میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبههای این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: حجاب و عفاف پیش از آنکه دستوری اسلامی باشد فرهنگی ایرانی بوده است لذا اینکه گفته میشود این اعراب بودند که بر ایرانیان حجاب عربی را تحمیل کردند شبههای بیپایه و اساس است.
وی با بیان اینکه زنان ایرانزمین قبل از اسلام حجاب داشتند وضعیت پوشش بانوان در شاهنامه فردوسی است، افزود: استعمار برای تزریق و تحمیل فرهنگ غربی از مدتها قبل برنامهریزی جدی برای ساختارشکنی اجتماعی و فرهنگی در کشورهای اسلامی مانند ایران داشت.
امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه فرقههای ضاله بازیگران حلقه اول کشف حجاب هستند، تصریح کرد: مجری اصلی سیاستهای عفافزدایی از جامعه قبل از رضاخان، فرقههای ضاله بابی، ازلی و بهایی بودند.
وی هنگامی که علیمحمد باب رهبر این فرقه در قلعه چَهریق آذربایجان در زندان بهسر میبرد، پیروان و طرفداران او در دشت بَدَشت شاهرود جمع شدند و زنی به نام قرة العین در این اجتماع بابیان، برای نخستینبار در بین مردان با لباس نامناسب و بدون حجاب حضور یافت.
حجت الاسلام موسوی روشنفکران را بازیگران حلقه دوم پروژه حجاب زدایی دانست و تاکید کرد: حلقه دوم حجابستیزان روشنفکرانی مانند آخوندزاده و تقیزاده بودند که به حجاب حمله کردند.
وی با بیان اینکه در طول دوران پهلوی اول و دوم سیاست عفافستیزی با گستردهترین شکل انجام میگرفت، گفت: در دوران انقلاب این سیاست با تهاجم و شبیخون فرهنگی شروع شد که علیرغم هشدارهای رهبر انقلاب، دولت پنجم و ششم به آن چندان توجه نکرد.
امام جمعه محمودآباد اظهار کرد: در دوران اصلاحات، دولت هفتم و هشتم، سیاست پنهان ضدیت با عفاف و حجاب، در قالب فعالیت برای احقاق حقوق زنان با محوریت فمنیستهای نفوذی دنبال شد.
وی افزود: دولتهای نهم و دهم در حوزه فرهنگی مبتلا به لیبرالیسم فرهنگی بود و به مرور با نفوذ جریان انحرافی این جنبشها چندان مهار نشد.
حجت الاسلام موسوی در پایان یادآور شد: در دهه ۹۰ با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم این سیاست تبدیل به جنبش شد و به شکل پویشهایی نظیر «نه به حجاب اجباری»، «کمپین یک میلیون امضا»، «چهارشنبههای سفید»، «دختران خیابان انقلاب»، «آزادی یواشکی» و… با قدرت شبکههای ماهوارهای، شبکههای اجتماعی و مجازی، از داخل و خارج، موضوع حجاب را مورد محاصره قرار داد.
منبع : خبرگزاری مهر
شهریاری: استکبار از همه شکافها برای ایجاد تفرقه استفاده میکند؛ ایرانی، ستیزه جو نیست
آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی «منوچهر صدوقی سها» برگزار میشود
خانه مداحان مدیران جدید خود را شناخت
استاد جعفریان از یک سو نگاهش به گذشته و از سوی دیگر حال و آینده را میبیند
سید عباس صالحی: رسول جعفریان کوشید با قلمش در تاریخ روحی تازه بیافریند
آیت الله سبحانی: سخن گفتن درباره شیخ رسول جعفریان از مقوله نافله است
«تحلیل هنری و اجتماعی موضوعات روز هیئت» در دومین نشست آهات
دومین دوره مسابقات سراسری کتابت قرآنی در هندوستان برگزار شد
شناخت و تحلیل علائم ظهور و آخرالزمان نیاز به تجربه و تخصص دارد
همایش «حکمرانی و سیاستگذاری رسانهای در ایران» فراخوان داد
ذکری که در ماه رجب موجب خشنودی خداوند از انسان می شود؛ اعمال و فضائل مشترک ماه رجب
دولت نسبت به توسعه رویکرد حاکمیتی و قانونمحور در فضای مجازی اقدام نماید
ثبت نام اعتکاف در حوزه علمیه مروی تهران
عزاداریهای حرم رضوی رنگ آداب و رسوم محلی گرفته است
زنگ مقاومت توسط خادمیاران کانون قرآن خدمت رضوی نواخته شد
«تجلی عرفان اسلامی در شعر سپید» بررسی میشود
توسعه مکانهای مذهبی منجر به توسعه فضای مذهبی نمیشود؛ باید فضای معنادار امر قدسی ایجاد کرد
رهبر کاتولیکهای غنا: تصویر ایران در میان مسیحیان قابل احترام و اعتماد است
نماهنگ «تقاص» منتشر شد
رهبر کاتولیکهای غنا:تصویر ایران در میان مسیحیان قابل احترام و اعتماد است
«امامت علوی در سیره نبوی بر پایه منابع اهل سنت» منتشر شد
نخستین اعتکاف دختران نوجوان قرآنی شهر تهران
«نقد درون گفتمانی ایده علم دینی» در نشستی به بحث گذاشته میشود
پاسداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی در مالزی؛ اندیشه سردار سلیمانی گسترش عدالت بود
انصاریان: رسیدن به خدا ۵۰ سال وقت نمیخواهد، یک دل پاک می خواهد
مستند پرتره ابوالحسن حافظیان پخش می شود؛ ماجرای حضور گاندی در جلسه روضه محرم
با «جامعه کبیره» سلامم شنیدنی است؛ مهمان هر امام شوم، میزبان تویی!
تصاویری از احیای لیلة الرغائب در بین الحرمین کربلا
اعلام برنامه هیئت ها در سالروز شهادت امام هادی(ع)
مزدوران آمریکایی با گام های ملت ایران لگدمال خواهند شد