میرنیوز
حامد ادوای بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیتهای اخیرش به خبرنگار مهر گفت: بعد از اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره» که سال ۹۷ در تالار حافظ به صحنه رفت دیگر نمایشی به صحنه نبردم و حواشی که بر آن نمایش و مسائلی که باعث به صحنه نرفتنش در جشنواره تئاتر فجر شد پیش آمد من را از لحاظ روحی خسته و دلسرد کرد و ترجیح دادم مدتی کارگردانی نکنم از این رو بیشتر درگیر بازیگری در تئاتر و فیلم کوتاه شدم.
وی ادامه داد: بعد از گذشته ۲ سال از اجرای «خنکای ختم خاطره» تمرینهای نمایش جدیدی را به نام «رویای پرشکوه خالی» آغاز کردم که قرار بود اردیبهشت ۹۹ به صحنه برود که متاسفانه با بحران کرونا و تعطیلیهای مداوم روبرو شدیم از این رو برای حفظ سلامت گروه تصمیم گرفتم نمایش را به صحنه نبرم تا اینکه در نهایت کار را برای حضور در جشنواره بیست و سوم تئاتر دانشگاهی ارائه دادم. کار مورد توجه قرار گرفت و جوایزی نیز از چند بخش جشنواره دریافت کرد و تقدیر شد. بعد از پایان جشنواره مدام پیگیر اجرای عمومی کار در تالار مولوی بودم اما این اتفاق به تاخیر میافتاد تا اینکه بالاخره بعد از پیگیریهای زیاد به ما اعلام کردند که شهریور و مهر به نمایش فرصت اجرا داده شده است.
ادوای درباره ویژگیهای نمایش توضیح داد: اجرا در تالار مولوی که با تئاتر دانشگاهی ارتباط دارد برایم فرصتی استثنایی است چون بعد از ۴ سال نمایشی را که دوست دارم به صحنه میبرم و فکر میکنم این نمایش بهترین کارم تا امروز باشد و بسیار شبیه سلایق خودم و گروهم است. «رویای پرشکوه خالی» نوشته مجتبی رفیعی است و به نوعی انگار ۲ نمایش در دل هم اجرا میشوند. نمایش درباره ۵ رفیق است که همگی تئاتر خواندهاند و یکی از آنها قرار است از ایران مهاجرت کند در حالی که با پدرش اختلاف دارد و با او قهر است. دوستان این فرد که از این جریان باخبر هستند تصمیم میگیرند یک هفته قبل از رفتن او مهمانی تدارک ببینند و غیرمستقیم او را با پدرش آشتی دهند از این رو نمایشی در این مهمانی به راه میاندازند که طی آن دوستشان دچار توهم شود اما بازی آنقدر پیش میرود که کاراکتر اصلی قصه این توهم را باور میکند و حتی بقیه شخصیتها هم به اینکه متوهم شدهاند یا اتفاقات واقعی در حال رخ دادن است، شک میکنند.
این کارگردان تئاتر در پایان با اشاره به اینکه این نمایش روی مقوله پدرکشی و پسرکشی در طول تاریخ و اسطورهها کار میکند، یادآور شد: این نمایش در ظاهر اثری رئالیستی است اما اتفاقهای انتزاعی و سوررئالیستی روند داستان را تغییر میدهد. نمایش در جشنواره تئاتر دانشگاهی بازخوردهای خیلی خوبی گرفته است. درست است که اولویت اجرا برایم تالار مولوی بود اما این نمایش نیز مانند کارهای قبلیام برای قشر خاصی آماده نشده است و اثری برای عامه مردم است و دوست دارم همه مخاطبان نمایش را دوست داشته باشند و برداشت خودشان را از کار بکنند.
منبع : خبرگزاری مهر
شنیدن نواهای شرقی گروه هلندی با همراهی نوازندگان زن ایرانی
اعلام زمان تشییع و چند پیام تسلیت برای شاپور عظیمی
جشنواره پژواک در ارتقای برنامهسازان رادیو موثر بوده است؟
کدام برنامههای رادیویی به جشنواره موسیقی فجر پرداختند؟
«چهارگاهی» در تالار رودکی روی صحنه میرود
رونمایی «چگونه هنرمند موفقی شویم؟» در شهر کتاب ایرانشهر
عکسهای میشل ستبون عکاس فرانسوی در نیاوران
رونمایی از پوستر کمدی «دایناسور»
در شبی ضدترامپی نویسندگان آمریکا به «آنورا» و «شوگان» جایزه دادند
نمایشنامهخوانی «باغوحش شیشهای» در سالن نمایش آریا
«عرفان» اجراهای فجر چهلم را تمام میکند
طنین نوای آذری در کهریزک
از ستارهباران شدن سالن تا نوازندههایی که بهتر از خواننده کار کردند!
«آوای رکنی» در نیاوران مینوازند
نواختن زنگ پایانی «موسیقی فجر» با حضور بزرگان موسیقی
«گرامر» در مجموعه تئاتر لبخند
شاپور عظیمی منتقد سینما درگذشت
تبریک تولد علی زندوکیلی وسط اجرای کنسرت جشنواره موسیقی!
حقیقتی که تئاتر از جنگ جهانی دوم فاش میکند!
سعید رشتیان: آثار مستند در جشنواره فجر آینده فراخوان مستقل داشته باشند
متن سریال «انگل» در حال نوشته شدن است
سرپرست گروه موسیقی «هیلان»: درباره کیفیت اجرای گروهمان ادعا داریم
«بچه مردم» منتخب هیئت داوران جایزه «پارسی جان» شد
ساخت «یه قل، دو قل» با اجرای مهران مدیری مجوز گرفت
روزنامه آگاه درباره «تاسیان» چه نوشت؟
بازدید هیئت سینمایی هند از موزه سینما
توقف یک هفتهای اجرای «مثلث» به دلیل مصدومیت بازیگر نمایش
نادره رضایی: آثار هنری معاصر بیانگر کلافهای پیچیدهای در زندگی مدرن هستند
رقابت «در انتهای شب» با آثار جهانی در جشنواره فرانسه
توقف یک هفتهای اجرای «مثلث» به دلیل مصدومیت کارگردان و بازیگر نمایش