میرنیوز

علل و عوامل اقدامات موهن دشمنان اسلام

علل و عوامل اقدامات موهن دشمنان اسلام 2020-09-13T14:45:35+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در نشست شورای مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: این روزها دو مصیبت و واقعه اسفناک، قلوب مؤمنین و مسلمانان غیرتمند را به درد آورده است، یکی مسأله توهین به رسول گرامی اسلام (ص) و اهانت به ساحت قرآن و دیگری مسأله سازش توسط برخی از کشورهای عربی و اسلامی با اسرائیل است که نشان از ضعف، سستی و انفعال در برابر استکبار و صهیونیست دارد.

اظهار تأسف از ارتباط بعضی از کشورهای اسلامی با استکبار جهانی

وی ضمن ابراز تأسف از عملکرد برخی از کشورهای اسلامی در برابر استکبار گفت: بر خلاف تأکیدات قرآنی که مؤمنین باید «اشداء علی الکفار» و «رحماء بینهم» باشند، برخی از جوامع اسلامی با استکبار هم دست و هم پیمان می‌شوند و آنجایی که باید شدت عمل داشته و عزت اسلامی رعایت شود، رحمت، انفعال، پذیرش و وادادگی رخ می‌دهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این عادی سازی روابط با کشوری که انواع و اقسام ظلم‌ها و قتل‌ها را نسبت به مسلمانان اعمال کرده، بسیار نگران کننده است.

علل و عوامل اقدامات موهن دشمنان اسلام

وی با بیان اینکه توهین به مقدسات بی ارتباط با عادی سازی روابط با صهیونیست نیست، افزود: مسأله توهین به مقدسات که گاهی اوقات به خصوص در کشورهای اروپایی اتفاق می‌افتد، معلول علل متعددی است که یکی از آنها، ضعف و تشتت در میان کشورهای اسلامی است؛ یعنی وقتی که دشمنان اسلام، ضعف، سستی و انفعال را در سران کشورهای اسلامی می‌بینند و تشتت را در میان مسلمین مشاهده می‌کنند، طبیعی است که از این اهانت‌ها و جسارت‌ها احساس خطر نکنند.

حجت الاسلام واعظی، رشد اسلام گرایی در اروپا را از دیگر علل توهین به مقدسات دانست و اظهار کرد: علی رغم تمام تبلیغات منفی علیه اسلام و ایجاد ترس مصنوعی از اسلام که در رسانه‌های غربی رقم می‌خورد، با موج عظیم اسلام گرایی در کشورهای اروپایی مواجه هستیم و ترکیب جمعیتی به لحاظ مذهبی در حال تغییر است و این اهانت‌ها واکنشی انفعالی در برابر این اقبال و گرایش به اسلام است.

وی درباره توسل به حاشیه سازی برای بروز واکنش‌های هیجانی مسلمان در غرب، گفت: سومین عامل توهین به مقدسات، حاشیه سازی برای به فراموشی سپردن و به تفرقه انداختن نسبت به برخی از مسائل اصلی است که در آن جوامع وجود دارد که می‌خواهند با این نوع حرکات غیر انسانی، مسلمانان را به واکنش‌های هیجانی بکشانند تا به این وسیله حاشیه سازی کرده و مهر تأییدی بر حرکات اسلام هراسانه خودشان در غرب بگذارند.

تسلط سکولاریزم و انزوای جریانات مذهبی در غرب

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه سکولاریزم و جریانات سکولار به شدت در عرصه عمومی غرب مسلط هستند تصریح کرد: جریان مذهبی در غرب به شدت به انزوا رفته است و توهین به مقدسات و گاهی اوقات حتی به مقدسات دین مسیحیت صورت می‌گیرد و متأسفانه نهادهای مذهبی و دینی در غرب، به خصوص در اروپا نسبت به این امور در حاشیه قرار دارند.

وی افزود: حاکمیت و کانون‌های اصلی قدرت و حکمرانی در غرب، در دست جریانات سکولار است و به این صورت نسبت به مبانی مذهبی می‌تازند و به خود اجازه می‌دهند که به مقدسات توهین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: هر چند که این نوع حرکات، احساسات ما را جریحه دار می‌کند اما نشان از عجز و بی منطقی آنها در مقابل اسلام و شخصیت نورانی رسول اکرم (ص) است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح‌بن عدی" در کربلا

 با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح‌بن عدی" در کربلا
2020-09-29T20:05:40+03:30
گفت: "وای بر من که مولایم را تنها گذاشتم!"، طِرمّاح ناله ‏کرد و نالید، به اشک و ناله گفت: از درد و سوز این حسرت، به سیدالساجدین گفتم؛ "مولای ...

پیشنهادات عملی رهبر انقلاب برای مبارزه با خطر تحریف دفاع مقدس+اینفوگرافیک

 پیشنهادات عملی رهبر انقلاب برای مبارزه با خطر تحریف دفاع مقدس+اینفوگرافیک
2020-09-29T20:05:39+03:30
پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر فرزانه انقلاب اینفوگرافیک جدید خود را با محور مرور پیشنهادات عملی معظم‎له برای مبارزه با خطر فراموشی و تحریف دفاع مقدس منتشر کرد.

کتاب‌های لاتین نمایشگاه تحویل ناشران شد/ آیا کتاب‌ها با دلار ۳۰ هزار تومانی فروش دارند؟

 کتاب‌های لاتین نمایشگاه تحویل ناشران شد/ آیا کتاب‌ها با دلار ۳۰ هزار تومانی فروش دارند؟
2020-09-29T20:05:39+03:30
وزارت ارشاد خبر از تحویل دادن سه هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب لاتین به ناشران خبر می‌دهد؛ کتاب‌هایی که برای عرضه در نمایشگاه کتاب وارد ایران شده بود اما حالا گفته ...

آیا زمان کافی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن وجود دارد؟

 آیا زمان کافی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن وجود دارد؟
2020-09-29T20:05:38+03:30
تقریباً ۵ ماه تا زمان اعلام‌شده سازمان اوقاف برای برگزاری مسابقات بین‌المللی وقت باقی مانده اما نحوه برگزاری آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دلیل گرانی کاغذ چاپ و تحریر چیست؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل

 دلیل گرانی کاغذ چاپ و تحریر چیست؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل
2020-09-29T20:05:38+03:30
دلایل بسیاری برای گرانی کاغذ در هفته اخیر برشمرده می‌شود، اما همچنان تغییر در نرخ ارز و نرخ ارز نیمایی عامل اصلی است. با این حال خریداران همچنان به تولید دا...

چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است؟

 چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است؟
2020-09-29T20:05:38+03:30
ادای دِین سریال "ایل‌دا" به دفاع‌مقدس قابل تقدیر است اما ادا نشدن گویش و لهجه کاراکترهایش انتقادهایی را به همراه داشته و این سؤال جدی را به‌وجود م...

آیت الله تسخیری امتی از مردان و لشگری از لشگران حق و عدالت بود

آیت الله تسخیری امتی از مردان و لشگری از لشگران حق و عدالت بود
2020-09-29T18:38:56+03:30
جابرالجابری گفت: آیت الله تسخیری علم و عمل را در کنار هم داشت و در کنار آن از ادب و فرهنگ بهره می‌برد، به زبان ملت‌ها آشنا و امتی از مردان و لشگری از لشگران ...

آیت الله تسخیری افراط و تفریط را نمی پذیرفت و طرفدار اعتدال بود

آیت الله تسخیری افراط و تفریط را نمی پذیرفت و طرفدار اعتدال بود
2020-09-29T18:25:36+03:30
حجت الاسلام شهریاری در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری»گفت: آیت‌الله تسخیری افراط و تفریط را نمی پذیرفت و پیوسته همه را به ...

هدف آیت الله تسخیری جمع کردن و امت واحده بود نه تفرقه افکنی

هدف آیت الله تسخیری جمع کردن و امت واحده بود نه تفرقه افکنی
2020-09-29T18:12:17+03:30
شیخ خالد الملا گفت:آیت الله تسخیری در کنفرانس‌های اسلامی به نشر رسالت اسلام می‌پرداخت؛ رسالتی که هدفش جمع کردن و امت واحده بود، نه تفرقه افکنی.

رونمایی از کتابی با موضوع اندیشه های آیت‌ الله تسخیری

رونمایی از کتابی با موضوع اندیشه های آیت‌ الله تسخیری
2020-09-29T16:12:16+03:30
کتاب «سرو نستوه» مروری بر زندگانی، اندیشه‌ها و ویژگی‌های آیت‌ الله تسخیری در جریان برگزاری وبینار «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت ‌الله تسخیری» رونمایی شد.

قرآن در زندگی علمی آیت ‌الله تسخیری تبلور یافته بود

قرآن در زندگی علمی آیت ‌الله تسخیری تبلور یافته بود
2020-09-29T15:58:56+03:30
صالحی گفت: آیت ‌الله تسخیری برای وحدت و ارتباط  به تنهایی یک امت بود و شخصیتی قرآنی داشت و قرآن در زندگی علمی‌اش تبلور یافته بود.

منوچهر آشتیانی درگذشت

منوچهر آشتیانی درگذشت
2020-09-29T15:45:36+03:30
منوچهر آشتیانی، جامعه‌شناس و مترجم پس از یک‌دوره طولانی بیماری درگذشت.

آیت الله تسخیری اخلاق گفتگو را به خوبی می‌دانست

آیت الله تسخیری اخلاق گفتگو را به خوبی می‌دانست
2020-09-29T14:25:36+03:30
حداد عادل گفت: آیت الله محمد علی تسخیری مجهز به اخلاق گفت‌وگو بود و اخلاقی که آیت الله تسخیری داشت برای گفت‌وگو مناسب بود.

آیت الله تسخیری در گفت‌وگو به جای اثبات به دنبال اقناع بود

آیت الله تسخیری در گفت‌وگو به جای اثبات به دنبال اقناع بود
2020-09-29T14:12:16+03:30
ابراهیمی ترکمان گفت: آیت الله تسخیری در گفت‌وگو به جای اثبات به دنبال اقناع بود و پیام را به گونه‌ای عرضه می‌کرد تا مخاطب بپذیرد و همواره در کنار نعمت، توجه ...

آیا شیء نجس با بخارشوی پاک می‌شود؟

 آیا شیء نجس با بخارشوی پاک می‌شود؟
2020-09-29T13:52:18+03:30
رهبر معظّم انقلاب به استفتائی دربارۀ حکم پاک کردن شیء نجس به وسیله بخارشوی پاسخ فرمودند.

"معمای اسکله یک"؛ رمزگشایی از عدم آبادانی خرمشهر

 "معمای اسکله یک"؛ رمزگشایی از عدم آبادانی خرمشهر
2020-09-29T13:52:18+03:30
مستند "معمای اسکله یک" دست‌های پنهان و آشکار و موانع و مشکلات در راه آبادانی خرمشهر و پاکسازی اروند را کارشناسانه به نمایش گذاشته است.

موضع قاطع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی + عکس

 موضع قاطع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی + عکس
2020-09-29T13:52:18+03:30
مراجع تقلید به استفتای دبیرکل مجمع جهانی تقریب در موضوع عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی: نگارش درست تاریخ، مانع از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس می‌شود

 حجت‌الاسلام محمدحسنی: نگارش درست تاریخ، مانع از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس می‌شود
2020-09-29T13:52:18+03:30
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را تحریف انقلاب و دفاع مقدس برشمرد و گفت: نگارش درست تاریخ مانع از تحریف واقعیت‌های...

مجیدی: امیدوارم در ایران هیچ بچه کاری نباشد

 مجیدی: امیدوارم در ایران هیچ بچه کاری نباشد
2020-09-29T13:52:18+03:30
کارگردان فیلم "خورشید" در مراسم تجلیل از این اثر سینمایی، گفت: بسیاری از این مسائل را نمی‌توان با قانون عوض کرد بلکه باید فرهنگسازی کرد؛ امیدوارم ...

چرا کاغذ چاپ و تحریر گران شد؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل

 چرا کاغذ چاپ و تحریر گران شد؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل
2020-09-29T13:52:18+03:30
دلایل بسیاری برای گرانی کاغذ در هفته اخیر برشمرده می‌شود، اما همچنان تغییر در نرخ ارز و نرخ ارز نیمایی عامل اصلی است. با این حال خریداران همچنان به تولید دا...

چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است

 چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است
2020-09-29T13:52:18+03:30
ادای دِین سریال "ایل‌دا" به دفاع‌مقدس قابل تقدیر است اما ادا نشدن گویش و لهجه کاراکترهایش انتقادهایی را به همراه داشته و این سؤال جدی را به‌وجود م...

موضع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی و تحریم روابط با رژیم صهیونیستی

موضع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی و تحریم روابط با رژیم صهیونیستی
2020-09-29T13:32:17+03:30
مراجع عظام تقلید استفتاء حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در موضوع عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را پ...

آخرین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم برگزار شد

آخرین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم برگزار شد
2020-09-29T13:32:16+03:30
چهاردهمین و آخرین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم صبح امروز(سه شنبه ۸ مهر) با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مربوط برگزار شد.

اجرای ویژه برنامه چلچراغ درجوار مزار شهدای گمنام غواص حوزه هنری

اجرای ویژه برنامه چلچراغ درجوار مزار شهدای گمنام غواص حوزه هنری
2020-09-29T12:58:57+03:30
ویژه برنامه «چهل چراغ» به همت فرهنگسرای خانواده فردا (چهارشنبه ۹ مهرماه) در جوار مزار شهدای گمنام غواص حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

نماهنگ "آروم خیالم" با صدای حامد علیزاده منتشر شد

 نماهنگ "آروم خیالم" با صدای حامد علیزاده منتشر شد
2020-09-29T12:25:55+03:30
نماهنگ "آروم خیالم" زمزمه‌ای به زبان شعر و موسیقی با حضرت حسین ابن‌علی علیه‌سلام است.

با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح بن عدی" در کربلا

 با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح بن عدی" در کربلا
2020-09-29T12:25:55+03:30
گفت: وای بر من که مولایم را تنها گذاشتم! طِرمّاح ناله ‏کرد و نالید. به اشک و ناله گفت: از درد و سوز این حسرت، به سیدالساجدین گفتم؛ مولای من! این چه مصیبتی ا...

سروده‌هایی تقدیم به شهدای دفاع مقدس/ "پیکرت گرچه برنگشت اما، همه گفتند "آسمانی" شد"

 سروده‌هایی تقدیم به شهدای دفاع مقدس/ "پیکرت گرچه برنگشت اما، همه گفتند "آسمانی" شد"
2020-09-29T12:25:55+03:30
چند سروده از شاعران آیینی کشورمان به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیم می‌شود.

چله عزت| انفجار مین ضد تانک دلیل جدایی پدر از پسر

 چله عزت| انفجار مین ضد تانک دلیل جدایی پدر از پسر
2020-09-29T12:25:55+03:30
یک مین ضد تانک منفجر شد. دوتایی کنار هم بودند. بچه‌ها نتوانستند بیاورندشان عقب. عراقی‌ها معبر را شناسایی کردند.

مداحان در ایام اربعین در ایران می‌مانند یا می‌روند؟

 مداحان در ایام اربعین در ایران می‌مانند یا می‌روند؟
2020-09-29T12:25:55+03:30
به دنبال اظهارنظر مسئول کارگروه برنامه‌ریزی مراسم اربعین حسینی ستاد مرکزی اربعین، برخی از مداحان از حضور در کاوران ستاد اربعین انصراف دادند و برخی نیز گفته‌...

درسگفتار پرسش‌های مهم در فلسفه دین برگزار می‌شود

درسگفتار پرسش‌های مهم در فلسفه دین برگزار می‌شود
2020-09-29T11:38:59+03:30
درسگفتار پرسش‌های مهم در فلسفه دین با تدریس سید امیر اکرمی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به زبان انگلیسی و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.