میرنیوز

بغضِ بازیگر "متهم‌گریخت" برای سیروس گرجستانی/ هنوز به من می‌گویند "هاشم" را صدا بزن!

 بغضِ بازیگر "متهم‌گریخت" برای سیروس گرجستانی/ هنوز به من می‌گویند "هاشم" را صدا بزن! 2020-07-03T11:41:03+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریال رمضانی سال 1384 را کمتر کسی است که فراموش کند؛ "متهم گریخت" رضا عطاران و البته نویسندگی هوشمندانه سعید آقاخانی. ماجرای هاشم‌آقا و خانواده‌اش هنوز هم نُقل محافل و مجالس است. خانواده‌ای که در شهرستانی نه‌چندان دور زندگی ساده‌ای دارند. هاشم‌آقا تا پیش از شدت بیماری در مغازه‌ای اجاره‌ای به تعمیر اگزوز مشغول بوده اما به علت بیماری پزشکان او را از انجام کارهای سنگین منع کرده‌اند.

از طرفی دختر دانشجویش (لیدا فتح الهی) در تهران برای او شغلی پیدا و خانه‌ای را اجاره می‌کند. هاشم‌آقا به ناچار کارش را تعطیل و به تهران مهاجرت می‌کند. مهاجرت هاشم‌آقا به تهران به همراه مادر (شهربانو موسوی) و همسرش (مریم امیرجلالی) و پسر (علی‌رضا جعفری) و دیگر دخترش (ملیکا زارعی) و دامادش (علی صادقی) داستان بسیار جالبی را رقم می‌زند.

این آغاز داستانِ "متهم‌گریخت" است که بعد از گذشت این همه سال در زمان پخش، مخاطب را پای گیرنده‌‌هایش نگه می‌دارد. همین امسال هم این اتفاق افتاد زمانی که سریال‌های رمضانی روی آنتن بود ما را به یاد آن خانه‌های قدیمی و سبک زندگی واقعاً ایرانی انداخت. مدت‌هاست سریال‌سازان ما به سراغ موضوعات فقر و غنا می‌روند.  

مثل کارهایی که رضا عطاران برای تلویزیون ساخته و "متهم‌گریخت" را این روزها آی‌فیلم پخش می‌کند و یا کار "دارا و ندار" مسعود ده‌نمکی به جای قالب‌های جدیدی که مخاطب‌پسند نیستند می‌توان با توجه به موفقیت‌های سریال‌سازی گذشته تلویزیون به سراغ سوژه‌های جدید رفت. مدیران و سریال‌سازان می‌توانند با مطالعه‌ای نسبت به گذشته دریابند که رضایت مخاطب اهمیت دارد نه حضور به هر قیمت و رقابت‌هایی که دلیلشان خودنمایی‌های مدیریتی است و نه دغدغه‌های مردمی!

امروز متوجه شدیم بازیگر نقش اصلی فیلم یعنی "هاشم بابازاده" یا همان "هاشم اگزوز" که هنرمند پیشکسوت و کاربلد سینما، تئاتر و تلویزیون آن را ایفا می‌کرد درگذشت و همه جامعه هنری و علاقه‌مندان به هنر بازیگری را متأثر کرد. ما را یاد آن صحبت چند وقتِ گذشته‌اش انداخت که چقدر ناراحتِ وضعیت معیشتی مردم بود. او خودش را همراه مردم می‌دانست و به گرانی اعتراض می‌کرد. آن زمان سرگرمِ نقش‌آفرینی متفاوتی در سریال "شاهرگ" شبکه دو سیما بود که این شب‌ها پخش می‌شود و در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  به نکته قابل تأملی اشاره کرد: "من همیشه مردم را دوست داشتم و دارم، نقش‌هایی را پذیرفتم که به خانواده‌های ایرانی نزدیک شوم و خیلی از حرف‌های دیگر؛"

او قرار بود در هفته‌های آتی مهمان ما باشد که این توفیق حاصل نشد!

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , سریال ایرانی ,

دلمان برای حضور گرم و مهربانتان تنگ می‌شود

ملیکا زارعی که نقش دختر سیروس گرجستانی در سریال "متهم گریخت" را ایفا کرد، پیامی را در اختیار خبرنگار تسنیم  قرارداد؛ او نوشت: "این روزها با قبل‌ترها خیلی تفاوت دارد. انگار شنیدن اخبار بد دیگر با ماست. هر روز ده‌ها نفر به واسطه یک ویروس منحوس از کنار ما می‌روند و انگار کم‌کم داریم عادت می‌کنیم. اما بعضی وقت‌ها میان این عادت کردن‌ها یک استثنا ما را به خودمان می‌آورد. کوچ آدم‌های خاص... آقای گرجستانی عزیز درگذشت و ما را با آثارشان تنها گذاشت.

هرگز نکات اخلاقی که در کار برای‌مان مهم بود را تذکر می‌دادند در خاطرمان مانده ادب و احترام به بزرگتر. چقدر در دل مردم جا داشتید و چقدر بابت لحظات شادی که در سخت‌ترین شرایط برای مردم خلق کردید دعا شنیدید. مطمئنم امروز تمام کسانی که با شما شاد شدند، اشک و ناباوری امانشان نمی‌دهد. دلمان برای حضور گرم و مهربانتان تنگ می‌شود. حیف که رفتید. "

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , سریال ایرانی ,

گریه، تأثر و خاطره‌های شهربانو موسوی با سیروس گرجستانی (بی‌بی و هاشم)

با شهربانو موسوی بازیگر نقش "بی‌بی" تماس گرفتیم و گریه نمی‌گذاشت گفت‌وگو را خیلی ادامه دهیم اما خودش دوست داشت قدری درباره سیروس گرجستانی صحبت کند و این‌طور گفت‌وگو را با خبرنگار تسنیم  شروع کرد: "من این روزها شیرازم، قرنطینه و درگیر مبارزه با کرونا. آنقدر شوکه شدم وقتی شنیدم آقا سیروس گرجستانی فوت کرده‌اند که باید به اورژانس مراجعه کنم. شخصیتی که تکرار نشدنی است و من با خودم خاطراتی از هنرمندی‌اش را به خاطر دارم، مردم که بیشتر از من، با او خندیده‌اند و از او هنرمندی به یاد می‌آورند."

به من می‌گفت دوربین حرف نهایی را می‌زند

وی افزود: یادم می‌آید سر سریال "متهم گریخت" گاهی از مسئله و موضوعی ناراحت می‌شدم آنقدر بزرگوارانه و تیزهوشانه مرا راهنمایی می‌کرد که هنوز از آن تجربه‌ها در کارهای دیگر استفاده می‌کنم. آقای گرجستانی به من می‌گفت "شهربانو موسوی، بی‌بی"؛ دوربین حرف نهایی را می‌زند، تا الان هم که بازی‌ات مورد توجه رضا عطاران قرار گرفته، خودت را قوی کن این کار با جذابیت خاصی به پایان برسد. آنقدر مناعت‌طبع و عزت‌نفس داشت که این رفتارها به من انگیزه می‌داد. به من می‌گفت دوربین حرف نهایی را می‌زند و 6 دانگِ حواست را به دوربین بسپار!

سخت است رفتن آقا سیروس را باور کنیم

موسوی اعتقاد دارد هرکدام از پلان‌ها و سکانس‌های این سریال دنیای از خاطره است وقتی که گرجستانی به مرحوم بهرامی (شازده) درباره ماجرای خواستگاری و اینها صحبت می‌کردند، خنده‌ها و شادی‌های پشت صحنه و خیلی از عوامل دیگر که واقعاً خاطرات بی‌نظیری از زندگی در سریال "متهم گریخت" را به یاد همه ما می‌آورد. برای ما سخت است که قبول کنیم سیروس گرجستانی از میان ما رفته است.

با همان قوز راه می‌رفتم

او دلیل ماندگاری سریال "متهم‌گریخت" را فیلمنامه، هدایت درست کارگردان و شخصیت‌پردازی اصولی بازیگرانش دانست و گفت: هنوز هم می‌گویم "متهم‌گریخت" را طرح و فیلمنامه خوب، هدایت درست کارگردان و شخصیت‌پردازی شگفت‌آور بازیگرانش، "متهم‌گریخت" مورد علاقه و پسندِ مردم کرد. همذات‌پنداری که سیروس گرجستانی با مردم ایجاد می‌کرد یا نقش "بی‌بی" که هنوز مورد علاقه مردم است. من خودم را هنروری بیش در این سریال نمی‌دانم اما واقعاً بازیگرانش حرفه‌ای و کاربلد بودند. مدت‌ها در خانه به سبک "بی‌بی" با همان قوز راه می‌رفتم و هنوز نیاز به زمان دارم باورم بشود "سیروس گرجستانی" از میان ما رفته است. 

هنوز می‌گویند صدای هاشم بزن!

بازیگر نقش "بی‌بی" در سریال "متهم‌گریخت" تأکید کرد: همه این سریال خاطره است مخصوصاً بازخوردهای کوچه و خیابانش که هنوز با ماست. مثلاً در خیابان هنوز به من می‌گویند صدای هاشم بزن! یا با همان لحن صحبت کن و حتی بی‌بی صدایم می‌زنند. این اتفاق در فرودگاه افتاد و من به یکی از این شهروندان گفتم نام و فامیل من شهربانو موسوی است؛ آنها می‌گفتند می‌دانیم اما تو برای ما بی‌بی هستی! خدا بیامرزد سیروس گرجستانی بازیگر نقش هاشم را که جانانه و مخاطب‌پسندانه جلوی دوربین قرار می‌گرفت؛ این بازیگران جایگزین ندارند و فراموش نمی‌شوند.

بازیگرانی که با پول بازیگر می‌شوند!

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچون سیروس گرجستانی‌ها کمتر آمده‌اند، چون بیشتر می‌خواهند پول بدهند بازیگر شوند و خیلی از پایه بازیگر شدن این روزها مطرح نیست. فقط می‌خواهند بازی کنند و افتخارشان به داشتن پول است، استعداد بعضاً ندارند و همینطور می‌آیند؛ به خاطر همین است که تلویزیون برنامه‌ها و سریال‌های خوب کمتر دارد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

رجبی دوانی در «سایه روشن» به شبهات واقعه غدیر پاسخ می‌دهد

رجبی دوانی در «سایه روشن» به شبهات واقعه غدیر پاسخ می‌دهد
2020-08-05T16:44:21+04:30
محمد حسین رجبی دوانی در ویژه برنامه «سایه روشن» که توسط فرهنگسرای اندیشه تدارک دیده شده است به شبهات واقعه غدیر پاسخ می دهد.

مهران مدیری به دلیل عارضه قلبی راهی بیمارستان شد

 مهران مدیری به دلیل عارضه قلبی راهی بیمارستان شد
2020-08-05T16:24:27+04:30
مجری و کارگردان "دورهمی" و بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون دچار عارضه قلبی و روانه بیمارستان شد.

وقتی مادر متوکل عباسی به امام هادی(ع) متوسل شد

 وقتی مادر متوکل عباسی به امام هادی(ع) متوسل شد
2020-08-05T15:44:21+04:30
حجت‌لاسلام رفیعی به روایتی از نذر مادر متوکل عباسی برای شفای فرزندش به امام هادی(ع) اشاره کرد.

برنامه‌های ستاد مردمی بزرگداشت مباهله برای امسال تشریح شد/ برگزاری مسابقه مجازی تلاوت آیه مباهله ویژه کودکان

 برنامه‌های ستاد مردمی بزرگداشت مباهله برای امسال تشریح شد/ برگزاری مسابقه مجازی تلاوت آیه مباهله ویژه کودکان
2020-08-05T15:17:43+04:30
تولید آلبوم صوتی و فراخوان آثار هنری با محوریت مباهله از جمله مفاد نشست خبریِ ستاد بزرگداشت مباهله بود.

سردار بدر؛ یادی از شهید علی تجلایی به مناسبت درگذشت همسر وفادارش

 سردار بدر؛ یادی از شهید علی تجلایی به مناسبت درگذشت همسر وفادارش
2020-08-05T15:17:43+04:30
شهید علی تجلایی بارها به رزمندگان گفته بود که قمقمه‌هایتان را پر از آب نکنید ما به دیدار کسی می‌رویم که تشنه‌لب شهید شده است.

انتشار گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران در چهار ماه اول سال ۱۳۹۹

 انتشار گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران در چهار ماه اول سال ۱۳۹۹
2020-08-05T15:04:22+04:30
در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران ا...

آغاز تولیدات نمایشی در شبکه بین‌المللی الثقلین/ مخاطبینی از مرزهای چین تا شمال آفریقا

 آغاز تولیدات نمایشی در شبکه بین‌المللی الثقلین/ مخاطبینی از مرزهای چین تا شمال آفریقا
2020-08-05T15:04:22+04:30
شبکه الثقلین در دوره جدید فعالیت‌های خود و بنا بر اهداف تعیین شده تصمیم دارد برنامه‌هایش را با رویکردی نمایشی تولید و به مخاطبان عرب‌زبان خود عرضه کند.

نام "روح‌الله رجایی" بر کتابخانه‌ای نقش بست/ حجت‌الاسلام دعایی: افتخار می‌کنم همکار اویم

 نام "روح‌الله رجایی" بر کتابخانه‌ای نقش بست/ حجت‌الاسلام دعایی: افتخار می‌کنم همکار اویم
2020-08-05T15:04:22+04:30
همزمان با هفته خبرنگار، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از مراکز خود را به نام زنده‌یاد روح‌الله رجایی از روزنامه‌نگاران کشور نامگذاری کرد.

باربد بابایی: مافیا دست از سرِ موسیقی تلویزیون برنمی‌دارد/ خوانندگانی که برای خواندن تیتراژ ۵۰ میلیون و برای آمدن به تلویزیون ۲۰ میلیون می‌پردازند!

 باربد بابایی: مافیا دست از سرِ موسیقی تلویزیون برنمی‌دارد/ خوانندگانی که برای خواندن تیتراژ ۵۰ میلیون و برای آمدن به تلویزیون ۲۰ میلیون می‌پردازند!
2020-08-05T15:04:22+04:30
باربد بابایی مجری شناخته شده تلویزیون اعتقاد دارد تلویزیون هم به برنامه‌ساز باهوش نیاز دارد و هم مدیران باهوش‌تر؛ مدیرانی که به نیازمندی‌های مخاطب واقف باشن...

سازمان تبلیغات دستورات ستاد ملی کرونا را در محرم اجرا می‌کند

سازمان تبلیغات دستورات ستاد ملی کرونا را در محرم اجرا می‌کند
2020-08-05T14:04:21+04:30
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات بنا به دستور رهبر انقلاب، مسئول اجرایی کردن دستورات ستاد مقابله با کرونا در مراسم‌های محرم است.

سومین کنفرانس سالانه حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود

سومین کنفرانس سالانه حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود
2020-08-05T13:51:00+04:30
سومین کنفرانس سالانه حضرت زهرا (س) با شعار «درخشش حال حاضر با نور خورشید حضرت زهرا(س)» به صورت مجازی برگزار می شود.

نماز جمعه فقط در ۲ شهر خراسان شمالی برگزار می‌شود

نماز جمعه فقط در ۲ شهر خراسان شمالی برگزار می‌شود
2020-08-05T13:37:40+04:30
بجنورد- مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: نماز جمعه این هفته در خراسان شمالی فقط در شهرهای راز و غلامان برگزار خواهد شد.

اختتامیه جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر در میدان بزرگان رادیو/ معاون صدا: باید روی ظرفیت نقالی و قصه‌گویی جدی گرفته شود

 اختتامیه جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر در میدان بزرگان رادیو/ معاون صدا: باید روی ظرفیت نقالی و قصه‌گویی جدی گرفته شود
2020-08-05T13:17:58+04:30
حمید شاه‌آبادی در اختتامیه چهارمین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر که در مرکز هنرهای نمایشی و رادیو نمایش برگزار شد، گفت: اگر ظرفیت‌های قصه را به درستی بشنا...

بازیگران "باخانمان" مشخص شدند/ از مجری شناخته شده تا افسانه بایگان

 بازیگران "باخانمان" مشخص شدند/ از مجری شناخته شده تا افسانه بایگان
2020-08-05T13:17:44+04:30
مجموعه تلویزیونی "باخانمان" با پایان مراحل پیش تولید و انتخاب عوامل پشت دوربین و بازیگران، هفته آینده کلید می‌خورد.

ازدواج در ارتفاع ۱۰۰۰ متری، ماجرای این هفته "مکث" با اجرای مهران رجبی

 ازدواج در ارتفاع ۱۰۰۰ متری، ماجرای این هفته "مکث" با اجرای مهران رجبی
2020-08-05T13:17:44+04:30
فردا شب ماجرای عقد زوج دوستدار محیط‌ زیست در ارتفاع هزارمتری معلوم می‌شود؛ مهران رجبی در برنامه تلویزیونی "مکث" از واقعیت این ماجرا صحبت می‌کند.

اشعاری در وصف امام هادی‌ (ع)|دهمین بار هوالحق متجلی شده بود/ چارمین بار علی بود امامت می‌کرد

 اشعاری در وصف امام هادی‌ (ع)|دهمین بار هوالحق متجلی شده بود/ چارمین بار علی بود امامت می‌کرد
2020-08-05T13:17:44+04:30
اشعاری از شاعران آیینی کشور به مناسبت سالروز ولادت باسعادت امام هادی(ع) تقدیم می‌شود.

امام هادی چگونه برای عصر غیبت کادرسازی کرد؟/ نهادینه‌سازی اندیشه مهدویت در قالب ادعیه

 امام هادی چگونه برای عصر غیبت کادرسازی کرد؟/ نهادینه‌سازی اندیشه مهدویت در قالب ادعیه
2020-08-05T13:17:44+04:30
کارشناس تاریخ و تمدن اسلامی یکی از اقدامات اساسی امام علی‌بن محمد الهادی علیهما السلام را ارتقای اندیشه شیعه در مسئله باورهای مهدوی معرفی کرد و از نحوه کادر...

نحوه برقراری صیغه عقد اخوت در عید غدیر

 نحوه برقراری صیغه عقد اخوت در عید غدیر
2020-08-05T10:11:31+04:30
برقرار کردن عقد اخوت یا پیمان برادری، یکی از اعمال مستحب در عید غدیر است.

انتشار ۶ مجموعه شعر از شاعران انقلاب در هندوستان

 انتشار ۶ مجموعه شعر از شاعران انقلاب در هندوستان
2020-08-05T10:11:31+04:30
مؤسسه شاعران پارسی زبان با هدف گسترش زبان فارسی و معرفی شاعران ایرانی، اقدام به انتشار شش مجموعه شعر در کشور هندوستان کرده است.

دیزنی مدل جدید VOD را با «مولان» آغاز می‌کند

 دیزنی مدل جدید VOD را با «مولان» آغاز می‌کند
2020-08-05T09:57:42+04:30
دیزنی اعلام کرد در اثر دیگر ضربه مهم به سالن های سینما از اکران سالنی «مولان» چشم پوشی خواهد کرد. مشترکان باید مبلغ ۲۹.۹۹ دلار برای دیدن «مول...

غلامرضازاده: ادعای بالا بودن میزان ابتلا به کرونا در هیأت‌ها دروغ است/ "رادیو محرم" راه‌اندازی شود

 غلامرضازاده: ادعای بالا بودن میزان ابتلا به کرونا در هیأت‌ها دروغ است/ "رادیو محرم" راه‌اندازی شود
2020-08-05T09:57:42+04:30
مداح اهل‌بیت(ع) گفت: گرچه در هیأت‌ها کمترین میزان ابتلا به بیماری کرونا داشته‌ایم که این هم به خاطر رعایت کردن اصول بهداشتی است اما همین مقدار کم هم زیاد اس...

دلخوری هوشنگ کامکار از برخی رفتارها/ "در گلستانه" را در کوچه‌ای تنگ در خیابان سعدی جنوبی نوشتم

 دلخوری هوشنگ کامکار از برخی رفتارها/ "در گلستانه" را در کوچه‌ای تنگ در خیابان سعدی جنوبی نوشتم
2020-08-05T09:57:42+04:30
هوشنگ کامکار ماجرای جالبی را روایت کرده است که نشان می‌دهد اثرِ «در گلستانه»ی سهراب سپهری را در کوچه‌ای تنگ در خیابان سعدی جنوبی و رو به دیواری سی...

حمید لولایی بازیگر سریال نوروزی شد/ شروع "نوروز رنگی" از اول شهریور

 حمید لولایی بازیگر سریال نوروزی شد/ شروع "نوروز رنگی" از اول شهریور
2020-08-05T09:17:43+04:30
سریال تلویزیونی "نوروز رنگی" در حال نگارش قسمت‌های پایانی و روزهای آخرِ پیش‌تولید و تست بازیگران بومی و محلی است و به گفته کارگردانش از اول شهریور...

شناخت مقام امامت در زیارت جامعه کبیره/ چرا دشمن هم به امام هادی(ع) متوسل می شود؟

 شناخت مقام امامت در زیارت جامعه کبیره/ چرا دشمن هم به امام هادی(ع) متوسل می شود؟
2020-08-05T09:17:43+04:30
زیارت جامعه کبیره در حکم دائره‌المعارف کامل امام شناسی است که شیعیان را از خطر افراط و تفریط حفظ کرده است.

فعالان عرصه هیأت در سراسر کشور گرد هم می‌آیند

فعالان عرصه هیأت در سراسر کشور گرد هم می‌آیند
2020-08-05T08:57:40+04:30
گردهمایی ملی مجازی فعالان عرصه هیأت هم‌زمان با همایش‌های استانی فعالان عرصه هیأت در سراسر کشور در تاریخ پنج‌شنبه شانزدهم مردادماه برگزار می‌شود.

برنامه‌های بزرگداشت مباهله امسال در فضای مجازی برگزار می‌شود

برنامه‌های بزرگداشت مباهله امسال در فضای مجازی برگزار می‌شود
2020-08-05T02:17:43+04:30
علی انسانی گفت: امسال برنامه‌های متعددی برای سالروز مباهله پیش بینی کرده بودیم ولی به خاطر ویروس کرونا امکان برگزاری آنها وجود ندارد و تمام برنامه ها در فضای...

سازمان تبلیغات دستورات ستاد ملی کرونا را در محرم اجرا می کند

سازمان تبلیغات دستورات ستاد ملی کرونا را در محرم اجرا می کند
2020-08-04T20:17:41+04:30
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات بنا به دستور رهبر انقلاب، مسئول اجرایی کردن دستورات ستاد مقابله با کرونا در مراسم‌های محرم است.

برنامه های هر ساله به علت کرونا امسال در فضای مجازی برگزار می شود

برنامه های هر ساله به علت کرونا امسال در فضای مجازی برگزار می شود
2020-08-04T18:57:41+04:30
علی انسانی گفت: امسال هم برنامه‌های متعددی پیش بینی کرده بودیم ولی به خاطر ویروس کرونا امکان برگزاری بسیاری از آنها وجود ندارد و تمام برنامه ها در فضای مجازی...

نگاهی به ۴ دهه اهمیت کشاورزی در کلام رهبری به بهانه ساخت یک مستند

 نگاهی به ۴ دهه اهمیت کشاورزی در کلام رهبری به بهانه ساخت یک مستند
2020-08-04T16:56:47+04:30
مستند «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» تلاش دارد با تمرکز بر علل و عوامل مشکلات موجود در کشاورزی ایران به بررسی ریشه‌ای این صنعت بپردازد. مقام معظم ره...

استفتا رهبر انقلاب درباره زیان خانواده شهدا از عدم به‌روزرسانی معوقات توسط بنیاد شهید

 استفتا رهبر انقلاب درباره زیان خانواده شهدا از عدم به‌روزرسانی معوقات توسط بنیاد شهید
2020-08-04T16:56:47+04:30
بنیاد شهید و امور ایثارگران معوقات خانواده شهدا را پس از ۵ سال بدون به‌روزرسانی پرداخت کرده است.