میرنیوز

محمد سلوکی: استفاده از بازیگران برای اجرا نتیجه نداد/ ماجرای چایی ریختن آقای مجری در کربلا

 محمد سلوکی: استفاده از بازیگران برای اجرا نتیجه نداد/ ماجرای چایی ریختن آقای مجری در کربلا 2020-10-10T09:39:00+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سال 1377 با برنامه "نیم‌رخ" شروع کرد. تسلط او بر اجرا باعث شد که خیلی زود به عنوان مجری برنامه سیمای نوجوان فعالیتش ادامه پیدا کند. سال‌ها گذشت و محمد سلوکی در مقامِ تهیه‌کننده هم برنامه‌هایی مثل "ستاره شو" و امروز "زعفران" و "شب‌گرد" را روی آنتن دارد. او را به عنوان برادر مهدی سلوکی بازیگر سینما و تلویزیون هم می‌شناسند. 

"مثلث شیشه‌ای"، "رادیو هفت"، "سین مثل سریال"، "خوشا شیراز"، "زنده رود"، "بوی عیدی"، "رادیو شب"، "جمعه‌های رنگی"، "شب گشت"، "هزار داستان"، "ایوان شمس"، "روشن‌ترین شب"، "میدان بهارستان" و خیلی از برنامه‌های دیگر را در تلویزیون اجرا کرد. 

تلویزیون , صدا و سیما , مجریان تلویزیون ایران , بازیگران سینما و تلویزیون , کربلا , پیاده روی اربعین ,

در "زعفران" خواستم میدان را برای مجریان جوان باز کنم

به سراغ او رفتیم و لحظاتی درباره اجرا و برنامه‌سازی در تلویزیون به گفت‌وگو نشستیم؛ البته محمد سلوکی خودش درباره حضورش در کربلا و این روزهای دلتنگی هم صحبت‌هایی داشت که مشروح آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

* شنیده‌ام این روزها در تدارکِ "شب‌گرد" ویژه‌ای از ابتدای ماه ربیع‌الاولید...

این روزها خیلی سعی می‌کنم به بیرون نروم؛ مهمترین کاری که باید در دستور کارمان قراردهیم، از ترددهای غیرضرور بپرهیزیم. روزهای جمعه صبح برنامه‌ای به نام "زعفران" را روی آنتن دارم که آنجا ترجیح دادم از مجریان جوان و کاربلد استفاده کنم و خودم در مقام تهیه، خدمتگزاری کنم. 

من مدت‌ها است که خودم دوست دارم استفاده از مجریان جوان و تربیت اجرا در حوزه تلویزیون به یک فرهنگ درآید. این اتفاق خوشحالم می‌کند. 

باید به جوانان اعتماد کنیم

* چرا خودتان در کنار مجریان جوان وارد صحنه "زعفران" نمی‌شوید و ترجیح داده‌اید برنامه‌ساز و تهیه‌کننده این برنامه شبکه دو بمانید؟

دلیل خاصی نداشت؛ با توجه به فضایی که الان وجود دارد ترجیحم این است میدان را به دوستان جوان بدهیم و به آن‌ها اعتماد کنیم. ان‌شاءالله نتیجه بگیرند که به نفع رسانه ملی است. خودم بیش از دو دهه در رادیو و تلویزیون اجرا می‌کنم واقعاً اگر بتوانیم به دوستان جوان‌ترمان کمک کنیم کار مهمتری کرده‌ایم. 

انگیزه زیادی دارم از نیروهای جوان در کنار خودم استفاده کنم؛ چرا که یک روزی هم دیگران این فضا را در اختیار ما گذاشتند و باید نسل به نسل این ورطه تکرار شود و دیگران هم این میدان را به مجریان جوان بدهند. 

البته از کسانی استفاده می‌کنیم که توانایی اجرا داشته باشند و بتوانند بر قدرتِ رسانه‌ ملی و توسعه‌اش بیفزایند. خاصیت برنامه "زعفران" هم همین است که از نیروهای جوان گوشه گوشه ایران بهره می‌برد. این برنامه بنایش را بر این گذاشته که از نیروهای جوان استفاده کند. 

* به نظرتان نباید صداوسیما به سمتِ پرورش و تربیت نیروهای جوان در عرصه اجرا برود و از مجریان جوان استفاده کند؟

بالأخره این کار هم جزو وظایف برنامه‌سازان است که در انتخاب مجری و عوامل‌شان از جوانان کاربلد استفاده کنند. البته در دانشگاه صداوسیما این تربیت و پرورش وجود دارد. ما در کشور بحث تولید محتوا داریم و باید در این عرصه گام‌های جدّی برداریم. مجریان و برنامه‌سازان کاربلد هرچه تخصص و تجربه‌ دارند باید در اختیار نسل جوان این عرصه قرار دهند تا شاهد اتفاقات خوبی در عرصه برنامه‌سازی و اجرا، باشیم. 

تلویزیون , صدا و سیما , مجریان تلویزیون ایران , بازیگران سینما و تلویزیون , کربلا , پیاده روی اربعین ,

"شب‌گرد" جدید چطور به آنتن می‌رسد؟

* "شب گرد" قرار است در ایام ربیع‌الاول روی آنتن برود, از جزئیات و ساختار فصل جدید این برنامه بگویید. 

این روزها شدیداً در حال طراحی‌ام، محتواهای زیادی داریم که به دنبال استفاده در "شب گرد" جدیدم. در این برنامه سعی کردم به فرمی برسم که جایی اتفاق نیفتاده باشد. گفت‌وگویی را تدارک ببینیم که در عین سخت بودن آن قابل پذیرش از سمت تمام اقشار و طبقات و گروه‌های سنی جامعه باشد. همان کاری که در فصل اول هم اتفاق افتاد. در فضای بازی که طراحی کرده بودیم، همان روانشناسی رنگ‌ها به خلاقیت جدیدی در عرصه برنامه‌سازی برسیم. 

دنبال کپی‌برداری نبوده‌ام و نیستم

بازتاب‌هایی که داشتیم و همیشه برای ادامه برنامه‌سازی از این نکات و انتقادها بهره می‌برم، عمدتاً می‌گفتند شبیه به این برنامه را ندیده‌ایم و همیشه به دنبال این اتفاق بوده‌ام. من همیشه به دنبال نوآوری و خلاقیت بوده‌ام؛ اگر ایده و خلاقیتی در کار نباشد اصلاً به سراغ ادامه یک برنامه و حتی ساخت آن نمی‌روم. فعلاً نمی‌توانم درباره جزئیات آن چیزی بگویم اما به شدت در تلاشم برای ایجاد جذابیت در فرم و ساختار برنامه؛ جالب است بدانید که اصلاً فرم و ساختار قلبی را به هم ریخته‌ام و می‌خواهم با شکل جدیدی از "شب گرد" روبرو شوم.

همین اتفاق کار را سخت می‌کند اما هیچ‌وقت از دردسرهای این شکلی خسته نمی‌شوم و بدم نمی‌آید کارهای جدید و خلاقیت‌های نویی را تجربه کنم. به این واسطه یافته‌های جدیدی پیدا می‌کنم و وقتی به سرانجام برسند لذت می‌برم. 

باید تمرین کنیم کارهای تکراری نکنیم!

* می‌دانید که خلاقیت مدت‌ها است در بسیاری از برنامه‌ها فراموش شده است. تلویزیون باید در عرصه برنامه‌سازی با چه رویکردهایی قدم بردارد؟

آمدن نیروهای جوان چه در عرصه مدیریت و چه به عنوان برنامه‌ساز و مجری، فکرها و اتفاقات جدیدی را برای برنامه‌سازی در تلویزیون می‌آورد. البته بزرگترهای این عرصه هم باید افکار و اندیشه و رویکردهایشان را به روزرسانی کنند. من حداقل به خودم سخت می‌گیرم تا کارهای تکراری نکنم. برنامه‌سازان هم باید به خودشان سخت بگیرند.

وظیفه خطیری برعهده دارند؛ البته همه از محدودیت‌های ساخت برنامه و سریال خبر دارند چه محتوایی و چه مالی اما باید همواره کارهایی کنیم که مردم دوستش داشته باشند.  مخاطبان ما بسیار قابل احترام و وفادارند. هر موقع کار خوبی ببینند می‌گویند و ناراحتی از کار ضعیف را هم فریاد می‌زنند. باید در هر دو صورت به گفتمان آن‌ها توجه کنیم. 

ضعف‌هایشان را پشتِ بازیگر مجری‌ها پنهان می‌کنند

* یکی از مشکلات تلویزیون، کپی‌برداری و تکیه بر اجرای سلبریتی‌ها و بازیگران است. چرا تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان آنقدر به این شیوه برنامه‌سازی اصرار دارند؟

متأسفانه این طرح و اتفاق در تلویزیون نتیجه نداد. البته تکنیک و روشی در ساخت برنامه به شمار می‌رفت؛ به خودشان می‌گفتند بالأخره از بازیگری استفاده می‌کنیم و برنامه‌مان دیده می‌شود. وقتی این روش جواب می‌داد که به همه جوانب، طراحی، نویسندگی و جزئیات در برنامه‌سازی توجه می‌کردند. اما بیشتر بر روش بازیگر مجری‌ها تکیه شد تا کم‌کاری‌ها و طراحی و ضعف در برنامه‌سازی را بپوشاند. به قولی پشتِ این ضعف‌ها پنهان شوند! 

استفاده از بازیگران برای اجرا نتیجه نداد

به خودشان می‌گفتند فلان بازیگر را برای اجرا بیاوریم، دستمزد بیشتری هم بدهیم حداقل در پشت معروفیت آن شخص قرار بگیریم، ایرادات‌مان دیده نشود. این کارِ ناراحت‌کننده‌ای است. دیدم دوستان بازیگری آمدند و اجرا را تجربه کردند؛ اما نتیجه‌ای نگرفتند. بعداً با آن دوستان صحبت کردیم می‌گفتند قصدمان فقط پول نبوده و دوست داشتیم کار خوبی کرده باشیم. اما برنامه‌ساز درست عمل نکرده و دنبالِ این بوده که ایرادات و نقاط ضعفش را با این شخصِ هنرمند معروف بپوشاند. 

در واقع هم به این بازیگر و اعتبارش ضربه وارد شده و هم آن برنامه به سرمنزل درستی نرسیده است. در واقع تهیه‌کننده و برنامه‌ساز این بازیگر و هنرمند را به عنوان مجری برنامه‌اش قرار داده تا به نوعی ایرادات را در پشتِ معروفیت آن شخص پنهان کند و این فاجعه است. 

تلویزیون , صدا و سیما , مجریان تلویزیون ایران , بازیگران سینما و تلویزیون , کربلا , پیاده روی اربعین ,

خدا را شکر می‌کنم کربلا رفتم

* این روزها، روزهای دلتنگی کسانی است که سفر کربلا را تجربه کرده‌اند و حسرتی که جاماندگان با خودشان به همراه دارند چرا در این جاده زیبایی‌ها قرار نگرفتند که الان به واسطه کرونا، فعلاً راه‌ها بسته است. شما که چند بار این سفر را تجربه کرده‌اید چه حال و هوایی دارید؟

من خدا را شکر می‌کنم که چند بار این افتخار نصیبم شد سفر کربلا را تجربه کنم. دو بار با هنرمندان و یک بار همراه پدر و مادرم، این راه را پیاده رفتیم. مطمئناً این مسیر و سفر به داشته‌های روحی و زیبایی‌های ذهنی‌ام افزود. بسیار خوش‌گذشت و دلچسب بود. اگر فرصت نمی‌شد با دوستان غیر از کار و مشغله صحبت کنیم آنجا درباره فلسفه امام حسین(ع) صحبت می‌کردیم.

با رفتارهای شخصیتی هنرمندان آشنا می‌شدیم و البته در دلِ این اتفاقات، صحنه‌هایی را می‌دیدیم که هنوز هم برایم کلاسِ درسی است. آن خلوص نیّت و احساسِ خوبی که از سوی زائرین منتقل می‌شد. شخصیت‌هایی که اعتبار شغلی و معرفتی‌شان آنقدر بالا بود که در مسیر می‌نشستند و خاکِ کفش زائران را می‌گرفتند. به شدت دلتنگ آن سفرم و امیدوارم هرچه زودتر قسمتم شود. 

تلویزیون , صدا و سیما , مجریان تلویزیون ایران , بازیگران سینما و تلویزیون , کربلا , پیاده روی اربعین ,

نمی‌توانم زیارتِ امام حسین(ع) را فراموش کنم

من هیچ‌وقت نمی‌توانم آن شوق و ذوقِ ایرانی‌ها را برای زیارتِ امام حسین(ع) فراموش کنم. وقتی از لحظه لجظه حضورشان با تمام مشکلاتی که وجود داشت بهره می‌بردند. تصاویر و عکس‌ها را می‌بینم و پیش می‌آید تلویزیون می‌بینم همه آن زیبایی‌ها دوباره به یادم می‌آیند. ان‌شاءالله باز هم این فرصت فراهم شود و برویم و لذت ببریم. 

تلویزیون , صدا و سیما , مجریان تلویزیون ایران , بازیگران سینما و تلویزیون , کربلا , پیاده روی اربعین ,

ماجرای چایی ریختن آقای مجری در کربلا

* عکسی دارید که از این لحظه‌ها عکس می‌گیرید؛ آیا فقط نقش عکاسی داشتید و یا کارهای دیگر هم در این سفر می‌کردید؟

جالب است در موکب مسجد جمکران، کنار دوستان چایی می‌دادیمیا دستمال از سر می‌‌افتاد و یا عینک برمی‌داشتیم،  مردم ما را می‌دیدند رودربایستی پیدا می‌کردند و می‌خواستند چایی را از ما بگیرند و خودشان این کار را بکنند. اما واقعاً لذت‌بخش‌ترین و فوق‌العاده‌ترین اتفاقی که در زندگی‌ام تجربه‌ کرده‌ام این بود. البته به اتفاق پدر و مادرم هم رفتم عینِ بهشت بود. 

فضای عرفانی که در بین‌الحرمین داشتم و تجربه کردم، برخی اوقات که گرفتاری و پیچیدگی‌های زندگی درگیرم می‌کند آن سجاده، جانماز و مهر و تسبیح که مثل خیلی‌های دیگر از این سفر به یادگار آورده‌ام به این فضا پناه می‌برم. در این دلتنگی‌ها از خدا می‌خواهم دوباره این لذت و حال خوش را به ما بدهد. 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)