میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، پیش از پاندمی کرونا هند سالی حدود ۲ هزار فیلم تولید میکرد اما تنها ۷ پرده برای هر یک میلیون جمعیتاش داشت که در مقایسه با ۳۰ پرده سینما در چین، ۶۸ پرده سینما در بریتانیا و ۱۲۵ پرده سینما در آمریکا به ازای یک میلیون نفر، رقم بسیار پایینی است. با بسته شدن ۱۵۰۰ سالن سینما در طی دوران پاندمی، شمار کل پردههای سینما در هند به ۹۴۲۳ پرده کاهش یافته که باید به جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری کشور سرویس بدهند.
برای رفع این مشکل، وزارت اطلاعات و مطبوعات هند وظیفه سادهسازی روند افتتاح سالنهای جدید را از طریق یک سیستم آنلاین فراهم کرده است.
گفته شده وجود مقامات نظارتی متعدد تاکنون موجب میشد تا زمانبندی برای افتتاح یک سالن جدید با مشکل روبهرو شود؛ اما حالا دولت قصد دارد تا از طریق این پنجره آنلاین این مشکل را برطرف کند تا دادن مجوز به علاقهمندان تاسیس سالن سینما راحتتر شود.
پاندمی موجب کند شدن گسترش سالنهای چندمنظوره در هند هم شد و در حالی که ۲ زنجیره بزرگ مالتی پلکسها در هند در سال ۲۰۱۹ هر یک ۶۹ پرده سینمای جدید تاسیس کرده بودند، اما این تعداد در سال ۲۰۲۱ به ۲۷ و ۴۱ مورد کاهش یافت. با ترکیب این ۲ زنجیره بزرگ با هم، قرار است از این پس سالانه ۲۰۰ پرده نمایش به پردههای نمایش هند افزوده شود.
کرونا به روند تولید فیلم نیز لطمات جدی وارد ساخت و در طول این مدت تماشاگران از داشتن فیلم محروم شدند و در دو سال گذشته تنها حدود ۲۰۰ فیلم هندی تولید شد که هرچند ابتدا برای اکران در سینما طراحی شده بودند اما به صورت دیجیتالی اکران شدند. در حالی که مستندها و سریالها به صورت دیجیتالی مخاطبان خود را دارند اما مردم بیشتر دوست دارند تا فیلم سینمایی را روی پرده بزرگ ببینند.
با بازگشایی کامل سینماهای هند، فیلمهای سینمایی با اقبال زیادی روبه رو شدهاند و فیلم RRR ساخته راجامولی در این مدت ۱۴۶ میلیون دلار فروش کرده است. فیلم KGF دوم ساخته پراشانت نیل نیز ۱۳۴ میلیون دلار فروخته است.
مقامات میگویند بازگشت مردم با این علاقه به سینماها ما را تشویق کرده تا با استفاده از تجربیات جهانی خود را به خواست مردم نزدیکتر کنیم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان