸ میلیارد تومان برای «شکار سیمرغ»!

شانزدهمین حراج تهران برگزار شد/ ۸ میلیارد تومان برای «شکار سیمرغ»!
2022-07-01T20:24:31+04:30
شانزدهمین حراج تهران با ارائه ۱۲۰ اثر هنر معاصر در حالی برگزار شد که تابلوی «شکار سیمرغ» با قیمت ۸ میلیارد تومان عنوان گران‌ترین اثر این حراجی را به نام خود ...

شانزدهمین حراج تهران برگزار شد/ گران‌ترین آثار کدام است؟

شانزدهمین حراج تهران برگزار شد/ گران‌ترین آثار کدام است؟
2022-07-01T20:11:11+04:30
شانزدهمین حراج تهران با ارائه ۱۲۰ اثر هنر معاصر شامگاه جمعه ۱۰ تیرماه در تهران برگزار شد.

شانزدهمین حراج تهران آغاز شد/ گران‌ترین آثار کدام است؟

شانزدهمین حراج تهران آغاز شد/ گران‌ترین آثار کدام است؟
2022-07-01T19:04:32+04:30
شانزدهمین حراج تهران با ارائه ۱۲۰ اثر هنر معاصر شامگاه جمعه ۱۰ تیرماه آغاز به کار کرد.

شانزدهمین حراج تهران آغاز شد

شانزدهمین حراج تهران آغاز شد
2022-07-01T18:37:51+04:30
شانزدهمین حراج تهران با ارائه ۱۲۰ اثر هنر معاصر شامگاه جمعه ۱۰ تیرماه آغاز به کار کرد.

پخش «عبور از بحران» با موضوع چالش تامین گاز زمستانی کشور

پخش «عبور از بحران» با موضوع چالش تامین گاز زمستانی کشور
2022-07-01T13:44:32+04:30
مستند سه قسمتی «عبور از بحران» با موضوع چالش تامین گاز زمستانی کشور در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ از شبکه مستند سیما پخش می شود.

مستند «طرح» اکران شد/ بررسی میراث کیارستمی از «گزارش» تا «بلیت‌ها»

مستند «طرح» اکران شد/ بررسی میراث کیارستمی از «گزارش» تا «بلیت‌ها»
2022-07-01T13:17:51+04:30
ویژه‌ برنامه «یک روز با کیارستمی» همراه با نمایش و تحلیل سه فیلم «طرح»، «گزارش» و «بلیت‌ها» در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

نقاشی جدید حسن روح‌الامین رونمایی شد

نقاشی جدید حسن روح‌الامین رونمایی شد
2022-07-01T12:24:32+04:30
همزمان با اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها، حسن روح الامین از نقاشی با این موضوع رونمایی کرد.

«کاغذپاره‌ها» به اکران آنلاین رفت

«کاغذپاره‌ها» به اکران آنلاین رفت
2022-07-01T11:17:52+04:30
اکران آنلاین مستند انیمیشن «کاغذپاره‌ها» اثری از بهزاد نعلبندی آغاز شد.

«ایوب خان» منتشر شد/ «احمد شمس و پوران جون» به تئاتر شهر می‌رسند؟

«ایوب خان» منتشر شد/ «احمد شمس و پوران جون» به تئاتر شهر می‌رسند؟
2022-07-01T11:17:51+04:30
امیر دژاکام از انتشار مجموعه نمایشنامه «ایوب خان» خبر داد و عنوان کرد نمایشنامه «احمد شمس و پوران جون» که جزو تعهدات مدیریت قبلی تئاتر شهر بوده همچنان در انت...

مافیای کنکور چه کسانی هستند؟/ دستاورد ۱۲ سال تحصیل؛ تقریباً هیچ!

مافیای کنکور چه کسانی هستند؟/ دستاورد ۱۲ سال تحصیل؛ تقریباً هیچ!
2022-07-01T10:51:12+04:30
محمدمهدی انتظار نویسنده و تدوینگر مستند کوتاه «۱۲ – هیچ» مطرح کرد که مافیای کنکور، تنها کسانی هستند که از بزرگنمایی کنکور منتفع می‌شوند و تنها بازنده این مید...

همکاری مجدد داریوش خنجی با بونگ جون هو در «میکی ۷»

همکاری مجدد داریوش خنجی با بونگ جون هو در «میکی ۷»
2022-07-01T10:37:53+04:30
داریوش خنجی برای فیلمبرداری فیلم بعدی بونگ جون هو با عنوان «میکی ۷» انتخاب شد.

مراسم عقدکنان در ویژه برنامه رادیو/ ازدواج آسان را ترویج می‌کنیم

مراسم عقدکنان در ویژه برنامه رادیو/ ازدواج آسان را ترویج می‌کنیم
2022-07-01T10:37:52+04:30
تهیه کننده برنامه «جانم شو» عنوان کرد که به مناسبت سالگرد پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ویژه برنامه «جانم شو» با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان روی...

«ایوب خان» منتشر شد/ «احمد شمس و پوران جون» به تئاتر شهر می رسند؟

«ایوب خان» منتشر شد/ «احمد شمس و پوران جون» به تئاتر شهر می رسند؟
2022-07-01T10:37:51+04:30
امیر دژاکام از انتشار مجموعه نمایشنامه «ایوب خان» خبر داد و عنوان کرد نمایشنامه «احمد شمس و پوران جون» که جزو تعهدات مدیریت قبلی تئاتر شهر بوده همچنان در انت...

«آب، باد، خاک، نان» ۲ جایزه گرفت/ سادگی زندگی در روستایی دورافتاده

«آب، باد، خاک، نان» ۲ جایزه گرفت/ سادگی زندگی در روستایی دورافتاده
2022-06-30T14:16:48+04:30
مستند آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری ۲ جایزه از جشنواره‌های خارجی گرفت.

جزئیات حضور بازیگر فقید تونسی در سریال «سلمان فارسی»

جزئیات حضور بازیگر فقید تونسی در سریال «سلمان فارسی»
2022-06-30T13:50:09+04:30
تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» بیان کرد که هشام رستم بازیگر تونسی این سریال قرار بوده در آینده برای بازی در سریال دوباره همکاری داشته باشد که از این همکاری م...

کارگاه گرافیکی «ورود کودکان ممنوع» آغاز شد/ همتی برای آگاهی بخشی

کارگاه گرافیکی «ورود کودکان ممنوع» آغاز شد/ همتی برای آگاهی بخشی
2022-06-30T12:43:28+04:30
کارگاه سه روزه «ورود کودکان ممنوع» با موضوع کودکان کار و خیابانی در کوشک باغ هنر تهران با همکاری حوزه هنری استان تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان بهز...

پخش یک مستند ضدآمریکایی از شبکه پنج

پخش یک مستند ضدآمریکایی از شبکه پنج
2022-06-30T10:56:48+04:30
«نمیتونیم نفس بکشیم» عنوان مستندی است که روز پنجشنبه نهم تیر از آنتن شبکه پنج سیما پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

بی قراری‌های یک شهید روی آنتن شبکه پنج سیما

بی قراری‌های یک شهید روی آنتن شبکه پنج سیما
2022-06-30T10:03:29+04:30
مستند «بی قرار» به کارگردانی سید احمد معصومی نژاد بر اساس زندگی شهید مدافع حرم علی امرایی نهم تیر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

«بی‌مرگی» مهمان یک شبه تئاتر/ وقتی بهشت مثل غروب جمعه دلگیر می‌شود

«بی‌مرگی» مهمان یک شبه تئاتر/ وقتی بهشت مثل غروب جمعه دلگیر می‌شود
2022-06-30T10:03:28+04:30
نمایشنامه‌خوانی «بی‌مرگی» با نقش‌خوانی زهرا داونژاد ۱۲ تیر در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

«یک روز با کیارستمی» را در خانه هنرمندان تجربه کنید

«یک روز با کیارستمی» را در خانه هنرمندان تجربه کنید
2022-06-30T09:50:08+04:30
ویژه‌برنامه «یک روز با کیارستمی» در قالب نمایش و بررسی سه فیلم این کارگردان فقید سینما در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)