میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه نشست خبری فیلم «لایه های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب با حضور عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی لایههای دروغ به کارگردانی رامین سهراب با حضور این کارگردان، محسن صرافی تهیه کننده، علی میر علم زاده، ونوس کانلی، ارسلان قاسمی، نادر فلاح، مجید سعیدی، جسیکا ولف، علیرضا خارکن بازیگران علی کیان ارثی صدابردار، بابک اردلان صدابردار، تینا سهیلی طراح لباس مهیاد میمی طراح گریم شیوا اکبری طراح صحنه در برج میلاد برگزار شد.
سهراب در ابتدای نشست گفت: ریسک بزرگی بود که ژانر اکشن بسازم اما همیشه دوست داشتم این کار را برای سینمای ایران انجام دهم.
رامین سهراب درباره فیلم گفت: دوست دارم اکشن ایران را دوباره زنده کنم فیلمهای جمشید هاشم پور فیلمهای اکشن بسیار خوبی بود اما بعد کمرنگ شد و معتقدم باید دوباره اژدها وارد شود.
وی درباره اینکه بادیگاردها در فیلم، ایرانی صحبت نمیکردند توضیح داد: دلیل این بود که به دنبال نمایش یک بدمن اینترنشنال بودیم، همچنین چون فیلم قرار است در خارج از ایران نمایش داده شود از زبان انگلیسی استفاده کردیم.
صرافی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان کرد: درباره طعنههایی که میزنید پاسخ نمیدهم. در مورد اینکه فیلم را شوخی میدانید باید بگویم این فیلم از سال ۹۰ در حال ساخت است. ویدیوهایی از روستاها برای ما میآید که کار اکشن میکنند و باید به بازیگران اکشن احترام گذاشت. رامین سهراب با ادبیات ایران آشنا نیست او برای سینمای اکشن تلاش جدی کرده است. ما با کسی شوخی نداریم و تلاش زیادی برای فیلم کردیم.
سهراب درباره بازی در این فیلم بیان کرد: اگر بازیگری در ایران است که بتواند چنین حرکتهایی را انجام دهد با کمال میل در فیلم بعدی از وی استفاده میکنم. شاید باورپذیری داستان این فیلم سخت باشد چرا که سینمای ایران تجربه چندانی در حوزه سینمای اکشن ندارد. این فیلم ۱۵ صحنه اکشن داشت و نمیتوانستیم در ۸۵ دقیقه به داستان عمق دهیم.
وی درباره پلیس فیلم بیان کرد: دوست داشتم پلیس ایران را در خارج از کشور خوب نشان دهم. درباره فروش فیلم هم باید بگویم که فیلم قرار است خارج از ایران اکران شود و نگران بازگشت سرمایه نیستم.
صرافی نیز درباره سرمایه توضیح داد: تلاش برای ساخت این فیلم یک تجربه نو بود تا بتوانیم از پتانسیل جوانان ایرانی استفاده کنیم و با توجه اکران فیلم در شهرستانها نیز بازگشت سرمایه داشته باشیم. بنیاد سینمایی فارابی صرفاً مشارکت مالی نداشت. تاکید میکنم سرمایه برای این فیلم بخش کوچکی است بلکه برای فیلمهای تولید مشترک مانند این فیلم هماهنگیهای زیادی در سطح بین المللی وجود دارد. بنیاد فارابی نیز در این راه ما را همراهی کرد.
صرافی در پاسخ به اینکه آیا هیات انتخاب نباید از انتخاب این فیلم در جشنواره عذرخواهی کند، گفت: هیات انتخاب برای انتخاب این فیلم جسارت به خرج داد. فراموش نکنیم فیلمهای اکشن حداقل دودهه قبل تولید شده بود. حضور در جشنواره فجر برای ما باعث افتخار است و هیات انتخاب شاید به سلیقههای دیگر نیز فکر کرده است.
نادر فلاح نیز درباره حضور خود در فیلم گفت: من کارگر سینمای ایران هستم، حضور من با دیدن ویدیوهای اکشن رامین سهراب در این فیلم قطعی شد. من هر فیلمی که در سینمای ایران بازی میکنم از آن دفاع میکنم. قرار نیست همه فیلمها خوب باشد بلکه سینما باید قد بکشد. من خود منتقد جدی فیلمنامه این فیلم هستم اما معتقدم کار اشتباهی برای بازی در این فیلم نکردم.
سهراب بیان کرد: به نظر شما دیالوگ در سینمای آن کافی نیست؟ ژانر اکشن با ژانر درام متفاوت است و دیالوگ در آن کم است و مخاطب باید از دیدن صحنههای اکشن لذت ببرد. درباره ژانر کمدی نیز باید بگویم که میخواهم فیلم بعدی خود را کمدی اکشن بسازم.
مجید سعیدی نیز بیان کرد: از ابتدا کار خود را با نقش منفی آغاز کردم و این نقش بی شک برای من و بسیاری از بازیگران جالب و چالش برانگیز است. نقشهای منفی برای من همیشه جالب است و باید بگویم که بازی در نقش منفی بسیار سخت است. درباره انگلیسی صحبت کردن هم باید بگویم نقش من یک آدم کف خیابانی بود که نباید حتماً لهجه کاملی داشته باشد.
صرافی نیز درباره سنگ اندازی برای ساخت این فیلم توضیح داد: خوشبختانه سنگ اندازی برای ساخت فیلم نداشتیم و سازمان سینمایی نیز در این زمینه ما را کمک کرده است.
صرافی در پاسخ به اینکه چطور توانستند ایران را بهشت تبهکاران نشان دهد گفت: این سوال برای من عجیب است. رامین سهراب ۱۰ سال برای ساخت یک فیلم برای ایران تلاش کرده است، لوکیشن هایی که انتخاب کرده نیز با معماری ایرانی نزدیک بوده است. در این فیلم چند تبهکار نشان میدهد که مقابل هم قرار دارند و این به معنای بهشت تبهکاران نیست.
منبع : خبرگزاری مهر
«جوکر، جنون مشترک»؛ درامی روانکاوانه از زندگی یک شورشی
در ۲ ماه ۱۰۰ محتوای مجرمانه را حذف و اصلاح کردیم!/ ۲۰ سکو مسدود شدند
پای «جامجم» به ممیزی باز شد
معاون امور هنری مشاوران خود را در جشنوارههای فجر معرفی کرد
فراخوان همایش ملی «نظریههای تاریخنگاری و هنر ایران» منتشر شد
داوود نماینده: خدا مرا دوست داشت که گوینده روایت زندگی یک شهید شدم
فارابی و دست خالی ارشاد در انتصابات
دلیل مهاجرت معکوس روحانیون دهه هفتادی!
حضور ۴۵ عکاس ایرانی در نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی عکس چین
سریال «حکایت های کمال» به فصل سوم میرسد؟
موفقیت عکاس ایرانی در یک مسابقه بین المللی عکاسی
معرفی شورای جدید سیاستگذاری هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر
مستندهای کوتاه بخش بینالملل «سینماحقیقت» مشخص شدند
رونمایی از مستند «رویای فرهاد» در خانه هنرمندان ایران
چین در دومین اجلاس لیانگژو میزبان رئیس فرهنگستان هنر شد
برگزاری کارگاه آموزشی صدابرداری استودیویی در خانه موسیقی
«منظری دیگر» در لاله تماشایی میشود
تمدید کنسرت «چهارگان» از پروژه «طرز تازه» در تالار رودکی
«آذر هفت صبح»؛ ماجرای ۵ جوان که در یک تصمیم گیری زندگیشان را نابود میکنند
وعده ریچارد کلایدرمن برای کنسرت در ایران
داریوش فرهنگ: سعی کردم کارهای دمدستی انجام ندهم
اجرای پروژه موسیقایی «درنگ» در تالار رودکی تهران
جشنواره رسانهای «سما» صاحب دبیرخانه دائمی میشود
انتشار سه پروژه جدید موسیقایی در بازار کم رونق آلبومها
برگزیدگان جشنوارههای هنری سازمان بسیج هنرمندان معرفی شدند
معرفی داوران بخش مسابقه تئاتر صحنهای جشنواره تئاتر مقاومت
«میلیونر زاغهنشین» هم دنبالهدار میشود
مرتضی آتشزمزم امسال هم به فجر میآید؟
ادای احترام مدیر دفتر موسیقی به فقدان هنرمند پیشکسوت
از فونتهای برگزیده در «هفته تایپ تهران» تا بازدید محمد احصایی