میرنیوز

سینمای کودک و نوجوان سینمای ملی ما را ارتقا می‌بخشد/ باید در محتوای آثار کودکان وسواس داشته باشیم

 سینمای کودک و نوجوان سینمای ملی ما را ارتقا می‌بخشد/ باید در محتوای آثار کودکان وسواس داشته باشیم 2020-09-12T10:06:02+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با نزدیک شدن به روز ملی سینما ضرورت بررسی و نقد کارشناسی این موضوع مهم بیشتر شده است،

سینمایی که بعد از یک قرن باید از آن پرسید که؛ در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا توانسته است در چارچوب قواعد و قوانین درست نظری و عملی به یک تعریف منسجم و صحیحی از خود برسد؟

از سوی دیگر جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز نزدیک است؛ سینمای کودکان و نوجوانان بدون شک در فضای کلی سینمای ایران جایگاه مهمی دارد، چه کودکان امروز بزرگسالان فردایند و توجه به روحیات و علایق آنان زمینه‌ساز بهبود و برطرف شدن مسائل دنیای معصومانه آنان می‌تواند باشد. سینمای کودکان و نوجوانان با قهرمان‌سازی و زنده‌نگه‌داشتن قصه‌های تاریخی و ملی ما می‌تواند به قدرت و جدیت سینمای کودکان و نوجوانان کمک شایانی بکند.

از این نظرگاه با ابراهیم فروزش کارگردان قدیمی و نام‌آشنای سینمای ایران که در کارنامه کاری خود فیلم‌هایی مانند خمره و... را در کارنامه خود دارد به گفت‌وگو نشستیم.

سینما , سینمای ایران ,

پوستر فیلم خمره 

تمام سینمای ما شده است تجارت

آقای فروزش، به‌نظر شما سینمای ملی ما بعد از سالیان سال تلاش برای درخشش خود در چه جایگاهی ایستاده است؟ چقدر نسبت به جایگاه حقیقی خود فاصله دارد و چقدر به آن نزدیک است؟

حقیقت آن است که درباره سینمای ملی و بررسی آن باید به مدیریت و کلّیت سینمای ایران در تمام دهه‌هایی که گذشت نگاه کرد و تنها به این چند سال گذشته بسنده نکرد. به‌نظر من اما برای بررسی و تبیین سینمای ما باید آن را به دو بخش کلی تجاری و اقتصادی آن و بخش مخاطب و موفقیت در نمایش توجه کرد.

در بخش اول ما در سال‌های اخیر به‌نوعی پسرفت داشتیم درست است که در گیشه فروش برخی از فیلم‌های سینمایی بسیار بالا بود اما از مسیر جذب مخاطب با ابتذال، تا جایی که به نقطه‌ای رسید که تنها به فکر جذب مخاطب و سرگرمی از هر راهی بود تا بتواند در گیشه فروش داشته باشد. معتقدم که درصد بالایی از سینمای ایران در زمان حاضر چنین شمایی پیدا کرده است.

سینما , سینمای ایران ,

سینماهای خالی ایران در روزهای کرونایی

البته سینمای ما از نظر اعتبار جهانی و جوایز و موفقیت‌های بین‌المللی بسیار درخشیده است و تعداد فیلم‌های موفق ما نیز کم نیست اما نباید ضمن اینکه تنها به این مهم بسنده کرد اجازه داد که فروکش بکند و از طرف دیگر نیز نباید گمان کرد که سینمای متعالی ما تنها با این ملاک سنجیده بشود.

سینمای کودک ما کمبود بسیار زیادی دارد

شما از کارگردانان سینمای کودکید و در کارنامه خود فیلم‌های زیادی برای بچه‌های این مرز و بوم ساخته‌اید، به‌نظر شما سینمای کودک و نوجوان ما در چه وضعیتی قرار دارد؟ آیا فیلم‌های ساخته‌شده در این بخش فیلم‌های ایرانی برای بچه‌های ایرانی‌اند؟

اگرچه معتقدم سینمای کودک و نوجوان از یکدیگر جدا است اما به‌طورکلی سینمای  کودک و نوجوان حال خوبی ندارد. علی‌رغم اینکه فیلم‌های شاد و پرنشاطی می‌سازند و این سینما توانسته است هم برای خود خوب هزینه بکند و سرمایه‌دارهای بخش خودش را بشناسد و هم اینکه در گیشه نسبتاً موفق باشد به‌نظرم از نظر کم‌وکیف کافی نیست، برای اینکه ایران کشور جوانی است و با توجه به انبوه کودک و نوجوانش باید فیلم‌ها و انیمیشن‌های بسیار زیادی برای بچه‌ها و نوجوانان داشته باشد.

این نسل هر روز مشتاق دیدن فیلم‌های سن خودند و این مقدار در مقابل انبوه فیلم‌ها و سریال‌های کارتونی که در جهان تولید می‌شود و به این سو می‌آید بسیار کم است. علت اصلی این اتفاق این است که حوزه تهیه‌کنندگی ما به این موضوع توجه نکرده است. سینمای کودک ما از بزرگسال جدا نیست اما تهیه‌کننده ترجیح می‌دهد که جایی کار بکند و سرمایه را وارد بکند که حتماً پولش بازگردد.

سینما , سینمای ایران ,

از این تفکر که من پدر یا مادر بچه را به سینما ببرم تا فیلم مورد علاقه خودش را ببیند مورد استقبال والدین قرار نمی‌گیرد برای آنکه سینمای کودک و نوجوان ما نتوانسته است در سبد فرهنگی خانواده‌ها جایگاه درست خود را پیدا بکند و یکی از علت‌های آن کمبود فیلم‌ها است، زیرا به این خاطر والدین احساس می‌کنند که لابد فیلم‌های این حوزه قدرت و جذابیت کافی را ندارند که آن‌قدر کم ساخته می‌شوند و دیگر اینکه به‌دلیل وفور فیلم‌ها و انیمیشن‌ها در دنیای مجازی که عموماً خارجی‌اند و بچه‌های ما می‌توانند آنها را تماشا بکنند، در این بازار شدیداً عقبیم و برای همین اوقات فراغت کودکان ما با فیلم‌ها و کارتون‌های خارجی پر می‌شود. باید فکر جدی برای سینمای کودکان کرد و با سرمایه‌گذاری در این بخش سینمای کودک را نجات داد.

سینمای کودک به محتوای غنی نیاز دارد

به‌نظرم بد نیست که بعد از این سؤال تلفیق و ترکیبی از سینمای ملی و سینمای کودک و نوجوان را در نظر بیاوریم، به‌طور مشخص پرسشم این است که؛ چقدر سینمای کودک و نوجوان می‌تواند به کمک سینمای ملی ما بیاید؟ آیا قصه‌ها و حکایات ایرانی و تاریخی ما می‌تواند با تبدیل شدن به فیلم شکل دیگری از سینمای ملی ایران را تقویت بکند؟

سؤال خوبی است، نکته مهمی که درباره قصه‌های تاریخی وجود دارد مسئله محتوا است که می‌تواند به سینمای ملی ما ارزش افزوده بسیار خوبی بدهد. ما امروز در سینمای کودک و نوجوان به محتوای غنی نیاز داریم محتوایی که بتواند به زمینه ملی سینمای ما کمک بکند. اگر به‌صورت خاص به قبل و هم به آینده نگاه بکنیم با این حجم از فیلم‌های متنوعی که داریم باید اعتراف بکنم که در گزینش محتوا خیلی باید زیرذره‌بین‌ باشیم. باید در انتخاب محتوا برای بچه‌ها بسیار وسواس داشته باشیم تا دنیای آنان لطمه نخورد. البته این نگاه به محتوا تنها به فیلم‌های کودکان و نوجوانان بسنده نمی‌شود بلکه در دنیای فیلم‌های بزرگسالان نیز باید از این نظر دقت کرد زیرا فیلم‌های ما نباید با هدف عرض اندام در جشنواره‌های خارجی محتوای خود را انتخاب بکند.

سینما , سینمای ایران ,

البته سینمای ما و حتی بخش کودک و نوجوان آن نیز باید آن‌قدر قدرت و جذابیت و کیفیت داشته باشد که برای حضور در جشنواره‌های خارجی نیز سربلند حاضر بشود.

دست‌آوردهای فرزندان ایران در جنبه‌های فنی سینمای کودک دیدنی است

سؤال پایانی من این است که کنار سینمای کودک و نوجوان ما در سینمای انیمیشن نیز به پیشرفت‌هایی رسیدیم؛ فکر می‌کنید که وضعیت سینمای انیمیشن ما به‌اندازه‌ای موفقیت‌آمیز بوده است که سبد فرهنگی و سرگرمی کودکان ما را فراهم بکند؟

واقعیت این است که ما در کشورمان به انیمیشن توجه خوبی داریم. هر دو سالانه یک‌بار جشنواره جهانی انیمیشن در ایران برگزار می‌شود. در این حوزه کارهای موفق و خوبی ساخته می‌شود و فضای بسیار شلوغ و پرهیجانی نیز در آن فراهم می‌شود، اما به‌نظرم در حوزه تکنیک و صنعت انیمیشن‌سازی هنوز فاصله‌های بسیاری داریم.

بخش خصوصی ما باید در ساخت انیمیشن قدری بیشتر و سریعتر عمل بکند. البته توانایی‌های جوانان و نوجوانان ما در این حوزه‌ها بسیار عالی است و باید اعتراف بکنم که واقعاً چشم‌انداز بسیار خوبی داریم. میان نهادهایی که در حوزه بچه‌ها مشغول فیلمسازی‌اند به‌نظر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان بسیار خوب عمل می‌کند و موفقیت‌های زیادی نیز داشته است.

فکر می‌کنم که به همان اندازه‌ای که در دنیای مجازی و سایبری توانسته‌ایم فوق‌العاده عمل بکنیم و تحسین‌برانگیز باشیم در این حوزه نیز قدرت عمل و کارهای بسیار درجه‌یک نیز داریم. درست است که از نظر تکنیک و تکنولوژی ضعف‌ها و کمبودهای فراوانی داریم اما قدرت و جدیت فرزندان کشور ما بسیار بیشتر از آن است که بدانیم، کنار فن و تکنیک از محتوا نیز نباید غافل باشیم.

در پایان این مطلب را می‌گویم که تا سینمای ما به‌دنبال درد نباشد و نخواهد که ریشه آن را پیدا بکند، مشکلی از آن حل نخواهد شد و سینمای ما درجا خواهد زد و در مقابل چنین سؤالاتی است که تازه می‌فهمیم چقدر کمبود داریم. نباید اجازه داد که مقولاتی مانند کرونا مستمسکی برای عقب‌افتادگی ما در سینما بشود.

انتهای پیام/+

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح‌بن عدی" در کربلا

 با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح‌بن عدی" در کربلا
2020-09-29T20:05:40+03:30
گفت: "وای بر من که مولایم را تنها گذاشتم!"، طِرمّاح ناله ‏کرد و نالید، به اشک و ناله گفت: از درد و سوز این حسرت، به سیدالساجدین گفتم؛ "مولای ...

پیشنهادات عملی رهبر انقلاب برای مبارزه با خطر تحریف دفاع مقدس+اینفوگرافیک

 پیشنهادات عملی رهبر انقلاب برای مبارزه با خطر تحریف دفاع مقدس+اینفوگرافیک
2020-09-29T20:05:39+03:30
پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر فرزانه انقلاب اینفوگرافیک جدید خود را با محور مرور پیشنهادات عملی معظم‎له برای مبارزه با خطر فراموشی و تحریف دفاع مقدس منتشر کرد.

کتاب‌های لاتین نمایشگاه تحویل ناشران شد/ آیا کتاب‌ها با دلار ۳۰ هزار تومانی فروش دارند؟

 کتاب‌های لاتین نمایشگاه تحویل ناشران شد/ آیا کتاب‌ها با دلار ۳۰ هزار تومانی فروش دارند؟
2020-09-29T20:05:39+03:30
وزارت ارشاد خبر از تحویل دادن سه هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب لاتین به ناشران خبر می‌دهد؛ کتاب‌هایی که برای عرضه در نمایشگاه کتاب وارد ایران شده بود اما حالا گفته ...

آیا زمان کافی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن وجود دارد؟

 آیا زمان کافی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن وجود دارد؟
2020-09-29T20:05:38+03:30
تقریباً ۵ ماه تا زمان اعلام‌شده سازمان اوقاف برای برگزاری مسابقات بین‌المللی وقت باقی مانده اما نحوه برگزاری آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دلیل گرانی کاغذ چاپ و تحریر چیست؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل

 دلیل گرانی کاغذ چاپ و تحریر چیست؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل
2020-09-29T20:05:38+03:30
دلایل بسیاری برای گرانی کاغذ در هفته اخیر برشمرده می‌شود، اما همچنان تغییر در نرخ ارز و نرخ ارز نیمایی عامل اصلی است. با این حال خریداران همچنان به تولید دا...

چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است؟

 چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است؟
2020-09-29T20:05:38+03:30
ادای دِین سریال "ایل‌دا" به دفاع‌مقدس قابل تقدیر است اما ادا نشدن گویش و لهجه کاراکترهایش انتقادهایی را به همراه داشته و این سؤال جدی را به‌وجود م...

آیت الله تسخیری امتی از مردان و لشگری از لشگران حق و عدالت بود

آیت الله تسخیری امتی از مردان و لشگری از لشگران حق و عدالت بود
2020-09-29T18:38:56+03:30
جابرالجابری گفت: آیت الله تسخیری علم و عمل را در کنار هم داشت و در کنار آن از ادب و فرهنگ بهره می‌برد، به زبان ملت‌ها آشنا و امتی از مردان و لشگری از لشگران ...

آیت الله تسخیری افراط و تفریط را نمی پذیرفت و طرفدار اعتدال بود

آیت الله تسخیری افراط و تفریط را نمی پذیرفت و طرفدار اعتدال بود
2020-09-29T18:25:36+03:30
حجت الاسلام شهریاری در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری»گفت: آیت‌الله تسخیری افراط و تفریط را نمی پذیرفت و پیوسته همه را به ...

هدف آیت الله تسخیری جمع کردن و امت واحده بود نه تفرقه افکنی

هدف آیت الله تسخیری جمع کردن و امت واحده بود نه تفرقه افکنی
2020-09-29T18:12:17+03:30
شیخ خالد الملا گفت:آیت الله تسخیری در کنفرانس‌های اسلامی به نشر رسالت اسلام می‌پرداخت؛ رسالتی که هدفش جمع کردن و امت واحده بود، نه تفرقه افکنی.

رونمایی از کتابی با موضوع اندیشه های آیت‌ الله تسخیری

رونمایی از کتابی با موضوع اندیشه های آیت‌ الله تسخیری
2020-09-29T16:12:16+03:30
کتاب «سرو نستوه» مروری بر زندگانی، اندیشه‌ها و ویژگی‌های آیت‌ الله تسخیری در جریان برگزاری وبینار «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت ‌الله تسخیری» رونمایی شد.

قرآن در زندگی علمی آیت ‌الله تسخیری تبلور یافته بود

قرآن در زندگی علمی آیت ‌الله تسخیری تبلور یافته بود
2020-09-29T15:58:56+03:30
صالحی گفت: آیت ‌الله تسخیری برای وحدت و ارتباط  به تنهایی یک امت بود و شخصیتی قرآنی داشت و قرآن در زندگی علمی‌اش تبلور یافته بود.

منوچهر آشتیانی درگذشت

منوچهر آشتیانی درگذشت
2020-09-29T15:45:36+03:30
منوچهر آشتیانی، جامعه‌شناس و مترجم پس از یک‌دوره طولانی بیماری درگذشت.

آیت الله تسخیری اخلاق گفتگو را به خوبی می‌دانست

آیت الله تسخیری اخلاق گفتگو را به خوبی می‌دانست
2020-09-29T14:25:36+03:30
حداد عادل گفت: آیت الله محمد علی تسخیری مجهز به اخلاق گفت‌وگو بود و اخلاقی که آیت الله تسخیری داشت برای گفت‌وگو مناسب بود.

آیت الله تسخیری در گفت‌وگو به جای اثبات به دنبال اقناع بود

آیت الله تسخیری در گفت‌وگو به جای اثبات به دنبال اقناع بود
2020-09-29T14:12:16+03:30
ابراهیمی ترکمان گفت: آیت الله تسخیری در گفت‌وگو به جای اثبات به دنبال اقناع بود و پیام را به گونه‌ای عرضه می‌کرد تا مخاطب بپذیرد و همواره در کنار نعمت، توجه ...

آیا شیء نجس با بخارشوی پاک می‌شود؟

 آیا شیء نجس با بخارشوی پاک می‌شود؟
2020-09-29T13:52:18+03:30
رهبر معظّم انقلاب به استفتائی دربارۀ حکم پاک کردن شیء نجس به وسیله بخارشوی پاسخ فرمودند.

"معمای اسکله یک"؛ رمزگشایی از عدم آبادانی خرمشهر

 "معمای اسکله یک"؛ رمزگشایی از عدم آبادانی خرمشهر
2020-09-29T13:52:18+03:30
مستند "معمای اسکله یک" دست‌های پنهان و آشکار و موانع و مشکلات در راه آبادانی خرمشهر و پاکسازی اروند را کارشناسانه به نمایش گذاشته است.

موضع قاطع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی + عکس

 موضع قاطع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی + عکس
2020-09-29T13:52:18+03:30
مراجع تقلید به استفتای دبیرکل مجمع جهانی تقریب در موضوع عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی: نگارش درست تاریخ، مانع از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس می‌شود

 حجت‌الاسلام محمدحسنی: نگارش درست تاریخ، مانع از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس می‌شود
2020-09-29T13:52:18+03:30
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را تحریف انقلاب و دفاع مقدس برشمرد و گفت: نگارش درست تاریخ مانع از تحریف واقعیت‌های...

مجیدی: امیدوارم در ایران هیچ بچه کاری نباشد

 مجیدی: امیدوارم در ایران هیچ بچه کاری نباشد
2020-09-29T13:52:18+03:30
کارگردان فیلم "خورشید" در مراسم تجلیل از این اثر سینمایی، گفت: بسیاری از این مسائل را نمی‌توان با قانون عوض کرد بلکه باید فرهنگسازی کرد؛ امیدوارم ...

چرا کاغذ چاپ و تحریر گران شد؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل

 چرا کاغذ چاپ و تحریر گران شد؟/ ادامه‌دار بودن بی‌مهری‌ها به کاغذ تولید داخل
2020-09-29T13:52:18+03:30
دلایل بسیاری برای گرانی کاغذ در هفته اخیر برشمرده می‌شود، اما همچنان تغییر در نرخ ارز و نرخ ارز نیمایی عامل اصلی است. با این حال خریداران همچنان به تولید دا...

چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است

 چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است
2020-09-29T13:52:18+03:30
ادای دِین سریال "ایل‌دا" به دفاع‌مقدس قابل تقدیر است اما ادا نشدن گویش و لهجه کاراکترهایش انتقادهایی را به همراه داشته و این سؤال جدی را به‌وجود م...

موضع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی و تحریم روابط با رژیم صهیونیستی

موضع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی و تحریم روابط با رژیم صهیونیستی
2020-09-29T13:32:17+03:30
مراجع عظام تقلید استفتاء حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در موضوع عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را پ...

آخرین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم برگزار شد

آخرین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم برگزار شد
2020-09-29T13:32:16+03:30
چهاردهمین و آخرین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم صبح امروز(سه شنبه ۸ مهر) با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مربوط برگزار شد.

اجرای ویژه برنامه چلچراغ درجوار مزار شهدای گمنام غواص حوزه هنری

اجرای ویژه برنامه چلچراغ درجوار مزار شهدای گمنام غواص حوزه هنری
2020-09-29T12:58:57+03:30
ویژه برنامه «چهل چراغ» به همت فرهنگسرای خانواده فردا (چهارشنبه ۹ مهرماه) در جوار مزار شهدای گمنام غواص حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

نماهنگ "آروم خیالم" با صدای حامد علیزاده منتشر شد

 نماهنگ "آروم خیالم" با صدای حامد علیزاده منتشر شد
2020-09-29T12:25:55+03:30
نماهنگ "آروم خیالم" زمزمه‌ای به زبان شعر و موسیقی با حضرت حسین ابن‌علی علیه‌سلام است.

با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح بن عدی" در کربلا

 با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب "طِرمّاح بن عدی" در کربلا
2020-09-29T12:25:55+03:30
گفت: وای بر من که مولایم را تنها گذاشتم! طِرمّاح ناله ‏کرد و نالید. به اشک و ناله گفت: از درد و سوز این حسرت، به سیدالساجدین گفتم؛ مولای من! این چه مصیبتی ا...

سروده‌هایی تقدیم به شهدای دفاع مقدس/ "پیکرت گرچه برنگشت اما، همه گفتند "آسمانی" شد"

 سروده‌هایی تقدیم به شهدای دفاع مقدس/ "پیکرت گرچه برنگشت اما، همه گفتند "آسمانی" شد"
2020-09-29T12:25:55+03:30
چند سروده از شاعران آیینی کشورمان به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیم می‌شود.

چله عزت| انفجار مین ضد تانک دلیل جدایی پدر از پسر

 چله عزت| انفجار مین ضد تانک دلیل جدایی پدر از پسر
2020-09-29T12:25:55+03:30
یک مین ضد تانک منفجر شد. دوتایی کنار هم بودند. بچه‌ها نتوانستند بیاورندشان عقب. عراقی‌ها معبر را شناسایی کردند.

مداحان در ایام اربعین در ایران می‌مانند یا می‌روند؟

 مداحان در ایام اربعین در ایران می‌مانند یا می‌روند؟
2020-09-29T12:25:55+03:30
به دنبال اظهارنظر مسئول کارگروه برنامه‌ریزی مراسم اربعین حسینی ستاد مرکزی اربعین، برخی از مداحان از حضور در کاوران ستاد اربعین انصراف دادند و برخی نیز گفته‌...

درسگفتار پرسش‌های مهم در فلسفه دین برگزار می‌شود

درسگفتار پرسش‌های مهم در فلسفه دین برگزار می‌شود
2020-09-29T11:38:59+03:30
درسگفتار پرسش‌های مهم در فلسفه دین با تدریس سید امیر اکرمی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به زبان انگلیسی و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.