میرنیوز

فرآیند فروپاشی و سقوط رژیم صهیونیستی چگونه آغاز شد؟

 فرآیند فروپاشی و سقوط رژیم صهیونیستی چگونه آغاز شد؟ 2023-11-06T09:35:38+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مقاومت فلسطین روز شنبه پانزدهم مهرماه، عملیات بزرگ طوفان الاقصی را برای مبارزه با جنایات رژیم اشغالگر قدس آغاز کرد.  عملیاتی که در نوع خود بی‌سابقه بوده است و با نتایج شگفت‌آوری انجام شد. در پی این حملات،‌ ابتدا نیروهای حماس برای مقابله با ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی، مناطقی از سرزمین‌های اشغالی را با راکت هدف قرار دادند و پس از آن به صورت زمینی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. بیش از یک ماه از آغاز این عملیات می‌گذرد. رژیم صهیونیستی در ناتوانی مقابله با رزمندگان حماس جنایات بی حد و مرزی را در مناطق مسکونی غزه به راه انداخته است.

گروه‌های مقاومت از اقصی نقاط دنیا با اعلام انزجار نسبت به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غیرنظامی و کودکان غزه آمادگی خود را برای مقابله با تروریست‌های صهیونیست اعلام کرده‌اند. مقاومت فلسطین با تقدیم چند هزار شهید در این معرکه همچنان ایستادگی می‌کند. با به میدان آمدن گروه‌های مقاومت عراقی، لبنانی و یمنی بحث بر سر نزدیک بودن فروپاشی رژیم صهیونیستی در محافل سیاسی و رسانه‌ای و فرهنگی بیش از پیش قوت گرفته است.

اما آیا مسئله ضعف اسرائیل و پیش بینی نابودی آن در آینده نزدیک به تازگی و بر سر عملیات طوفان الاقصی یا جنگ 33 روزه یا قوت گرفتن توان عملیاتی حماس مطرح شده است؟ قطعا رژیمی که بیش از یک قرن برای تصاحب کشوری جنگیده و جنایت کرده است برای فروپاشی نیاز به مسائل ریشه‌ای و دنباله دار دارد. هرچند بالا رفتن توان مقاومت فلسطین و خونریزی و جنایت بی حد و مرز اسرائیل در نوار غزه مهمترین دلیل برای ضعف این رژیم خواهد بود اما دلایل دیگری از نگاه کارشناسان این بحث مطرح است که نشان از سقوط صهیونیست دارد. به 10 مورد از اصلی ترین نکات در مسئله ضعف روز به روز این رژیم می‌پردازیم:

1- اسرائیل بر اساس شعار «سرزمین بدون ملت برای ملتی بدون سرزمین» بنا شد. تمام قدرت‌های جهانی و صهیونیسم در لحظه لحظه‌های قرن در طول 100 سال با انواع ترفندها تلاش کردند به این شعار که اسرائیل بر مبنای آن بنا شده است عینیت ببخشند. اما این شعار با شکست کامل مواجه شد زیرا ملت فلسطین زنده است و در عمل نشان داده که سرزمین فلسطین، سرزمین بدون ملت نیست که برای ملتی بدون سرزمین کشوری امن باشد. صهیونیسم چیزی جز مهاجرت و غصب سرزمین دیگران برای شهرک سازی نیست. هر چه حضور ملت فلسطین و هویت فلسطینی قویتر مطرح شود، مهاجرین بیشتر خود را در معرض ناامنی می‌بینند. این امر هم روند مهاجرت را کند می‌کند هم مهاجرت معکوس را افزایش می‌دهد. صهیونیسم اگر نتواند سرزمین‌های دیگر را غصب و اشغال کند، شهرک‌سازی نیز مفهومی نخواهد داشت و این به معنی شکست نهایی پروژه صهیونیسم است.

2- سازمان جهانی صهیونیسم در هدف اصلی خود یعنی اسکان تمام یهودیان جهان در اسرائیل بزرگ که شامل مدیترانه تا نیل و از نیل تا فرات بود کاملاً شکست خورد. صهیونیسم توانست تنها بخشی از یهودیان را در بخش کوچکی از ارض به اصطلاح موعود اسرائیل بزرگ اسکان دهد این امر علاوه بر مشکلات پیچیده ای که بر رژیم صهیونیستی عارض کرده زمینه را برای بازگشت یهودیان به پایگاه‌های مستحکمی که اقلیت‌های یهودی در کشورهای مختلف دنیا تشکیل داده‌اند فراهم می‌آورد و همواره اسرائیل را به عنوان یک رژیم غاصب غیر متعلق به سرزمین فلسطین در معرض دید جهانیان می‌گذارد.

3- محصور شدن چند میلیون یهودی در منطقه‌ای بسیار محدود از نظر جغرافیایی امکان ناپذیر بود و در میان مدت موجبات انفجار درونی و مهاجرت معکوس یهودیان را به وجود خواهد آورد که به مفهوم از بین رفتن رژیم صهیونیستی است.

4- صهیونیستها علی رغم در اختیار داشتن رسانه‌های ارتباط جمعی جهان نتوانستند چهره کریه خود را در پشت تبلیغات مخفی نگه دارند. به گونه ای که جو ضدیت با صهیونیسم حتی در میان مردم آمریکا و سیاستمداران مستقل اروپایی که به منافع ملی کشورهایشان می‌اندیشند در حال افزایش بوده که این امر حمایت‌های همه جانبه آمریکا و اروپا از اسرائیل را با بحران مواجه خواهد کرد و تأثیرات مستقیم در روند فروپاشی اسرائیل خواهد داشت.

4.برنامه‌ریزی‌های وسیع نظام سلطه جهانی برای توجه تمام ملت‌ها به مادیت و مظاهر زندگی مادی از طریق ممانعت از گرایش ملت‌ها به معنویت بویژه جلوگیری از توسعه و تعمیق اسلام در میان ملت فلسطین با شکست مواجه شد و روند گرایش به اسلام و معنویت هر روز بیش از گذشته افزایش می‌یابد و این به مفهوم شکست سیاست‌های رژیم صهیونیستی و تقویت روند فروپاشی آن بوده است. هدف اصلی صهیونیسم تضعیف ادیان، از جمله مسیحیت و بویژه اسلام بوده است. این امر از طریق اشاعه و ترویج دنیاطلبی برای از بین بردن معنویت به مرحله اجرا درآمد اما نتیجه آن برعکس شد زیرا معنویت در جهان اسلام و جهان مسیحیت دائماً رو به افزایش و دنیاطلبی در میان یهودیان هر روز افزایش می یابد تا آنجا که بازگشت یهودیان مرفه اسرائیل به اروپا و امریکا مقبولیت یافته و ابعاد گسترده تری گرفته است.

افتتاح «شبکه تلوبیونی فلسطین»

5- انتفاضه فلسطینیان از یک سو و حمایت‌های وسیع مردم جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان از سوی دیگر نشان از آگاهی و بیداری افکار عمومی جهانیان نسبت به ماهیت ضد انسانی رژیم صهیونیستی و حقانیت ملت فلسطین داشته و دارد. این در حالی است که حاکمیت آمریکا و صهیونیسم بر رسانه‌های تبلیغاتی جهان مشخص است. ادامه انتفاضه و استمرار مبارزات مردمی روند فروپاشی اسرائیل را تسهیل کرده است.

6- روند حرکت صهیونیسم و رژیم اسرائیل به گونه ای است که طی چند دهه گذشته در میان یهودیان دنیا، جنبش‌ها و نهضت‌هایی ایجاد شد که تمام تلاش خود را برای اثبات دوری خود از اسرائیل و اعلام انزجار از صهیونیسم به کار گرفتند. روند، جدا شدن اقلیت‌های یهودی در سراسر جهان از قلمرو صهیونیسم است. به عبارت دیگر جنبش صهیونیسم که در اوایل قرن بیستم سخنگوی تمام یهودیان بود به مرور پایگاه خود را از دست داد و یهودیان زیادی در سراسر دنیا تنفر و انزجار خود را از صهیونیسم به اشکال مختلف اعلام کردند.

7-  اسرائیل با روند کاهش جمعیت یهودی هم به دلیل کاهش تولید مثل و رشد منفی جمعیت و هم به دلیل مهاجرت یهودیان از اسرائیل به اروپا مواجه شد. این روند در میان فلسطینی‌ها معکوس بوده است. رشد جمعیت در میان فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی از درصد بالایی برخوردار بوده است. آوارگان فلسطینی سال‌ها در کشورهای مختلف در آمادگی کامل برای بازگشت به وطنشان به سر برده‌اند. برای نمونه میانگین شمار یهودیان علی رغم تشویق‌های مکرر به مهاجرت 2 درصد بوده.

8- امواج گسترده و بسیار وسیع تظاهرات مردمی در جهان اسلام و اعلام نفرت و انزجار همه جانبه ملتها از رژیم صهیونیستی و آمریکا، عملاً روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به شدت مخدوش کرد و این رژیم را همچنان در تلاش برای مطرح کردن خود در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام قرار داده است.

9- مسأله فلسطین و حاکمیت غاصبانه اسرائیل بر این کشور یک موضوع مربوط به فلسطین یا جهان عرب و یا حتی مرتبط با جهان اسلام نیست بلکه موضوع فلسطین یک مسأله جهانی و متعلق به کل بشریت و جوامع انسانی است. رسمیت یافتن اسرائیل و نابودی ملت فلسطین به معنای حاکمیت قانون جنگل بر جوامع انسانی و پذیرش زور و قدرت به عنوان معیار حقانیت و رسمیت بخشیدن به ظلم ظالم و تعدی ستمگر است. پذیرش چنین امری با فطرت و عقلانیت سالم انسانی در تضاد و تعارض است. جوامع انسانی این موضوع را نخواهند پذیرفت.

10- ظلم و ستم هیچگاه در این جهان پایدار نبوده و نیست و رژیم صهیونیستی نمود روشنی از ظلم و ستمگری است و بر اساس «الملک یبقى مع الکفر ولا یبقى مع الظلم» نابودی رژیم صهیونیستی حتمی است اگر چه زمان وقوع آن ممکن است دیر یا زود باشد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)