میرنیوز

معارفه رئیس جدید حوزه هنری| توصیه‌های مرتضی سرهنگی به رئیس جدید/ حدادعادل: حوزه هنری تأسیس شد تا به جای صورت مسئله، مسئله را حل کند

 معارفه رئیس جدید حوزه هنری| توصیه‌های مرتضی سرهنگی به رئیس جدید/ حدادعادل: حوزه هنری تأسیس شد تا به جای صورت مسئله، مسئله را حل کند 2020-06-28T13:54:23+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روز گذشته حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حکمی محمد مهدی دادمان را به ریاست «حوزه هنری» منصوب کرد و دوران 10 ساله مدیریت محسن مؤمنی‌شریف در حوزه هنری به پایان رسید. امروز در آیین تودیع و معارفه با  حضور آیت الله رشاد، حجت‌الاسلام خاموشی(رئیس سابق سازمان تبلیغات‌اسلامی)، غلامعلی حدادعادل (رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی)، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت‌الاسلام محمد قمی (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی)، عزت‌الله ضرغامی (رئیس اسبق سازمان صداوسیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) و  اصحاب فرهنگ و هنر و نویسندگان آغاز شد.

پیش از آغاز رسمی مراسم، مهمانان شرکت‌کننده در برنامه با حضور در مزار شهدای محوطه حوزه هنری با شهدای انقلاب و دفاع‌مقدس تجدید میثاق کردند. در میان مدیران و صاحبان اندیشه و اصحاب فرهنگ و هنر، چهره‌های پرآوازه‌ای دیده شدند. داریوش ارجمند،‌ کوروش زارعی، محمدرضا سنگری و بسیاری از چهره‌های دیگر در محل تالار اندیشه حوزه هنری تهران حاضر شدند.

در ابتدای این برنامه بعد از قرائت آیاتی از قرآن مجید و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران کلیپی از عملکرد مدیریت پیشین «حوزه هنری» سازمان تبلیغات اسلامی برای مخاطبان اجرا شد، بعد از این بخش بود که رسالت بوذری مجری برنامه روی صحنه آمد به قرائت شعری با حال و هوای دهه کرامت پرداخت.

*توصیه‌های مرتضی سرهنگی به رئیس جدید حوزه هنری

مرتضی سرهنگی از نویسندگان شاخص ادبیات دفاع مقدس در ادامه برنامه گفت: امروز از بزرگ‌ترهای مجلس اجازه می‌گیرم و چند جمله‌ای را به شما می‌گویم. به آقای مومنی از دوستان قدیمی خودم بعد از 10 سال خسته نباشید می‌گویم. به جناب آقای دادمان که از فردا در میز و صندلی اتاق آقای مومنی می‌نشیند هم خوش آمد می‌گویم.

وی ادامه داد: من فقط به این چند نکته بسنده می‌کنم که اعتماد مردم به حوزه هنری یک ثروت ابدی برای این سرزمین است. ما اجازه نداریم از این ثروت کم کنیم و به کشورمان ضرر بزنیم، برای همین هر کس برای ادبیات و انقلاب و جنگ کار می کنند ما برادرش هستیم.

*جهت‌دهی آینده فرهنگی کشور در «حوزه هنری»

محمدعلی رجبی دوانی هنرمند نگارگر و از مدرسان برجسته حوزه نقاشی هم در ادامه با اشاره به نقش حوزه هنری در جریان فعالیت‌های فرهنگی و هنری انقلاب توضیح داد: می‌دانید که حوزه اندیشه و هنر اسلامی نام اول مجموعه حوزه هنری بود. اما بعد گروهی از هنرمندان تجسمی دور هم جمع شدند و از آقای سلحشور و دوستانشان دعوت کردند در اینجا مشغول به کار شود. ما از همان ابتدا برای نام‌گذاری این مجموعه «حوزه اندیشه و هنر و اسلامی» را انتخاب کردیم که اول معتقد به انقلاب اسلامی باشد و بعد آثاری متناسب با نقلاب تولید کند. اینجا باید مرکزی باشد که برای آینده هنر کشور جهت دهی بدهد.

وی افزود: در سال‌های اول که این مرکز راه افتاد بسیار مؤمنانه کار کردند و همه بدون توقع مالی کارهای زیادی انجام می‌دادند. در این زمان رابطه ما با جضرت امام (ره) رابطه تنگاتنگی بود. حتی برای موسیقی هم با ایشان صحبت می‌کردیم که ایشان می‌فرمودند شما چون به خاطر خدا قیام می‌کنید پس هنر برای شما وسیله نیست. بنابراین در این راه با رهنمودهای ایشان کار را ادامه می‌دادیم. این در حالی است که بعدها مقام معظم رهبری هم با رهنمودهای روشنگرانه خود همراه هنرمندان حوزه هنری بودند.

این مدرس گفت: جای تأسف داشت که این فضا بعدها تبدیل به یک مجتمع اداری شد. موضوعی که باعث شد بسیاری از نیروهای اولیه و هنرمند از آن بی‌بهره باشد. ما باید یک بار دیگر برگردیم به آنچه که هنر می‌خواهد. هنری که باید در جهت انقلاب و نیک نفسی باشد. هنری که اداری باشد، قطعاً از بالا به پایین برای آن دستور می‌رسد و این اصلاً شایسته نیست.

وی افزود: همه اینها را گفتم که اظهار امیدواری کنم که این مرکز بدل به همان حوزه هنری که انتظار داریم شود. قطعاً محسن مؤمنی شریف هم مؤمن و هم شریف است و من در جلسات متعدد از نزدیک در جریان فعالیت‌های ارزشمندش بوده‌ام. به هر حال امیدوارم محمدمهدی دادمان هم تلاش کند حوزه هنری به اصالت «حوزه هنر و اندیشه اسلامی» بازگردد و ما توفیق داشته باشیم که در دوره جدید شاهد تحول عظیمی در عرصه هنر انقلاب باشیم.

بعد از صحبت‌های رجبی دوانی کلیپی از فعالیت‌های حوزه هنری در دوره 10 ساله مدیریت محسن مؤمنی شریف پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

*حدادعادل: حوزه هنری تأسیس شد تا مسائل را حل کند

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در آیین معرفی رئیس جدید حوزه هنری تأکید کرد: حوزه هنری از نخستین فرزندان انقلاب اسلامی است. دوستان جوان ما به یاد ندارند که در دیماه 1357 که احتمال پیروزی انقلاب قوت گرفته بود هرکسی به فکر بود که بعد از پیروزی چه کار باید کرد؟ در آن هفته‌ها ما می‌شنیدیم یک فکری برای تدبیر امور هنری بعد از پیروزی جوانه زده است. می‌شنیدیم که مقام معظم رهبری و چند نفر دیگر شادروان خانم دکتر طاهره صفارزاده، مرحوم امیرحسین فردی و برخی از دوستانش چند نفری اندیشه حوزه هنری را مطرح کردند. مقارن با پیروزی انقلاب، حوزه رسمیت و کار خودش را آغاز کرد. در این چهل و یک سال انبوه فعالیت و دستاورد، رویش‌های زیاد و ریزش‌های اندکی هم داشته است.

وی ادامه داد: هر حکومتی دینی باشد یا نباشد، ‌هر جای دنیا برای تأمین و ایجاد آثار هنری اداره جامعه برحسب هنر باید تدبیر و تمشیت داشته باشد. اما بیاییم سراغ جامعه خودمان و جایی مثل حوزه هنری. شکی نیست ‌تولیدات هنری و کارهای هنری در جمهوری اسلامی باید منطبق بر ضوابط شرعی باشد. این اعتقاد مشترک همه ماست. مطلب دیگر این است که اگر ما تولید هنری نکنیم جامعه به سوی تولیدات هنری دیگران خواهد رفت. این هم در ذهن یکایک شما مصادیق شما تداعی می شود. مطلب بعدی این است که ما به دلایل تاریخی بعد از مشروطه به این سو، از دورانی حدود 200 سال پیش،‌ جامعه‌مان با تجدد و مدرنیته روبرو شد و هنر ما را ضعیف خواستند و ضعیف شد. دست و پایمان را گم کردیم و این ضعف همچنان ما را آزار می دهد. ما از ناحیه هنر در جمهوری اسلامی و در انقلاب اسلامی آسیب‌پذیریم و آسیب زیاد دیده‌ایم و می‌بینیم.

حدادعال گفت: شما ببینید موسیقی‌های زیرزمینی که خیلی هم زیر زمین نیست و سریال‌هایی که بیرون از مجاری مجاز پخش و دیده می‌شود، این‌ها کارهای خودش را می‌کند. همه این ها هشدار و علامت برای ماست. ما همان طور که رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید اعلام کرد باید در عرصه هنر یک جهش تولید داشته باشیم. یعنی جهش تولید را منحصر نکنیم به تولید اقتصادی. نکته بعد این است که همه ما،‌ مدیران و روحانیون،‌ مدیران هنری و همه باید قبول کنیم که همه افراد جامعه مثل ما فکر نمی‌کنند. برخی از ما خیلی بهتر فکر می کنند و خیلی‌ها طور دیگری فکر می کنند. اما ما باید برای همه آثار هنری تولید کنیم. کسی که مسئول امر هنری می‌شود برای یک جامعه خوراک هنری تولید کند. برای هرکسی موافق مزاجش؛ همه تولیدات باید سالم باشد.

*حوزه‌های علمیه به کمک حوزه هنری بیایند

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: نکته دیگر این که حوزه‌های علمیه باید به کمک حوزه هنری بیاید تا ابهامات و بلاتکلیفی ها در برخی از بحش های حوزه هنری کم شود. فکری که قبل از انقلاب بوده باید جهش کند بنابر همان مبانی فقهی و متناسب با دوران حکومتی رشد کند و پاسخگوی مسائل اجتماعی و سیاسی باشد. بنده همیشه فقه اسلامی را در دوران بعد از انقلاب در مقایسه با قبل از انقلاب به یک گلدانی تشبیه می کنم که در سایه بوده وقتی آمده در آفتاب همان گیاه رشد چند برابر کرده است. همان گیاه قابلیت دارد در پرتو هدایت عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی ابعاد تازه‌ای پیدا کند و اینکه حوزه هنری عهده‌دار نمونه‌های فاخر هنری باشد و الگوسازی کند برای سراسر کشور. با پاک کردن صورت مسئله، مسئله حل نمی شود. همه کسانی که انتقاد می‌کنند به وضع موسیقی، به وضع تئاتر، ‌به وضع سینما و همه انواع آثار دیگر هنری باید بدانند که راه حل مسئله، حل مسئله است نه پاک کردن صورت مسئله. خیلی از برخوردها از جنس پاک کردن صورت مسئله است. حوزه هنری برای این تأسیس شده که مسئله را پاک نکند که مسئله را حل کند.

*اگر برای فرهنگ و هنرمان کاری نکنیم انقلاب اسلامی ضربه می‌خورد

وی ادامه داد: آخرین سخن این است که اگر در همه انواع هنری شامل ادبیات، هنرهای تجسمی، سینما و... چاره‌اندیشی و همت نکنیم انقلاب اسلامی از این ناحیه ضربه خواهد خورد. پس ای دوستداران انقلاب اسلامی و شهید داده‌ها به فکر باشید؛ هنر برای حفظ انقلاب و برای این کشور و جامعه و فرد فرد انسان‌ها امری بنیادی و حیاتی و ضروری است و به هیچ وجه فرعی و حاشیه ای نیست.

*توصیه‌های رئیس سابق سازمان تبلیغات:حوزه هنری تابلوی کاملاً نقاشی‌شده دفاع‌مقدس

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس اوقاف و امور خیریه و رئیس هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه این مراسم اظهار کرد: حوزه هنری حوزه‌ای برخاسته از انقلاب اسلامی و عمرش وابسته به تام انقلاب اسلامی است. نگاه رهبران این مرز و بوم، ولی فقیه حکیم این زمان ما هم یک نگاه چشمه تولید هنری ارزشی است. بر همین اساس بنده در زمانی که وظیفه داشتم در اینجا انجام وظیفه کنم سالیان متمادی در شورای سیاستگذاری کارکردهای حوزه را پیگیری می‌کردیم که براساس ضوابط حوزه ادبیات تقویت کند، حوزه سینمایی اعم از فضای کالبدی یا تولیداتی که در میزهای تولید اینجا جاری و ساری بود، گروه های بزرگ هنرمند که مرتبط بودند در سالیان اخیر در حوزه‌های مستند کارکردهای قابل دفاعی در حوزه هنری شکل گرفت. حکایت اینها جشنواره‌های مستندی است که برگزار شد و دیدیم دارای رتبه خوبی در حوزه مستندسازی هنرمندان حوزه هنری شد.

وی ادامه داد: در حوزه ادبیات داستانی سابقه و دیرینیه‌ای که در حوزه شکل گرفته است از ادبای این حوزه دفاع می‌کنم، صعود پیدا کردند گرچه راه طی نشده زیاد داریم. زمانی به برادر گرانسنگم سرهنگی می‌گفتم چند کتاب تولید کردیم و چقدر پشت جبهه باید کار می‌کردیم و چقدر خانواده‌ها درگیر بودند. کار طی شده قابل دفاع خیلی هست.

خاموشی گفت: در حوزه هنرهای تجسمی، حوزه هنری دارای تابلوی کاملا نقاشی شده از دفاع مقدس است و هنرمندان مختلف چه آنهایی که رفتند و چه آنهایی که هستند و نسل‌هایی که ظهور و بروز پیدا می کنند از قدرت و قوام خوبی برخوردارند. در حوزه پژوهش و تئاتر و سایر کارهایی که دارای ریشه است از قدرت خوبی برخوردار است. روزی که حجت‌الاسلام قمی آمدند به ما مأموریت دادند در هیئت امنا طبق وظیفه قانونی حرکت کنید؛ من نگاه این عزیز را تخصصی می دانم. 

وی با بیان اینکه چند توصیه دارم گفت: جناب دادمان؛ حوزه هنری برای انقلاب اسلامی و تعالی انقلاب اسلامی است. نقشه راه را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند و ایشان هنرمند و هنرشناسند. اعتراف کنیم اگر زمانی پرفروغ شدیم توصیه ایشان بود و اگر تقریض‌های ایشان بر کتاب‌ها نبود این اتفاقات نمی‌افتاد. برای مدافعین حرم میوه ای از دفاع مقدس است، باید کار کرد. این را به عنوان نقشه راه می گویم، ‌دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی اسلامی،‌ امروز می گویم حوزه مدافعین حرم برای حوزه ضرورت رسیدگی دارد. باید به رسانه توجه جدی کرد. کاشت، داشت و برداشت سه تعبیری بود که مقام معظم رهبری در دیدار حضوری فرمودند شما باید به پرورش هنرمند و بهره‌گیری از آثار او استفاده کنید.

*جلوی برخی از نگاه‌های انحرافی گرفته شود/ روایت ضرغامی از ماجرای "آدم برفی"

عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه معارفه رئیس جدید حوزه هنری، "مؤمنی‌شریف" رئیس سابق حوزه هنری را مصداق بارز مدیر کارشناس، مجرب و مدیر فرهنگی اصولی دانست و گفت: کمتر نظیر این مدیران را در جامعه سراغ داریم. برخی مهارت کارشناسی دارند، مدیر نیستند و یا برخی مدیرند و کارشناسی نمی‌دانند. برخی از این‌ها به مدیریت می‌رسند علی‌رغم اینکه خودشان آدم‌های توانمند و کارشناس‌اند در حوزه مدیریت، خدمت نمی‌کنند، اگر نگوییم برخی‌ها خیانت نمی‌کنند.

وی افزود: ما خائن در سطوح بالای مدیریت نداریم یا تعدادشان خیلی کم است اما عمل خائنانه زیاد داریم. کسانی هستند که کارشناس‌ هستند اما چون مدیر نیستند عملکرد خوبی ندارند و ضربه می زنند. کسانی هم هستند که مدیران خوب و توانمندند اما به معنای واقعی کارشناس آن حوزه نیستند و آشنایی ندارند با آن مقوله‌ای که مدیریت کار برعهده‌شان گذاشته شده است.

ضرغامی درباره رئیس جدید حوزه هنری تأکید کرد: پدر شهید آقای دادمان را می‌شناختم اما در رشد و نمو ایشان،‌ نام پدرشان هیچ تأثیری نداشته است. آقازاده است اما نه به آن معنا و خودش شخصیت باهویتی دارد. آقای دادمان فرد با تجربه در مجموعه جوانان و رویش‌هایی‌اند که ما آنها را تقدیس می‌کنیم و برای این دوره از تاریخ انقلاب اسلامی نعمت بزرگی به شمار می‌روند. جوان، پرانگیزه و پرتلاش است و از روحیات فردی و اخلاقی خوبی برخوردار است. به خصوص در حوزه هنری و بخش‌های مختلف کار می‌کنند آنچه من برداشت دارم روحیه تعامل و تواضع و رفتار اخلاقی بسیار ارزشمند است.

وی افزود: رئیس جدید حوزه هنری در کنار این ویژگی‌ها، متخصص در نیروی انسانی است. این موضوع اصولاً در مدیریت فوق‌العاده اهمیت دارد؛ توانمندی شبکه‌سازی و سازماندهی‌کردن. همیشه این دغدغه را داشتم کسانی مدیر شوند که بتوانند بخشی را به بخش دیگر وصل کنند که در کشور خیلی کم داریم و مرتباً از این جایگاه ضربه می‌خوریم. شاید در این مقطع زمان و عصر فضای مجازی که تولیدات هنری موج‌سازی‌های هنری و تأثیرگذاری‌های درخور حوزه مخاطب عمومی دارند نیازمند سازماندهی درست و حرفه‌ای در مسئله نیروی انسانی است، شناختن استعدادها، آموزش دادن آن‌ها و استعدادهایی که ضایع می‌شود و فضای مجازی فرصت خوبی است که با برنامه‌ریزی و سازماندهی وارد شویم که فوق‌العاده در این عصر اهمیت دارد.

ضرغامی تأکید کرد: مدیران جدید حوزه هنری بدانند که مخاطب کارهای شما مخاطب عام است و آن اشتباهی را نکنید که برخی از دوستان دارند و تصورشان بر این است که مخاطب خاص ایدئولوژیک داشته باشند. مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که باید برای همه اقشار فرهنگ و هنر خوراک و تولید داشته باشد. من یادم می‌آید زمانی که "آدم برفی" ساخته شد ما از پخش آن جلوگیری کردیم و البته در آن زمان با ضوابط نظارتی و خط قرمزهای ما مطابقت نداشت، به نکات خوبش توجه نکردیم که اگر به این نکات توجه می‌کردیم قطعاً جلویش را نمی‌گرفتیم. حوزه هنری باید با همذات‌پنداری بیشتر با تولیدات فرهنگی و هنری‌اش، با آثارش پیام‌های اولویت‌دار نظام را به جامعه منتقل کند. نگاه‌های انحرافی فعالی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را با نزدیک شدن بیشتر به مخاطب عام، نگذارند نکات درست و تأثیرگذار انقلابی اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

سردار مکّی از محسن مؤمنی شریف تقدیر و تندیس شهید دریاقلی سوبانی را به او اهداء کرد.

این خبر در حال تکمیل است....

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)