میرنیوز
حسین کرمی قائم مقام معاونت سیما درباره ضبطی شدن برنامههای سینمایی تلویزیون همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر به خبرنگار مهر بیان کرد: ابلاغی به برنامههای «هفت» و «نقد سینما» نبوده است و ضبطی شدن این برنامهها تصمیم تهیهکنندگان یا مدیران شبکهها بوده است. هیچ تکلیفی مبنیبر ضبطی شدن این دو برنامه وجود نداشته است.
وی درباره اینکه در روند ضبطی شدن، این دست برنامهها چقدر ممکن است دچار ممیزی شوند، عنوان کرد: برنامههای زنده مختصاتی دارند و دلایلی باید وجود داشته باشد که برنامهها بر آن اساس زنده باشند. به طور مثال وقتی برنامه آشپزی یا پزشکی مولفههای برنامههای زنده را ندارد میتواند ضبطی باشد. در برنامههای زنده کیفیت پایین میآید و مطالب بهصورت سنجیده اتفاق نمیافتد درحالی که در بحثهای کارشناسی میتواند با حوصله بیشتری مطرح شود.
آیین نامه از قبل اعلام شده بود
کرمی اضافه کرد: اینکه برخی از برنامهها تاکنون زنده پخش میشده اند به دلیل محدودیتهای مالی یا تولیدی بوده است؛ برخی از این محدودیتها لوجیستیکی مثل استودیوی مستقل تولید است در صورتی که آیین نامهای از اوائل سال ۹۸ بالفعل شد و از پیش هم به برخی شبکهها اعلام شده بود.
قائم مقام معاونت سیما درباره نظارت بر برنامههای ضبطی نیز گفت: برخی از این برنامهها در حوزه خانواده، بحثهای معارفی و... بوده است. درست است که بین آنها هم چند برنامه سیاسی وجود داشته است اما این برنامهها هم مشمول همان قاعده کلی تولید بوده است و اگر مختصات برنامههای زنده بر آنها حاکم نیست باید تولیدی باشند، روابط عمومی سازمان هم پیش از این اعلام کرد که مطلقا منظور از تولیدی شدن به دلیل تحت فشار بودن یا برای ممیزی نیست.
وی درباره اینکه چرا ضبطی شدن این برنامهها بعد از حاشیههایی مثل بحث شیر یا صحبتهای کارشناسان برخی شبکهها اجرایی شد هم گفت: در همان بحث شیر و آن بحث کارشناسی که اتفاق افتاد ضرورت پخش زنده چه بود؟ ما برنامهای را که ضرورتا و بیواسطه باید نکاتی را با مردم مطرح کند زنده پخش میکنیم. در این بحث میشد با چند کارشناس، مدیر کارخانه، مسئولان بهداشت و... تماس گرفته شود تا هم بحثها را کمی پخته تر و با کیفیت بهتری ارائه داد و هم لطمهای به اطلاعات موجود در برنامه نخورد.
نباید نسبت به ضبطی شدن نگران بود
کرمی اظهار کرد: اینها نباید احساس نگرانی ایجاد کند چون عملا محتوایی را از برنامهها نمیگیرد و به غنی تر شدن محتوا هم کمک میکند.
وی درباره برنامههای خانوادگی و صبحگاهی نیز توضیح داد: بخشی از این برنامهها روزنامهها را برای مخاطب مرور میکنند و نمیتواند تولیدی شود اما رویکرد و توصیه کلی ما این است که اگر برنامهای این ضرورت را ندارد که مستقیم با مردم سخن بگوید به سمت کیفی کردن و پرمحتوا کردن پیش بروند. البته از آن جایی که برای شبکهها هزینه بیشتری تولید میکند و بحث مالی در پی خواهد داشت نوعی مقاومت و نگرانی نسبت به آن وجود دارد چون برنامههای زنده ارزان تر از برنامههای ضبطی آماده میشوند.
منبع : خبرگزاری مهر
کارگردان «سوجان» از استعداد بازیگران گیلانی سریال گفت
سینمای مقاومت محرک، حیات بخش و مطالبهگر است
تماشاخانه صحنه آبی و روایت «اینجا همه چیز غیر عادیست»
سامان خلیلیان «درد» را به صحنه میآورد
ارومیه میزبان جشنواره «سودای عشق» شد
«سلام آنا» به جشنواره داکا میرود
انتشار جدول زمانبندی مسابقه تئاتر صحنهای جشنواره مقاومت
«آذرگان» ویژه بانوان به صحنه میرود
خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی دار فانی را وداع گفت
نمایش آیینی «حریم» روی صحنه رفت
«جسدهای جاندار» مسعود کیمیایی تماشایی میشود
در این نمایش کمدی حرفهای جدی گفته میشود!
نیروهای داوطلب چطور در برگزاری یک جشنواره مشارکت میکنند؟
ساترا برای ممیزی آثار شبکه نمایش خانگی هزینه میگیرد؟
بررسی درجهبندی سنی سینما در یک برنامه رادیویی
انتصاب جدید در شبکه دو سیما
معرفی آثار بخش نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر «سودای عشق»
نمایش «ره صدساله» در تماشاخانه سنگلج
«سورنا در کارخانه اسباببازی» به تالار هنر رسید
«رفتن»، «رومئو و ژولیت» و «من کُشی» در عمارت نوفللوشاتو
رونمایی از یک چالش بزرگ در نوازندگی
ناگفتههایی از مدرسه مروی تهران در یک مستند
انتشار لوگوی نمایش میدانی امین زندگانی
امیرمهدی ژوله با «ملاقات با جادوگر» به اکران آنلاین میآید
پایان بازبینی آثار نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق
راهیابی «آوای ابرها» به جشنواره حقوق بشر اردن
«آبی روشن» مسافر نیجریه شد
«۱۲ زن خشمگین» خوانش میشود
زوج مستندساز نامزد دریافت تندیس بوف طلایی جشنواره مسکو شدند
فصل سوم «آقای قاضی» و تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ