X دانلود اهنگ نکس وان کلیپ ویدیاب کلیپ جدید ویدجین

میرنیوز

نقاشان و نگارگران در صحن قدسِ حرم امام رضا(ع)/ هنرمندانی که حقیقت‌ها را به تصویر کشیدند+ عکس

 نقاشان و نگارگران در صحن قدسِ حرم امام رضا(ع)/ هنرمندانی که حقیقت‌ها را به تصویر کشیدند+ عکس 2020-05-22T13:31:19+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز جهانی قدس با خلق بیش از 100 اثر با مضامین مرتبط با مبارزات و مجاهدت‌های مردم مظلوم فلسطین توسط هنرمندان رشته‌های تجسمی گرامی داشته شده است.

محمدعلی رجبی، مسعود نجابتی، علی وزیریان، خشایار قاضی زاده، سید حمید شریفی آل هاشم، عبدالحمید قدیریان، حسن روح‌الامین، سید عبدالله حاجی سیدحسن، عباس برزگر گنجی، مازیار بیژنی، مهدی فرخی، منصوره امیری، عباس گودرزی، حسین عصمتی، رضا بدرالسماء، محمود آزاد نیا، زینب رجبی، مهدی حاجی محمدی، محمدصابر شیخ رضایی، ثارالله فرخ، زهرا اسدیان، علی محمد شیخی، حسین یوزباشی، حشمت‌الله نوروزی گودرزی، محمد روح‌الامینی، محمد حبیبی، محمدعلی نادری، محمد اسدی جوزانی، غلامرضا قلی‌پور، نوید سیمبر، ناصر تقی زاده، عبدالمجید شاهواروقی فراهانی، سید مهدی حسینی الهاشمی، محسن اسدی، سعید خاتمی، محمدحسین واحد، حمید قربانپور، کاظم خراسانی، حسین رزاقی، رضا مهدوی، محسن عبادی، روح‌الله ابوالفضلی، علیرضا خالقی، امیر خالفی، محمدرضا میری، محمود بازدار و… هنرمندانی‌اند که از شب گذشته با حضور در صحن مطهر امام رضا(ع) روند خلق آثار هنری به منظور پاسداشت روز جهانی قدس را آغاز کرده‌اند.

در آیین "بر آستان قدس" که امروز(جمعه 2 خرداد) نیز در حرم مطهر رضوی ادامه دارد، محمدمهدی دادمان قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مؤمنی‌شریف رییس حوزه هنری، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری و جمعی از مدیران این مجموعه حضور دارند.

همچنین بخش‌هایی از این آیین در «پرونده ویژه» برنامه پوشش روز جهانی قدس در شبکه سه سیما نیز با اجرای سیدحسین حسینی و شهرام شکیبا پوشش داده شد.

محمدعلی رجبی استاد نگارگری و هنرمند پیشکسوت در این برنامه عنوان کرد: هنر در باطن و ذات هنرمند است؛ هنرمند موحد به عنوان فردی که با خدای خود عهدی دارد، هنر خود را نیز به عنوان جلوه‌ای از حقیقت عرضه می‌کند. در دوره جدید بحث هنر برای هنر ملغی شده است و جهان از هنر برای آگاهی بخشی استفاده می‌کند.

وی افزود: ما مفتخریم بعد از پیروی انقلاب اسلامی هنر را مثل سایر شئون در جهت کشف حقایق به کار می‌بندیم. نمونه آن اتفاق "بر آستان قدس" و راهپیمایی قدس به دلیل ماجرای کرونا در فضای مجازی است. این جلوه‌ای از هنر حقیقی است که هنرمندان تعهد قلبی و روحی خود را در حالیکه به دلیل شرایط امکان حضور در راهپیمایی ندارند، در هنر خود اینجا بروز داده و با مردم مظلوم فلسطین همراهی می‌کنند.

این هنرمند همچنین خاطر‌نشان کرد: اگر اجازه داده شود این اقدامات در رسانه‌های خارجی و کشورهای دیگر بازتاب داده شود، بسیار مورد استقبال مردم دنیا قرار می‌گیرد. متأسفانه مبارزات شدیدی علیه صداهای آزادی‌خواه در غرب صورت می‌گیرد اما اتفاقاتی نظیر "بر آستان قدس" و تجمع هنرمندان منفرد در کنار هم و تعالی هنرشان در یک رویداد هنری شایسته تحسین است.

آیین "بر آستان قدس" امروز همزمان با روز قدس در صحن قدس حرم مطهر امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

تصاویر را اینجا ببینید:

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

مرز مهران هرچه سریعتر بازگشایی شود

مرز مهران هرچه سریعتر بازگشایی شود
2020-06-05T14:00:41+04:30
ایلام-امام جمعه با اشاره به اینکه در مرز مهران هزاران نفر کارگر و تاجر آسیب دیده اند، گفت: مرز مهران هرچه سریعتر بازگشایی شود.

امام خمینی(ره) منشاء تحول در سراسر دنیا بودند

امام خمینی(ره) منشاء تحول در سراسر دنیا بودند
2020-06-05T14:00:40+04:30
شاهرود- امام جمعه رویان با بیان اینکه امام خمینی(ره) منشاء تحول نه تنها در ایران و خاورمیانه بلکه در سراسر دنیا بودند، گفت: امام راحل(ره) احساس حقارت مردم ای...

دولت بودجه‌ای را از صندوق ذخیره ارزی توسعه ملی به بخش فرهنگ و هنر اختصاص دهد

 دولت بودجه‌ای را از صندوق ذخیره ارزی توسعه ملی به بخش فرهنگ و هنر اختصاص دهد
2020-06-05T14:07:25+04:30
یک مدیرسینمایی گفت: اخیراً شاهد بازگشایی تمامی اصناف حوزه‌های مختلف تجمعی بوده‌ایم که هیچ قابلیت کنترل فاصله‌های اجتماعی را ندارند. سینماها تنها جاییند که ق...

گزارش «آب و هوای ضدنژادپرستی» دیوید لینچ

 گزارش «آب و هوای ضدنژادپرستی» دیوید لینچ
2020-06-05T13:54:10+04:30
بعد از بازیگران هالیوود اینبار دیوید لینچ از اعتراضات این روزهای‌ آمریکا حمایت کرد.

چه کسی بازیگر "سنجرخان" می‌شود؟/ شروع تصویربرداری از پاییز

 چه کسی بازیگر "سنجرخان" می‌شود؟/ شروع تصویربرداری از پاییز
2020-06-05T13:54:10+04:30
تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "سنجرخان" از شروع تصویربرداری و انتخاب بازیگران و عوامل خبر داد و گفت: دنبال این هستیم که اگر مشکلی پیش نیاید و مراحل ...

توسل تهیه‌کننده "بچه‌مهندس" به امام رضا(ع)/ وقتی بچه روستایی با مقوا کوادکوپتر می‌سازد + تیزر

 توسل تهیه‌کننده "بچه‌مهندس" به امام رضا(ع)/ وقتی بچه روستایی با مقوا کوادکوپتر می‌سازد + تیزر
2020-06-05T13:54:10+04:30
جالب است که کارگردان "بچه‌مهندس" در لابه‌لای میزگرد این سریال تلویزیونی که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد و به دغدغه‌های ساخت سریال درباره غرورآفرینی...

رسوایی آمریکا ادامه دارد/ کشتار مردم در عین ادعای حقوق بشر

رسوایی آمریکا ادامه دارد/ کشتار مردم در عین ادعای حقوق بشر
2020-06-05T13:34:00+04:30
آرادان- امام‌جمعه موقت آرادان بابیان اینکه رسوایی که امروز آمریکا با آن روبرو است کماکان ادامه خواهد داشت، گفت: نژادپرستی و کشتار سیاه‌پوستان در این کشور مد...

تشخیص نقد از تخریب توسط دلسوزان انقلاب/وحشی گری آمریکا محکوم است

تشخیص نقد از تخریب توسط دلسوزان انقلاب/وحشی گری آمریکا محکوم است
2020-06-05T13:20:40+04:30
ورامین- امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر تشخیص نقد از تخریب توسط دلسوزان انقلاب، گفت: وحشی گری آمریکا محکوم است.

صحبت‌های صریح کارگردان "افسانه هزارپایان"/ سریال تولیدی شبکه نسیم به آنتن می‌رسد؟

 صحبت‌های صریح کارگردان "افسانه هزارپایان"/ سریال تولیدی شبکه نسیم به آنتن می‌رسد؟
2020-06-04T23:51:15+04:30
کارگردان سریال "افسانه هزارپایان" شبکه نسیم اعلام کرد که اگر مشکلی پیش نیاید ان‌شاءالله پایان خردادماه و یا نهایتاً اوایل تیرماه به آنتن خواهیم رس...

دستگاه‌های حاکمیتی مانع هویت مردمی قیام پانزده خرداد نشوند

دستگاه‌های حاکمیتی مانع هویت مردمی قیام پانزده خرداد نشوند
2020-06-04T19:57:52+04:30
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دستگاه‌های حاکمیتی اگر کوتاهی‌هایی در زمینه گرامیداشت پانزده خرداد داشته اند باید جبران کنند و نباید مانع هویت مردمی قیام پان...

نامگذاری ۱۴ خرداد به عنوان روز ملی حکمت، رهبری و توانایی

نامگذاری ۱۴ خرداد به عنوان روز ملی حکمت، رهبری و توانایی
2020-06-04T11:37:54+04:30
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی یادداشتی پیشنهاد کرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه آتی نسبت به تصویب و نامگذاری روز ۱۴ خرداد به عنوان روز ملی حکمت، رهبری...

بهمن دان: چرا به خاطر بازی در "معمای شاه" پشیمان باشم؟/ ماجرای بریز و بپاش‌های سریال "شهرزاد"

 بهمن دان: چرا به خاطر بازی در "معمای شاه" پشیمان باشم؟/ ماجرای بریز و بپاش‌های سریال "شهرزاد"
2020-06-04T10:24:37+04:30
وقتی از "بهمن دان" بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون می‌پرسیم چرا نیستید؟ جواب‌های قابل توجهی می‌دهد. درباره سریال "معمای شاه" و نقش "ح...

یادداشت| بازیگری یا کنتراتچی!

 یادداشت| بازیگری یا کنتراتچی!
2020-06-04T08:11:18+04:30
نویسنده سریال "بچه مهندس" در پایان این مجموعه تلویزیونی، یادداشتی را درباره نقش "دکتر توفیقی" و ایفای هنرمندانه فرهاد قائمیان در اختیار ...

۴ ویژگی قرآنی امام خمینی (ره)

 ۴ ویژگی قرآنی امام خمینی (ره)
2020-06-04T00:51:20+04:30
شهدای راه امام هم روحیه جهادی داشتند و هم اهل صبر و مقاومت بودند، گرسنگی، تشنگی، تهدید و تحریم و حتی جنگ چیزی نیست که بخواهد ما را از پای در بیاورد، هیچ یک ...

ماجرای طلسم شیخ بهایی در ساخت حرم امام رضا(ع)

 ماجرای طلسم شیخ بهایی در ساخت حرم امام رضا(ع)
2020-06-04T00:11:15+04:30
مرحوم شیخ بهایی به معماران و بناها گفته بود شما طبق این نقشه بسازید و به سردرهای ورودی و خروجی را دست نزنید تا من بعداً طرح‌ آنها را به شما بدهم ...

عمار تفتی و همکارانش، "راز طاهر" را برملا می‌کنند

 عمار تفتی و همکارانش، "راز طاهر" را برملا می‌کنند
2020-06-03T23:44:39+04:30
پخش سریال رادیویی "راز طاهر" از هفته آینده در رادیو نمایش آغاز می‌شود.

بهمن دان: چرا به خاطر بازی در "معمای شاه" پشیمان باشم؟/ مگر من نمی‌توانم از ایران بروم، گرین‌کارت بگیرم و به ملتم بخندم!/ ماجرای بریز و بپاش‌های سریال "شهرزاد"

 بهمن دان: چرا به خاطر بازی در "معمای شاه" پشیمان باشم؟/ مگر من نمی‌توانم از ایران بروم، گرین‌کارت بگیرم و به ملتم بخندم!/ ماجرای بریز و بپاش‌های سریال "شهرزاد"
2020-06-03T23:44:38+04:30
وقتی از "بهمن دان" بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون می‌پرسیم چرا نیستید؟ جواب‌های قابل توجهی می‌دهد. درباره سریال "معمای شاه" و نقش "ح...

تقدیر آیت‌الله نوری همدانی از زحمات طلاب جهادی در ایام کرونا

تقدیر آیت‌الله نوری همدانی از زحمات طلاب جهادی در ایام کرونا
2020-06-03T13:11:14+04:30
قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان در نامه‌ای از زحمات آیت الله اعرافی، طلاب جهادی و رئیس و اعضای شورای عالی حوزه در ایام کرونا تقدیر کرد.

نیاز اساسی به بازشناسی اندیشه تمدنی امام داریم / منظور امام خمینی (ره) از آزادی چیست؟

 نیاز اساسی به بازشناسی اندیشه تمدنی امام داریم / منظور امام خمینی (ره) از آزادی چیست؟
2020-06-03T13:17:56+04:30
عضو هیئت علمی پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی معتقد است آزادی در اندیشه امام خمینی (ره) با آن تعریفی که در اندیشه برخی احزاب و گروه‌ها نهفته است، تفاوت ...

میان «جوکر» و آشوب‌های آمریکا رابطه دیالکتیک برقرار است/ آمریکایی‌ها جوکر را داستان زندگی خودشان می‌دانند

 میان «جوکر» و آشوب‌های آمریکا رابطه دیالکتیک برقرار است/ آمریکایی‌ها جوکر را داستان زندگی خودشان می‌دانند
2020-06-03T13:17:56+04:30
قتل «جورج فلوید» صحنه خشونت‌بار سرکوب را به صورت عریان در ناخودآگاه توده‌های مردم آمریکا زنده کرد و توانست موجی ایجاد کند که منجر به یک چرخه بی‌پا...

مداحی میثم مطیعی ویژه ارتحال امام(ره)/ ای امام شهیدان خمینی

 مداحی میثم مطیعی ویژه ارتحال امام(ره)/ ای امام شهیدان خمینی
2020-06-03T13:04:36+04:30
صوت مداحی میثم مطیعی دربارۀ امام خمینی(ره) همزمان با سالروز ارتحال ایشان را می‌شنوید.

حاج‌آقا مجتبی‌تهرانی: امام خمینی شعبه‌ای از نور حسینی است

 حاج‌آقا مجتبی‌تهرانی: امام خمینی شعبه‌ای از نور حسینی است
2020-06-03T13:04:36+04:30
مگر توانستند حبّ امام حسین(ع) را از دل‌ها بیرون بکشند؟ امروز می‌خواهند حرکت امام خمینی(ره) را کور کنند اما باز هم کور خواندند.

«از قنات ملک»، روایتی از سردار سلیمانی از زبان هم ولایتی‌ها

 «از قنات ملک»، روایتی از سردار سلیمانی از زبان هم ولایتی‌ها
2020-06-03T13:04:36+04:30
مستند «از قنات ملک» حاصل تلاش گروه مستند روایت فتح است که با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی تهیه شده است.

خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|وصیت امام در لحظات آخر

 خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|وصیت امام در لحظات آخر
2020-06-03T13:04:36+04:30
مقام معظّم رهبری فرمودند: به نظر من همین وصیت سی صفحه‌ای امام در همین چند جمله می‌تواند خلاصه شود؛ اگر با هم باشید هیچ کسی نمی‌تواند به شما آسیب برساند.

رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» برگزار می‌شود/۱۱۰ روز روایت مردمی از وصایای شهدا

رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» برگزار می‌شود/۱۱۰ روز روایت مردمی از وصایای شهدا
2020-06-03T08:57:54+04:30
حجت‌الاسلام ارزانی از برگزاری رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» با محور گرامیداشت مقام شهدا و روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و ...

باید بر سر مسئولینی که به فقر و فساد و تبعیض دامن زده‌اند فریاد بلند زد

باید بر سر مسئولینی که به فقر و فساد و تبعیض دامن زده‌اند فریاد بلند زد
2020-06-02T20:11:14+04:30
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما در این سازمان حلقه واسطی برای رساندن صدا و مطالبات مردم در خصوص فقر و تبعیض و فسا...

حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم+ عکس

 حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم+ عکس
2020-06-02T18:44:32+04:30
نشست صمیمانه عوامل سریال بچه‌مهندس با حضور تهیه‌کننده، کارگردان و جمعی از بازیگران این سریال در خبرگزاری تسنیم در حال برگزاری است.

حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم + عکس

 حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم + عکس
2020-06-02T18:04:36+04:30
نشست صمیمانه عوامل سریال بچه‌مهندس با حضور تهیه‌کننده، کارگردان و جمعی از بازیگران این سریال در خبرگزاری تسنیم در حال برگزاری است.

دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه برگزار شد

دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه برگزار شد
2020-06-02T17:04:33+04:30
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از برگزاری دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه با حضور هیئت امنای بقاع متبرکه ۱۸ استان کشور در مشهد مقدس خبر داد.

توزیع ۳۴ میلیون وعده غذایی توسط هیأت‌های مذهبی میان نیازمندان

توزیع ۳۴ میلیون وعده غذایی توسط هیأت‌های مذهبی میان نیازمندان
2020-06-02T17:04:33+04:30
مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر گفت:هزار و ۶۶ هیأت‌ مذهبی در قالب پویش «علی یاوران» ۳۴ میلیون و ۵۹۲ هزار وعده غذایی در ماه مبارک رمضان میان نیازمن...