میرنیوز

اخبار رادیو و تلویزیون| از سریال "عماد مغنیه" تا گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس مجلس

 اخبار رادیو و تلویزیون| از سریال "عماد مغنیه" تا گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس مجلس 2020-05-17T16:51:42+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه بخوانید:

زندگی عماد مغنیه سریال رادیویی شد

 

مجموعه رادیویی«مرد سایه‌ها» درباره شخصیت عماد مغنیه، یکی از فرماندهان حزب الله لبنان است که در سال 2008 میلادی توسط سرویس جاسوسی اسرائیل ، موساد و سازمان سیا در شهر دمشق به شهادت رسید. این داستان از زاویه دید یکی از تروریست‌ها نقل می‌شود که در طول نمایش پی به شخصیت بی‌نظیر این مجاهد قهرمان می‌برد. برای نوشتن این نمایشنامه رادیویی از منابع مختلفی مانند کتاب فرمانده در سایه، سایت رسمی روزنامه‌ها استفاده شده است، همچنین  نظرات خانم فاطمه مغنیه، دختر شهید مغنیه درباره شخصیت فردی آن شهید بزرگوار در نوشتن این نمایشنامه مؤثر واقع شد.

مجموعه رادیویی «مرد سایه‌ها» در پنج قسمت و  با هنرمندی احمد گنجی، نورالدین جوادیان، بهرام سروری‌نژاد، نوشین حسن‌زاده، علی میلانی، عباس توفیقی، مسعود زنوزی‌راد ، اکبر ملایی، ماندانا محسنی، مهین نثری، محمد پورحسن ، مینو جبارزاده، امیر زنده دلان، حمید یزدانی، مجید حمزه، رامین پورایمان، کامیار محبی و ... تولید شده است.

این مجموعه رادیویی به تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد، کارگردانی نازنین مهیمنی و صدابرداری حیدر صفدری، از روز دوشنبه بیست و نهم اردیبهشت ساعت 19 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

قصه زندگی مداحی که مهمان «خرم‌شهر» شد

در برنامه شب گذشته «خرم شهر» تلخی ها و شیرینی های زندگی یکی از مداحان اهل بیت از زبان خودش روایت شد. در ایام ماه مبارک رمضان برنامه زنده «خرم‌ شهر» از شبکه سلامت روی آنتن می‌رود. «خرم شهر» برنامه‌ای گفتگو محور است و هر روز با دعوت از یک مهمان روایتگر قصه آدم‌های متفاوت در جامعه است؛ افرادی کمتر شناخته شده‌اند.

این برنامه گفت‌وگومحور هر روز ساعت 19 به صورت زنده با اجرای محمدحسین امیدی پخش می‌شود. محمد فصولی مداح اهل بیت که به زبان های عربی و فارسی مداحی می‌کند مهمان برنامه شب گذشته 27 اردیبهشت‌ماه برنامه «خرم‌شهر» بود و درباره اتفاقات تلخ و شیرین زندگی خود صحبت کرد.

فصولی در ابتدای برنامه درباره بیماری دخترش گفت: دخترم یک ساله بود که دچار بیماری شد، سخت ترین لحظه من زمانی بود که موهای دخترم را با ریش تراش کوتاه کردم. خوشبختانه بعد از مدتی دخترم را عمل کردند، لحظات سختی را سپری می کردیم. صبرم تمام شده بود و خدا را صدا می زدم اما خداروشکر حال دخترم خوب شد.

فصولی درباره شرایط جسمانی خود نیز بیان کرد: من مداحی می کردم اما سال ها قبل دچار مشکل شدم و نتوانستم بخوانم. دچار حسرتی شده بودم و در مجالس حضور پیدا می‌کردم و نمی‌توانستم مداحی کنم. شب قبلی که می‌خواستم عمل کنم در حسینیه خوابیده بودم و در عالم خواب خانمی را دیدم که برای من دعا می‌کردند. از خواب که بیدار شدم با یک قوت قلب به بیمارستان رفتم و خداروشکر آن تومور از بین رفت‌.

فصولی در پایان درباره حادثه تلخ دیگر زندگی اش توضیح داد: به دلیل شیوع کرونا پدرم به این بیماری مبتلا شد. شنیدن این خبر بسیار سخت بود اما با تلاش پزشکان پدرم بعد از مدتی بهبود پیدا کرد که از اینجا از تک تک کادر درمان که این روزها زحمت می‌کشند، تشکر می‌کنم.

تیتراژ ابتدایی این برنامه را مصطفی پاشایی بر اساس ترانه‌ای از حامد عسکری خوانده، حمید عابدی خواننده آیتم‌های برنامه است و تیتراژ پایانی نیز مناجاتی با حال و هوای ماه مبارک مضان و با نوای محمدحسین پویانفر است.

تولید چهار مستند با موضوع کرونا در مرکز مستند سوره

«مرکز مستند سوره» با چهار مستند پیرامون موضوع شیوع ویروس کرونا، تولیدات سال 1399 حوزه هنری را رقم زد. یاسر فریادرس مدیر «مرکز مستند سوره» در خصوص تولیدات این مرکز با موضوعیت کرونا گفت:  شیوع ویروس کرونا از جمله دغدغه‌های اخیر جهان بوده و اهمیت آن تاحدی است که فعالیت افراد در مبارزه با آن را به یک جهاد تبدیل کرده است. در این راستا حوزه هنری به عنوان یک نهاد فرهنگی و هنری  اقدام به تولید 4 اثر مستند و نماهنگ کرده و از این قضیه غافل نمانده است. بر این اساس  ابعاد فعالیت های جهادی با ژانر و گونه‌هایی متفاوت به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: مستند نیمه بلند «غلامعلی» به تهیه کنندگی مصطفی فتاحی و کارگردانی سعید صفار ماجرای زندگی طلبه‌ای در بیمارستان فورقانی قم را روایت می‌کند که با شیوع ویروس کرونا از برگزاری مراسم عروسی خود منصرف شده و به همراه همسرش داوطلبانه به بیماران بستری در بیمارستان، خدمات‌رسانی می‌کند. در واقع این اثر نمایی از جهاد غلامعلی بدرلو است و مراحل تولید آن در هفته جاری به پایان می‌رسد.

فریادرس خاطرنشان کرد: مجموعه مستند کوتاه دیگری به تهیه‌کنندگی روح‌الله امینی و مشارکت حوزه هنری ساخته شده و با عنوان نهضت ‌تبلیغات اسلامی با موضوعیت جهاد گروه های مختلف مردم در زمینه های مربوطه از جمله حضور طلاب در غسالخانه‌ها و امور ضدعفونی اماکن عمومی توسط افراد، از شبکه مستند به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: مستند «میانه میدان» به تهیه‌کنندگی روح‌الله رحیمی از دیگر تولیداتی است که جهاد در برابر ویروس کرونا را به نمایش گذاشته و حوزه هنری به عنوان مجری طرح در آن مشارکت داشته است. ناگفته نماند این مستند نیز از شبکه های سیما در حال پخش است.

مدیر «مرکز مستند سوره» ضمن تاکید بر اهداف بلند مدت حوزه هنری در تولید مستند عنوان کرد: مستند دیگری به تهیه‌کنندگی هاشم مسعودی به موضوع ویروس کرونا در شهر مشهد پرداخته و‌ جهاد را از نگاه و دوربین یک پرستار به تصویر کشیده است. این اثر از جمله آثاری است که با هدف حضور در جشنواره فیلم حقیقت تولید شده و در فضاهای مردمی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی نماهنگ «ربنا» را از دیگر تولیدات «مرکز مستند سوره» معرفی کرد و اذعان داشت: این نماهنگ ویژه ماه مبارک رمضان ساخته شده و به کارگردانی محمدباقر شاهین و تهیه کنندگی ابوذر شاهین در فضای مجازی منتشر شده است.

فریادرس درخصوص بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت روایت پرستاران و جهادگران درمانی به سبک شهید آوینی  در مجموعه مستندهای در حال تولید گفت: در حال حاضر تولیدات مستند از لحاظ تعداد آثار ، قابل قبول است اما آثار شهید آوینی از لحاظ کیفیت و دلنشینی بی نظیر بوده و در فضایی به دور از بروکراسی اداری ساخته شده است. با این حال تلاش می شود با وجود برخی شرایط اداری، بر کیفیت آثار تمرکز کرده و تولید مستندها در جهت کمک به بهبود وضعیت و احیای سبک شهید آوینی صورت گیرد.

وی با تأکید بر وضعیت نا به سامان اقتصادی در شرایط انتشار ویروس کرونا گفت: با توجه به بحران اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا، همه عرصه‌ها با مشکلات مالی روبرو شده‌اند. بر این اساس با توجه به محدودیت های مالی، از تولید مستند غافل نمانده و در نظر داریم سال 1399 تعداد تولیدات مستند را افزایش دهیم. علارغم محدودیت های مالی، سینمای مستند به علت کم خرج بودن از فضای تولیدی بیشتری نسبت به سینمای داستانی برخوردار است و این امر بر قدرت تاثیر گذاری مستند نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت.

مدیر «مرکز مستند سوره» با اشاره به عواقب انتشار ویروس کرونا در تعطیلی روند تولید مستند افزود: خطر شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده برای مبارزه با آن بسیاری از فعالیت ها را به تعطیلی کشانده است. حوزه هنری نیز از این قضیه مستثنی نبوده و روند تولیدات فیلم و‌ مستند را با محدودیت های مالی، تعطیلی مراحل تولید و عدم امکان حضور در محیط روبرو کرده است. این در حالی است که حتی ساخت مستندهای اخیر با مشکلات بسیاری همراه بوده و برخلاف تصور،  بیمارستان ها همکاری خوبی با تیم تولیدی نداشته اند. بنابراین امیدواریم با فروکش کردن خطر انتشار ویروس، اجرای پروژه ها از سرگرفته شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر به علت شرایط بحرانی جامعه و انتشار ویروس کرونا از مستندسازان جهادی و فعال در محور مقاومت و‌سوریه دعوت به همکاری شده است چرا که فعالیت در این وضعیت، دست کمی از موقعیت های سخت جنگ ندارد بنابراین با توجه به محدودیت‌های مالی، طرح های موجود سنجیده و ساخته می‌شود.

فریادرس درخصوص تولیدات سال 1398 خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 10 مستند در حوزه هنری تولید و رونمایی شده است این درحالی است که این آثار به جشنواره هایی نظیر جشنواره فیلم عمار و حقیقت راه یافته و به پخش صدا و‌سیما رسیده است. لازم به ذکر است در وضعیت بحران ویروس کرونا، امکان رونمایی از برخی آثار وجود نداشته اما شرایط برای پخش آن در VOD فراهم و با استقبال خوبی روبرو شده است. همچنین به زودی شرایط‌ نمایش مستند «روزگار یک چهل ساله» در فضای مجازی ایجاد خواهد شد.

بازگشت فوتبال‌های خارجی به آنتن تلویزیون

با از سرگیری رقابت‌های لیگ آلمان، رقابت اف سی یونیون برلین ـ بایرن مونیخ، یکشنبه (28 اردیبهشت‌ماه) از ساعت 20 و 30 دقیقه به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما، این مسابقه از هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ آلمان (Bundesliga 2019- 2020) است که در استادیوم «التن فورستری» شهر برلین آلمان برگزار خواهد شد.

گزارشگر این بازی محمدرضا احمدی است که با اجرای رضا جاودانی و محمدرضا احمدی روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد.

این دیدار در قالب برنامه «گزارش ورزشی» که پخش مسابقات لیگ باشگاهی در کشورهای اروپایی، لیگ قهرمانان اروپا و رقابت‌های ملی و دوستانه خارجی  را پوشش می دهد، روی آنتن می‌رود.

شبکه ورزش هم روز گذشته دو دیدار از رقابت‌های بوندسلیگا را برای علاقمندان فوتبال پخش کرد.

مظلومیت اهل بیت(ع) در آخرالزمان با «بازگشت»

برنامه تلویزیونی «بازگشت» با موضوع مظلومیت اهل بیت (ع) در آخرالزمان، امشب از شبکه افق پخش می‌شود. «بازگشت» عنوان یکی از برنامه‌های گفتگو محور شبکه افق سیما است که با موضوع کلی مهدویت و مسائل مربوط به آخرالزمان پخش می‌شود.

در قسمتی دیگر از این برنامه که امشب روی آنتن می‌رود، سید محمدحسینی به عنوان کارشناس حضور می‌یابد. موضوع گفت‌وگوی این برنامه، مظلومیت اهل بیت (ع) در آخرالزمان و حقانیت امیرالمومنین (ع) و نیز اهمیت لیالی قدر و شأن و منزلت امامت خواهد بود.

«بازگشت» با اجرای علیرضا پورمسعود، یکشنبه‌ها ساعت 22 از شبکه افق پخش می‌شود.

ماجرای شلیک گلوله به سر یک پسربچه در «مکث»

در بیست‌ و سومین  قسمت از برنامه مناسبتی «مکث» که امروز  ساعت 19:30 از شبکه دو سیما پخش می شود، مسعود کرامتی میزبان زوجی است که طی اتفاقی عجیب و تصادفی گلوله‌ای به سر فرزند خردسال‌شان اصابت کرده اما به شکل معجزه‌آسایی زنده می‌ماند.

برنامه «مکث» ویژه ماه مبارک رمضان شبکه دو قبل از افطار با نگاه ویژه به کرونا سراغ قصه‌های اجتماعی می‌رود، قصه‌های آدم‌ها و موقعیت‌هایی که قبل و بعد از کرونا حال و روزشان عوض شده است.

این برنامه اجتماعی به صورت گفتگو میان هنرمندانی نظیر گلاره عباسی، فریبا متخصص، فرناز رهنما، پیام دهکردی، الهام پاوه‌نژاد، رسول نجفیان، داریوش کاردان، چنگیز جلیلوند، گیتی خامنه، مریم سعادت، رضا رفیع با صاحبان داستان‌های اجتماعی مربوط به کرونا ضبط و پخش می‌شود.

مستندهای شبکه پنج سیما در آستانه روز  قدس

واحد تامین برنامه شبکه پنج سیما، در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس (آخرین جمعه ماه مبارک رمضان) با پخش مستندهای مختلف به استقبال این روز می‌رود. مستند «یک زندگی، یک فردا» کاری از اموربین الملل دفتر لندن محصول 2020 است که این مستند روایت مبارزات فلسطین‌ها با رژیم اشغالگر قدس است. مستند «یک زندگی، یک فردا» یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه ساعت 14:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

"زنان از جان گذشته فلسطین" عنوان مستندی از مجموعه "ندایی از درون غزه"  محصول 2013 فلسطین است که در این مستند مبارزات زنان فلسطینی و شهادت آنها به تصویر کشیده می‌شود.

مستند «قاب مقاومت» محصول 2020 کاری از امور بین‌الملل دفتر لندن است که زندگی خانم "سارا راسل "که در لندن زندگی می‌کند و به دین اسلام و مذهب تشیع تشرف پیدا کرده است، را به تصویر می‌کشد.

وی حضور مؤثری در فعالیت های راهپیمایی قدس در لندن دارد و بوسیله عکاسی و برگزاری نمایشگاه عکس، مقاومت را به تصویر می‌کشد. مستند «قاب مقاومت» روز جمعه 2 خردادماه  مقارن با روز جهانی قدس ساعت 10 صبح از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

گفت‌وگوی ویژه خبری دوشنبه‌شب با حضور علی لاریجانی

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه پایان دهمین دوره مجلس، گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خواهد داشت. علی لاریجانی ساعت 22 و 45 دقیقه فردا، دوشنبه(29 اردیبهشت ماه) در  آستانه پایان کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری  درباره اقدامات این دوره از مجلس و مسائل مرتبط با نظام قانونگذاری و نظارت کشور  در حوزه های گوناگون داخلی و خارجی  گفت‌وگوی تلویزیونی خواهد داشت.

لاریجانی که در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی ریاست قوه مقننه را به عهده داشته، در این گفتگو به سوالات مرتبط با  فعالیت 12 ساله قوه مقننه پاسخ خواهند داد. روز چهارشنبه (31 اردیبهشت‌ماه) دوره دهم مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داده و یک هفته بعد در 7 خردادماه، مجلس یازدهم رسما آغاز به کار خواهد کرد.

سریال‌های طنز رمضان امشب برمی‌گردند

مجموعه‌های طنز «پدرپسری» و «زیرخاکی» که برای پخش در رمضان 1399 انتخاب شده‌اند، پس از شب‌های قدر مجددا به روی آنتن می‌روند. مجموعه «پدر پسری» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما است و پخش آن هر شب، ساعت 19 و تکرار آن ساعت 23 و 01:30 بامداد و 14:30 روز بعد خواهد بود.

این مجموعه که در 40 قسمت 25 دقیقه‌ای ساخته شده است، پس از شب‌های ماه مبارک رمضان نیز به پخش خود ادامه خواهد داد. عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور، کتایون بختیاری، یدالله شادمانی، مهدیس توکلی و مهران رجبی بازیگران اصلی سریال تلویزیونی‌اند.

سریال "زیرخاکی"

سریال «زیرخاکی» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری نیا هم پس از پنج شب غیبت از امشب به کنداکتور شبکه یک سیما برمی‌گردد. «زیرخاکی» پنج شب گذشته به دلیل همزمانی با شبهای قدر و ایام عزاداری روی آنتن نرفت.

این سریال از امشب دوباره به آنتن برمی‌گردد تا با پخش چهار قسمت پیش رو تکلیف فریبرز و خانواده‌اش در فصل نخست آن مشخص شود. بازیگران اصلی این سریال عبارتند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، ایرج سنجری، امید روحانی، اصغر نقی زاده، بازیگر خردسال رایان سرلک و با حضور هادی حجازی فر و گوهر خیراندیش.

«سرباز» امشب پخش نمی‌شود

به دلیل همزمانی پخش فوتبال یونیون برلین و بایرن مونیخ،  سریال «سرباز» روی آنتن شبکه سه سیما نخواهد رفت. سریال «#سرباز» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که شب‌های ماه مبارک رمضان پس از افطار از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود، به دلیل پخش فوتبال یونیون برلین و بایرن مونیخ، یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه پخش نخواهد شد.

«#سرباز» شب‌های ماه مبارک رمضان ساعت 20:30 از شبکه سوم سیما روی آنتن می‌رود. آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، پدرام شریفی، رویا تیموریان،نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی، علی عامل هاشمی، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، گلوریا هاردی، افسانه کمالی، جواد خواجوی، فرحناز منافی ظاهر، کاوه آهنگر، مهتاب ثروتی، محبوبه صادقی، مهدی مستبصری و دریا بخشنده… از بازیگران این مجموعه تلویزیونی‌اند.

«#سرباز» حکایت سرباز وظیفه‌ای به نام یحیی، همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی‌اش است و در خلاصه داستان «سرباز» آمده است:‌ در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع.

«خاک و عشق» روی آنتن آی‌فیلم

پخش سریال «خاک و عشق» محصول شبکه الکوثر در سال 1387، از دوشنبه 29 اردیبهشت در آی‌فیلم آغاز می‌شود. مجموعه تلویزیونی «خاک و عشق» با موضوع جنگ 33 روزه لبنان از فردا برای آی‌فیلمی‌ها پخش می‌شود.

محمدتقی انصاری و علی بیطرفان این سریال را برای شبکه الکوثر کارگردانی کرده‌اند و فیلمنامه آن را محمدتقی انصاری با مشاوره علی مرشدشیرازی نوشته است.

داستان «خاک و عشق» مربوط به جنگ 33 روزه لبنان و حوادث پیش از آن است. تمام لوکیشن‌ها در لبنان انتخاب شده و از بازیگران نام آشنای لبنان همچون پیر داغر، میشل غانم، حسن حمدان، لوریت حنینو، رزی خولی و سحر خلیل در این مجموعه استفاده شده است.

در خلاصه داستان سریال آمده است: سامر دانشجوی لبنانی مقیم فرانسه پس از کشته شدن دوستش در یک حادثه تروریستی، به لبنان می‌آید تا روزنامه‌ای تاسیس کند اما این روزنامه پوششی برای فعالیت‌های افراد و جریانات خاص است. سامر سعی دارد با چاپ مقالات و اخبار با جهت‌گیری‌های خاص، میان گروه‌های لبنانی تفرقه ایجاد کند. سامر با فعالیت خود در عرصه روزنامه‌نگاری مورد توجه سرویس‌های جاسوسی است و آنان می‌کوشند در جنگی که به زودی شروع خواهند کرد از روزنامه سامر به سود خویش بهره گیرند غافل از اینکه ... .

سریال «خاک و عشق» با دوبله فارسی، هر روز ساعت 18 برای مخاطبان آی‌فیلم به نمایش گذاشته می‌شود. بازپخش آن نیز در ساعت‌های 2 بامداد و 10 صبح روز بعد خواهد بود.

روایت شبکه العالم از نیکوکاری در بحران کرونا

شبکه العالم احسان و نیکوکاری قشرهای مختلف در بحران کرونا را در مستند «احسان فی زمن الوبا» به تصویر می‌کشد. با اینکه شیوع ویروس کرونا موجب به تعطیلی کشیده شدن بسیاری از مشاغل و کسب و کارها و تشدید مشکلات فقر در بین محرومان و اقشار آسیب‌پذیر به ویژه کارگران روزمزد شده است اما رزمایش کمک مومنانه بسیج مردمی، در پی تاکید مقام معظم رهبری، تجلی همیاری و زنده شدن امید در دل محرومان را به دنبال داشته است.

در مستند «احسان فی زمن الوبا» احسان و نیکوکاری 22 قشر از جمله خادمین حرم امام رضا (ع) و دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کمک به مردم محروم در بحران بیماری کرونا، روایت می‌شود.

در این مستند دوربین شبکه العالم همراه خادمین حرم امام رضا (ع) به مناطق محروم و حاشیه نشین شهر مشهد می‌رود و عمل نیکوکارانه آنان را در پرداخت بدهی مستمندان به مغازه‌های تهیه ارزاق محل خود، ثبت می‌کند. همچنین خادمان به سه تا چهار گروه تقسیم می‌شوند و به 30 منطقه محروم مراجعه می‌کنند و مبالغ بدهی مردم نیازمند از جمله کارگرانی را که در شرایط بحرانی این روزها در شیوع کرونا بیکارند پرداخت می‌کنند.

در بخش دوم این مستند ایثار و فداکاری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تصویر کشیده می‌شود که با تعطیل کردن کلاس‌های درس خود و تبدیل آن به کارگاه‌های تولید شیلد (ماسک‌های صورت پزشکی) برای پرستاران و پزشکان، سعی در خدمت‌رسانی در شرایط بحرانی را داشته‌اند.

مستند «احسان فی زمن الوبا» به تهیه کنندگی امیر حیدری، تدوین سیدرضا مؤمنی و تصویربرداری جلال شبانی امشب 28 اردیبهشت ساعت 22 به وقت تهران از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)