میرنیوز

«زیرتیغ» و یک تیتراژ تلخ خاطره‌ساز/ وقتی استاد معجزه می‌کند

«زیرتیغ» و یک تیتراژ تلخ خاطره‌ساز/ وقتی استاد معجزه می‌کند 2022-05-27T05:50:25+04:30

خبرگزاری مهر – گروه هنر – علیرضا سعیدی: کارکرد تیتراژ چیزی شبیه به جلد کتاب است که طراحش تلاش می‌کند با انتخاب عناصر، فرم‌ها و چینش‌ها با کمک گرافیک و موسیقی مخاطبان یک اثر را در جریان موضوع قرار دهد. شرایطی که گاهی بسیار نکته‌سنج، اندیشمندانه و حساب شده پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد و گاهی هم به قدری سردستانه و از روی ادای یک تکلیف اجباری ساخته می‌شود که بیننده را از اساس با یک اثر تصویری دور می‌کند.

آنچه بهانه‌ای شد تا بار دیگر رجعتی به کلیدواژه «تیتراژ» داشته باشیم، مروری‌بر ماندگارترین و خاطره‌سازترین موسیقی‌های مربوط به برخی برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیونی است که برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است و رجوع دوباره به آن‌ها برای ما در هر شرایطی می‌تواند یک دنیا خاطره به همراه داشته باشد. خاطره‌بازی که پس از آغاز و انتشار آن در نوروز ۱۴۰۰ استقبال مخاطبان، ما را بر آن داشت در قالب یک خاطره‌بازی هفتگی در روزهای جمعه هر هفته، روح و ذهنمان را به آن بسپاریم و از معبر آن به سال‌هایی که حالمان بهتر از این روزهای پردردسر بود، برویم.

«خاطره‌بازی با تیتراژهای ماندگار» عنوان سلسله گزارشی آرشیوی با همین رویکرد است که به‌صورت هفتگی می‌توانید در گروه هنر خبرگزاری مهر آن را دنبال کنید.

در پنجاه و پنجمین شماره از این روایت رسانه‌ای به سراغ موسیقی تیتراژ سریال تلویزیونی «زیر تیغ» به کارگردانی محمدرضا هنرمند و آهنگسازی حسین علیزاده رفتیم که حتی به دلیل نام و اعتبار هنرمند برگزیده‌ای چون حسین علیزاده توانست به عنوان یک از ماندگارترین و خاطره سازترین موسیقی تیتراژهای سریال‌های تلویزیونی دهه هشتاد ثبت شود. ماندگاری که به واسطه موسیقی و ملودی تحت تأثیر محتوای داستانی فیلم و هوشمندی همیشگی یک ابرستاره موسیقی ایرانی به نام حسین علیزاده توانست فضای بسیار تاثیربرانگیزی را برای این مجموعه تلویزیونی سیما رقم بزند.

«زیرتیغ» و یک تیتراژ تلخ خاطره‌ساز/ وقتی استاد معجزه می‌کند

مجموعه تلویزیونی «زیرتیغ» از سریال‌های پرطرفدارتلویزیون به کارگردانی محمدرضا هنرمند بود که اواسط سال ۱۳۸۵ از آنتن شبکه یک سیما پیش روی مخاطبان قرار گرفت. این مجموعه داستانی که با بازی پرویز ف فارغ از جذابیت‌های بصری که این سریال تلویزیونی برای مخاطبانش داشت، به طور حتم این موسیقی متن و تیتراژ مجموعه‌ای بود که به واسطه یک نام بزرگ و تمام نشدنی در موسیقی ایرانی توانست یک بار دیگر قدرت نمایی یک آهنگساز برای ارائه «یک موسیقی درخدمت اثر» را به رخ بکشد پرستویی، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی، کوروش تهامی، الهام حمیدی، سیاوش تهمورث، هوشنگ توکلی، فریبا جدیکار، شبنم مقدمی، رامین راستاد، نگار جواهریان، بهمن دان، معصومه آقاجانی، غزل صارمی، ترلان پروانه، پیش روی مخاطبان قرار گرفت، روایت گر بخشی از زندگی محمود و جعفر کارگران یک کارخانه یخچال‌سازی و از دوستان قدیمی و بسیار صمیمی همدیگرند، آنها که در آستانه برگزاری مراسم ازدواج فرزندانشان رضا و مریم قرار دارند، طی ماجرایی غیرمنتظره با هم درگیر می‌شوند و این آغاز ماجراهایی پیچیده بین دو خانواده است.

این سریال از جمله مجموعه‌هایی بود که به دلیل محتوا، داستان پردازی درست و بازی درخشان بازیگرانش توانست بعد از پخش چند قسمت تبدیل به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های سیما در آن زمان شود. سریالی که حتی در فراتر از مرزهای کشورمان نیز مورد توجه قرار گرفت و در جشنواره تولیدات تلویزیونی رم موفق به دریافت پنج جایزه مختلف شد.

اما فارغ از جذابیت‌های بصری که این سریال تلویزیونی برای مخاطبانش داشت، به طور حتم این موسیقی متن و تیتراژ مجموعه‌ای بود که به واسطه یک نام بزرگ و تمام نشدنی در موسیقی ایرانی توانست یک بار دیگر قدرت نمایی یک آهنگساز برای ارائه «یک موسیقی درخدمت اثر» را به رخ بکشد. قدرت نمایی که با حضور هنرمندی به نام حسین علیزاده آنچنان وزانتی به موسیقی متن و تیتراژ سریال «زیر تیغ» داد که به معنا و مفهوم مطلق کلمه توانست مأموریت خود را به عنوان یک مؤلفه مهم معرفی حال و هوای سریال انجام دهد.

مأموریتی که با یک تم کاملاً هماهنگ با داستان اثر یک بار دیگر نشان داد که وقتی کار به کاردان سپرده شود قطها نتایج مطلوب‌تری از خلق یک اثر هنری به واسطه کار گروهی و در نظر گرفتن همه اختلاف‌ها احصا می‌شود. موسیقی که در آن روزگار دربرگیرنده صدای متفاوتی بود که گوش مخاطبان در آن دوران کمتر با چنین ملودی و موسیقی‌هایی که در مواجهه با سریال‌ها مواجه شده بود.

«زیرتیغ» و یک تیتراژ تلخ خاطره‌ساز/ وقتی استاد معجزه می‌کند

این جذابیت موسیقایی هم تا آنجا پیش رفت که دست اندرکاران اثر تصمیم گرفتند تا چندی بعد نیزآلبومی را به همان نام مجموعه با همراهی گروه هم آوایان و خوانندگی پوریا اخواص منتشر کنند. شکل و شمایلی که طی سال‌های اخیر دیگر کمتر سراغ آن را می‌توانیم یافت که از مجموعه یا اثری تصویری آلبومی جداگانه از موسیقی آن در دسترس شنوندگان قرار گیرد تا با تحلیل و تجزیه بیشتری نسبت به شنیدن موسیقی آن اثر تصویری اقدام کنند. چارچوبی که نشان دهنده قدرت مندی آهنگسازی به نام حسین علیزاده با آن پشتوانه کم نظیر موسیقایی و ساخت چندین اثر ماندگار موسیقایی در حوزه‌های مختلف آلبوم و موسیقی متن است که او را تبدیل به یکی از کم مثال ترین هنرمندان ایرانی در حوزه موسیقی معرفی کرده است.

از دیگر نکات جالب توجهی که برای موسیقی متن و تیتراژ سریال «زیر تیغ» می‌توان اشاره کرد، اجرای قطعه «سوگ» بود که که حسین علیزاده در کتاب ۱۰ قطعه برای تار آن را به شهید کامران کلهر برادر کیهان کلهر نوازنده شاخص موسیقی کشورمان تقدیم کرده بود.

محمدرضا هنرمند کارگردان سریال «زیر تیغ» درباره این آلبوم موسیقی نوشته بود: «علیزاده راسال‌های سال بود که می‌شناختم. کارهایش به دل و جانم چنگ می‌زد و بارها چنان مرا از زمین جدا کرده بود که گفتنی نیست. در نیمه شب ششم آذرماه ۱۳۸۴ در حالی که صحنه کنسرت او به همراه کیهان کلهر، محمدرضا شجریان و همایون شجریان را در تالار بزرگ کشورآماده می‌کردم تا تمرین‌های نهایی انجام شود نمی‌دانست که بیشتر از همه زیر نظرش دارم و به کوچک‌ترین واکنش‌هایش حساس هستم. وقتی که از او خواستم تا برجای خودش روی صحنه بنشیند، برق تندخویی اش مرا هم گرفت. ولی می‌دانستم که حسین‌ها بدون اینکه بخواهند و بدانند بی قرار تر و تندخوترند. مدارای آن شب من، او را به دامم کشید. دامی که از قبل برایش چیده بودم و او خود نمی‌دانست. رامش کردم و آرام آرام به زیر تیغ اش بردم.

حسین علیزاده هم در بخشی از مصاحبه خود درباره همکاری با محمدرضا هنرمند و سریال «زیرتیغ» گفته بود: سریال زیر تیغ از تجربه‌های خیلی خوب بود. من معمولاً سر فیلم و سریال‌هایی که در حال فیلمبرداری است، می‌روم. اینجا هم رفتم. اکیپ فوق العاده خوبی بودند و در کنار هم مانند یک خانواده حضور داشتند. (تعامل افراد در فیلم‌های علی حاتمی هم این گونه بود و سر صحنه‌هایی که تازه داشت فیلمبرداری می‌شد اغلب ما اشک در چشمانمان بود و آن را باور کرده بودیم. من با آقای هنرمند هم خاطره خوبی سر آن کار داشتم چرا که او درک موسیقی اش خوب بود و روی من فشار نمی‌آورد. ایده اش به من کمک می‌کرد، حس می‌داد و لذت داشت.

«زیرتیغ» و یک تیتراژ تلخ خاطره‌ساز/ وقتی استاد معجزه می‌کند

سمیه قاضی زاده از خبرنگاران و منتقدان حوزه موسیقی و سینما بود که چندی پیش درباره موسیقی «زیر تیغ» نوشته بود: وقتی تم اصلی و داستان «زیر تیغ» که در حال و هوای خانواده‌های سنتی ایران می‌گذشت، موسیقی آن نیز بی شک باید دارای چنین حال و هوایی می‌بود، چرا که حتی نمی‌توان تصورش را هم داشت که مثلاً برای القای احساسات مختلف شخصیت‌های داستان در جاهای مختلف از سازهای غربی استفاده کرد. مثلاً زمانی که «محمود»، دست به قتل «جعفر» می‌زند، صدای گیتارباس را بشنویم.

محمدرضا هنرمند: علیزاده را سال‌های سال بود که می‌شناختم. کارهایش به دل و جانم چنگ می‌زد و بارها چنان مرا از زمین جدا کرده بود که گفتنی نیست پس نخستین و مهم‌ترین دلیل انتخاب آهنگسازی چون حسین علیزاده برای ساخت موسیقی این مجموعه تلویزیونی را باید در محتوای داستانی آن جست. «گروه هم آوایان» نوازندگی قطعات «زیر تیغ» را به عهده داشته‌اند، حسین علیزاده با تار و سه تار، فرزندانش نیما و صبا به ترتیب با سازهای تار، رباب، کمانچه و قیچک، علی بوستان با عود و سه تار، پیام جهانمانی با تار، راحله برزگری و پوریا اخواص هم با اجرای آواز افراد ثابت این گروه بودند. اگرچه نوازندگان نی، ویولن و ویلن سل، ویولن آلتو، سازهای کوبه ای و تمبک نیز از نوازندگان میهمانی بودند که علیزاده از آنها برای اجرای اثرش کمک گرفت. قطعاتی که همه آنها بر روی اشعار هوشنگ ابتهاج ساخته شده بودند.

موسیقی زیر تیغ خودش را از همان ابتدا یعنی با آغاز تیتراژ نشان می‌دهد و جایگاه خودش را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر مخاطب در ذهن او تثبیت می‌کند. چه تیتراژ ابتدایی این مجموعه که پیش درآمدی است بر کلیت داستان فیلم و جلوتر از همه ترسی را در دل شنونده ایجاد می‌کند و چه تیتراژ پایانی مجموعه که با صدای خواننده جوان حسین بهاربین با نام «شوق یوسف» اجرا شده است.

به هر حال شنیدن موسیقی زیر تیغ بار دیگر خاطرات پخش سریالی خوب همچون زیر تیغ را در زمستان سال گذشته با ایفای نقش بازیگرانی چون پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی، سیاوش تهمورث یادآوری می‌کند. این موسیقی به القای فضای رئالیستی مجموعه کمک بسیاری کرده است.

«زیرتیغ» و یک تیتراژ تلخ خاطره‌ساز/ وقتی استاد معجزه می‌کند

اگرچه سریال «زیر تیغ» با تمام نقاط قوتی که داشت دربرگیرنده انتقاداتی هم بود، اما باید پذیرفت که این اثر زیبای حسین علیزاده بود که به واسطه توانمندی‌هایی او در عرصه موسیقی و همچنین وجوه دراماتیک موسیقی، به سراغ ملودی برای ساخت تیتراژ و موسیقی متن سریال رفت که به شدت بوی فرهنگ و هنر ایرانی می‌داد که هم در قالب موسیقایی اش به دلیل استفاده به جا از سازهای ایرانی و هم قالب دراماتیکش توانست حس بسیار همذات پندارانه ای را برای مخاطب برای تماشای یک سریال معمایی ایجاد کند.

موسیقی که بازهم قابلیت‌های نهفته در موسیقی ایرانی را به رخ مخاطبش کشید و نشان داد اگر در همجواری یک اثر موسیقایی خلاقیت و اندیشه و مخاطب شناسی وجود داشته باشد چه شاهکارهایی را می‌توان خلق کرد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)