میرنیوز
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، «سینمای آنلاین» به زودی شاهد اکران دومین فیلم اینترنی خود یعنی «طلا» ساخته پرویز شهبازی خواهد بود. فیلمهای زیادی در این میان وجود دارد که میتوانند از این فرصت برای اکران فیلمهای خود در شرایطی که معلوم نیست سینماها تا چه زمانی بسته باشند استفاده کنند.
فیلمهای برجسته و جذاب جشنواره فیلم فجر نیز از مواردی است که در صورت اکران میتوانند از فروش خوبی مانند فیلم خروج بهرهمند باشند. یکی از فیلمهای جذاب جشنواره فجر در سالی که گذشت، «آن شب» اولین ساخته کوروش آهاری با بازی شهاب حسینی و به تهیهکنندگی محمد درمنش بود، فیلم ترسناکی که در آمریکا فیلمبرداری شده بود.
در این خصوص با درمنش گفتوگوی کوتاهی داشتیم و از اکران این فیلم در سینمای آنلاین سؤال کردیم؛ اینکه آیا مردم میتوانند این فیلم را در منازل خود تماشا کنند یا خیر؟
درمنش در ابتدا درباره شبکه نمایش خانگی و بازار مصرفی که در میان مردم دارد گفت: اگر به دو سال قبل و زمانی که هنوز شبکه نمایش خانگی به صورت امروزی در فضای اینترنتی اجرا نشده بود نگاهی بیندازیم، به خاطرمان میآید از زمانی که اکران فیلم در سینما تمام میشد تا به صورت DVD در فروشگاهها بیاید بازه دو الی سه ماه طول میکشید اما میزان فروش DVDها چندان زیاد نبود و فیلمها به صورتی که لازم بود توسط مردم دیده نمیشد.
اما الان آمار معکوس شده است و میزان تماشای فیلمها در VODها بالاتر از حالت قبلی است که نشان میدهد فضای جدید توانسته کار خود را بکند.
وی در ادامه درباره اکران فیلم آن شب در بستر جدید اکران بیان کرد: واقعیت این است که فیلم ما اگر در درجه اول کمدی بود و در درجه دوم اجتماعی بود قطعاً به اکران اینترنتی آن اقدام میکردم اما فیلم آن شب فیلمی است در گونه معمایی و ترسناک که تماشای آن در سالن سینما با پردههای عریض اهمیت دارد.
این فیلم دارای 6 باند صدا است و در تکنیک LOW LIGHT فیلمبرداری شده است که باید در سالن تاریک سینما دیده شود. در جشنواره فیلم فجر برخی از منتقدین آمدند و از حس خوبی که فیلم در سالن سینما به آنها داده بود گفتند. برای همین با همه اینکه سینمای آنلاین را یکی از صورتهای جدید و موفق سینمایی در دنیا میدانم حضور این فیلم را تا قبل از اکران در سینماها، در اینترنت قابل قبول نمیدانم.
وی در ادامه درباره اکران فیلمش در فضای جهانی و سینماهای دنیا گفت: با توجه به ویروس کرونا و شیوع بیماری آن باید گفت که ما نیز چارهای جز صبر برای اکران این فیلم نداریم. اکران اینترنتی این فیلم در VODهای ایرانی و جهانی مانند یوتیوب و نتفلیکس و... بعد از اکران این فیلم در سینماهای ایران و جهان مقدور خواهد بود.
درمنش درباره بازخورد مخاطبین VODهای جهانی از فیلمهای سینمای آنلاین گفت: همانطور که میدانیم تنها نتفلیکس در سه ماه گذشته چندین میلیون نفر به مخاطبینش اضافه شدند و به این ترتیب به یکی از بزرگترین رسانههای اینترنتی تبدیل شده است. در حال حاضر رسانه یوتیوب بیش از 1 میلیارد مشترک دارد و در هر ساعت 300 هزار ساعت ویدئو آپلود میشود که به خوبی و صراحت نشاندهنده آن است که چقدر این شیوه در جهان موفق شده است.
زمانی که جوان بودم و عمده فعالیتم در سینما به فیلمبرداری مربوط بود، با دوربین تادواو و در قالب اسکوپ کار میکردم. الان تمام آن دوربین و نگاتیو و ابزارهای دیگرش همه به درد موزههای سینمایی میخورد؛ اگر قرار بر ادامه کار در سینما با ابزارهای قدیمی باشد باید گفت که به مرور خود آدمهایی که با این ابزار کار میکنند نیز از روزآمدی، کارآمدی و از کارکرد خود میافتند. برای همین باید در صنعت اکران نیز با جریان روز دنیا حرکت کرد.
وی در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره حدف مافیای اکران با توجه به اکران اینترنتی اظهار داشت: با این دیدگاه چندان موافق نیستم زیرا مافیا در همه حالتی و در همهجا و زمانی وجود دارد. اینکه فکر میکنیم اگر فیلم در VOD اکران شود دیگر مافیا وجود ندارد اصلاً درست نیست.
امروز نیز از میان نزدیک به 20 پلتفرم که وارد شبکه نمایش خانگی شدند تنها دو سه رسانه قویاند و بسیاری دیگر در آستانه ورشکستگی قرار دارند. آیا حتماً در فضای کاری ایشان عدالت و همدلی وجود دارد؟ بعلاوه اینکه حتی در میان دو سه رسانه اولی نیز شاید گاوبندی در کار باشد تا یکی دیگر را زمین بزنند. بنابراین فرض حذف مافیا کاملاً اشتباه است. کشوری موفق است که ضمن اینکه باور کند مافیا و انحصار طلبی وجود دارد سیستمی را برای انجام کارها معرفی کند که بتواند عدالت را برقرار کند. شاید فردا پدیده دیگری جای VOD بیاید و شکل تازهای آغاز شود در آن حالت چه خواهد شد؟ آیا میتوان بدون شک گفت که مافیا در آن صورت فرضی وجود نخواهد داشت؟ در تمام پدیدههای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و... مافیا وجود دارد و نمیتوان آن را انکار کرد.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر
دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
صادرات نوشتافزار ایرانی کلید خورد
قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازمالاجرا شد
تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه میآید
عملیات اجرایی آمادهسازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
گنبد آهنین چه میداند از صریر قیامت سجیل
جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
بهترین دعاها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنیصدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفتوگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبتهای امام دست نزد!
ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد