میرنیوز

خوشحالی پاپ اعظم واتیکان از فعالیت بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب/ سعی‌مان معرفی چهره بشردوستانه پیامبر اسلام است

 خوشحالی پاپ اعظم واتیکان از فعالیت بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب/ سعی‌مان معرفی چهره بشردوستانه پیامبر اسلام است 2020-07-07T10:01:05+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب در سال 1397 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. این بنیاد با اهدافی همچون تلاش در راه ایجاد آشنایی دوستی و تفاهم بیشتر بین مردم، علما، متفکران و پیشوایان مذهبی جهان در زمینه‌های اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و نیز کمک به امر احیاء و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و دفاع از حریم قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(ص) با همکاری مجمع تقریب مذاهب و همچنین گسترش اندیشه تکریم بین مردم، اندیشمندان و فرهیختگان جهان و انتقال آن به عموم مردم و آگاه‌سازی آنان از توطئه‌های تفرقه‌انگیز دشمنان تأسیس شد.

خبرگزاری تسنیم با علیرضا ابوالفضلی رئیس هیئت مدیره این بنیاد درباره فعالیت‌های آن مجموعه گفت‌وگویی ترتیب داد.

* می‌خواستیم مقداری با شما به عنوان یک فعال فرهنگی و علمی آشنا شویم. شما پیش از این نماینده مؤسسه دارالحکمه کانادا در ایران بودید. لطفاً مختصری در این باره توضیح دهید. 

بنده تا تاریخ 96/2/30 به عنوان نماینده مؤسسه دارالحکمه کانادا در ایران بودم و بعد از این تاریخ قطع همکاری شد، اما دکتر سید زین‌العابدین شهرستانی ریاست محترم این مؤسسه که از صاحبنظران و فرهیختگان و چهره‌ای بین‌المللی به شمار می‌روند، لطف کردند و تجربیات خود را در عرصه‌های بین‌المللی در اختیارمان گذاشتند و منت نهادند و پذیرفتند به عنوان یکی از شاخص‌ترین چهره‌های فرهنگی بین‌المللی ما را در تحقق اهدافمان به عنوان عضو ارشد مستشاری و مشورتی این بنیاد یاری کنند و از ظرفیت‌های این مؤسسه در دنیا ما را بی‌بهره نگذارند ان‌شاءالله. لازم است صمیمانه عرض کنم این بنیاد خود را مرهون نظرات و تجربیات ارزشمند آن بزرگوار می‌داند.

* درباره "بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب" چرا عنوان "تکریم" را انتخاب کردید. این بنیاد چه تمایزی با سایر مجامع بین‌المللی مثل تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام دارد؟

این بنیاد چهاردهمین بنیاد رسمیِ کشور و غیر دولتی بین‌المللی محسوب می‌شود که در اوایل سال 97 شروع به‌کار کرد. دبیرکل این بنیاد جناب آقای دکتر محمدمهدی مؤمنی‌ها از مدیران حوزه رسانه در کشور هستند. این بنیاد از وزارت کشور پروانه گرفته است و با حکمی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب به عنوان یکی از اتحادیه‌های رسمی این مجمع قرار گرفت.

اما در خصوص سؤالی که فرمودید باید عرض کنم در مجمع تقریب مذاهب صرفاً در سطح نزدیکی و تقارب بین مذاهب اسلامی فعالیت صورت می‌گیرد، اما فعالیت ما هم در سطح ادیان هست و هم مذاهب رسمی آنها، آن هم با رویکرد تکریم برای تقریب؛ چرا که ممکن است از تقریب، تکریم ایجاد نشود، اما تکریم، تقریب هم به دنبال دارد. ضمن آنکه مجامع تقریبی، حکومتی هستند؛ نمایندگان تقریب مذاهب در کشورهای مختلف اسلامی به دلیل حکومتی بودن و تلقی دولتی بودن، محدودیت عملکرد دارند، از این جهت بازتاب فعالیتشان به طور بایسته و آنگونه که نظر و هدف مسئولان محترم این مجمع باشد، نیست.

اما اینکه چرا تکریم نامگذاری شده باید عرض کنم این عنوان از سیره نبوی (ص) گرفته شده است، زیرا آن حضرت از راه کرامت و احترام که عملاً خود از سبک و سیاق اخلاق انسانی است، به ادیان مختلف نزدیک می‌شدند و با رفتار انسانی آنها را جذب اسلام می‌کردند.

این بنیاد هیچ‌گونه وابستگی به دولت، حکومت، مرجعیت، حزب یا جمعیت و ائتلافی ندارد. هرچند مجوزهای این بنیاد از دولت و حکومت است، اما کاملاً غیر دولتی فعالیت می‌کند.

حضور فعال در 25 کشور دنیا

* اعضایی که جذب بنیاد تکریم ادیان و مذاهب می‌شوند، از کشورهای مختلف‌اند؟

اعضایی که جذب می‌کنیم به عنوان اعضای مستشاری، از فرهیختگان و نخبگان و دانشمندان، شخصیتهای سیاسی، فرهنگی و دینی جهان هستند که شامل رؤسای جمهور، نخست وزیران، سفرا، وزرا، وکلاء، نمایندگان پارلمان و دانشمندان کشورهای مختلف می‌شوند؛ حتی برخی از مراجع محترم عظام تقلید در ایران و دیگر کشورهای اسلامی به عنوان هیئت مستشاریِ افتخاری این بنیادند. از این جهت طی دو سال فعالیتی که داشتیم، به سرعت توانستیم به توفیق خدا در حدود 25 کشور نمایندگی ایجاد کنیم. نمایندگان بنیاد اغلب بومی و از ادیان و مذاهب مختلف و مقیم آن کشورند. این برای بار اول در جهان اتفاق افتاده است.

معرفی پیامبر به عنوان شخصیتی بشردوست

* جرقه اولیه این بنیاد از کجا زده شد و چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟

همان‌طور که عرض کردم ما مقوله‌ای به نام تقریب داریم، اما به بحث تکریم کمتر پرداخته شده بود و عملاً شرط لازم برای تقریب، مقوله تکریم است؛ چرا که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله رویکردشان در تعامل با سایر امت‌ها، تکریم اقوام و ادیان بود، و همین امر سبب می‌شد با آنها در تعامل باشند. حضرت هیچ‌گاه به اعتقادات ایشان توهین نکرد و آنها را محترم می‌شمرد و به اعتقادشان احترام می‌گذاشت. این رویکرد حضرت سبب شد اشتراکات دینی استخراج و وحدت ایجاد شود. در جنبه اخلاقی برای ایشان تفاوتی ندارد که انسانها چه دینی دارند. از این جهت است که می‌خوانیم ایشان به عیادت یهودیان و مسیحیان می‌رفت و آنها را مورد شفقت و لطف و مهر خود قرار می‌داد حتی آنان که به حضرت توهین می‌کردند، بعدها با عطوفت با آنها برخورد می‌شد. در کل پیامبر (ص) نگاه بشردوستانه دارند. ما بیشتر سعی داشتیم به معرفی چهره پیامبر اسلام به عنوان چهره‌ای بشردوستانه بپردازیم.

استقبال پاپ اعظم واتیکان از فعالیت‌های بنیاد

هرچند کشور ما در عرصه اندیشه با حوزه‌های علمی و پژوهشی جهان در تعامل است، اما اینکه به صورت فرآیند وحدت‌گونه‌ای اتفاق بیفتد، به‌طور چشم‌گیری انجام نشده بود. جالب است عرض کنم در مصاحبه‌ای که با یکی از مجلات دینی فرهنگی مسیحیت خارجی غیر ایرانی داشتم، خبر به پاپ اعظم در واتیکان رسیده بود که بنیادی غیر دولتی در ایران بحث تکریم ادیان و مذاهب رسمی آنان را راه‌اندازی کرده است. این خبر بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت و بیان کرده بود که این نگاه بسیار وحدت‌آمیز بین اسلام و مسیحیت خواهد بود و ای کاش این امر زودتر صورت می‌گرفت.

هدف از تأسیس بنیاد را ارتباط با گروه‌های مختلف دینی توحیدی و مذاهب رسمی آنها قرار دادیم. دأب ما بر این است که با تمام گروه‌های دینیِ رسمی و حتی غیر رسمی گفت‌وگو داشته باشیم تا منجر به گفتمان‌سازی شود؛ چرا که هدف دین، تعریف مکتبی به عنوان الگو است تا بشریت از آن تبعیت کند و نظام‌های اجتماعی را ذیل پرچم توحید سامان دهد.

اولین شعبه بنیاد تکریم در دانمارک ایجاد شد

* به نظر می‌رسد تصوری که در ذهن مردم جهان از ایران نقش بسته است، تصور جالبی نباشد؛ همچنان که رسانه‌ها موجی از ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی را در جهان راه انداختند به گونه‌ای که به قول شما فعالیت بنیاد سبب تعجب پاپ می‌شود.

تعداد مسلمانان جهان به ویژه شیعیان نسبت به جمعیت سایر ادیان رسمی کمتر است. ازسوی دیگر استکبار و صهیونیست که رسانه‌های دنیا را تحت سلطه خود دارند، پرچمدار اسلام‌ستیزی، اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی هستند. در چنین فضایی بنیاد که به عنوان قطره‌ای در دریای بیکرانِ نهادها، سازمانها و بنیادهای بین‌المللی است، تاکنون به گونه‌ای عمل کرده که برای امثال پاپ جلب توجه کرده است.

ما اولین شعبه‌ای که ایجاد کردیم، دانمارک بود در حالی که این سرزمین به عنوان کشوری اسلام‌ستیز شناخته می‌شود. کاری که ما در کشورها انجام می‌دهیم، تشکیل هیئت‌ سفرای صلح و دوستی است که پرچمدار آن، اسلام ناب است. در ایران با انجمن محترم کلیمیان و اُسقف اعظم مسیحیان در ارتباطیم. اینها عضو سفرای صلح و دوستی ما هستند تا پیام نبی اسلام را به سایر نقاط دنیا برسانند.

ساخت سمفونی چهارده معصوم (ع) در انگلیس

* آیا در عرصه ترویج اندیشه عترت ورود داشتید؟

فعلاً در حوزه عترت ورود نداشتیم به دلیل آنکه شخصیت پیامبر اسلام، به عنوان یکی از پیامبران الهی، شناخته‌‌تر است و سایر ادیان شناخت بیشتری نسبت به این وجود مقدس دارند. و چون ادیان توحیدی فقط دارای پیامبرند، به طور طبیعی پیشوایان ادیان دیگر را جز پیامبر قبول ندارند. ما اگر موفق شویم چهره رحمانی پیامبر اکرم را به دنیا به شایستگی معرفی کنیم، بی‌شک اهل‌بیت علیهم‌السلام را هم به عنوان وصی و جانشین آن بزرگوار می‌توانیم بشناسانیم و ان‌شاءالله  به مرور زمان به این سمت حرکت می‌کنیم. البته باید عرض کنم در حال ساخت سمفونی چهارده معصوم (ع) هستیم که قرار است در انگلستان به سرپرستی دکتر ابطحی آهنگساز فیلم "لیلی با من است" اجراء شود؛ به نظرم این امر می‌تواند بخشی از این هدف را محقق کند ان‌شاءالله.

انتشار کتابی در حوزه سبک زندگی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب

* شما قبلاً از انتشار کتابی به نام "دانش خانواده" صحبت کرده بودید که در چند کشور ترجمه شد. درباره فرآیند این کار توضیح می‌دهید؟

در واقع دومین کاری که پس از ایجاد سفرای صلح و دوستی انجام دادیم، توجه به آخرینِ بند بیانیه گام دوم انقلابِ رهبری بود. این بند از بیانیه درباره سبک زندگی اسلامی است. و یکی از دغدغه‌های ایشان نیز تحقق همین مهم است. سبک زندگی اسلامی فرمتی است که الگوریتمی را در اصلاح روابط بین افراد مشخص می‌کند؛ یعنی فرآیندی کاملاً بشردوستانه هم به لحاظ تقریب، هم به لحاظ زیست سالم و هم به لحاظ استمرار روابط. بنابراین روی این قضیه کار کردیم و سبک زندگی اسلامی را با ادبیات روز جهانی به صورت فردی و اجتماعی و در قالب‌هایی با متد روز در حوزه سلامت روح وجسم شکل دادیم و در نهایت در دو جلد کتاب آوردیم. جلد اول به چاپ رسیده است و جلد دوم در شرف اتمام است.

در این کتاب توضیح دادیم هر کسی به آخرت اعتقاد دارد و در این دنیا دوست دارد سالم و با خُلقیات خوب زندگی کند، باید به لحاظ روحی و جسمی سالم باشد. این کتاب در جلد اول 313 صفحه به صورت اجمالی به این مبحث می‌پردازد. عنوان آن را هم "دانش خانواده" در دو شماره 1 و2 گذاشتیم که یک فصل برای سلامتی روح و و یک فصل مباحث خانه‌داری و تغذیه و فصول دیگر به مبحث پیشگیری و درمان بیماری‌های شایع جسمی می‌پردازد.

این کتاب بین ایرانیان خارج از کشور و با ادیان مختلف توزیع شد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت. خانواده‌ای ایرانی از بلژیک که کاری با اعتقادات دینی نداشتند، با ما تماس گرفتند و گفتند این کتاب خیلی در اصلاح روابط و اندیشه به ما کمک کرد. نگاه فرزندان ما غربی بود، اما اکنون نگاهشان ایرانیِِ سالم شده است. نمی‌گفت ایرانی ــ اسلامی بلکه می‌گفت ایرانیِ درست. البته برای ما همین کافی است فعلاً . زیرا آشنایی با فرهنگ صحیح و درست ایرانی ( غیر آن قسمتی که من درآوردی و بدون پشتوانه است )  به نوعی تأسّی از مکتب اسلامی انسان‌ساز است.

تولید فیلم نرجس خاتون با مشارکت دولت ایتالیا

* معمولاً بنیادها و مجامع متمرکز بر برگزاری سمینارها و همایش‌های آنچنانی می‌شوند که آورده چندانی در پی ندارد.

چنین رویکردی نداریم؛ منتها به طور کلی دو هدف را پیگیری می‌کنیم:

اول، تولید محتوا به صورت کتاب و مجله به چهار ـ پنج زبان دنیا چه به صورت مجازی و حقیقی. در حوزه کتاب همان‌طور که گفتم اولین کاری که کردیم، دانش خانواده بود که در دو جلد تهیه شد. اولین جلد آن منتشر شد و شمارۀ دوم آن در حال تهیه است.

دوم، فیلمسازی است. در این باره برای اولین بار قصد داریم فیلم "نرجس خاتون" مادر امام عصر (عج) را به صورت محصول مشترک اسلام و مسیحیت بسازیم؛ رویکرد ما از آنجا ناشی شد که از اولین گروه‌هایی که در زمان ظهور امام عصر (عجل ‌الله تعالی فرجه) به ایشان ملحق می‌شوند، مسیحیان غیر متعصب اصیل‌اند. این الحاق شدن به یکباره حاصل نمی‌شود بلکه از قبل مقدماتی را طی کرده است؛ مثلاً همین جریان اربعینی چه بسا زمینه را برای الحاق ادیان مختلف جهان به تشیع فراهم کند. از این دست ماجراها در آینده به قدری رخ می‌دهد که قلبها آماده پذیرش است.

در خصوص این فیلم سناریوی آن تقریباً در مرحله پایانی است و بناست این فیلم با همکاری ایران و ایتالیا ساخته شود. از گروه‌های مختلف هنری سینمایی از کشور ایران و ایتالیا دعوت خواهیم کرد تا هم در بحث نظریه‌پردازی و پژوهشی و هم فیلمسازان، بازیگران و هنرمندان مشارکت کنند. همان طور که مطلعید پیش از این انیمیشن این موضوع ساخته شده، اما خیلی به صورت موجز و مختصر و خیلی محدود بود.

لوکیشن‌های این فیلم در ایتالیا، یونان ، ترکیه ، عراق و ایران خواهد بود و اکران این فیلم در ایتالیا است. احتمالاً در 59 قسمت سریال آن خواهد بود. ان‌شاءالله در مصاحبه اختصاصی در این خصوص بیشتر توضیح خواهم داد. 

* ساخت این فیلم چه آورده‌ای به همراه دارد؟

پیش‌بینی ما این است که اگر این فیلم ساخته شود، وحدتِ کاملاً زلال و شفافی بین اسلام و مسیحیت ایجاد می‌شود. بنا داریم از ایران کمیته‌ای از کارگردانانِ تاریخی دینی شکل دهیم؛ مثل آقایان بحرانی، میرباقری، فخیمزاده، شورجه و کمال تبریزی و ... استفاده کنیم.

انتهای‌پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)