میرنیوز

جشن‌های جهادی غدیر در روزهای کرونایی چگونه برگزار می‌شود؟/بیش از ۲ هزار خانواده نیازمند در انتظار بسته عیدانه

 جشن‌های جهادی غدیر در روزهای کرونایی چگونه برگزار می‌شود؟/بیش از ۲ هزار خانواده نیازمند در انتظار بسته عیدانه 2020-07-20T11:11:14+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در روزهایی که همه با اضطراب و نگرانی فقط اخبار مربوط به کرونا را رصد می‌کنند، آمار جان‌باختگان را برای یکدیگر بازگو و لابه‌لای اخبار دنبال خبری از کشف واکسن آن می‌گردند، هنوز تعداد زیادی از جوانان خوش‌ذوق این دیار به دنبال راهی برای خوب کردن حال مردم هستند. جوانانی که در کنار تمام دغدغه‌های شخصی خود، دغدغه مردم دارند و درد افراد بی‌بضاعت را درد خود می‌دانند. در روزهایی که کمتر کسی سراغی از مناسبت‌های تقویمی می‌گیرد و از نزدیک شدن به بزرگترین عید شیعیان یعنی عید غدیر خم اطلاعی ندارد، جوانان جهادگر جمعیت مردمی امام حسنی‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا برنامه جشن‌های جهادی غدیر را با انگیزه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنند.

عجله نکنید! این جشن‌ها هیج ربطی به اجتماعات مردمی و خطر شیوع کرونا ندارد. برای شاد بودن در روز عید غدیر و جشن گرفتن این روز فقط نیاز به یک عزم جهادی است با عقبه فکری فرهنگی که همگی در توان آنان است. نیروهای فرهنگی و جهادی با یک کار کارشناسی شده و برنامه‌ریزی دقیق، امسال می‌خواهند جشن غدیر را برای بیش از دو هزار خانواده نیازمند و غیر نیازمند در سطح استان تهران خاطره‌انگیز کنند. مصطفی عباسی، دبیر جنبش مردمی «امام حسنی‌ها»، در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح جزئیات این طرح پرداخت.

جنبش مردمی امام حسنی‌ها از 9 گروه جهادی و 27 گروه خیریه مردمی و هیئت تشکیل شده است که بیشتر در مناطق حاشیه شهر تهران فعالیت دارد اما شاخه‌های استانی آن در سیستان و بلوچستان، کرمان، لرستان و... نیز فعال است. مشروح گفت‌وگوی تفصیلی مصطفی عباسی با تسنیم  به این قرار است: 

* تسنیم: چه شد که جمعیت مردمی امام حسنی‌ها وارد برنامه‌ریزی برای جشن‌های جهادی غدیر شد؟

از سال‌های پیش مسئله‌ای داشتیم که باید برای غدیر چه کار کنیم؟ فارغ از بحث جهادی باید برای رسالتی که پیامبر(ص) بر دوش همه ما مبنی بر رساندن پیام غدیر از نسلی به نسل دیگر هم فکری کنیم. این یک واجب کفایی نیست؛ یعنی هر خانواده باید برای انتقال این پیام از نسل خود به نسل بعد تدبیر کند.کار کلیدی برای موضوع عید غدیر چه باید باشد؟ طی هشت یا 9 سال گذشته کارهایی مثل خطابه‌خوانی یا جشن برای کودکان و ... توسط گروه‌های مختلف طراحی شده اما حقیقت امر این است که غدیر با وجود اینکه مهمترین عید شیعه است اهمیتش از بقیه اعیاد مذهبی کمتر شده؛ زیرا تحت ذیل محرم قرار گرفته است. از همین روزها چله‌های محرم شروع شده و اینکه غدیر در ذیل مابقی مناسبت‌ها قرار بگیرد، اتفاق خوشایندی نیست و باعث شده در پرداختن به غدیر اجحاف شود.

 

اهل سنت در زمان عید قربان و عید فطر حتی بازارشان رونق می‌گیرد؛ یعنی خریدها و بساط لباس نو در میان این افراد حول اعیاد مذهبی شکل می‌گیرد؛ ولی میان شیعیان اینطور نیست. در اعیاد مذهبی ما نهادهای دینی و حاکمیتی متولی هستند. ما دو سال است که روی این موضوع تمرکز کرده‌ایم. جمعیت مردمی امام حسنی‌ها در بررسی‌ها به این نکته رسید که خلأیی به نام کودک وجود دارد. رسولان انتقال پیام غدیر در واقع کودکان و نوجوانان هستند؛ این در حالی است که در روز عید غدیر اگر در محله‌ها ایستگاه صلواتی برگزار می‌شود و یا توزیع بسته ارزاق صورت می‌گیرد، برای کودک برنامه خاصی تعیین نمی‌شود. امام حسنی‌ها سال گذشته بسته «خوراکی کودک» را پیوست برنامه خود در روز عید غدیر قرار داد. امسال نیز تمرکزمان را براین موضوع گذاشته ایم.

گروه‌های جهادی , غدیر خم | عید غدیر خم ,

* تسنیم: هدف‌گذاری در طراحی برنامه‌ها چگونه انجام شد؟

آیات، روایات و احادیث پیرامون اعیاد مذهبی را بررسی کردیم. آن چیزی که جدی‌تر از بقیه موارد در روایات اشاره شده است، مسئله شادکامی و اظهار شادی است. البته نیایش و دعا هم هست، اما انقدر که به ابراز شادی و حال خوب تأکید شده، بر کارهای محتوایی چندان تأکید نشده است. کارهای محتوایی در رابطه با واقعه غدیر باید در طول سال انجام شود اما در روز عید غدیر ایجاد شادی مهم است؛ به گونه‌ای که حال همه باید خوب باشد.

 

ما هم به این نتیجه رسیدیم که اقداماتمان باید متمرکز بر این موضوع باشد. مسئله قابل بحث بعدی تفاوت بین اعیاد مذهبی با اعیاد سنتی است. مردم به صورت خودجوش اعیاد ملی مثل شب یلدا و نوروز را گرامی می‌دارند و این مناسبت‌ها متولی بیرونی ندارد. این موضوع قابل توجهی است که در شرایطی که فرد حتی بضاعت مالی چندانی ندارد، برای شب یلدا و عید نوروز برنامه دارد. اما اعیاد مذهبی این چنین نیست. در اعیاد مذهبی حتی خانواده‌های مذهبی هم الزامی برای خود ندارند که احساسات مذهبی خود را ابراز کنند؛ پس یک خلأ جدی در این قضیه داریم که چه تفاوتی بین اعیاد مذهبی با اعیاد سنتی وجود دارد.

برای کار در راستای مفهوم غدیر از دوستان آموزگار خود خواستیم که بررسی کنند و بفهمند بچه‌ها از غدیر چه می‌دانند و چه می‌کنند؟ غالباً به این نتیجه رسیدیم که بچه‌های مقطع ابتدایی غدیر را نمی‌فهمند. خانواده‌ها هم نمی‌توانند آن را درست روایت کنند. بچه‌ها معنای ولایت را نمی‌فهمند. روایت اتفاق غدیر درست معنا نشده است و بعضاً حتی اهمیت غدیر برای خانواده‌ها مشخص نیست. اما دلیل این امر چیست؟ ما با بررسی در بیانات مقام معظم رهبری تلاش کردیم بفهمیم انتقال مفاهیم از نسلی به نسل دیگر چگونه صورت می‌گیرد. ایشان با صراحت می‌گویند خانواده. ایشان خانواده را متولی این امر می‌دانند و بعد به مسجد و مدرسه و محیط‌های اجتماعی می‌رسند و این نشان‌دهنده اثر منحصر به فرد خانواده در درک این مفاهیم است.

 

به این مسئله هم دقت داشتیم وقتی حضرت امام(ره) می‌فرمایند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»، محرم و صفر چگونه به ما رسیده است؟ در زمان طاغوت هیئت و مسجد رونقی نداشت، بلکه باز این مسئله روضه‌های خانگی بوده که باعث شده عزای اهل بیت(ع) به سنتی از نسلی به نسل دیگر منتقل شود. تمام این بررسی‌ها ما را به یک راهبرد کلی رساند و آن هم ترویج جشن‌های خانگی بود. ما گروه‌های جهادی می‌بایست تأکید خود را بر موضوع عید غدیر برمسئله ترویج جشن‌های خانگی بگذاریم.

گروه‌های جهادی , غدیر خم | عید غدیر خم ,

بررسی در میان خانواده‌ها صورت گرفت تا ببینیم نشاط و شادی در روز عید با چه اتفاق‌هایی ایجاد می‌شود. دیدیم در وهله اول پختن کیک بیش از کارهای مشابه در این مناسبت حال اعضای خانواده را خوب می‌کند؛ زیرا پختن کیک نماد خوشحالی و شادمانی است. دوم عیدی دادن و سوم هم تغییر فضای منزل. چنانچه این سه کار در کنار هم قرار بگیرد، اتفاق خوبی خواهد افتاد. گفتیم تلاشی انجام دهیم تا ملزومات یک جشن کوچک خانگی را هم تهیه کنیم اگر خانواده‌ها همراهی کنند، می‌توان فضای خانه را توسط خود بچه‌ها آراسته کرد. امسال به خاطر کرونا موضوع جشن‌های خانگی برجسته‌تر است.

* تسنیم: با عقبه فکری برای نحوه پرداختن به شادی غدیر، آن را چگونه عملی می‌کنید؟

در راستای ترویج جشن خانگی و مشارکت فرزندان بسته کاردستی را طراحی کردیم که به وسیله آن بچه‌ها با همراهی خانواده توسط این بسته، خودشان پرچم و ریسه را درست کرده و خانه را تزئین می‌کنند. اقلام شادی‌آور مثل بادکنک و فشفه هم به این بسته اضافه کرده‌ایم تا بچه‌ها ذوق عید را داشته باشند و تغییر را احساس کنند. این مجموعه با نام «همه شادیم در بهترین روز خدا» که همان بسته کاردستی ماست، برای عموم مردم است و صرفاً متعلق به خانواده‌های بی بضاعت نیست.

 

بعد بررسی کردیم که چگونه چنین جشن‌هایی را به خانه خانواده‌های بی‌بضاعت ببریم. اطعام غدیر، پخش شیرینی و شکلات عید، عیدی و هدیه بچه‌ها و بسته ارزاق ارکان مهم برای غدیر خانواده‌های بی‌بضاعت است. تلاشمان این است که با کمک سایر گروه های جهادی و ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی بر این موضوع متمرکز شویم که چنانچه قرار بر برگزاری رزمایش دومی است زمان آن از عید قربان تا عیدغدیر باشد. توزیع بسته‌های ارزاق به هرحال صورت خواهد گرفت اما اجازه دهیم در ایام اعیاد مذهبی این اتفاق بیفتد و کام مردم در این ایام شیرین شود.

گروه‌های جهادی , غدیر خم | عید غدیر خم ,

* تسنیم: برای این خانواده‌های بی بضاعت این موضوع تفاوتی دارد؟

بله؛ تفکر اشتباهی که میان اکثر مردم و حتی برخی گروه‌های جهادی شایع شده این موضوع است که می‌گویند مردم نیازمند مایحتاج روزانه خود هستند و این چیزها را پیگیری نمی‌کنند؛ در حالی که این تفکر اشتباه است. ما همانطور که به معیشت خانواده فکر می‌کنیم، باید به نیازهای روحی آنان هم فکر کنیم. صرف توزیع بسته ارزاق مشکلات این خانواده‌ها را حل نمی‌کند. یکی از نگرانی‌هایی که از سوی برخی از روانشناسان اجتماعی  مطرح شده، این است که  بسیاری از مردم هر ساله در بازه‌های زمانی شب‌های قدر یا محرم و امثال آن به خاطر علاقه مذهبی، خود را آرام می‌کردند اما پیش‌بینی ما این است که امسال حال عمومی مردم به خاطر تعطیلی بسیاری از این برنامه‌ها خوب نباشد و حتی ممکن است به همین دلیل آمار جرم و جنایت هم بالاتر برود؛ لذا تأکید ما این است که اگر اتفاقات خوبی در ایام عید بیفتد، این نگرانی‌ها نیز کمتر خواهد شد.

 

* تسنیم: تدبیر عملی امام حسنی‌ها برای خانواده‌های بی بضاعت چیست؟

بسته دیگری داریم به نام «شیرینی یک پیمان» که مختص خانواده‌های بی‌بضاعت است. پک شیرینی یک پیمان و عیدانه خانواده‌های بی‌بضاعت شامل اطعام غدیر، شیرینی و کیک، بسته کاردستی و بسته ارزاق است. بنا داشتیم برنامه کیک پزی را نیز برای این بسته درنظر بگیریم و از مادران بخواهیم با پخت کیک غدیر و اهدای آن به خانواده‌های نیازمند بخشی از این شادی را فراهم آورند. اما به خاطر شرایط شیوع کرونا این مسئله با تردید مواجه شده است و احتمالا شکل برنامه تغییر خواهد کرد؛ ولی واقعیت این است که کیک نماد شادی ماست و باید به نمادی برای شادی‌های مذهبی هم تبدیل شود؛ همانطور که قیمه برای مراسم امام حسین(ع) و شله زرد برای مراسم امام حسن(ع) مشهور شده است.

 

برنامه‌ریزی ما برای دو هزار خانواده است اما تلاش می‌کنیم که بقیه گروه‌های جهادی یا ارگان‌های فرهنگی مثل سازمان تبلیغات را هم پای کار بیاوریم و بتوانیم رقم بسته‌ها برای کمک به خانوارها را بالا ببریم. بیشتر تلاش داریم تا در این زمینه برای مجموعه‌های فرهنگی الگوسازی کنیم؛ زیرا قالب این گروه‌ها برای عید غدیر برنامه دارند. اما باید به آن جهت گیری مشخص داد. تلاش داریم برای بسته‌های ارزاق هم از بنیاد علوی، بنیاد احسان و ... کمک بگیریم. ضمناً از آن‌ها بخواهیم از بسته‌های فرهنگی در توزیع ارزاق خود نیز استفاده کنند. عموماً حمایت مالی توسط خیرین انجام می‌شود. توزیع بسته‌ها در دو سه روز منتهی به عید غدیر انجام خواهد شد.

کم‌کم توزیع منطقه‌ای را حذف می‌کنیم و خانواده‌های بی‌بضاعت را به صورت نقطه‌ای در مناطق مختلف سطح شهر تهران و حاشیه آن برای دریافت بسته‌ها انتخاب می‌کنیم. شوش، هرندی، اسلام شهر، رباط کریم، شهریار و ... همه جزو این مناطق هستند. اگر افراد صاحب نظر و رسانه‌ای برای تبلیغ این طرح‌ها همراهی کنند و با طراحی چالش‌ها و فعالیت‌های تبلیغی مشارکت کنند، این طرح نیز موفق‌تر پیش خواهد رفت.

------------------------------

گفتگو از: نجمه‌السادات مولایی
-----------------------------

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)