X دانلود اهنگ نکس وان کلیپ ویدیاب کلیپ جدید ویدجین

میرنیوز

خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|وصیت امام در لحظات آخر

 خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|وصیت امام در لحظات آخر 2020-06-03T13:04:36+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رهبر معظّم انقلاب اسلامی در نخستین فیلم از مجموعه چند رسانه‌ای "عبد صالح" به بیان خاطره‌ای ماندگار از امام خمینی(ره) دربار وصیت ایشان پرداختند. ایشان سخنان خود را اینگونه آغاز کردند: ایام بهار بود، سال 65، بنده تهران نبودم، خارج از تهران بودم، حاج احمدآقا، آقازادۀ ایشان به من تلفن کردند که شما سریع به اینجا بیایید، من نیز به سرعت حرکت کردم.

ایشان افزودند: من فهمیدم برای امام خمینی(ره) مسأله‌ای رخ داده. فراموش نمی‌کنم روزی را که امام در بستر بیماری بودند، ایشان دچار یک ناراحتی قلبی شدند، 10 یا 15 روز تقریباً بیمار بودند، وقتی رسیدم، من اولین کس از مسئولان کشور بودم که ـ شاید حدود 10 یا 12 ساعتی که بروز حادثه بر ایشان گذشته بود ـ بالای سر ایشان رسیدم، خدمت امام رسیدم، خیلی روزهای نگران و سختی را گذراندیم.

رهبر معظّم انقلاب خاطرنشان کردند: وقتی دمِ تخت ایشان رسیدم منقلب شدم و نتوانستم خودم را نگه دارم، بنا کردم گریه کردن. ایشان تلطّف کردند و با محبت نگاه کردند و چند جمله فرمودند، من آن جملات را که کوتاه بود به ذهنم سپردم و بیرون آمدم و نشستم و شروع کردم به نوشتن، عین آن نوشتۀ امام را نگه داشتم.

ایشان اظهار کردند: در آن لحظه‌ای که امام ناراحتی قلبی پیدا کرده بودند و ما به شدّت نگران بودیم و خودِ ایشان هم تبعاً انتظار و آمادگی داشتند که یک وقت حادثه‌ای رخ بدهد، مهم‌ترین حرفی که در ذهن ایشان بود قاعدتاً باید آنجا می‌گفتند؛ یعنی لحظه‌‏ای حساس و بنده هم مسئول. جمله‌ای که ایشان گفتند این بود که قوی باشید، شاید مثلاً این کلمه به خدا متکی باشید، «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ» باشید و «رُحَماءُ بَینَهُم». به نظر من وصیت امام در این چند جمله، همین وصیت سی صفحه‌ای هم در همین چند جمله می‌تواند خلاصه شود؛ اگر با هم باشید هیچ کسی نمی‌تواند به شما آسیب برساند.

امام خامنه‌ای , امام خمینی(ره) ,

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

مردم فریب دغل بازی های سیاسی را نمی خورند

مردم فریب دغل بازی های سیاسی را نمی خورند
2020-07-03T13:21:03+04:30
ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: مردم فریب دغل بازی‌ها و سیاسی کاری‌های برخی جریانات را نمی‌خورند.

در گفتگو با حجت‌الاسلام سعیدیان بررسی شد: نمونه‌هایی از تأسی مقام معظم رهبری به سیره رضوی/ رمز موفقیت امام رضا(ع) در ترویج تشیع چه بود؟

 در گفتگو با حجت‌الاسلام سعیدیان بررسی شد: نمونه‌هایی از تأسی مقام معظم رهبری به سیره رضوی/ رمز موفقیت امام رضا(ع) در ترویج تشیع چه بود؟
2020-07-03T12:21:05+04:30
اگر امام رضا علیه‌السلام به ایران نمی‌آمدند، گمان می‌رود که شیعه به این قدرت در کشور ما شکل نمی‌گرفت.

بغضِ بازیگر "متهم‌گریخت" برای سیروس گرجستانی/ هنوز به من می‌گویند "هاشم" را صدا بزن!

 بغضِ بازیگر "متهم‌گریخت" برای سیروس گرجستانی/ هنوز به من می‌گویند "هاشم" را صدا بزن!
2020-07-03T11:41:03+04:30
شهربانو موسوی با حالت اندوه و گریه درباره سیروس گرجستانی و سریال ماندگارِ "متهم گریخت" صحبت کرد؛ "تا اینجا بگویم که آنقدر نقش هاشم و "بی...

آشنایی با حیات علمی و فرهنگی حضرت ثامن‌الحجج(ع)/ چرا امام رضا(ع) با دانشمندان مناظره می‌کرد؟

 آشنایی با حیات علمی و فرهنگی حضرت ثامن‌الحجج(ع)/ چرا امام رضا(ع) با دانشمندان مناظره می‌کرد؟
2020-07-03T11:41:03+04:30
منابع مهم روایی، فقهی، کتاب‌های تفسیری، آثار علمی در رشته‌های کلام، عرفان، فلسفه و طب اسلامی به دستور امام رضا علیه‌السلام نوشته و ثبت شد.

آغاز فرآیند صدور الکترونیکی مجوز فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور

آغاز فرآیند صدور الکترونیکی مجوز فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور
2020-07-03T10:27:43+04:30
حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی از آغاز فرآیند صدور الکترونیکی مجوز فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دهه کرامت خبر داد.

درسگفتار آشنایی با فلسفه اسلامی برگزار می‌شود

درسگفتار آشنایی با فلسفه اسلامی برگزار می‌شود
2020-07-03T08:41:04+04:30
درسگفتار آشنایی با فلسفه اسلامی با تدریس امیر مازیار، علی اکبر زاده و ملیحه احسانی‌نیک برگزار می‌شود.

مسئله و دغدغه اصلی ما مستضعفین و استان‌های محروم است

مسئله و دغدغه اصلی ما مستضعفین و استان‌های محروم است
2020-07-02T21:21:05+04:30
حجت الاسلام قمی در نشست بایسته‌های اجرای طرح تحول اجتماعی در مناطق محروم گفت: اساساً مسئله و دغدغه اصلی ما مستضعفین و استان‌های محروم است و محرومت زدایی از آ...

مستضعفین، دغدغه اصلی ما هستند

مستضعفین، دغدغه اصلی ما هستند
2020-07-02T20:54:23+04:30
حجت الاسلام محمد قمی در نشست بایسته‌های اجرای طرح تحول اجتماعی در مناطق محروم: اساسا مسئله و دغدغه اصلی ما مستضعفین و استان‌های محروم است و محرومت زدایی از آ...

اولین مستند از زندگی شخصی "سیروس گرجستانی" در شبکه مستند

 اولین مستند از زندگی شخصی "سیروس گرجستانی" در شبکه مستند
2020-07-02T16:41:09+04:30
مجموعه مستند «رخ» در قسمتی به زندگی مرحوم سیروس گرجستانی پرداخته است که جمعه روی آنتن می‌رود.

انیمیشن "داستان سامرا" به شبکه کودک رسید/ آخر هفته تلویزیون با "ابلیس" و "پاستاریونی"

 انیمیشن "داستان سامرا" به شبکه کودک رسید/ آخر هفته تلویزیون با "ابلیس" و "پاستاریونی"
2020-07-02T16:41:09+04:30
شبکه‌های تلویزیون برای روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ تیرماه، فیلم‌های سینمایی همچون "بازگشت لوک‌خوش‌شانس"، "محرمانه تهران"، "پادشاه...

نمایش دلدادگی مردم ایران به امام مهربانی‌ها با «سلام بر امام»

نمایش دلدادگی مردم ایران به امام مهربانی‌ها با «سلام بر امام»
2020-07-02T12:07:45+04:30
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: همزمان با شب ولادت امام رضا(ع)، قلوب مردم سراسر کشور با قرائت زیارت امین الله در قالب برنامه «سلام بر امام» روانه حرم مطهر ...

تلاش‌های بی‌وقفه اما نافرجام مأمون در دشمنی با امام رضا(ع)

 تلاش‌های بی‌وقفه اما نافرجام مأمون در دشمنی با امام رضا(ع)
2020-07-02T12:01:06+04:30
کارشناس مسائل دینی گفت: مأمون امام رضا(ع) را در جلسات مختلف می‌خواست که حضور داشته باشند تا ایشان را تحقیر کند، اما کرامت و بزرگواری علمی حضرت، تمام این دشم...

رهبر انقلاب: کتاب "الغدیر" نماد دفاع از امیرالمؤمنین(ع) و تشیع است

 رهبر انقلاب: کتاب "الغدیر" نماد دفاع از امیرالمؤمنین(ع) و تشیع است
2020-07-02T12:01:06+04:30
رهبر معظّم انقلاب فرمودند: مرحوم شهید مطهری قبل از انقلاب یک مقاله‌ مفصلی درباره‌ کتاب «الغدیر» علامه‌ امینی نوشتند و ثابت کردند که...

سیروس گرجستانی درگذشت/ شوخ‌طبعی "آقا سیروس" فراموش نمی‌شود

 سیروس گرجستانی درگذشت/ شوخ‌طبعی "آقا سیروس" فراموش نمی‌شود
2020-07-02T12:01:06+04:30
عباس غزالی بازیگر سریال "شاهرگ" با تأیید خبر درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در سن ۷۶ سالگی، گفت: نمی‌توانیم مرگِ این شخصیت بزرگ و د...

حجت‌الاسلام عالی در گفتگو با تسنیم: ارتباط زمینه‌سازی ظهور توسط ایرانی‌ها با هجرت امام رضا(ع) به این سرزمین/ چرا امام رضا(ع) برای بچه‌دار شدن مأمون دعا کرد؟

 حجت‌الاسلام عالی در گفتگو با تسنیم: ارتباط زمینه‌سازی ظهور توسط ایرانی‌ها با هجرت امام رضا(ع) به این سرزمین/ چرا امام رضا(ع) برای بچه‌دار شدن مأمون دعا کرد؟
2020-07-02T12:01:06+04:30
امام رضا علیه‌السلام مظهر رأفت و رحمت خداوند است، هم رأفت رحمانیه و گسترده که حتی شامل حال مأمون هم شد و هم رحمت خاص که شامل مؤمنان و شیعیان می‌شود.

گزارشی از فعالیت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در ایام کرونا

گزارشی از فعالیت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در ایام کرونا
2020-07-02T11:14:24+04:30
مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به بیان گزارشی از فعالیت های این گروه پرداخت.

انتصاب رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

انتصاب رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
2020-07-02T09:54:26+04:30
حجت الاسلام نجف لکزایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام حبیب الله بابایی را به عنوان رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی این پژوهشگاه...

درسگفتار اصول فقه به شیوه تفکر انتقادی برگزار می‌شود

درسگفتار اصول فقه به شیوه تفکر انتقادی برگزار می‌شود
2020-07-02T09:01:05+04:30
درسگفتار اصول فقه به شیوه تفکر انتقادی با تدریس سید حسین حسینی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام انصاریان در عرصه تبلیغ صاحب سبک و تأثیرگذار است

حجت الاسلام انصاریان در عرصه تبلیغ صاحب سبک و تأثیرگذار است
2020-07-02T09:01:04+04:30
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دیدار با حجت الاسلام انصاریان گفت: خطیب مولد و صاحب سبک کم داریم. استاد انصاریان در عرصه تبلیغ صاحب سبک و در جامعه تأثیر گذا...

تدابیر جلوگیری از تعطیلی هیئات مذهبی/ رویکرد سازمان تبلیغات در محرم امسال

تدابیر جلوگیری از تعطیلی هیئات مذهبی/ رویکرد سازمان تبلیغات در محرم امسال
2020-07-01T16:47:48+04:30
حجت الاسلام جلالی در نشست ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲ گفت: رویکرد و ویژگی برنامه های امسال سازمان تبلیغات این است که  محتوای جدیدی را تولید نکند و قصد دارد تا حرف ...

توجه به هویت اندیشگانی و فعالیت در فضای مجازی؛ دو اولویت اصلی در فصل جدید حوزه هنری

 توجه به هویت اندیشگانی و فعالیت در فضای مجازی؛ دو اولویت اصلی در فصل جدید حوزه هنری
2020-07-01T15:07:47+04:30
رئیس حوزه هنری با اشاره به ظرفیت‌ها و ضرورت‌های پیش روی حوزه هنری برای فعالیت در عرصه هنر، بر توجه بیشتر به هویت اندیشگانی این نهاد در دوره مدیریت جدید تأکی...

آخرین وضعیت خسرو سینایی از زبان همسرش/ به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود

 آخرین وضعیت خسرو سینایی از زبان همسرش/ به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود
2020-07-01T15:07:47+04:30
خسرو سینایی، مستندساز باسابقه کشورمان مدتی است که در بستر بیماری است؛ خوشبختانه وضعیت او بهتر شده و به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود.

جزئیات برنامه‌های گرامیداشت ۴۰سالگی دفاع مقدس/ تغییر نام یادمان شلمچه به شهید قاسم سلیمانی

 جزئیات برنامه‌های گرامیداشت ۴۰سالگی دفاع مقدس/ تغییر نام یادمان شلمچه به شهید قاسم سلیمانی
2020-07-01T15:07:47+04:30
سردار بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به جزئیات اتفاقات سالروز گرامیداشت ۴۰سالگی دفاع مقدس، گفت: در حوزه صداوسیما برنا...

شهید صابر بعد از ۱۰ سال گمنامی چگونه بازگشت؟

 شهید صابر بعد از ۱۰ سال گمنامی چگونه بازگشت؟
2020-07-01T15:07:46+04:30
بعد از شهادت شهید صاب روزهای سخت برای خانواده به‌خصوص مادر شروع شده بود.گریه‌‌هایش قطع نمی‌شد، چون رضا پیکری نداشت اما او همچنان منتظر آمدن رضا بود.

۱۳سالگی ‌پرس‌تی‌وی| وقتی شبکه انگلیسی‌ تلویزیون با فقدان خبرنگار آمریکایی مواجه می‌شود

 ۱۳سالگی ‌پرس‌تی‌وی| وقتی شبکه انگلیسی‌ تلویزیون با فقدان خبرنگار آمریکایی مواجه می‌شود
2020-07-01T14:41:05+04:30
مدیر اتاق‌خبر شبکه پرس‌تی‌وی با ابراز "نگذاشتیم مشکلات بودجه‌ای به آنتن منتقل شود" گفت: ما در جریان اعتراضات قبلی آمریکا چهار خبرنگار داشتیم که می...

برنامه هیئتهای مذهبی در جشن میلاد امام رضا(ع) اعلام شد

برنامه هیئتهای مذهبی در جشن میلاد امام رضا(ع) اعلام شد
2020-07-01T14:07:47+04:30
همزمان با فرا رسیدن میلاد امام رضا(ع) هیئت های مذهبی کشور برنامه هایی را برای جشن میلاد این حضرت با رعایت پروتکل های بهداشتی تدارک دیده اند که جزئیات برنامه ...

فراخوان سازمان اوقاف در زمینه حمایت از پایان نامه‌های ارشد ودکترا

فراخوان سازمان اوقاف در زمینه حمایت از پایان نامه‌های ارشد ودکترا
2020-07-01T13:41:06+04:30
معاونت توسعه مدیریت، پشتیبانی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه فراخوانی را در زمینه حمایت مالی از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری منتشر کرد.

کتاب «تولدی دوباره: تأملی جامعه‌شناختی در باب اعتکاف» منتشر شد

کتاب «تولدی دوباره: تأملی جامعه‌شناختی در باب اعتکاف» منتشر شد
2020-07-01T13:14:24+04:30
کتاب «تولدی دوباره: تأملی جامعه‌شناختی در باب اعتکاف» به همت ریحانه صارمی توسط انتشارات آرما منتشر شد.

فصلنامه تخصصی«نامه انجمن» منتشر شد

فصلنامه تخصصی«نامه انجمن» منتشر شد
2020-07-01T13:01:06+04:30
جدیدترین شماره فصلنامه تخصصی«نامه انجمن» ویژه سفرنامه ها، شبه قاره از سوی انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر شد.

برنامه های دهه کرامت از طریق شبکه های اجتماعی هم پخش می‌شود

برنامه های دهه کرامت از طریق شبکه های اجتماعی هم پخش می‌شود
2020-07-01T13:01:05+04:30
دبیر ستاد مناسبت های ویژه آستان قدس رضوی گفت:برنامه های دهه کرامت ضمن پخش شدن از طریق صداوسیما  از طریق شبکه های اجتماعی هم به صورت زنده پخش می شود.