میرنیوز
مهدی باقری مستندساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژههای جدیدی که در دست دارد، گفت: به تازگی ساخت پروژهای با نام «لاله زار هزار چهره» را به پایان رساندهام که درباره خیابان لاله زار است و به مدت ۷۰ دقیقه ساخته شده است.
وی ادامه داد: تفاوت این مستند با دیگر آثاری که ممکن است درباره خیابانهای قدیمی و تاریخی ایران ساخته شده باشد، این است که مستند درباره آینده لاله زار است که البته در این آینده گذشته لاله زار را نیز مورد توجه قرار دادهایم.
این مستندساز با تاکید بر اینکه این اثر درباره شکلگیری خیابان لاله زار از گذشته تا حال را مورد توجه قرار داده، بیان کرد: تمرکز این مستند روی آینده پژوهی است، آینده یک مکان شهری که همه آن را میشناسند و روی آن نظر دارند که شامل مردم عادی، ساکنان محل مورد نظر و مسئولان شهری هستند.
وی توضیح داد: «لاله زار هزارچهره» به نوعی بهانهای است برای اینکه ببینیم با ساخت مستندهای شهری میتوانیم پیشنهادهایی را برای آینده یک مکان شهری به مسئولان ارائه دهند. نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم بر عهده خودم است و تهیهکنندگی آن برعهده منیژه حکمت و امین کاظمی است.
کارگردان مستند «اهالی خیابان یک طرفه» با اشاره به اینکه «لاله زار هزارچهره» آماده نمایش است، بیان کرد: یک مستند دیگر با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به پایان رساندهام که در مرحله تدوین است که درباره فردریش اشمیت باستان شناس است که قرار است برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» آماده شود.
باقری درباره اینکه «لالهزار هزار چهره» را برای حضور در «سینماحقیقت» آماده میکند یا خیر، گفت: با توجه به اینکه پیش از این مستندی با موضوع لاله زار در این جشنواره حضور پیدا کرده، این مستند میتواند در فضاهای دیگری مانند جشنواره فیلم شهر حضور پیدا کند.
این کارگردان تاکید کرد: یکی از نکات جالبی که درباره «لاله زار هزار چهره» وجود دارد این است که هزینه تولید این مستند توسط یک شخص به عنوان بخش خصوصی تامین شده و دلیل این سرمایه گذاری نیز به دلیل علاقه شخصی سرمایه گذار انجام شده است.
باقری در پایان گفت: همچنین یک مجموعه ۶ قسمتی را برای شبکه مستند تولید کردهایم که درباره ۲۰ سال تغییرات در جنگلهای هیرکانی است.
منبع : خبرگزاری مهر
برگزاری آیین یادبود زینب علیپور طهرانی در مسجد بلال صداوسیما
شب یادبود احمد آقالو توسط «خانه عروسک: قسمت دوم» برگزار شد
معرفی آثار راه یافته در بخش خیابانی جشنواره تئاتر «سودای عشق»
آغاز نخستین همکاری مشترک «کماکان» و «ایستگاه»
فرزاد موتمن: لاتبازی فضای سینمای اجتماعی را در بر گرفته است
«مارمولکایa+b+c/d» به صحنه میآید
همکاری سه هنرمند موسیقی در تولید پروژهای به افتخار «نیما»
بیتا فرهی عرصه سینما و زندگی را باشکوه ترک کرد
«آذر هفت صبح» از ۷ آذر اکران میشود
انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
«به زور» وارد تئاتر لبخند میشود!
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تغییر کرد
علیرضا خمسه: کمدی ما زمینگیر شده است
نقشهای کلیدی در شکلگیری انقلاب مشروطه تماشایی شد
«آنارشی» به یونان میرود
«حِرمان» ۲ زندانی جرایم مالی را آزاد کرد
بشیر حسینی چگونه مجری برنامه کتابی شبکه سه شد؟
دیدن «آدامر» به مدت ۲۰ شب در خانه نمایش دا
اسپایک لی رئیس هیئت داوران جشنواره دریای سرخ عربستان شد
پیشنهادهای یک پژوهشگر برای موسیقی؛ زمان کمی داریم!
نکوداشت هنرمندی که هنر و اندیشهاش رنگ کهنگی نمیگیرد
میزبانی تالار مولوی از جشنواره تئاتر مقاومت با اجرای «گاراژ»
قدیریان: وظیفه داریم اراده الهی را برای پیروزی حق یادآوری کنیم
چگونه «آفریقا خورشید خود را میکشد»!/ یک نمایش در نمایش روانشناختی
جزییات سفر استانی مدیرکل دفتر موسیقی به پایتخت فرهنگی ایران
«بیگی و دوستان» به شبکه پویا میآیند
گلاب آدینه و علی مصفا به تماشای «بهمن» نشستند
امیدها و انتقادهای یک آهنگساز از پس برگزاری یک نمایشگاه موسیقایی
نمایش نقاشیهای آخرالزمانی در «پس از ما»
برنامه «نردبان» به مستندسازی در بحران میپردازد