میرنیوز

شجاعت یاران افغانستانی امام(ره) در دفاع مقدس

 شجاعت یاران افغانستانی امام(ره) در دفاع مقدس 2020-09-23T14:25:40+03:30

خبرگزاری تسنیم- حجت الاسلام سید زهیر مجاهد

دفاع مقدس با تمامی جنگ‌های دنیا متفاوت است، تفاوت‌هایی از جنس دلدادگی و خون‌شریکی که در کمتر جنگی در دنیا نظیرش دیده شده است. 40 سال قبل وقتی رادیوها از حمله صدامیان به جمهوری اسلامی برای خشکاندن نهال انقلاب اسلامی خبر دادند، بسیاری کمر همت بستند و به ندای پیر و مرادشان لبیک گفتند و برای دفاع عازم جبهه‌ها شدند، در این بین افرادی هم حضور داشتند که ملیت شناسنامه‌ای آن‌ها مرتبط نبود ولی تبار دل و روحشان با انقلاب اسلامی یکی بود.

چند هزار جوان افغانستانی از آغازین روزهای جنگ برای دفاع از اسلام و انقلاب پا به میدان گذاشتند و تا نفس داشتند ماندند... افرادی همچون محمدعلی کِلِی(محبی) 16 ساله که با شنیدن خبر از رادیو، برای آخرین بار چهره دختر شیرخوارش را نگاه کرد و او را با خانواده در روستایش (داخل افغانستان) گذاشت و خود را به جبهه رساند و هشت سال ماند تا جنگ پایان پذیرفت و سپس نزد دخترکش بازگشت و با چشمِ دل او را نگاه می‌کرد...کجای تاریخ می‌توان یارانی را یافت که اینچنین دلداده و عاشقانه با یک پیام عازم جبهه شوند؟

هنوز تاریخ از درک این رشادت‌ها و ایثارها عاجز است. چطور می‌شود جوان جانباز افغانستانی (آقای زاهدی) که چشم چپش با ترکش بیرون افتاده و آویزان است و همچنان اصرار دارد تا در نجات برادران ایرانی خود از محاصره شرکت کند و وقتی فرمانده گردان می‌گوید به‌خاطر مجروحیت چشمت نمی‌توانی بیایی، چشم را با دست از روی صورت جدا می‌کند و بر زمین می‌کوبد که: «حالا چطور؟ دیگر می‌توانم بیایم؟»

کدام قلم می‌تواند شجاعت یاران افغانستانی امام(ره) را بنویسد؟ شجاعتی که مادران با عصاره جانشان به فرزندان منتقل کردند و ولایتی که پدران با نان حلال بر سفره آوردند. نتیجه این ارادت آن می‌شود که وقتی خمپاره بین سه رزمنده (دو ایرانی و یک افغانستانی) اصابت می‌کند، گوشت و خون آن‌ها را مخلوط می‌کند تاحدی که امکان جداسازی وجود ندارد و بالأخره در یک کفن این برادری و اخوت را جمع می‌کنند. و امروز 40 سال از آغاز خون‌شریکی‌ها می‌گذرد و همچنان جوانانی با تابعیت افغانستانی برای آنچه ارزش‌های اسلام و انسانیت است، دست از پا نمی‌شناسند و خطوط را همچنان حفظ کرده‌اند...باشد که فراموش‌شان نشود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

حاشیه فرهنگ|روزگار روبه زوال جایزه جلال‌آل احمد

 حاشیه فرهنگ|روزگار روبه زوال جایزه جلال‌آل احمد
2020-10-28T10:27:43+03:30
مجری جایزه جلال به کرات خود را تنها، مجری قانون برگزاری این جایزه عنوان کرده است در حالی که عملا سیاست‌گذاری برای این جایزه را بر عهده داشته است.

شرح حدیث اخلاقی توسط رهبر انقلاب| پیامبر(ص) از ۶ خصلت به خدا پناه می‌برد

 شرح حدیث اخلاقی توسط رهبر انقلاب| پیامبر(ص) از ۶ خصلت به خدا پناه می‌برد
2020-10-28T10:27:43+03:30
رهبر انقلاب فرمودند: پیغمبر اکرم هر روز از ۶ خصلت به خدای متعال پناه می‌برد، معنای تقوا این است، با مقام عصمت در عین حال اینقدر مراقب خود است.

آدام سندلر در پروژه نتفلیکس به فضا می‌رود

 آدام سندلر در پروژه نتفلیکس به فضا می‌رود
2020-10-28T09:21:00+03:30
بازیگر کمدی فیلم‌های سینمایی قرار است تا در یک پروژه سینمایی با همکاری کارگردان چرنوبیل و نتفلیکس سفری به فضا داشته باشد.

چله عزت| ماجرای جالب شوخی شهید ابراهیم هادی با دوست خود

 چله عزت| ماجرای جالب شوخی شهید ابراهیم هادی با دوست خود
2020-10-28T08:14:23+03:30
شهید ابراهیم هادی در گوش جواد،‌که چیزی از این مراسم نمی‌دانست،‌ حرفی زد! جواد با تعجب و بلند پرسید: جدی میگی؟! ابراهیم هم آرام گفت: یواش،‌هیچی نگو!

گزارش تسنیم از سریال دانشمند هسته‌ای| شهید شهریاری برای سریال صدایمان زد/ چه کسی نقش همسر "آقا مجید" را بازی می‌کند؟

 گزارش تسنیم از سریال دانشمند هسته‌ای| شهید شهریاری برای سریال صدایمان زد/ چه کسی نقش همسر "آقا مجید" را بازی می‌کند؟
2020-10-28T08:14:23+03:30
سریال شهید شهریاری از زنجان به تهران رسیده و وارد فضای دهه شصت شده‌اند. همه منتظرند تا دو هفته آینده بازیگر نقش اصلی سریال جلوی دوربین برود.

پیام سازمان اوقاف در محکومیت اهانت مکرون به پیامبر(ص)

پیام سازمان اوقاف در محکومیت اهانت مکرون به پیامبر(ص)
2020-10-27T17:07:39+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی اهانت‌های تندروهای غربی و امانوئل مکرون؛ رئیس جمهور فرانسه را به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله به‌شدت محکوم کرد.

لزوم توجه بیشتر به وقف علمی/باید از روخوانی در علم فاصله بگیریم

لزوم توجه بیشتر به وقف علمی/باید از روخوانی در علم فاصله بگیریم
2020-10-27T17:07:38+03:30
حجت الاسلام خاموشی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به وقف علمی گفت:پیش‌ازاین شاهد وقف علمی تجهیزات پزشکی بودیم که منجر به تولیداتی درحوزه پزشکی و ساخت ایمپلنت‌ها...

بررسی تئوری رؤیای پیامبرانه سروش در باب وحی از رادیو گفتگو

بررسی تئوری رؤیای پیامبرانه سروش در باب وحی از رادیو گفتگو
2020-10-27T16:27:39+03:30
برنامه «سوفیا» امشب با حضور کارشناسان به نقد تئوری رؤیای پیامبرانه عبدالکریم سروش در باب وحی می‌پردازد.

بدهی سینماداران به دفاتر پخش بیشتر شد

 بدهی سینماداران به دفاتر پخش بیشتر شد
2020-10-27T16:08:01+03:30
فهرست به‌روزرسانی شده بدهی سینماهای کشور به دفاتر پخش از اکران سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۲۹۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال، امروز منتشر شد.

آثار منفی تبدیل مهدویت به اسطوره/ انتظار نیازمند نهضت است

آثار منفی تبدیل مهدویت به اسطوره/ انتظار نیازمند نهضت است
2020-10-27T15:47:38+03:30
مدیر مدرسه مطالعات اسلامی و فرق شیعه جامعه المصطفی (ص) عنوان کرد: مسئله انتظار نیازمند نهضت است و صرفاً مقصر دانستن یک نهاد در این زمینه درست نیست و در واقع ...

مستندی از زندگی پرخطر "محیط‌بانان" جلوی دوربین رفت/ داستان انسان‌هایی که سهم طبیعت را می‌دزدند!

 مستندی از زندگی پرخطر "محیط‌بانان" جلوی دوربین رفت/ داستان انسان‌هایی که سهم طبیعت را می‌دزدند!
2020-10-27T15:27:58+03:30
مجموعه مستند «عنصر» سراغ چالش‌های محیط‌زیستی رفته و زندگی پرخطر یک محیط‌بان را به تصویر کشیده است. این مجموعه برای پخش از شبکه مستند آماده می‌شود.

صف‌آرایی هالیوودی‌‌ها برای منافع کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰

 صف‌آرایی هالیوودی‌‌ها برای منافع کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰
2020-10-27T15:27:56+03:30
پیروزی کاندایدهای ریاست جمهوری آمریکا بدون شک متأثر از حمایت هنرمندان هالیوودی است.

روایت امام صادق از ازدواج پیامبر(ص) با حضرت خدیجه

 روایت امام صادق از ازدواج پیامبر(ص) با حضرت خدیجه
2020-10-27T15:14:32+03:30
هنگامى که پیامبر(ص) خواست با حضرت خدیجه (س) ازدواج کند، ابوطالب با خویشان خود به خانۀ ایشان رفت. گروهى از قریش، ابوطالب را در این مجلس همراهى مى‏‌کردند.

شانه خالی کردن دولت از نرخ‌گذاری در بازار کاغذ/بازار بر بال هیجان سوار است

 شانه خالی کردن دولت از نرخ‌گذاری در بازار کاغذ/بازار بر بال هیجان سوار است
2020-10-27T15:14:30+03:30
در حالیکه قیمت کاغذ مدام در حال افت و خیز است،‌ کارشناسان این بازار معتقدند که وزارت صمت از نرخ‌گذاری در این بازار شانه‌ خالی می‌کند.

محکومیت اهانت به پیامبر(ص) از سوی شاعران|در پاسخ توهین محبت کرد عمری، پیغمبر رحمت مرامش این چنین است

 محکومیت اهانت به پیامبر(ص) از سوی شاعران|در پاسخ توهین محبت کرد عمری، پیغمبر رحمت مرامش این چنین است
2020-10-27T13:41:14+03:30
جمعی از شاعران آیینی کشورمان با سرودن ابیاتی، اهانت به پیامبر مهربانی، حضرت محمد (ص) را محکوم کردند

کتاب «مستندات کتاب خمس» منتشر شد

کتاب «مستندات کتاب خمس» منتشر شد
2020-10-27T13:14:28+03:30
کتاب «مستندات کتاب خمس» با نگاهی به تحریرالوسیله حضرت آیت الله امام خمینی (ره) توسط عبدالله شامی زاده لیملو تهیه و جمع آوری و توسط نتشارات باقرالعلوم منتشر ...

آثار شهید صدر را چرا و چگونه بخوانیم؟

آثار شهید صدر را چرا و چگونه بخوانیم؟
2020-10-27T13:14:27+03:30
دومین برنامه از گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی درباره آثار و اندیشه‌های شهید صدر با عنوان آثار شهید صدر را چرا و چگونه بخوانیم؟ برگزار می‌شود.

سخنرانان و عنوان سخنرانی‌های روز جهانی فلسفه اعلام شد

سخنرانان و عنوان سخنرانی‌های روز جهانی فلسفه اعلام شد
2020-10-27T13:01:06+03:30
سخنرانان و عنوان سخنرانی‌های روز جهانی فلسفه که قرار است در تاریخ ۱۰ آذرماه ۱۳۹۹ در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شود اعلام شد.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار: نباید در برابر توهین به اسلام سکوت کرد

 آیت‌الله شب‌زنده‌دار: نباید در برابر توهین به اسلام سکوت کرد
2020-10-27T13:08:08+03:30
استاد حوزه علمیه گفت: این مطلب از کوته‌بینی گویندۀ آن است، همۀ کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلانی باید اعتراض خود نسبت به این اقدام توهین‌آمیز را ابراز کنند.

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اسلام ستیزی مکرون

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اسلام ستیزی مکرون
2020-10-27T12:34:28+03:30
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت لایحه پیشنهادی دولت فرانسه در مورد محدودسازی فعالیت‌های اسلامی و اسلام زدایی بیانیه‌ای صادر کرد.

نقش علوم عقلی در تمدن نوین اسلامی بررسی می‌شود

نقش علوم عقلی در تمدن نوین اسلامی بررسی می‌شود
2020-10-27T12:34:27+03:30
نشست نقش علوم عقلی در تمدن نوین اسلامی با حضور کارشناسان ۸ آبان ماه در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌شود.

استکبار جهانی می‌خواهد زمینه‌ بازی بزرگ علیه اسلام را فراهم کند

استکبار جهانی می‌خواهد زمینه‌ بازی بزرگ علیه اسلام را فراهم کند
2020-10-27T12:34:27+03:30
استکبار جهانی در صدد است تا با اهانت و هتاکی و راه اندازی یک جنگ روانی خباثت آمیز، زمینه‌ یک بازی بزرگ بر علیه جهان اسلام را فراهم آورد.

برنامه های سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تشریح شد

برنامه های سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تشریح شد
2020-10-27T12:07:45+03:30
برنامه های سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، توسط دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشریح شد.

تجدید نظر جدی در روابط با فرانسه را خواستاریم

تجدید نظر جدی در روابط با فرانسه را خواستاریم
2020-10-27T11:54:25+03:30
سازمان دارالقرآن الکریم در پی اهانت رئیس‌ جمهور فرانسه به ساحت پیامبر اسلام (ص) بیانیه‌ ای منتشر کرد و خواستار تجدید نظر جدی در روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ...

احمد کاوری کارگردان سریال "بچه مهندس۴" شد/ شروع تولید از نیمه آبان

 احمد کاوری کارگردان سریال "بچه مهندس۴" شد/ شروع تولید از نیمه آبان
2020-10-27T11:47:58+03:30
سریال "بچه‌مهندس" بدون علی غفاری به فصل چهارم خواهد رسید؛ مجموعه‌ای که قرار است در جدولِ پخش رمضان شبکه دو سیما قرار بگیرد.

ارادت شاعر هندی به محضر امام رضا (ع)/ «در دلم خاکِ خراسان با رضا گُل می‌کند»

 ارادت شاعر هندی به محضر امام رضا (ع)/ «در دلم خاکِ خراسان با رضا گُل می‌کند»
2020-10-27T11:47:58+03:30
سرویش تریپاتی، از شاعران فارسی‌گوی هندوستان، تازه‌ترین اثر خود را به محضر مقدس امام رضا (ع) تقدیم کرد. تریپاتی به زبان‌های سنسکریت و هندی نیز شعر می‌گوید.

آیا «ژِل» مانع مسح سر در هنگام وضو است؟/ پاسخ از رهبر انقلاب

 آیا «ژِل» مانع مسح سر در هنگام وضو است؟/ پاسخ از رهبر انقلاب
2020-10-27T11:34:38+03:30
رهبر معظّم انقلاب اسلامی به استفتائی دربارۀ اینکه آیا می‌‌توان در هنگام وضو بر موی آغشته به روغن یا ژل مسح کرد، پاسخ فرمودند.

تصویر دفاع مقدس| «پرواز» با بال‌های شکسته

 تصویر دفاع مقدس| «پرواز» با بال‌های شکسته
2020-10-27T11:21:17+03:30
بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس به دلیل جراحت مجبور به عقب‌نشینی می‌شدند، اما به دلیل آتش سنگین دشمن بار سفر بستند و به دیدار مولای خویش شتافتند.

آن روی سکه میکونوس به روایت متهم اصلی/ چرا خواندن این کتاب مهم است؟

 آن روی سکه میکونوس به روایت متهم اصلی/ چرا خواندن این کتاب مهم است؟
2020-10-27T11:21:15+03:30
در کتاب «شبح میکونوس» که انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است، انگار متهم اصلی این ماجرا مقابل مخاطب می‌نشیند و سیر تا پیاز این ماجرا را روایت م...

روایت "بهنام تشکر" از سرهنگ امنیتیِ سریال "بوم و بانو"/ می‌خواستم کلیشه‌شکنی کنم!

 روایت "بهنام تشکر" از سرهنگ امنیتیِ سریال "بوم و بانو"/ می‌خواستم کلیشه‌شکنی کنم!
2020-10-27T10:41:23+03:30
بازیگر سرهنگ سپنتا دوست دارد در سریال طنزی بازی کند که فیلمنامه خوبی داشته باشد؛ سریال بوم و بانو تجربه جدیدی برای او بود که مخاطب را راضی کرد.