میرنیوز

جزئیات درگذشت ۲۵ تن از والدین ۲ و ۳ شهید در کشور+مشخصات

 جزئیات درگذشت ۲۵ تن از والدین ۲ و ۳ شهید در کشور+مشخصات 2020-06-15T14:19:12+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بیش از 30 سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد. در این مدت سن والدین شهدا رو به افزایش بوده و هم اکنون اکثر قریب به اتفاق آن‌ها در سنین کهنسالی قرار دارند. سال‌ها است که آمار فوت والدین شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس رو به افزایش چشمگیری است و هر هفته اخباری مبنی بر اینکه کدامیک از این والدین آسمانی در حال پرکشیدن به فرزندان شهیدشان هستند به گوش می‌رسد. از آنجایی که والدین شهدا به عنوان غنی‌ترین گنجینه از خاطرات، سیره و زندگی شهدا محسوب می‌شوند از دنیا رفتنشان ما را از دسترسی به این فرهنگ غنی باز می‌دارد. و در کنار آن همواره ضرورت توجه به خانواده‌های شهدا به خصوص والدین آن‌‌ها و مشکلاتشان احساس شده است. نیاز است که امروزه بیش از پیش توجه به بازمانده‌ها و میراث شهدای معظم در ابعاد مختلف رسانه‌ای در نظر گرفته شود.

بنا بر اخبار ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از استان‌های مختلف، در طول 50 روز گذشته 25 نفر از والدین دو و سه شهید در استان‌های خراسان رضوی، قم، خراسان رضوی، فارس، خوزستان، همدان، مرکزی، ایلام، کرمانشاه، مرکزی، کرمان، مازنداران، تهران، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و اصفهان دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافتند که در این میان نام 8 پدر شهید و17 تن از مادران شهدای والامقام دیده می‌شود. دو تن از این پدران شهدا و یک تن از مادران شهدا، سه شهید در راه انقلاب فدا کرده‌اند و مابقی والدین دو شهید هستند.

پدر شهیدان «نصیری‌علیایی» از استان اصفهان

«محمد نصیری‌علیایی» پدر شهیدان «امیرمسعود و مرتضی نصیری‌علیایی»، شامگاه پنجشنبه 22 خردادماه، در اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و پیکر وی در بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شد. شهید امیر مسعود نصیری‌علیایی در سال 1362 در سن 19 سالگی در عملیات والفجر 4 در منطقه پنجوین به درجه رفیع شهادت نائل آمد. برادرش مرتضی نصیری‌علیایی نیز در سال 66 در منطقه ماووت عراق مورد اصابت ترکش دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید و در قطعه 28 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران در کنار مزار برادر ارشدش آرام گرفت.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

مادر شهیدان «سعادتمند» از استان قم

«زهرا خواجوی» مادر شهیدان «علی و حسین سعادتمند» بعد از سال‌ها صبر بر داغ فراق فرزندانش در 22 خرداد ماه 1399 به دیدار حق شتافت. مراسم تشییع این مادر ایثارگر عصر جمعه از مسجد شهید مصطفی خمینی به سمت گلزار شهدا تشییع و در گلزار شهدای قم در جوار شهدایش به خاک سپرده شد. حسن سعادتمند در شهریور سال 1345 متولد شد و در شهریور سال 1364 در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به پهلو به شهادت رسید. علی نیز متولد سال 1344 بود و در بهمن 1365 با حضور در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه با اصابت ترکش به سینه و پهلو به مقام شهادت نائل شد.

پدر شهیدان «نوحه خوان قره آغاج» از استان آذربایجان شرقی

«محمد حسین نوحه خوان آغاج» پدر شهیدان «علیرضا و غلامرضا نوحه خوان قره آغاج» 22 خرداد ماه 1399 دعوت حق را لبیک گفت. مراسم تشییع و تدفین پیکر او 24 خرداد 1399 در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار شد. بسیجی شهید علیرضا نوحه خون قره آغاج متولد 14 اسفند 1342 بود و در چهار اردیبهشت 1362 در منطقه سرپل ذهاب جاویدالاثر شد. بسیجی شهید غلامرضا نوحه خوان قره آغاج متولد 14 مرداد 1348 بود و چهار دی 1365 در منطقه شلمچه و در عملیات کربلای 5 به فیض شهادت نائل آمد.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

مادر شهیدان «علاقبند حسینی» از استان خراسان رضوی

«زهرا مجتهدین یزدی» مادر شهیدان جاوید الاثر «سید هاشم و سید محمود علاقبند حسینی» پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان شهیدش در سن 92 سالگی 21 خرداد ماه 1399 بر اثر کهولت سن آسمانی شد. پیکر این مادر فداکار در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) طواف و در بهشت ثامن بارگاه حرم رضوی به خاک سپرده شد. برادران شهید سید هاشم و سید محمود علاقبند حسینی در یکم فروردین 1341و 18 آذر 1324 چشم به جهان گشودند و در 30 دی ماه 1359 و در 10 اردیبهشت 1361 به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

پدر شهیدان «گلستان» از استان خوزستان

«حسن گلستان» پدر شهیدان والامقام «علیرضا و محمدعلی گلستان» 21 خرداد ماه 1399 از شهر اهواز دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید گرانقدر علیرضا گلستان در هفتم تیر ماه سال 1360 در منطقه دهلاویه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. همچنین پاسدار شهید سرفراز محمد علی گلستان نیز در عملیات والفجر مقدماتی در چهارم اسفند ماه 1365 به فیض بزرگ شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان «رحیمی» از تهران

«سکینه کردی»، مادر شهیدان «غلامعلی و محمدرضا رحیمی»، از شهدای هشت سال دفاع مقدس روز یکشنبه 18 خرداد ماه 1399 دار فانی را وداع گفت. پیکر او 19 خرداد ماه 1399 در خیابان نبرد تشییع و در قطعه 56 بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد. شهید غلامعلی رحیمی چهارم اسفند ماه سال 1359 و برادرش محمدرضا دوازدهم مهرماه در سال 1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

مادر شهیدان «محمدی» از استان فارس

«رقیه پور عسکری» مادر شهیدان «رحیم و صفدر محمدی» از شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس 18 خرداد ماه 1399 دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. «رقیه پور عسکری» مادر شهیدان «رحیم و صفدر محمدی» از شهدای شهرستان پاسارگاد استان فارس در سن 86 سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او روز 19 خردادماه در این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد. بسیجی شهید رحیم محمدی 15 اردیبهشت سال 1361 در منطقه فکه و شهید صفدر محمدی نیز 10 فروردین سال 1367 در منطقه خرمال عراق به شهادت رسیدند.

مادر شهیدان «افتخاری» از استان خراسان شمالی

«فاطمه زینل زاده» مادر شهیدان «سید احمد و سید هاشم افتخاری» از شهرستان فاروج استان خراسان شمالی پس از سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش، 18 خرداد ماه 1399 دار فانی را وداع گفت. شهید سید احمد افتخاری متولد سال 1347 بود و به‌ عنوان طلبه و از طریق بسیج به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در سال 1365 به درجه رفیع شهادت رسید. شهید سید هاشم افتخاری که متولد 1343 بود در سال 1362 در عملیات والفجر 3 به شهادت رسید.

مادر شهیدان «رضاییان دختر» از استان خراسان رضوی

«​کبری زوار قلعه دختر» مادر شهیدان «محمد مهدی و محمد حسین رضاییان دختر»  16 خرداد 1399 در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر این مادر طی مراسمی شنبه 17 خرداد در حرم مطهر رضوی تشییع و در قطعه صالحین بهشت رضا مشهد مقدس به خاک سپرده شد. شهیدان محمد مهدی و محمد حسین رضاییان دختر در 29 اسفند 1345 و 17 شهریور 1344 چشم به جهان گشودند و در 25 اسفند 1363 و چهارم خرداد 1361 در عملیات بدر و جبهه کوشک به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

مادر شهیدان «محمدی» از استان مرکزی

«صغری خاتون اسماعیلی ساروقی» مادر شهیدان «قاسم و ابراهیم محمدی» از شهدای استان مرکزی و شهرستان اراک در دوران دفاع مقدس 17 خرداد ماه 1399 بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او 18 خرداد 1399 از بهشت زهرای اراک به سمت شهر ساروق تشییع و در گلزار مطهر شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد. شهید قاسم محمدی متولد دوم شهریور 1338 بود و در تاریخ پنجم مرداد 1365 به شهادت رسید. همچنین شهید ابراهیم محمدی متولد پنجم مرداد 1340 بود و در تاریخ چهارم دی 1365 در عملیات کربلای 4 منطقه جزیره بوارین به شهادت رسید.

پدر شهیدان «خداجو» از استان قم

«اصغر خداجو» پدر شهیدان «حسین و مهدی خداجو» در سن 88 سالگی 10 خرداد ماه 1399 پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر مطهر او در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) در جوار شهدا به خاک سپرده شد. حسین متولد خرداد سال 1342 بود و در سال 1362 از طریق بسیج عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد، در فروردین همین سال در منطقه فکه به درجه جانبازی نائل شد. بعد از عضویت در سپاه در آغازین روز فروردین سال 1363 در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسید و پیکرش مفقود شد. مهدی متولد آبان سال 1347 بود و در اردیبهشت سال 1365 در عملیات بدر در منطقه فکه به شهادت رسید. پیکر مطهر او نیز مفقود باقی ماند.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

پدر شهیدان «امینی‌نور» از استان اصفهان

«علی امینی‌نور» پدر سه شهید والامقام دفاع مقدس «سعید، مجید و اسماعیل امینی‌نور» پس از سال‌ها درد و رنج دوری از فرزندانش، خرداد ماه 1399 در اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به جمع فرزندان شهیدش پیوست. شهید اسماعیل امینی‌نور متولد اول اردیبهشت‌ماه 1339 بود و تحت عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و پس از رشادت‌های بسیار در 22 تیرماه 61 در عملیات رمضان در شرق بصره مفقودالاثر شد. پیکر پاک و مطهر او سرانجام پس از سال‌ها شناسایی و به خاک وطن بازگشت. برادر دیگرش شهید والامقام سعید امینی‌نور دوم اسفندماه 1340 در شهر اصفهان دیده به جهان گشود و سرانجام 28 مهرماه 60 در منطقه دارخویین عملیات فرمانده کل قوا بر اثر عبور از میدان مین به شهادت رسید. شهید سوم خانواده، مجید امینی‌نور ششم اسفندماه 1342 دیده به جهان گشود و به عنوان نیروی بسیجی به جبهه‌ها اعزام و سرانجام اول مردادماه 61 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

مادر شهیدان «فرزین» از استان اصفهان

«حشمت زندی‌ آتشبار» مادر شهیدان «علی و حسن فرزین»، پس از گذشت سال‌ها درد و رنج دوری از فرزندان شهیدش، چهارشنبه هفتم خردادماه 1399 دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد. دانشجو و طلبه شهید حسن فرزین در تاریخ سوم اردیبهشت‌ماه 1338 در اصفهان به دنیا آمد و سرانجام در تاریخ دوم فروردین‌ماه 61 در عملیات فتح المبین در اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. طلبه شهید علی فرزین در تاریخ سوم فروردین‌ماه 1337 در اصفهان به دنیا آمد و سرانجام در تاریخ دوم فروردین‌ماه 61 بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پهلو در عین‌خوش به فیض شهادت نائل آمد.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

مادر شهیدان «مهدوی زفرقندی» از تهران

«افتخار السادات جعفری تنباکوئی» مادر شهیدان «سعید، حمید و مجید مهدوی زفرقندی» 7 خرداد ماه 1399 دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.پیکر مادر شهیدان زفرقندی پس از تشییع در بهشت زهرا(س) قطعه صالحین به خاک سپرده شد. شهیدان مجید و سعید مهدوی زفرقندی در 22 و 25 فروردین 1362 در عملیات والفجر به شهادت رسیدند. شهید حمید مهدوی زفرقندی نیز دهم اسفند ماه همان سال در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار شهیدان زفرقندی در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) قرار دارد.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

پدر شهیدان «سلامی» از استان خراسان رضوی

«علی اکبر سلامی» پدر شهیدان «غلامرضا و محمد سلامی» چهارشنبه هفتم خرداد ماه 1399 در سن 80 سالگی بر اثر بیماری صعب العلاج دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر پدر شهیدان سلامی طی مراسمی 8 خرداد در حرم مطهر رضوی تشییع و در بهشت ثامن بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به خاک سپرده شد. برادران شهید غلامرضا و محمد سلامی در 15 دی 1348 و 23 آذر 1342 در مشهد مقدس چشم به جهان گشودند و در 16تیر 1365 و یکم تیرماه 1363 به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

پدر شهیدان «ابراهیمی» از استان اصفهان

«رمضان ابراهیمی» پدر شهیدان والامقام «حسن و حسین ابراهیمی» از شهرستان برخوار استان اصفهان پس از سال‌ها تحمل بیماری و درد و رنج دوری از فرزندان شهیدش، ششم خردادماه دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع پیکر او هفتم خردادماه در گلزار شهدای اسلام‌آباد خورزوق برگزار شد. شهید حسین ابراهیمی متولد 25 مردادماه 1345 تحت عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و عاقبت 11 آبان‌ماه 1361 در عین‌خوش بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض عظیم شهادت نائل آمد. برادر کوچکترش شهید والامقام حسن ابراهیمی 4 خردادماه 1348 در محله اسلام آباد خورزوق دیده به جهان گشود. وی به عنوان بسیجی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و سرانجام هشتم خردادماه 1364 در شرق دجله به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود رسید.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

پدر شهیدان «جرفی» از استان خوزستان

«لعیبی جرفی» پدر 3 شهید، 2 جانباز و فرزند شهید دفاع مقدس سوم خرداد ماه 1399 در سوسنگرد دعوت حق را لبیک گفت. «لعیبی جرفی» پدر ایثارگر شهیدان حمیده، حسن و فاطمه و پدر 2 جانباز مریم و نعیمه که خود فرزند شهید بود به فرزندان شهیدش پیوست. خانواده شهیدان جرفی از اهالی شهر مقاوم سوسنگرد بودند که 19 دی‌ماه 1365 مورد هدف بمباران هوایی دشمن بعثی عراق قرار گرفته و شهید و مجروح شدند. آیین تشییع و تدفین این پدر ایثارگر 4 خرداد 1399 در گلزار شهدای سوسنگرد برگزار شد.

مادر شهیدان «اژدهاکش» از استان فارس

«حور نساء رضایی» مادر شهیدان «حسین و داریوش اژدهاکش» از شهدای شهرستان کازرون 31 اردیبهشت ماه 1399 در سن 87 سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او اول خردادماه 1399در شهرستان کازرون تشییع و در گلزار شهدای بهشت زهرای روستای بوشیگان به خاک سپرده شد. شهید حسین اژدهاکش 14 آبان سال 1361 در منطقه خارک به شهادت رسید و شهید داریوش اژدهاکش نیز 16 اسفند سال 1363 در منطقه سرپل ذهاب به فیض شهادت نائل شد.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , خانواده شهدا ,

همسر و مادر شهیدان «حیدری» از استان ایلام

«قدمخیر حیدری راد» همسر شهیدِ جاویدالاثر «علی صفر حیدری» و مادر شهیدان جاویدالاثر «عبدالحسین و صالح حیدری» پس از سال‌ها دوری و فراق 29 اردیبهشت ماه 1399 به جمع شهدای جاویدالاثرش پیوست. مراسم تشییع پیکر پاک این یادگار شهدا 30 اردیبهشت‌ماه، در بهشت رضای ایلام برگزار شد و در گلزار مطهر شهدای شهر ایلام آرام گرفت. شهید علی صفر حیدری به عنوان نیروی بسیجی به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق پیوست و در سال 1365 در منطقه کوت عراق به شهادت رسید و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست. شهید جاویدالاثر عبدالحسین حیدری در سال 1359 به دست رژیم بعثی عراق به فیض والای شهادت نائل آمد. شهید صالح حیدری در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان نیروی رزمی در مقابل تجاوزگری دشمن بعثی، به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق پیوست و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد، تا آنکه پس از مجاهدت فراوان سرانجام در 25 اسفند سال 1369 در منطقه کوت عراق به شهادت رسید و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مادر شهیدان «اثنی عشری» از استان کرمان

مادر شهیدان «محمود و حسین اثنی عشری» از استان کرمان 29 اردیبهشت ماه 1399 به فرزندان شهیدش پیوست. «کلثوم اثنی عشری» مادر شهیدان «محمود و حسین اثنی عشری» به دلیل کهولت سن همزمان با چهلم همسر خود به فرزندان شهیدش پیوست. حسین 15 اسفند 1327 و محمود دوم خرداد 1343 در روستای کهنوج سر بنان از توابع شهرستان زرند متولد شدند و به ترتیب چهارم‌ ‌‌خرداد 1367 در شلمچه و شانزدهم تیر 1360 در دره ‌گر زرند به شهادت رسیدند.

مادر شهیدان «محمودی راد» از استان مازندران

«فخری محمودی» مادر شهیدان والامقام «محمدرضا و علیرضا محمودی راد» 29 اردیبهشت ماه 1399 بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر پاک این مادر گرانقدر صبح امروز سه شنبه 30 اردیبهشت ماه از قائم شهر تشییع و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده می شود. شهید محمد رضا محمودی راد متولد 1342 در قائم شهر بود و در سال 1362 در عملیان والفجر 4 بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سرش در مریوان به خیل شهدای اسلام پیوست. شهید علی رضا محمودی راد متولد 1345 در قائم شهر بود و در سال 1366 در منطقه ماووت کردستان در عملیات نصر 4 بر اثر اصابت ترکش به برادر شهیدش پیوست. 

مادر شهیدان «خوش سیر» از استان تهران

«افروز حسنی هوشیار» مادر شهیدان «ابراهیم و اسماعیل خوش سیر» 28 اردیبهشت ماه 1399 به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. ابراهیم خوش سیر، متولد 1343 بود و در منطقه شلمچه در سال 1365به شهادت رسید. همچنین اسماعیل خوش سیر متولد 1346بود و در مرداد ماه 1367 در منطقه اسلام آباد غرب به مقام شهادت رسید.

مادر شهیدان «کریمی» از استان کرمانشاه

«نقره ابطحی» مادر شهیدان «مجید و امیر کریمی» پس از سال‌ها دوری و فراق به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع پیکر او 29 اردیبهشت ماه 1399 در گلزار مطهر شهدای باغ فردوس کرمانشاه برگزار شد. شهیدان مجید و امیر کریمی، از دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی و جمعی لشگر 81 زرهی کرمانشاه بودند که هر دو شهید گران‌قدر در یک روز و در 19 اردیبهشت سال 65 در مناطق جنوب کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان «صمیمی» از استان فارس

«دلبر صادقی»، مادر شهیدان «مهران و نادر صمیمی» و جانباز 25 درصد «وحید صمیمی» از شهدا و جانبازان شهرستان آباده استان فارس، 15 اردیبهشت ماه 1399 در سن 85 سالگی به دلیل کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او 17 اردیبهشت 1399 در گلزار شهدای مرکزی این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد. شهیدان نادر و مهران صمیمی به ترتیب اول مردادماه سال 1362 در منطقه پیرانشهر و 21 اسفندماه سال 1364 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیدند و جانباز 25 درصد وحید صمیمی نیز 13 تیرماه سال 1365 در عملیات کربلای یک در منطقه مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به نواحی کمر و شکم به فیض جانبازی نائل شد.

مادر شهیدان «فامیل اصلانی» از استان همدان

«آسیه محمدی» مادر شهیدان «علی اکبر و محسن فامیل اصلانی» روز 8 اردیبهشت ماه 1399 دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید علی اکبر فامیل اصلانی با عضویت کادر نیروی هوایی در 6 خرداد 59 در منطقه بانه به درجه رفیع شهادت نائل شد و شهید محسن فامیل اصلانی نیز با عضویت سرباز وظیفه در تاریخ 30 دی 1360 در منطقه دشت اهواز به شهادت رسید.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)