میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدجواد اصغری اظهار داشت: بر خلاف پاسخگویی اینترنتی یا فضای مجازی که در منزل انجام میشود، پاسخگویی تلفنی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی با حضور کارشناسان در مرکز انجام میگیرد.
وی گفت: تقریباً از اواخر بهمن ماه ۹۸ که با مسئله کرونا در کشور مواجه شدیم و کارشناسان تلفنی مرکز مجبور بودند که در محل کار حضور پیدا نکنند، شرایطی را فراهم کردیم که به صورت تلفنی در منازل خود بتوانند فعالیت پاسخگویی را انجام دهند و حدود دو سه ماه پاسخگویی در منزل انجام شد.
مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تصریح کرد: در واقع اگر این تدبیر به وجود نمیآمد، ما مجبور بودیم که پاسخگویی تلفنی را تعطیل کنیم، اما بحمدلله با فراهمسازی شرایط پاسخگویی در منزل به صورت تلفنی و با همکاری بسیار خوب همکاران من در این بخش، توانستیم این فعالیت مهم راحفظ نماییم.
حجت الاسلام والمسلمین اصغری اظهار داشت: با توجه به اینکه این مدل از پاسخگویی به صورت آنلاین و با گفتگوی مستقیم کارشناس دینی با پرسشگر صورت میگیرد، از جذابیت خاص و فوائد متعددی برخوردار است.
وی در خصوص پاسخگویی از طریق صندوق پست صوتی افزود: در عین حال برای پرسشگرانی که موفق نمیشوند در ساعات پاسخگویی زنده سؤالات خود را مطرح نمایند، فرایندی به نام "پست صوتی" را فراهم نمودهایم که در صورتی که پرسشگر در خارج از ساعت پاسخگویی زنده با مرکز تماس بگیرد، می تواند با راهنمایی سامانه پاسخگویی در این فرایند قرار بگیرد و سؤال خود را مطرح نماید؛ سؤال مزبور پس از ضبط در اختیار کارشناس قرار میگیرد و ظرف ۲۴ ساعت پاسخ به پرسش توسط کارشناس فراهم میشود و طی فرایندی در اختیار پرسشگر قرار میگیرد.
تنها پاسخگوی ۴۰ درصد از سؤالات به صورت زنده هستیم
مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با اشاره به حجم تماس های بالا تصریح کرد: با توجه به حجم بالای تماسهای مردمی از سراسر کشور، با تمام تلاشی که میکنیم اما متأسفانه تنها پاسخگوی حدود ۴۰ درصد از سؤالات مردمی به صورت زنده هستیم.
وی، مسائل بودجه ای را علت عدم امکان افزایش ساعت پاسخگویی این بخش عنوان کرد و گفت: علت این که امکان پاسخگویی بیش از ظرفیت مزبور را نداریم، مربوط به بحث نیروی انسانی است؛ ما خوشبختانه هم زیرساخت مناسب و پیشرفتهای برای پاسخگویی در اختیار داریم و هم کارشناسان زبده و مجرب که همگی از فارغ التحصیلان رشتههای تخصصی حوزوی در مقاطع ارشد و دکتری هستند و سال هاست که در امر پاسخگویی فعالیت میکنند اما متاسفانه در طول سال گذشته و سال جدید در دو مرحله میانگین کلی ساعات پاسخگویی کارشناسان را به خاطر شرایط بودجهای کاهش دادیم و طبیعی است که اگر این فعالیت ملی و کشوری و در حال منحصر به فرد بخواهد ادامه پیدا کند نیاز به حمایت داریم.
حجت الاسلام والمسلمین اصغری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا مردم در تماس با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی جهت دریافت پاسخ پرسش هایشان هزینه ای را متقبل می شوند، اظهار داشت: ما هزینهای بابت خدمات نمی گیریم و هزینهای که وجود دارد، صرفاً هزینه مخابراتی است.
پاسخگویی جهادی در ایام کرونا
وی با اشاره به پاسخگویی جهادی برخی از طلاب در ایام کرونا افزود: با به وجود آمدن شرایط کرونا در کشور و نیازمندی به پاسخگویی به برخی از سوالات ویژه و جدید در این خصوص از یک طرف و با توجه به اینکه از سوی دیگر امکان افزایش ساعات پاسخگویی برای ما وجود نداشت برخی از همکاران من و طلاب فرهیخته به صورت کاملا جهادی و خودجوش و بدون دریافت هیچ حق الزحمهای فعالیت پاسخگویی را دنبال نمودند.
همکاری حدود ۳۰۰ نفر از حوزویان در پاسخگویی تلفنی
مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تصریح کرد: این واحد با همکاری قریب به ۳۰۰ نفر از فضلا و اساتید حوزه علمیه در رشتههای مختلف علوم اسلامی، از طریق شماره تلفن سراسری ۰۹۶۴۰۰ ، روزانه ۱۲ ساعت (از ساعت ۸ تا ۲۰) و با استفاده از ۳۰۰ خط تلفن (۱۰ خط E۱) در خدمت هموطنان عزیز می باشد.
پاسخگویی تلفنی روزانه به هشت هزار پرسش
وی گفت: توفیقاتی که این مرکز در طول راه اندازی این خدمت کسب کرده است، پاسخگویی روزانه به بیش از هشت هزار پرسش است.
سیر تکامل پاسخگویی تلفنی در مرکز
حجت الاسلام والمسلمین اصغری به سیر تکامل پاسخگویی تلفنی در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی پرداخت و اظهار داشت: در ابتدای شروع به کار در سال ۸۵، پاسخگویی تلفنی با خطوط تلفن سانترال و با ثبت تماس به صورت کاغذی راه اندازی گردید؛ در ادامه نرمافزار دستکتاپی کارتکس در سال ۸۷، جهت ثبت تماسها و مدیریت پاسخگویی تلفنی طراحی شد و با خرید مرکز تماس مبتنی بر VoIP در سال ۹۱، نرم افزار کارتکس توسعه داده شده و به این مرکز تماس متصل گردید.
وی افزود: در اواسط سال ۹۲، با پیاده سازی فرآیندهای پاسخگویی تلفنی با سیستم مدیریت فرآیندهای شرکت تذرو (TBS)، پاسخگویی تلفنی از طریق سامانه جامع پاسخگویی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی راه اندازی شد؛ در همین زمان، پاسخگویی تلفنی آفلاین (صندوق صوتی) نیز با سامانه مذکور پیاده سازی گردید.
پاسخگویی تلفنی به بیش از ۶۵۰ هزار پرسش در ایام کرونا
مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی ضمن بیان آماری از تماس های دریافتی جهت پاسخگویی تلفنی تصریح کرد: تعداد کل تماس های ورودی به بخش تلفنی و صندوق صوتی در ایام کرونا ۹۵۷ هزار و ۳۳۲ تماس می باشد که از این تعداد، تنها ۳۶۳ هزار و ۴۹۴ تماس در بخش تلفنی و ۱۵ هزار و ۸۱۱ تماس در بخش صندوق صوتی موفق به دریافت پاسخ شده اند و با توجه به این که برخی از افراد بیش از یک سؤال مطرح می کنند، در مجموع به ۶۵۴۱۹۳ پرسش، پاسخ داده شده است.
وی گفت: در ایام کرونا (ابتدای اسفندماه ۱۳۹۸ تا ۱۰ تیرماه ۱۳۹۹) مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از میان تعداد تماس های ورودی به این مرکز، توانسته به ۳۷۹ هزار و ۳۰۵ تماس پاسخ دهد که هر تماسی گاهاً شامل پنج سؤال یا بیشتر بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین اصغری در خصوص پاسخگویی پیامکی اظهار داشت: سامانه پاسخگویی پیامکی به منظور پاسخگویی به سؤالات فقهی (احکام شرعی) راه اندازی شده و با شماره «۳۰۰۰۹۶۴۰» به صورت روزانه پاسخگوی سوالات احکام است.
پاسخگویی پیامکی به بیش از ۸۵ هزار پرسش در ایام کرونا
وی با اشاره به تعداد پرسش های پاسخ داده شده در بخش پیامکی خاطرنشان کرد: بخش پاسخگویی پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به گروه فقه و احکام اختصاص دارد و از یکم اسفندماه ۹۸ الی ۱۰ تیرماه ۹۹ به تعداد ۸۵ هزار و ۴۴۶ پیام پاسخ داده شده است.
منبع : خبرگزاری مهر
نشست تخصصی «حکمرانی هوش مصنوعی در صنعت گردشگری ایران و جهان» برگزار میشود
دومین اجتماع حافظان قرآن کریم برگزار می شود
نمایشگاه قرآن کریم از ۱۵ اسفند ماه امسال آغاز می شود
روایت شنیده نشده از قضاوت شهید نصرالله درباره شخصیت های جهان اسلام
روایت دبیرکل مجمع تقریب از قضاوت شهید نصرالله درباره شخصیت های جهان اسلام
همایش علمی «بررسی شیوههای نگارش و علامتگذاری قرآن کریم» برگزار میشود
بایدها و نبایدهای استانداردها در پژوهش در نشستی بررسی میشود
«دومین گردهمایی دختران معتکف قرآنی» به همت فرهنگسرای قرآن برگزار شد
«دومین گردهمایی دختران معتکف قرآنی»به همت فرهنگسرای قرآن برگزار شد
وبینار سبک زندگی اسلامی مبتنی بر آموزههای حضرت امام علی(ع) برگزار میشود
آب خلیج فارس مردم صفاییه بخش فردوس کرمان را از کم آبی نجات میدهد
ثبت نام بیستمین دوره آزمونهای تخصصی حفظ قرآن تا ۱۵ اسفند ادامه دارد
«صاد»، اولین رویداد ملی همافزایی کنشگران تدبر در قرآن برگزار میشود
خادمان قرآن و عترت بیش از ۳۰۰ دقیقه میهمان خانه های مردم شدند
بررسی عالم مدرن در اندیشههای سنتگرای پرآوازه فرانسوی
مجموعه ۴ جلدی کتاب «ودیعه» در حسینیه جماران رونمایی می شود
معنای ولایت طرفینی در دعا برای امام زمان(عج)
روایت خادمان موکب یگانه منجی در مسیر طریق المهدی
نماهنگ «موندنیترین» منتشر شد
از فضای مجازی تا حضور میدانی؛ روایت خادمان موکب یگانه منجی در مسیر طریق المهدی
امنیت کشور مدیون چشمان تیزبین و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) است
مشکلات شهرستان دشتی در مصوبات سفر رئیس جمهور دیده شود
امنیت كشور مدیون چشمان تیزبین و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) است
راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن پیروزی بزرگ ملت ایران بود
مردم بزرگ ایران با بصیرت ملی خود از انقلاب دفاع کردند
مردم در ۲۲ بهمن پاسخ هوشمندانه ای به دسیسههای دشمن دادند
مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه آفرین شدند
عامل گرانی و مشکلات مردم باید ریشه یابی شود
پیمودن دوباره مسیر مذاکره با آمریکا خطا است
امام جمعه تبریز: پرونده مذاکره بسته شد