میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، حجتالاسلام هادی شفیعزاده، مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نحوه فعالیتهای اداره کل اعزام مُبلغ گفت: در اکثر بقاع متبرکه شاخص در سطح کشور، مکانهایی را به نام خیمه معرفت میبینید که مُبلغان در آنجا حضور دارند؛ ما خیمه معرفت را به غرفه مشاوره تعریف میکنیم؛ کسانیکه در اتاق مشاوره قرار میگیرند، عمدتاً کسانی هستند که در بحث مشاوره تسلط دارند؛ در این خیمههای معرفت مباحث پرسش و پاسخ، چند رسانهای، کار با کودکان و ... مطرح است.
مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف درباره کمبودها و خلاءهای بحث تبلیغی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام هم و غم دشمن بر این است که اعتقادات مردم را متزلزل کند، قطعاً برای یک طلبه و مُبلغ دین، کار خیلی سختتر میشود؛ یک خلا این است که هیچ نهاد تبلیغی اطلس تبلیغی ندارد.
حجتالاسلام شفیعزاده ادامه داد: ما اطلس جغرافیایی داریم، برای مثال اینکه چه منطقهای چه آب و هوایی دارد؛ اقتصادش چطور است؟ جادهاش چطور است؟ روستایی و شهری آن چطور است؟ آب و برقش چگونه است؟ همه اینها را میدانیم؛ اما اطلس تبلیغی نداریم.اطلس تبلیغی به این تعبیر است که اگر مُبلغی به یک منطقهای وارد میشود، بداند از لحاظ تبلیغی این منطقه یا بقعه چه شاخصههایی را دارد؛ برای مثال فقر فرهنگی چطور است؟ آنجا نسبت به حجاب چطور هستند؟ نسبت به طلاق چطور چه وضعیتی دارد؟ افراد اثرگذار فرهنگی در این روستا چه کسانی هستند؟ افرادی که مخالف این رویه هستند چه کسانی هستند؟؛ اطلس تبلیغی یک جغرافیای بزرگ تبلیغی را در اختیار مُبلغ میگذارد که با آن خیلی راحتتر میتواند به مجموعه وارد شود؛ مانند یک فرمانده که میخواهد وارد یک عملیات شود، یک نقشه به او میدهند که از اینجا ورود میکنی و مشکلاتی که سر راه داری، این است.
مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف تاکید کرد: به همت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، بحث اطلس تبلیغی کلید زده شد که در حال حاضر در مرحله مقدماتی جلسات آن هستیم؛ انشاءالله سازمان اوقاف بتواند بحث اطلس تبلیغی را هم برای مُبلغین اعزامی خود و همچنین مُبلغین دیگر نهادهای تبلیغی مورد استفاده قرار دهد.
حجتالاسلام شفیعزاده با اشاره به ظرفیت شبکههای اجتماعی، یادآور شد: نهادهای تبلیغی باید مُبلغان را به سواد رسانهای مجهز کنند که بتوانیم سخن جوان و روحیات او را درک کنیم؛ در همین راستا در بحث اعزام مبلغ سال گذشته، یک دوره تخصصی سواد رسانهای را برگزار کردهایم؛ یکی از دورههای آموزشی که بهصورت مستمر در سال ۹۹ برگزار خواهد شد، بحث افزایش اطلاعات و آگاهی مُبلغان در بحث سواد رسانهای است.
منبع : خبرگزاری مهر
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر
دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
صادرات نوشتافزار ایرانی کلید خورد
قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازمالاجرا شد
تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه میآید
عملیات اجرایی آمادهسازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
گنبد آهنین چه میداند از صریر قیامت سجیل
جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
بهترین دعاها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنیصدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفتوگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبتهای امام دست نزد!
ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد