میرنیوز

پارسای بی‌ادعا-۱| طبقه‌بندی‌ها اجازه بیان تلاش‌های شهید تهرانی مقدم را نمی‌دهد/ توصیه «حاج حسن» به اطرافیان در فتنه ۸۸

 پارسای بی‌ادعا-۱| طبقه‌بندی‌ها اجازه بیان تلاش‌های شهید تهرانی مقدم را نمی‌دهد/ توصیه «حاج حسن» به اطرافیان در فتنه ۸۸ 2020-11-09T11:26:21+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در آستانه سالگرد شهادت پدر موشکی جمهوری اسلامی ایران، سردار رشید اسلام شهید تهرانی مقدم به میان همکاران و دوستان قدیمی ایشان رفتیم و برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های ایشان با آنها به گفت‌وگو پرداخته‌ایم. تلاش‌هایی که امروز علاوه بر اینکه امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران را تأمین می‌کند، مظلومین جهان هم چشم امید به کمک آن دارند. تلاش‌هایی با اراده‌های فولادین که ابهت پوشالی ابر قدرت‌های جهان را فرو ریخت. نمونه بی‌نظیر آن موشک‌های حاج حسن بود که پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را شخم زدند تا به جهانیان بفهماند که اگر کسی نگاه چپ به این کشور کند، عاقبت این‌چنینی خواهد داشت.  به همین دلیل  به سراغ یکی از همکاران  شهید حسن تهرانی مقدم رفتیم و با او به گفت‌وگو نشستیم، او هم مانند الگوی خود گمنامی را برگزید و اجازه نداد که نامی از او برده‌شود، برای همین از وی به عنوان یک دوست و یک همکار یاد می‌کنیم. متن زیر مشروح  گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با وی است.

در خصوص نحوه آشنایی خودتان با شهید تهرانی مقدم بفرمایید.

وقتی جنگ‌ موشکی و جنگ شهری صدام بعثی علیه کشورمان شروع شد من با شهید تهرانی‌مقدم آشنا شدم. در آن دوران جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت که موشک‌پرانی‌های بعثی‌ها را پاسخ داده و مقابله به مثل کند. در یکی از پرتاب‌ها، موشکی به مشکلی برخورد کرده بود که همکاران شهید تهرانی‌مقدم از بنده و همکارانم خواستند که برای رفع این مشکل  اقدام کنیم؛ به همین دلیل به آن منطقه عازم شدیم و حدود نیمه‌های شب به آنجا رسیدیم. شب را در یک آسایشگاه استراحت کردیم، صبح روز بعد شخصی را دیدم که بسیار صمیمانه با همه حاضرین احوالپرسی می‌کند؛ ایشان بسیار گرم با من برخورد کرد و من احساس کردم که از دوستان قدیمی و چندین ساله من است وقتی از اتاق بیرون رفت از دوستان پرسیدم که ایشان چه کسی است؟ گفتند که ایشان حسن تهرانی مقدم فرمانده تیپ موشکی است؛ همین رفتار ایشان باعث شد حدود 3 دهه دوستی و همکاری ما ادامه داشته باشد.

شهید تهرانی مقدم چه ویژگی‌‌هایی داشتند که این‌چنین ماندگار شدند؟

صحبت در خصوص شهید تهرانی‌مقدم بسیار است، اما همان‌طور که گفته شده «آب دریا را اگر نتوان کشید، هم به قدر تشنگی باید چشید» ، مطالبی خلاصه عرض می‌کنم ایشان چهره‌ای بودند که متأسفانه هم در زمان حیات و هم در زمان بعد از شهادتشان بسیار مظلوم و گمنام باقی ماندند هرچند تبلیغاتی برای ایشان انجام شد؛ اما بسیاری از نقاط مهم و کلیدی زندگی مدیریتی و فردی ایشان مغفول مانده‌است که با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری برای جوان‌ها که مسئولیت‌هایی را تعریف و تبیین فرموده‌اند، اقتدا به این شهید بزرگوار می‌تواند در همین مسیر بسیار کارگشا و راهگشا باشد.

 * شهید تهرانی‌مقدم در بُعد سجایای اخلاقی و مدیریتی بسیار نمونه بودند

در بُعد اخلاقی، این شهید بزرگوار بسیار مخلص بود و خالصانه کارهایش را انجام می‌داد و هیچ‌گاه برای مطرح کردن خود کاری را انجام نمی‌داد و اهل خودنمایی نبود. به همین دلیل نمی‌توان حتی یک مصاحبه کوتاه از این بزرگوار پیدا کرد یکی از  نشانه‌های تواضع و اخلاص این بود که هیچ‌گاه در رابطه با مأموریت‌هایش با رسانه‌ها مصاحبه نمی‌کرد و همواره در گمنامی فعالیت می‌کرد، ایشان دائماً به نیروها و اطرافیانی که با ایشان کار می‌کردند تأکید می‌کرد که باید خالصانه کار کرد و می‌گفت کهکار مخلصانه باعث برکت در آن می‌شود و خدا به واسطه آن اخلاص مشکلات را برطرف می‌کند.
از دیگر ویژگی‌های فردی ایشان می‌توان به تواضع و رفتار بسیار برادرانه و دوستانه با زیردستان خود اشاره کرد. البته این رفتار نافی رفتار مدیریتی و فرماندهی ایشان نبود، اما با زیردستان خود به گونه‌ای برخورد می‌کرد که آنها احساس راحتی با حاج حسن داشتند. با نیروهای تحت امر دوستانه رفتار می‌کرد و با آغوش باز از نظرات و پیشنهادات استقبال می‌کرد.

* بهره‌گیری از نظرات همکاران از ویژگی‌های بارز شهید طهرانی مقدم بود

شهید تهرانی‌مقدم همیشه از خردجمعی استفاده می‌کرد از نظرات پایین‌ترین سطوح گرفته تا بالاترین نیروها و فرمانده‌هان؛ از تمامی مشاوره‌ها بهره می‌جست هرچند که ایشان در موضوعات علمی بسیار جلوتر از ما بود اما موضوعاتی که از ‌جانب ما مطرح می‌شد را به خوبی گوش می‌داد و به زیبایی با استدلال جوابگوی آن بود و محاسن و معایب آن را بیان می‌کرد.
این شهید بزرگوار، به قدری متواضع بود که وقتی وارد جمعی می‌شد و کسی ایشان را نمی‌شناخت؛ به هیچ عنوان خود را معرفی نمی‌کرد و به قدری با صمیمیت در این جمع می‌نشست که هیچ‌کس از متوجه نمی‌شد که وی از فرماندهان عالی‌رتبه است؛ این رفتار او نشئت گرفته از سیره نبوی بود.
ویژگی بارز دیگر ایشان این بود که  با طیف‌های  مختلف مردم  سازگاری داشت؛ در تیم کاری ایشان از بچه حزب‌اللهی‌های دو آتیشه تا اقلیت‌های دینی حضور داشتند. ایشان معتقد بود که همه باید  برای اعتلای ایران ، تلاش کنند و از توانمندی آنها در راستای مأموریت‌های محوله استفاده می‌کرد.

* شهید طهرانی مقدم و آرمان‌های انقلاب؛ از شعار تا عمل

شهید تهرانی مقدم یک انقلابی آرمانگرا بود. ایشان به دلیل اینکه خودش را مدیون انقلاب می‌دانست همواره از هیچ کوششی برای پیشرفت انقلاب اسلامی دریغ نمی‌کرد، زمانی که سخت‌ترین مأموریت‌ها به ایشان محول می‌شد ایشان با جان و دل آن را می‌پذیرفت و به نحو احسن آن را به سرانجام می‌رساند؛ به همین دلیل مسئولین جمهوری اسلامی هر کار غیرممکنی را به شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم محول می‌کردند. ایشان حرف و شعار را رها کرده و همواره مرد  میدان بود.

از ویژگی‌های مدیریتی شهید تهرانی‌مقدم  برایمان بگویید.

یکی از ویژگی‌های مدیریتی شهید تهرانی مقدم که متأسفانه مغفول مانده -که ارائه آن به جوانان بسیار لازم و ضروری است- پرتلاش بودن ایشان و پیگیری  مستمر از نیروها در انجام وظایف، تا حصول نتیجه بود. وقتی می‌گوییم پرتلاش در ذهن ما این موضوع می‌آید که می‌خواهد کاری را یکی، دو بار پیگیری کند و در صورت عدم تحقق آن را رها می‌کند، اما ایشان کاری را که آغاز می‌کرد به قطع و یقین باید آن را تمام می‌کرد به همین دلیل مقام معظم رهبری هم در بیانات خود پس از شهادت ایشان فرمودند که هر کاری که به ایشان می‌سپردیم مطمئن بودیم که انجام می‌شود و از ایشان نه نمی‌شنیدیم.

* حضور فیزیکی و پیگیری مستمر و خستگی‌ناپذیری، از دلایل موفقیت طرح‌ها بود

پیروزی در دستیابی و نیل به موفقیت‌های کاری ایشان ناشی از حضور همیشگی، تلاش و پیگیری مستمر و خستگی‌ناپذیری ایشان در زمینه‌های مختلف بود که امیدوارم جوانان، این شاخصه شهید تهرانی‌مقدم را الگوی خود قرار بدهند که در برابر سختی‌های امروزی با خستگی‌ناپذیری در میدان عمل بجنگند و به نتیجه برسند. اینکه جوانی پس از یکی دو بار ناکامی گوشه عزلت بگزیند، اصلا شایسته جوان انقلابی نیست.  شهید تهرانی‌مقدم در 24 ساعت زمان کمی را به استراحت اختصاص می‌داد و همواره در حال تلاش بود به‌طوری‌که میان همکاران مشهور بود که ایشان خستگی را خسته کرده‌ است.

* گوش به فرمان رهبری؛ دستور حاج حسن در فتنه 88 بود

وقتی در فتنه 88 افرادی به ایشان مراجعه می‌کردند و نظر  ایشان را جویا می‌شدند  می‌گفت که گوشتان به فرمایشات مقام معظم رهبری باشد. نه جلوتر و نه عقب‌تر از ایشان. باید فقط در خط رهبری باشیم و تمام فرمایشات ایشان را دنبال کنیم.

یکی از ویژگی‌های شهید طهرانی مقدم این بود که بسیار با همکاران صمیمی و دوست بودند؛ از جنابعالی می‌خواهم در خصوص نحوه مدیریت و فرماندهی ایشان نکاتی را بفرمایید.

در بحث مدیریت دو دیدگاه وجود دارد، یکی فرماندهی‌ و دوم مدیریت است. در نوع اول، بایدها و نبایدها تبیین می‌شود اما در نوع دوم در کنار انجام دادن کارها به چگونگی و نحوه آن هم پرداخته می‌شود. این دو ویژگی همزمان در شهید تهرانی‌مقدم وجود داشت. ایشان سال‌ها فرماندهی یگان موشکی سپاه و همزمان مدیریت بخش‌های  پژوهشی و تحقیقاتی را برعهده داشت.
ایشان با همین رویکرد، مدیران بسیاری را آموزش داد که در حال حاضر در بالاترین مقامات و مسئولیت ها فعالیت می‌کنند. کسانی که پرورش یافته این شهیدند، اکنون با تأسی به آن شهید بزرگوار،  تلاش خود را مخلصانه به‌ثمر می‌رسانند.

* محرمانه بودن بسیاری از فعالیت‌های شهید طهرانی مقدم؛ دلیلی است برای عدم بیان جزئیات آنها

امروز به دلیل طبقه‌بندی بودن بسیاری از مأموریت‌های ایشان نمی‌توان همه کارهای حاج حسن را اعلام کرد که ان‌شاءالله در زمان مقتضی گفته خواهد شد.

اگر خاطره‌ای از ایشان دارید بفرمایید.

یکی از خاطراتی که از ایشان دارم نشان‌دهنده نگاه الهی ایشان است. در اوایل دهه 1370 وقتی می‌خواستیم اولین موشک‌های ساخته شده توسط متخصصین داخلی را تست کنیم. در یکی از سایت‌ها ایشان را دیدم و از وی خواستم که دعا کنید این کار موفق باشد. شهید حاج حسن گفت که از خداوند بخواهید هر آنچه که خیر و صلاح ما است به ما عنایت کند زیرا ممکن است اشکالی در موشک پیدا شود و رفع مشکل باعث رشد و جهش دانش موشکی کشورمان شود که ارزش اینکار، بسیار بالاتر از یکی دو تا تست ناموفق باشد. پس از آنکه خبر موفقیت‌آمیز تست این موشک رسید، ایشان  در یک سخنرانی کوتاه در جمع دست اندرکاران گفت «هذا من فضل ربی» این موفقیت هدیه‌ای از طرف خدا بود. به خودتان مغرور نشوید و شاکر فضل خدا باشید.
در خاتمه امیدوارم که خداوند متعال همه را قدردان شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس و شهدایی که برای پیشرفت انقلاب اسلامی تلاش کردند قرار دهد.

شهید حسن تهرانی مقدم در 6 آبان ماه 1338 در محله سرچشمه تهران متولد و پس از طی تحصیلات مقدماتی، موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شد. ایشان که در اولین روزهای تشکیل سپاه پاسداران، به عضویت این نهاد درآمده بود، در دوران جنگ ایران و عراق، نخستین فرمانده توپخانه سپاه و بنیانگذار واحد توپخانه در سپاه بود. پس از آن شهید تهرانی مقدم مسئولیت واحد توپخانه را به حسن شفیع‌زاده واگذار کرد و به یگان موشکی سپاه پاسداران رفت و مسئولیت این یگان را برعهده گرفت. او همچنین در تشکیل و بنیان‌گذاری فرماندهی موشکی سپاه پاسداران تأثیرگذار بود. ایشان با پایان جنگ، وارد حوزه تحقیقات و توسعه فعالیت‌های موشکی در سپاه پاسداران شد و مسئولیت ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه را برعهده گرفت.شهید تهرانی مقدم در 21 آبان‌ماه 1390 بر اثر انفجار زاغه مهمات در پادگان مدرس، واقع در شهرستان ملارد، به همراه سایر همکاران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)