میرنیوز

ماجرای برخورد شهید ابراهیم هادی با یک سارق

 ماجرای برخورد شهید ابراهیم هادی با یک سارق 2020-09-24T11:59:00+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس،‌ خبرگزاری تسنیم به سراغ کتب خاطرات شهدا و رزمندگان رفته تا با انتشار این مطالب، نام و یاد این عزیزان را زنده نگه دارد و معارف آنها را برای آیندگان باقی نگه دارد.

نشسته بودیم داخل اتاق. مهمان داشتیم. صدایی از داخل کوچه اومد. ابراهیم سریع از پنجره نگاه کرد. شخصی موتور شوهرخواهر او را برداشته بود و در حال فرار بود.

بگیرش....دزد....دزد! بعد هم سریع دوید دم در. یکی از بچه محل‌ها لگدی به موتور زد. دزد با موتور نقش بر زمین شد.

تکه آهن روی زمین دست دزد را برید و خون جاری شد.چهره دزد پر از ترس بود و اضطراب.درد می‌کشید که ابراهیم رسید.موتور را برداشت و سریع روشن کرد و گفت:سریع سوار شو.

رفتن درمانگاه با همان موتور.دستش را پانسمان کردند.بعد با هم رفتند مسجد! بعد از نماز کنارش نشست؛ چرا دزدی می‌کنی!؟آخه پول حرام که...

دزد گریه می‌کرد.بعد به حرف آمد: همه اینها را می‌دانم.بیکارم، زن و بچه دارم، از شهرستان آمده‌ام. مجبور شدم.

ابراهیم فکری کرد.رفت پیش یکی از نمازگزارها، با او صحبت کرد.خوشحال برگشت و گفت: خدا رو شکر شغلی مناسب برات فراهم شد.

از فردا برو سرکار. این پول را هم بگیر، از خدا هم بخواه کمکت کند.همیشه به دنبال حلال باش. مال حرام زندگی را به آتش می کشد.پول حلال کم باشد هم برکت دارد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

هکرها با «زخم کاری» به تلویزیون می‌آیند/ روایتی از تشکیل سپاه پاسداران در برنامه «سرچشمه»

 هکرها با «زخم کاری» به تلویزیون می‌آیند/ روایتی از تشکیل سپاه پاسداران در برنامه «سرچشمه»
2020-10-22T15:07:51+03:30
فیلم‌های «زخم کاری» به کارگردانی محمد حمزه ای و «لارو» به کارگردانی علی نسایی به ترتیب روزهای پنجشنبه و جمعه ۱ و ۲ آبان از شبکه سه سیما ...

«سوفیا لورن» پس از ۱۰ سال به سینما بازمی گردد

 «سوفیا لورن» پس از ۱۰ سال به سینما بازمی گردد
2020-10-22T15:07:51+03:30
«سوفیا لورن» هنرپیشه برنده اسکار پس از۱۰ سال دوری از سینما، با «زندگی پیش رو» بازگشت. حضور او می تواند به عنوان رقیب جدی برای مدعیان اسک...

تصویر دفاع مقدس| خواب با بوی باروت گلوله و آتش دشمن

 تصویر دفاع مقدس| خواب با بوی باروت گلوله و آتش دشمن
2020-10-22T15:07:51+03:30
در ۸ سال دفاع مقدس جوانانی همت کردند و ایستادند پای‌کار انقلاب؛ آنانی که بالش سرشان کوله پشتی و جعبه مهمات بود و روانداز آنها آسمان بیکران خدا.

حمایت "پاپ" از اتحادیه‌های همجنسگرایان در یک مستند؛ آنها فرزندان خدایند!

 حمایت "پاپ" از اتحادیه‌های همجنسگرایان در یک مستند؛ آنها فرزندان خدایند!
2020-10-22T15:07:51+03:30
رسانه‌های جهان طی گزارشی در روز اخیر از حمایت پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از اتحادیه‌های مدنی همجنسگرایان از طریق یک مستند ویدئویی خبر دادند.

اولین تصویر از سریال نوروزی شبکه پنج/ کدام بازیگر جای حمید لولایی را گرفت؟ + عکس

 اولین تصویر از سریال نوروزی شبکه پنج/ کدام بازیگر جای حمید لولایی را گرفت؟ + عکس
2020-10-22T15:07:51+03:30
سریال "نوروز رنگی" چندی روزی در سکوت خبری آغاز شده و با اضافه شدن هادی عامل هاشمی خودش را برای نوروز شبکه پنج سیما آماده می‌کند.

علت واجب بودن عفاف و حجاب برای زنان/ حیثیت زن، حریم خداوند است

 علت واجب بودن عفاف و حجاب برای زنان/ حیثیت زن، حریم خداوند است
2020-10-22T15:07:50+03:30
حرمت زن اختصاص به افراد ندارد. همه این‌ها اگر رضایت بدهند که زن بی‌حجاب باشد، قرآن رضایت نخواهد داد، چون حرمت و حیثیت زن به عنوان حق‌الله مطرح است.

استفاده از اصطلاحنامه‌های علوم اسلامی در تدوین ویکی علوم اسلامی

استفاده از اصطلاحنامه‌های علوم اسلامی در تدوین ویکی علوم اسلامی
2020-10-22T13:14:17+03:30
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر ضرورت استفاده از اصطلاحنامه های علوم اسلامی در تدوین ویکی علوم اسلامی در جهت پیروی از ساختار درست، صحیح، نظم و پرهیز از ...

پیشینه وقف به زمان آریایی‌ها باز می‌گردد

پیشینه وقف به زمان آریایی‌ها باز می‌گردد
2020-10-22T09:54:18+03:30
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به وقف در حوزه‌های علمی و نوین، گفت: وقف از زمان آریایی‌ها در ایران رواج داشته است.

نماز جمعه این هفته در ۱۹ شهرستان استان فارس اقامه نمی شود

نماز جمعه این هفته در ۱۹ شهرستان استان فارس اقامه نمی شود
2020-10-22T09:27:37+03:30
شیراز - مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس گفت: طبق نامه‌ علوم پزشکی شیراز نماز جمعه این هفته در ۱۹ شهرستان از جمله شهرستان شیراز همچنان تعطیل خو...

مردم کدام برنامه تلویزیون را بیشتر دیدند؟

 مردم کدام برنامه تلویزیون را بیشتر دیدند؟
2020-10-21T16:41:00+03:30
نظرسنجی‌ مرکز تحقیقات صدا و سیما نشان می‌دهد که در آخرین ماه تابستان، مردم در کنار چند برنامه شبکه نسیم بیشتر بیننده "هشتگ عصر جدید" شبکه سه بودند.

صفحه رسمی حسن رحیم‌پور ازغدی در توییتر آغاز به کار کرد

صفحه رسمی حسن رحیم‌پور ازغدی در توییتر آغاز به کار کرد
2020-10-21T16:20:57+03:30
تنها صفحه رسمی حسن رحیم‌پور ازغدی در توییتر که با نظارت وی به روز می شود، با طرح دو پرسش  آغاز به کار کرد.

نگرش مرحوم تسخیری برگرفته از شناخت درست از ادیان الهی بود

نگرش مرحوم تسخیری برگرفته از شناخت درست از ادیان الهی بود
2020-10-21T15:14:19+03:30
اسقف اعظم مارنرسای بنیامین گفت: مرحوم آیت الله تسخیری همیشه سعی می کرد رهبران ادیان را به هم نزدیک کند. نگرش وی برگرفته از شناخت درست از ادیان الهی بود.

برگزیدگان طرح ملی «احسان قرآن» معرفی شدند

برگزیدگان طرح ملی «احسان قرآن» معرفی شدند
2020-10-21T15:00:58+03:30
آئین معرفی برگزیدگان طرح ملی «احسان قرآن» با محوریت حزب‌خوانی قرآن ویژه ایام اربعین حسینی برگزار شد.

سایه سنگینِ کرونا بر سرِ "جشن سربرون"/ حالِ لاله اسکندری خوب است

 سایه سنگینِ کرونا بر سرِ "جشن سربرون"/ حالِ لاله اسکندری خوب است
2020-10-21T15:07:46+03:30
تهیه‌کننده "جشن سربرون" از تغییر رویه تصویربرداری سریال خبر داد و گفت: از همه نزدیکان لاله اسکندری تست گرفته شده است و در حال بررسی سلامت بقیه عوا...

پیشنهادات اهالی فرهنگ‌وهنر به معاون جدید سیما| تلویزیون چه‌کارهایی باید نکند؟/ از هویت‌بخشی به شبکه‌های تلویزیونی تا جلوگیری از موازی‌کاری در سیما

 پیشنهادات اهالی فرهنگ‌وهنر به معاون جدید سیما| تلویزیون چه‌کارهایی باید نکند؟/ از هویت‌بخشی به شبکه‌های تلویزیونی تا جلوگیری از موازی‌کاری در سیما
2020-10-21T14:40:57+03:30
کارگردان، مجری، برنامه‌ساز و سریال‌ساز به مسئولِ جدید سیما توصیه‌هایی دارند؛ چه‌کارهایی را نباید تکرار کند و چه‌کارهایی نشده است که باید اتفاق بیفتد.

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری شد؟

 حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری شد؟
2020-10-21T13:47:37+03:30
حمیدرضا جعفریان مدیر اسبق سفیر فیلم ریاست سازمان سینمایی حوزه هنری را بر عهده می‌گیرد.

توصیۀ مهم پیامبر(ص) به والدین دربارۀ تربیت کودکان

 توصیۀ مهم پیامبر(ص) به والدین دربارۀ تربیت کودکان
2020-10-21T13:20:57+03:30
پیامبر(ص) در حدیثی درباره تربیت فرزندان فرمود: «مَنْ كَانَ عِنْدَهُ صَبِيٌ‏ فَلْيَتَصَابَ لَه؛ هرکس کودکی دارد، باید با او کودکانه‏‎ ‎‏رفتار کند.»

نگاهی به کتاب «اجاره‌نشین خیابان الامین»|راوی صادق سرزمین شام

 نگاهی به کتاب «اجاره‌نشین خیابان الامین»|راوی صادق سرزمین شام
2020-10-21T13:20:57+03:30
راوی این کتاب یکی از ایرانیان ساکن سوریه است که از قضا نه برای جهاد که سال‌ها قبل برای زندگی و خدمت به آستان حضرت رقیه(س) مقیم این حرم مقدس در سوریه می‌شود.

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری شد

 حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری شد
2020-10-21T13:20:57+03:30
حمیدرضا جعفریان مدیر اسبق سفیر فیلم ریاست سازمان سینمایی حوزه هنری را بر عهده گرفت.

میزگرد «دیدبان‌ها» در تسنیم| حکایت «بچه‌تهرون‌‌های ناشناس» دفاع مقدس که خمپاره دریافت می‌کردند/ وحشت دشمن از ایرانی‌ها

 میزگرد «دیدبان‌ها» در تسنیم| حکایت «بچه‌تهرون‌‌های ناشناس» دفاع مقدس که خمپاره دریافت می‌کردند/ وحشت دشمن از ایرانی‌ها
2020-10-21T13:20:57+03:30
معمولاً به تک‌تیراندازها گردان تک‌نفره می‌گویند اما اگر دیدبان تخصص کافی داشته باشد، به‌تنهایی یک گردان تک‌نفره است و این در دفاع مقدس بسیار نمایان بود.

آیت‌الله تسخیری افزون برعلمیت، عقلانیت را در عمل خود گنجانده بود

آیت‌الله تسخیری افزون برعلمیت، عقلانیت را در عمل خود گنجانده بود
2020-10-21T12:34:18+03:30
حجت الاسلام نواب با بیان اینکه عالم بودن بسیار مهم است اما عامل بودن، اهمیت آن را افزایش می‌دهد، گفت: آیت‌الله تسخیری افزون برعلمیت ، عقلانیت را  در عمل خود ...

شماره جدید «شیرازه» منتشر شد/ هشت سال جنگ، یک قرن روایت

 شماره جدید «شیرازه» منتشر شد/ هشت سال جنگ، یک قرن روایت
2020-10-21T12:40:59+03:30
مجمع ناشران انقلاب اسلامی در شماره جدید «شیرازه» با عنوان هشت سال جنگ، یک قرن روایت به مطالبه رهبر انقلاب مبنی بر ۱۰۰ برابری شدن آثار دفاع مقدس پر...

پیشنهادات اهالی فرهنگ و هنر به معاون جدید سیما| تلویزیون چه کارهایی باید نکند؟/ از هویت بخشی به شبکه‌های تلویزیونی تا جلوگیری از موازی کاری در سیما

 پیشنهادات اهالی فرهنگ و هنر به معاون جدید سیما| تلویزیون چه کارهایی باید نکند؟/ از هویت بخشی به شبکه‌های تلویزیونی تا جلوگیری از موازی کاری در سیما
2020-10-21T12:40:59+03:30
کارگردان، مجری، برنامه‌ساز و سریال‌ساز به مسئولِ جدید سیما توصیه‌هایی دارند؛ چه کارهایی را نباید تکرار کند و چه کارهایی نشده که باید اتفاق بیفتد.

موضوع وحدت در کشور ما موضوع امنیت ملی است

موضوع وحدت در کشور ما موضوع امنیت ملی است
2020-10-21T12:00:56+03:30
حجت الاسلام شهریاری در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما گفت:موضوع وحدت در کشور ما موضوع امنیت ملی ما و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است، چراکه طلایه‌دار پرچم ...

صلح جهانی تنها با تقویت جبهۀ مقاومت تا ظهور منجی حاصل می‌شود/ پیامبر(ص) خط اصلی جریان مقاومت را بنا نهاد

 صلح جهانی تنها با تقویت جبهۀ مقاومت تا ظهور منجی حاصل می‌شود/ پیامبر(ص) خط اصلی جریان مقاومت را بنا نهاد
2020-10-21T12:07:45+03:30
اگر زندگی بی ننگ و جهان بی‌جنگ می‌خواهیم باید به مقاومت اسلامی که از زمان پیامبر(ص) آغاز شد ادامه بدهیم و زمینه‌سازان ظهور مهدیِ امت باشیم.

سکوت در برابر ظلم به معنی مشارکت با ظالمان است

سکوت در برابر ظلم به معنی مشارکت با ظالمان است
2020-10-21T11:47:37+03:30
ابراهیمی ترکمان سکوت در برابر ظلم را مشارکت با ظالمان دانست و گفت: استکبار به ‌دنبال ترویج موج اسلام هراسی، مسلمان هراسی و ایران هراسی است

آیت‌الله تسخیری افزون برعلمیت، عقلانیت را در عمل خود گنجاده بود

آیت‌الله تسخیری افزون برعلمیت، عقلانیت را در عمل خود گنجاده بود
2020-10-21T11:07:37+03:30
حجت الاسلام نواب با بیان اینکه عالم بودن بسیار مهم است اما عامل بودن، اهمیت آن را افزایش می‌دهد، گفت: آیت‌الله تسخیری افزون برعلمیت ، عقلانیت را  در عمل خود ...

استقبال از آخرین اثر حمید حسام ادامه دارد/ «مهاجر سرزمین آفتاب» دوباره به کتابفروشی‌ها آمد

 استقبال از آخرین اثر حمید حسام ادامه دارد/ «مهاجر سرزمین آفتاب» دوباره به کتابفروشی‌ها آمد
2020-10-21T11:00:57+03:30
«مهاجر سرزمین آفتاب»، خاطرات یگانه مادر شهید ژاپنی در ایران، از سوی انتشارات سوره مهر برای پنجمین‌بار بازچاپ و روانه کتابفروشی‌ها شد.

خوزستانِ ۴ فصل در قاب مستند «سرزمین مهربان»/ حیف است جنوب ایران را نبینیم! + عکس

 خوزستانِ ۴ فصل در قاب مستند «سرزمین مهربان»/ حیف است جنوب ایران را نبینیم! + عکس
2020-10-21T10:47:37+03:30
کارگردان مستند «سرزمین مهربان» می‌گوید سراغ روستاهایی رفته که هیچ دوربینی تاکنون واردش نشده است؛ مناطق بکری که در عین حفظ اصالت نیازمند توجه مسئول...

یادداشت|"مصدق" ماحصل اعتماد به آمریکا

 یادداشت|"مصدق" ماحصل اعتماد به آمریکا
2020-10-21T10:47:37+03:30
در این سفر، مصدق در دیدار با رئیس جمهور آمریکا ضمن تمجید فراوان از آمریکا، ایالات متحده را کشوری با رسالت تحقق و بسط حقوق بشر در جهان معرفی کرد.