میرنیوز

الیور استون سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را زیر سؤال برد

 الیور استون سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را زیر سؤال برد 2020-08-02T10:36:44+04:30

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، به نقل از هالیوود ریپورتر، اولیور استون در مصاحبه‌ای گفت: من دروغگو نیستم و نمی‌توانم ببینم اکثریت قریب به اتفاق، به یک چیز غلط باور دارند.

این کارگردان که 3 بار جایزه اسکار را برده و نزدیک به 30 سال پیش فیلم «جی‌اف‌کی» را با زیر سؤال بردن داستان رسمی ترور جان اف‌کندی ساخت، در مصاحبه‌ای درباره کتاب جدید خاطراتش «به دنبال نور: نویسندگی، کارگردانی و بقا» صحبت کرد و گفت برچسب‌هایی که می‌زنند آسیب زننده‌اند؛ گرچه نه به خود او، ولی به فیلم‌هایش.

این کارگردان 73 ساله گفت: سیاست بر فیلمسازی هم سایه می‌اندازند و من این را دریافته‌ام، اما باید چه کار کنم؟ وقتی از من نظرم را می‌پرسید، خب بیان می‌کنم. بعضی وقت‌ها سعی می‌کنم سیاستمدارانه و دیپلماتیک حرف بزنم، اما من دروغگو نیستم و نمی‌توانم با آنچه اکثریت از تاریخ می‌گویند همراه شوم.

وی درباره ترور کندی گفت: باید حداقل دو تیرانداز وجود می‌داشت و اوسوالد حتی یکی از آن‌ها هم نبود.

یکی از تئوری‌های اصلی درباره ترور جان اف کندی که استون در فیلمش تلاش کرده است تا به طور غیر مستقیم به آن اشاره کند این است که احتمال ترور کندی توسط نیروهای مرتبط با اسرائیل وجود داشته است. زیرا در اواخر عمر کاری کندی، وی به صورت جدی با اسرائیل درباره فعالیت‌های هسته‌ایش مخالفت داشته است.

وی همچنین تأکید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که استون با وی در سال 2017 وقت زیادی را سپری کرد تا مستند «مصاحبه‌های پوتین» را بسازد، نقشی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و کمک به انتخاب ترامپ نداشته است. وی گفت: واقعیت برخلاف چیزی است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به آن باور دارند.

استون گفت: یعنی فکر می‌کنید باید همه مردم کشور چنین چیزی را باور کنند؟ فکر می‌کنید همه ما مجبوریم به این باور کنیم. یعنی کسی این قدرت را ندارد تا نظر خودش را داشته باشد؟ آیا این واقعیتی است که اتفاق افتاده است؟

وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم اگر با تعداد زیادی از افراد باهوش در جامعه سایبری صحبت کنید- کاری که من کرده‌ام چون فیلمی درباره ادوارد اسنودن در سال 2016 ساخته‌ام- آنها به شما می‌گویند که هکی صورت نگرفته است. دزدی صورت گرفته و یک کار داخلی بوده (اشاره به هک ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌ها و هیلاری کلینتون).

استون در ادامه از جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس حمایت کرد و گفت او فردی معتبر است و من عمیقاً او را تحسین می‌کنم. گفتن اینکه او با روس‌ها بوده همه یک جور داستان‌سازی دیوانه‌وار است که در این کشور اتفاق می‌افتد.

استون همچنین تأکید کرد که جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه نرسیده که پوتین در انتخاب ترامپ نقش داشته و گفت اگر صادق باشید می‌بینید چقدر مخالفان با این نظر زیادند، چون من خودم با بسیاری از کارشناسان در این مورد صحبت کرده‌ام. وی تأکید کرد: این نظرات از سه سازمان اطلاعاتی گرفته شده است نه 17 سازمان ادعا شده.

وی با تأکید بر اینکه کارهای ترامپ از نظر او وحشتناک بوده‌اند، افزود: اما هک کردن اطلاعات دموکرات‌ها از داخل صورت گرفته است و از کامپیوترهای خود آنها به دست آمده است.

این کارگردان فیلم‌های سیاسی تأکید کرد که همه این حرف‌ها برای ایجاد جنگ سرد علیه روسیه و به دست آوردن پول بیشتر از تسلیحات نظامی است. این کاری است که دارد حالا با چین هم انجام می‌شود.

اولیور استون در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند در انتخابات ریاست جمهوری 2020 چه کسی انتخاب شود گفت: به رأی مردم بستگی دارد، من که نمی‌توانم در این باره چیزی بگویم. بایدن هم مشکلات خودش را دارد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

بررسی افکار و اندیشه‌های شهیده بنت الهدی صدر در برنامه مصیر

بررسی افکار و اندیشه‌های شهیده بنت الهدی صدر در برنامه مصیر
2020-08-09T12:37:33+04:30
افکار و اندیشه‌های شهیده بنت الهدی صدر، اندیشمند جهان اسلام در برنامه مصیر مورد نقد و بررسی می گیرد.

پیام تسلیت آیت الله رشاد در پی درگذشت حجت الاسلام موسویان

پیام تسلیت آیت الله رشاد در پی درگذشت حجت الاسلام موسویان
2020-08-09T11:57:34+04:30
در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین استاد سیدعباس موسویان، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

هیچ حدیثی به اندازه حدیث غدیر راوی و تواتر ندارد

هیچ حدیثی به اندازه حدیث غدیر راوی و تواتر ندارد
2020-08-09T11:57:33+04:30
محقق و نویسنده حوزه تاریخ گفت: حدیثی مهمتر است که راوی بیشتری داشته باشد و اصطلاحا تواتر بیشتری داشته باشد. هیچ حدیثی به اندازه حدیث غدیر راوی و تواتر ندارد.

حجت الاسلام سیدعباس موسویان درگذشت

حجت الاسلام سیدعباس موسویان درگذشت
2020-08-09T11:57:32+04:30
حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان فقیه اقتصاددان، متخصص مالی اسلامی و همچنین استاد تمام گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صبح امروز دار فانی را ودا...

عضو هیات امناء پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درگذشت

عضو هیات امناء پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درگذشت
2020-08-09T11:30:53+04:30
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان فقیه اقتصاددان، متخصص مالی اسلامی و همچنین استاد تمام گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صبح امروز دار ف...

"زیرخاکی ۲" نوروزی شد؟/ "خانه امن" آبان‌ماه در تلویزیون

 "زیرخاکی ۲" نوروزی شد؟/ "خانه امن" آبان‌ماه در تلویزیون
2020-08-09T10:57:34+04:30
سیما تیرانداز در برنامه "عید همدلی" درباره دو سریال تلویزیونی "خانه امن" و فصل دوم "زیرخاکی" صحبت کرد که یکی آبان‌ماه به آنتن ...

شبکه یک حضور رشیدپور را تکذیب کرد

 شبکه یک حضور رشیدپور را تکذیب کرد
2020-08-09T10:30:58+04:30
رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌هایی در فضای‌ مجازی خبر از حضور رضا رشیدپور در برنامه "صبح بخیر ایران" می‌داد که شبکه یک با تکذیب این خبر اعلام کرد که خط مش...

سویه های روان شناختی، فرهنگی و اجتماعی کرونا بررسی می‌شود

سویه های روان شناختی، فرهنگی و اجتماعی کرونا بررسی می‌شود
2020-08-09T09:57:32+04:30
نشست کرونا؛ نگاهی به سویه های روان شناختی، فرهنگی و اجتماعی آن با حضور کارشناسان ۲۲ مردادماه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.

مسئله علم و علم انسانی در دارالفنون عصر ناصری نقد و بررسی می‌شود

مسئله علم و علم انسانی در دارالفنون عصر ناصری نقد و بررسی می‌شود
2020-08-09T09:17:33+04:30
کتاب «مسئله علم و علم انسانی در دارالفنون عصر ناصری» بیستم مردادماه با حضور کارشناسان در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی نقد و بررسی می‌شود.

واقعیت‌هایی از زبانِ چهره مردمی تلویزیون/ کارهایی که جهادی‌ها برای کرونایی‌ها کردند

 واقعیت‌هایی از زبانِ چهره مردمی تلویزیون/ کارهایی که جهادی‌ها برای کرونایی‌ها کردند
2020-08-09T09:10:57+04:30
میلاد بویینی مسئول گروه جهادی سلمان فارسی چهره مردمی دیگری بود که به تلویزیون آمد و درباره آسیب‌های واقعی که به چشمش دیده و کارهای جهادی که در روزهای کرونای...

پخش تلویزیونی ۱۰ مجلس تعزیه محرمی/ قسمت باشد در کار داود میرباقری خواهم بود

 پخش تلویزیونی ۱۰ مجلس تعزیه محرمی/ قسمت باشد در کار داود میرباقری خواهم بود
2020-08-09T09:10:57+04:30
کوروش زارعی به مشکلات هنرمندان در دوران کرونا اشاره کرد که در حوزه هنری برایشان چند جشنواره و تئاترهای آپارتمانی درنظر گرفتند. ۱۰ مجلس تغزیه محرمی که پخش تل...

شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی در محفل «همای رحمت» به مناسبت عید غدیر خم

 شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی در محفل «همای رحمت» به مناسبت عید غدیر خم
2020-08-09T09:10:57+04:30
همزمان با عید سعید غدیر خم شاعران آیینی کشور با حضور در خبرگزاری تسنیم به مدح امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام پرداختند.

بررسی ابعاد مدیریت جامعۀ اسلامی در آینۀ غدیر/"غدیر" روز پذیرفته شدن توبه آدم(ع) و نجات ابراهیم(ع) از آتش است

 بررسی ابعاد مدیریت جامعۀ اسلامی در آینۀ غدیر/"غدیر" روز پذیرفته شدن توبه آدم(ع) و نجات ابراهیم(ع) از آتش است
2020-08-09T09:10:56+04:30
استاد حوزه علمیه قم گفت: اهمیت غدیر در این است که نقطه شروع و عزم جزم اسلام برای به دست گرفتن مدیریت جامعه و حاکمیت بر امت است تا در سایه تعالیم غنی اسلام، ...

آوای ابریشم با محوریت ساز و آواز در رودکی به صحنه رفت

 آوای ابریشم با محوریت ساز و آواز در رودکی به صحنه رفت
2020-08-09T09:10:56+04:30
گروه «آوای ابریشم» به خوانندگی امیر اثنی‌عشری در دومین شب از کنسرت‌های آنلاینِ موسیقی دستگاهی به اجرای برنامه پرداخت.

میرطاهر مظلومی سریالی برای کرونا ساخت

 میرطاهر مظلومی سریالی برای کرونا ساخت
2020-08-09T09:10:56+04:30
"زندگی با طعم کرونا" به کارگردانی میرطاهر مظلومی ساخته شده و از دو شبکه رادیویی ایران و نمایش پخش می‌شود.

سرنوشت تمام انسان‌ها به پیام غدیر گره خورده است/ چرا پیامبر(ص) غدیر را برای اعلام جانشینی برگزید؟

 سرنوشت تمام انسان‌ها به پیام غدیر گره خورده است/ چرا پیامبر(ص) غدیر را برای اعلام جانشینی برگزید؟
2020-08-09T09:10:56+04:30
غدیر، ضامن بقای آینده دین است و سرنوشت نه تنها مسلمانان حاضر در آخرین حج پیامبر(ص) بلکه سرنوشت همه انسان‌ها دانسته یا ندانسته به پیام غدیر گره خور...

محرم امسال، فرصت خلاقیت و نوآوری هیئت‌ها است

محرم امسال، فرصت خلاقیت و نوآوری هیئت‌ها است
2020-08-08T14:10:52+04:30
پناهیان گفت: ممکن است امسال عزاداری به شیوه سنتی و در مکان‌های بسته برگزار نشود، اما یقیناً فرصت بیشتری برای هیأتی‌ها ایجاد شده است تا با ذوق و خلاقیت بتوانن...

مهارت های تربیت جنسی فرزندان با رویکرد روانشناسی اسلامی

مهارت های تربیت جنسی فرزندان با رویکرد روانشناسی اسلامی
2020-08-08T13:44:12+04:30
کتاب «حرف های یواشکی؛ مهارت های تربیت جنسی فرزندان با رویکرد روانشناسی اسلامی» به قلم حجت الاسلام رضا مهکام، امشب در برنامه چراغ مطالعه نقد و بررسی می‌شود.

محرم امسال، فرصت خلاقیت و نوآوری هیأت‌ها است

محرم امسال، فرصت خلاقیت و نوآوری هیأت‌ها است
2020-08-08T13:44:12+04:30
پناهیان گفت: ممکن است امسال عزاداری به شیوه سنتی و در مکان‌های بسته برگزار نشود، اما یقیناً فرصت بیشتری برای هیأتی‌ها ایجاد شده است تا با ذوق و خلاقیت بتوانن...

نماهنگ| "غدیر" قاعدۀ اسلام

 نماهنگ| "غدیر" قاعدۀ اسلام
2020-08-08T12:17:36+04:30
پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب نماهنگ «غدیر؛ قاعدۀ اسلام» را منتشر کرد.

خسارت نیم میلیارد دلاری بزرگ‌ترین سینمای زنجیره‌ای جهان!

 خسارت نیم میلیارد دلاری بزرگ‌ترین سینمای زنجیره‌ای جهان!
2020-08-08T12:04:14+04:30
«AMC» بزرگ‌ترین شرکت سینماهای زنجیره‌ای آمریکا و جهان در طول سه ماه به دلیل تعطیلی سالن‌هایش متحمل خسارتی ۵۶۱ میلیون دلاری شده است.

غدیر پیمان ماندگار شیعه است/ چرا هر سال عید غدیر را جشن می‌گیریم؟

 غدیر پیمان ماندگار شیعه است/ چرا هر سال عید غدیر را جشن می‌گیریم؟
2020-08-08T12:04:14+04:30
بصیرت مردم در طول تاریخ از طریق غدیر شناخته می‌شود.

ایجاد رقابت سازنده در دستگاه های فرهنگی رسالت خبرنگاران قرآنی است

ایجاد رقابت سازنده در دستگاه های فرهنگی رسالت خبرنگاران قرآنی است
2020-08-08T09:44:12+04:30
حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رییس سازمان دارالقرآن در پیامی به مناسبت روز خبرنگار ، ایجاد رقابت سازنده در دستگاه های فرهنگی را رسالت خبرنگاران قرآنی عنوان کرد.

ضرورت برگزاری عزای حسینی با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی

ضرورت برگزاری عزای حسینی با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی
2020-08-07T17:24:22+04:30
مشهد - امام جمعه مشهد از مسئولان هیئت های عزاداری خواست امسال سعی کنند مراسم محرم را با حفظ اصول بهداشتی و مطابق دستور ستاد مقابله با کرونا، با عظمت و گستردگ...

غدیر چراغ روشنایی برای بشریت است

غدیر چراغ روشنایی برای بشریت است
2020-08-07T16:31:01+04:30
اراک- خطیب جمعه اراک گفت: غدیر تا قیامت چراغ روشنایی برای زندگی بشریت محسوب می شود و ولایت امیرالمومنین (ع) بزرگترین افتخار برای شیعیان است.

منش امیرالمومنین (ع) زیباترین الگوی دستیابی به تقوای کامل است

منش امیرالمومنین (ع) زیباترین الگوی دستیابی به تقوای کامل است
2020-08-07T15:24:23+04:30
بوئین‌میاندشت- امام جمعه بوئین میاندشت گفت: منش و روش امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) بالاترین و زیباترین مسیری است که انسان را به تقوای کامل می‌رساند.

قطع ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت هدف دشمن است

قطع ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت هدف دشمن است
2020-08-07T15:24:22+04:30
رشت- امام جمعه رشت با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفت: قطع ارتباط میان ایران و محور مقاومت هدف دشمن است.

جریان تحریف می‌خواهد کشور را ناامید و متوقف نشان دهد

جریان تحریف می‌خواهد کشور را ناامید و متوقف نشان دهد
2020-08-07T14:57:44+04:30
آرادان– امام جمعه آرادان با بیان اینکه اگر بر جریان تحریف فائق آییم بر تحریم نیز پیروز خواهیم شد، گفت: جریان تحریف می‌خواهد کشور را ناامید و متوقف و مذاکره ...

سازگار: عید غدیر شناسنامۀ شیعه است

 سازگار: عید غدیر شناسنامۀ شیعه است
2020-08-07T15:04:23+04:30
پیرغلام و مداح اهل‌بیت(ع)گفت که باید ایام عید غدیر را محترم بشماریم؛ چراکه شناسنامه شیعه عید غدیر و مهر شیعه ولایت امیرالمؤمنین است.

یادداشت|نگاهی دوباره به غدیر خم

 یادداشت|نگاهی دوباره به غدیر خم
2020-08-07T15:04:23+04:30
همه افراد دستور پیغمبر و بیعت با علی(ع) به یاد دارند ، اما چرا از واقعه غدیر حدود ۷۰ روز نگذشته سقیفه را تشکیل دادند؟ آیا بیعت با علی(ع) یادشان رفته بود؟