میرنیوز
به گزارش خبرگزاری تسنیم، نظرسنجی مرکز تحقیقات در 19 روز سپری شده از ماه مبارک رمضان نشان میدهد 86 درصد مردم بیننده برنامههای سیما بودهاند و تا اینجا "زیرخاکی" شبکه یک توانسته خود را به باشگاه مجموعههای تلویزیونی دارای بیش از 50 درصد بیننده برساند. بر اساس این نظرسنجی، شبکه یک در بخش سریالها، ویژهبرنامههای افطار و ویژهبرنامههای سحر جایگاه اول و شبکه سه در بخشهای ترتیلخوانی، سخنرانی مذهبی، مناجاتخوانی و ویژهبرنامههای شب قدر رتبه اول را در جذب مخاطب از آن خود کردهاند.
در این نظرسنجی که در سراسر کشور شده تا اولین شب قدر، سریال "زیرخاکی" با 51.3 درصد پربینندهترین سریال سیما بوده و رضایت 78.4 درصد از بینندگان را در حد زیاد جلب کرده است. "بچه مهندس3" شبکه دو با جذب 41.7 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد زیاد 84.8 درصدی و "سرباز" شبکه سه با 29.4 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد زیاد 37.6 درصدی در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. "پدر پسری" شبکه پنج هم با جذب 10.2 درصد بیننده، توانسته رضایت 57.1 درصد مخاطبان را در حد زیاد جلب کند.
مقایسه آمار 8 روز ابتدایی ماه مبارک با آمار جدید حکایت از افزایش بینندگان مجموعههای تلویزیونی رمضانی شبکههای مختلف سیما دارد، به طوری که تعداد بینندگان "زیرخاکی" شبکه یک 7.4 درصد، "بچه مهندس 3" شبکه دو 8.4 درصد، "سرباز" شبکه سه 5.4 درصد و "پدر پسری" شبکه پنج حدود یک درصد افزایش داشته است.
مقایسه میزان بیننده برنامههای ویژه افطار، سحر، ترتیلخوانی، سخنرانی مذهبی و مناجاتخوانی با نظرسنجی قبلی هم نشان میدهد بینندگان برنامههای ماه مبارک رمضان، به جز ویژه برنامههای سحر، افزایش داشته است. بر این اساس، مخاطبان برنامههای افطار 3.7 درصد، ترتیلخوانی 1.7 درصد، سخنرانی مذهبی 3.7 درصد و مناجاتخوانی 2.6 درصد رشد داشته، در مقابل از تعداد مخاطبان برنامههای سحر 1.6 درصد کم شده است. در اولین شب قدر هم نزدیک به 50 درصد مردم پای تلویزیون احیا داشتند.
بر اساس این نظرسنجی، 31.3 درصد پاسخگویان بیننده ویژه برنامههای افطار شبکههای سیما بودهاند. از میان این برنامهها "دعوت" شبکه یک با 18 درصد، پربینندهتر از دیگر برنامهها بوده و رضایت در حد زیاد 86.1 درصد بینندگان را کسب کرده است. بعد از دعوت، "مثل ماه" شبکه سه با 10.2 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد زیاد 77.8 درصد مخاطبان، در رتبه بعدی قرار دارد.
نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان میدهد 20.9 درصد مردم بیننده ویژهبرنامههای سحر از شبکههای سیما بودهاند و در این میان، برنامه ماه خدا از شبکه یک با 12.3 درصد، پربینندهتر از دیگر برنامهها بوده و رضایت در حد زیاد 86.5 درصد بینندگان را کسب کرده است. بعد از ماه خدا نیز "ماه من" شبکه سه با 8.1 درصد مخاطب قرار دارد.
30.2 درصد پاسخگویان هم بیننده ترتیلخوانی قرآنکریم از شبکههای سیما بودهاند. از میان بینندگان این برنامهها 11.4 درصد این برنامهها را بیشتر از شبکه سه، 6.2 درصد از شبکه قرآن و معارف و 5.5 درصد از شبکه استانی تماشا میکنند. در همین حال، 4.2 درصد هم اعلام کردهاند برای پیگیری این برنامه به نام شبکه دقت نمیکنند.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، 31.2 درصد پاسخگویان مشتری سخنرانیهای مذهبیاند که از شبکههای سیما پخش میشود. از این میان، 12.7 درصد، این برنامهها را بیشتر از شبکه سه تماشا میکنند. در همین حال، 6.7 درصد هم اعلام کردهاند برای پیگیری این برنامه به نام شبکه دقت نمیکنند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان میدهد 33 درصد پاسخگویان برنامههای مناجاتخوانی شبکههای سیما را دیدهاند. از این میان، 7.8 درصد، این برنامهها را بیشتر از شبکه سه و 7.1 درصد از شبکه «یک» به تماشای این برنامهها نشستهاند.
بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به 50 درصد شرکتکنندگان در این نظرسنجی از شبکههای مختلف سیما بیننده برنامههای شب قدر بودند. 19.2 درصد این برنامهها را بیشتر از شبکه سه دیدند و 13.1 درصد هم از شبکه «یک» پیگیر این برنامهها بودند.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، 22.7 درصد پاسخگویان در ماه مبارک رمضان شنونده برنامههای رادیو بودهاند که نسبت به نظرسنجی قبلی 1.1 درصد افزایش مخاطب را نشان میدهد. از میان شنوندگان برنامههای رادیو، 34.4 درصد برنامهها را بیشتر از رادیو «استانی» گوش میکنند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
خاموشی: باید خلأها و پیشرفتها در حفظ موقوفات و افزایش منافع آنها بررسی شود
قمی: طرح «زندگی با آیهها» امسال باید گستره بیشتری از مردم را دربرگیرد
معرفی آموزههای امام علی(ع) از اهداف برنامه های ایام میلاد نور است
قمی: امسال طرح «زندگی با آیهها» باید گستره بیشتری از مردم را دربرگیرد
خاموشی: باید خلاها و پیشرفتها در حفظ موقوفات و افزایش منافع آنها بررسی شود
تقی زاده: شعار زندگی با آیه ها در ماه رمضان آینده، «امت پیروز» است
خاموشی: باید مشخص شود در حفظ موقوفات و افزایش منافع آنها، چقدر پیشرفت کرده ایم و چه خلاهایی داریم
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم: شعار زندگی با آیه ها در ماه رمضان آینده، «امت پیروز» است
پورمعین: نرم افزار کاربردی حفظ قرآن کریم رونمایی میشود
محمدرضا پورمعین: سوپر اپلیکیشن موسسه علیین در زمینه حفظ قرآن کریم رونمایی میشود
برپایی نمایشگاه «بانوی بینشان» در ایام فاطمیه دوم
دانشگاه شریف ۵ شب میزبان عزاداران فاطمی میشود
پیوست عدالت از منظر جامعهشناختی مورد بررسی قرار میگیرد
ششمین همایش «کنکاشهای مفهومی درباره جامعه ایران» برگزار میشود
۱۵۰ گواهینامه آزمونهای حفظ مهد قرآن در آبانماه صادر شد
«چلچراغ آیهها در جماران» برگزار می شود
پویش سراسری «بوسه بر دستان پدر» برگزار میشود
شماره جدید فصلنامه اطلاعات حکمت و معرفت منتشر شد
حرم امام علی (ع) در نجف اشرف را از راه دور زیارت کنید
نماهنگ حماسی «منتصرون» محمدحسین حدادیان منتشر شد
کارگاه تخصصی ضبط تواشیح استودیویی برگزار شد
دوره آموزشی تطبیق آموزههای قرآنی در زندگی برگزار می شود
باقرزاده: ۵۸ هزار رقبه وقفی در هشت ماهه اول امسال سنددار شدند
قنبریان:فاطمیه نماد کنش فعالانه زن مجاهد اسلام در دوران کندی شمشیرهاست
قصه سرباز لشکر عمر بن سعد که پس از عاشورا هیچگاه سیراب نشد
چاپ کتاب پایان صهیونیسم و سقوط اسرائیل با همکاری ایران و مالزی
دفتر آیت الله مدرسی به جنایت علیه شیعیان پاراچنار واکنش نشان داد
دبیرخانه ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم تعیین تکلیف میشود
تشرف برندگان پویشهای «فجر عاشقی» و «سفیر آیهها» به مشهد مقدس
نشست «نظم جهانی پس از نصرالله» برگزار می شود