میرنیوز

اتابک نادری: نقش شهید ستاری را با قلبم بازی کردم/ سینما باید بیش از این به معرفی پدافند هوایی ایران بپردازد

 اتابک نادری: نقش شهید ستاری را با قلبم بازی کردم/ سینما باید بیش از این به معرفی پدافند هوایی ایران بپردازد 2023-09-25T06:42:14+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، در سال‌های اخیر، مسیر ساخت فیلم‌هایی که با محوریت روایت گوشه‌هایی از زیست مجاهدانه و رشادت‌آمیز قهرمانان دوران دفاع مقدس ساخته می‌شوند، بیش از پیش هموار شده است. فیلم‌هایی چون «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و با محور شهید مصطفی چمران، «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و با محور شهید احمد متوسلیان، «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی و با محور شهید منصور ستاری و «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و با محور شهید محمد بروجردی، ازجمله آثار سینمایی شاخصی هستند که در سال‌های اخیر ساخته شده و به روایت گوشه‌هایی از زندگی و حماسه‌آفرینی‌های قهرمانان غیور دوران دوران مقدس پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «هایپاور» به کارگردانی هادی محمدپور که این روزها در گروه هنر و تجربه در حال اکران است، یکی از تازه‌ترین آثار سینمای دفاع مقدس است که مانند «منصور» می‌کوشد روایتی از زندگی شهید منصور ستاری، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌های جنگ تحمیلی ارائه دهد. این فیلم، توجه خود را به نقش پدافند هوایی ارتش در عملیات والفجر هشت و طرح مبتکرانه شهید ستاری در این راستا معطوف ساخته است.

سینما , سینمای ایران , دفاع مقدس , هفته دفاع مقدس , شهید , ارتش ,

اکنون به مناسبت هفته دفاع مقدس، به سراغ «اتابک نادری»، بازیگر نقش شهید ستاری در فیلم سینمایی «هایپاور» رفته‌ایم و با او درباره ظرایف حضور در این نقش و برخی استلزامات سینمای دفاع مقدس به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

در ادامه، مشروح گفت‌وگو با این بازیگر شناخته‌شده سینما را از نظر می‌گذرانید:

سعی کردم ارادت قلبی‌ام را به شهید ستاری نشان دهم

تسنیم: کمی درباره تجربه ایفای نقش شهید ستاری در فیلم سینمایی «هایپاور» صحبت کنید. شهیدی که یکی از قهرمانان ارزنده و برجسته ما در طول دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید.

من با سینمای دفاع مقدس بیگانه نیستم. پیش‌تر در فیلم سینمایی «هیوا» و چندین و چند سریال دفاع مقدسی حضور داشته‌ام. اما در ارتباط با ایفای نقش شهید ستاری در فیلم سینمایی «هایپاور» باید بگویم که خوش‌شانس بودم که پیشنهاد حضور در چنین نقشی را دریافت کردم. بازی در نقش این شهید بزرگوار را برآمده از لطف خداوند و نوعی برگزیده شدن می‌دانم. همان‌طور که درباره حضور در سریال «شوق پرواز» هم گفتم که این، لطفی از جانب خداوند بود که برکتش در زندگی من هم جاری شد. شهدا انسان‌های خاصی هستند و این شخصیت‌ها که ما به عنوان قهرمانان ملی دوران دفاع مقدس از آنها یاد می‌کنیم، از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردارند؛ انسان‌هایی که برای وطن و مردم‌شان ایثار کردند و بدون شک چنین ایثارگرانی به منبع دیگری متصل‌اند. ما در سینما فقط می‌توانیم ادای آنها را دربیاوریم. من به‌واسطه حضور در نقش شهید ستاری سعی کردم ارادت قلبی‌ام را به این شهید بزرگوار نشان دهم.

سینما , سینمای ایران , دفاع مقدس , هفته دفاع مقدس , شهید , ارتش ,

 

نقش شهید ستاری را با قلبم بازی کردم

تسنیم: چه فرایندی را برای ایفای نقش شهید ستاری و نزدیک شدن به نقش طی کردید؟ برای این منظور با چالش خاصی روبه‌رو نبودید؟  

برای ایفای نقش، با همرزمان شهید ستاری جلسات و گفت‌وگوهای متعددی داشتم. در این جلسات از همرزمان شهید درخواست می‌کردم که هر خاطره یا نکته قابل توجهی از موانست با شهید ستاری در ذهن دارند را برایم بازگو کنند. همچنین درباره علایق، سلایق، عادت‌ها و الگوهای رفتاری شهید از آنها سوال کردم. تلاش کردم مجموع دریافت‌ها و ادراکاتی که در این مسیر نسبت به شهید ستاری پیدا کردم را برای ایفای نقش به کار بگیرم. با وجود این، می‌خواهم بگویم که نقش شهید ستاری را با قلبم ایفا کردم و برای حضور در این نقش، به صورت دلی اجازه گرفتم. وقتی پیشنهاد حضور در «هایپاور» را دریافت کردم، فیلم‌نامه را خواندم و پس از خواندن فیلم‌نامه، بنا به شرایطی به کارگردان پاسخ منفی دادم. این گذشت تا اینکه در شب قدر، که حسین باقریان مدیر تولید پروژه با من تماس گرفت و گفت من می‌دانم که تو چه اعتقاداتی داری و عمدا در شب قدر تماس گرفتم تا بگویم این کار، متعلق به شهداست و این شهید، شهید خاصی است. همه روی حضور تو در این فیلم، اتفاق نظر دارند و دیگر خود دانی. من اصرار داشتم که پروژه دیرتر شروع شود تا بتوانم با طمانینه بیشتری روی ابعاد و زوایای محتلف شخصیت شهید ستاری کار کنم اما با توجه به محدودیت‌های تولید و زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده، این امکان فراهم نشد.

در برخی لحظه‌های حضور در نقش شهید ستاری واقعا دلم لرزید

تسنیم: اینکه پیش از «هایپاور»، فیلم «منصور» با محوریت شهید ستاری ساخته شده و این نقش قبل از شما توسط محسن قصابیان ایفا شده بود، نگران‌تان نمی‌کرد؟ طبیعتا در چنین شرایطی ممکن است قضاوت‌هایی شکل بگیرد.

نه، به هیچ وجه. اولا محسن از دوستان بسیار خوب من است و پس از پذیرش نقش، با او و سیاوش سرمدی، کارگردان «منصور» تماس گرفتم و از آنها اجازه خواستم. با توجه به اینکه در پروژه «منصور» هم حضور داشتم، ارتباط خوبی میان من و عوامل این فیلم وجود داشت. فکر می‌کنم که شخصیت‌های معاصر و تاریخی را می‌توان از زوایای مختلفی تعریف و روایت کرد. برای مثال، ما بارها شخصیت امیرکبیر را در آثار سینمایی و تلویزیونی‌مان به تصویر کشیده‌ایم؛ از زنده‌یاد ناصر ملک‌مطیعی گرفته تا سعید نیک‌پور، بابک نوری و بنده که نقش جوانی‌های امیرکبیر را ایفا کرده‌ام. به هرحال فیزیک تمامی این بازیگران با یکدیگر متفاوت است اما آنچه اهمیت دارد، نوع روایت و نگاه کارگردان است که چگونه می‌خواهد قصه‌اش را بگوید. در پاسخ به پرسش شما باید بگویم که من از این بابت نگران نبودم، زیرا معتقدم برخی چیزها که زمینی نیستند، کمک می‌کنند تا فضای لازم ایجاد شود. نمی‌دانم گفتن این حرف‌ها درست است یا نه اما در بعضی لحظات ایفای نقش شهید ستاری، واقعا دلم لرزید و دیالوگ‌هایی را به زبان جاری ‌کردم که در فیلم‌نامه وجود نداشت و صرفا در آن لحظات به ذهنم خطور می‌کرد. انسان حس می‌کند برخی چیزها فراتر از پنداشت او کمک می‌کند که آمبیانس مورد نیاز ساخته شود.  

تسنیم: به نظر شما اکران «هایپاور» در بخش هنر و تجربه موجب کاهش مخاطبان آن نمی‌شود؟ با توجه به موضوع فیلم، به نظر می‌رسد که این فیلم می‌توانست به صورت عادی در سینماهای سراسر کشور به اکران درآید و مخاطبان عمومی را جذب کند.

نکته اول این است که با توجه به اینکه هادی محمدپور در قامت کارگردان این اثر، نخستین تجربه ساخت فیلم بلند سینمایی خود را پشت سر می‌گذاشت، تصمیم بر این شد که این فیلم در گروه هنر و تجربه به نمایش درآید.

«هایپاور» نقطه عطفی را نشان می‌دهد که کمتر درباره آن می‌دانیم

نکته دوم این است که فیلم، پیش از این یک پخش نوروزی هم داشته است و شاید یکی دیگر از دلایلی که در جدول اصلی اکران قرار نگرفت، همین باشد. من با شما موافقم که موضوعاتی مانند دفاع مقدس در زمره مسائل ملی و عمومی ما به شمار می‌آیند و هرکسی که رگ و خون ایرانی دارد، با این مسائل ارتباط برقرار می‌کند و دوست دارد درباره آنها ببیند و بداند. ضمن اینکه «هایپاور» یک عطفی را به ما ارائه می‌دهد که پیش‌تر درباره آن اطلاع چندانی نداشتیم. به اعتقاد من اصلا مهم نیست که فیلم به لحاظ کیفی ضعیف یا قوی باشد، این فیلم تلاش می‌کند روی نقطه‌ای دست بگذارد و آن را آگراندیسمان کند. این نقطه چیزی نیست جز دفاع آسمانی و پدافند ایران. همین الان که ما به راحتی درحال نفس کشیدن هستیم، چشمان تیزبینی هستند که درحال رصد و نظارت بر آسمان کشورمان هستند. بسیاری از مردم این موارد را نمی‌بینند.

ما درباره مفهوم مرز، تصور و استنباط مشخصی داریم؛ مثلا می‌گوییم مرز جایی است که با سیم‌خاردار محصور و مشخص شده و در مجاورت آن، مرزبان با یک اسلحه ایستاده. اما درباره آسمان و مرزهای هوایی‌مان چنین اطلاعاتی را نداریم و کمتر مطلع هستیم که آسمان ایران، چقدر مهم و راهبردی است. پدافند هوایی ایران از مراکز مهم اقتصادی، سیاسی و استراتژیک‌مان حراست می‌‌کند و اطلاعات همسایگان را در اختیار دارد. من در برنامه مستندی به همراه یکی از امرای ارتش نیروی هوایی حضور داشتم. جالب بود که در این برنامه، آن امیر ارتش می‌گفت ما در اردیبهشت 1359 پیش‌بینی می‌کردیم که ارتش بعث عراق می‌خواهد به ایران حمله کند. احتمالا بپرسید که آنها چگونه این پیش‌بینی را انجام داده بودند؟ به واسطه چشمان بیدار پدافند هوایی.

سینما , سینمای ایران , دفاع مقدس , هفته دفاع مقدس , شهید , ارتش ,

فیلم سینمایی «هایپاور» می‌کوشد تا به معرفی پدافند هوایی ایران بپردازد. ارتش و نیروهای نظامی ما روحیاتی دارند که هیچ‌گاه مایل نیستند خود را به نمایش بگذارند. فارغ از این، شرایط نظامی و اقتضائات کاری‌ آنها هم چنین چیزی را ایجاب نمی‌کند. شاید در فیلم‌هایی که تاکنون در سینما و تلویزیون ما ساخته شده است، بیشتر نظامی‌گری نیروهای پلیس را دیده‌ایم؛ اینکه چگونه دزدها و قاچاقچی‌ها را دستگیر می‌کنند و... اما اینکه پدافند چیست و نیروهای هوایی چه اقداماتی را انجام می‌دهند، کمتر مورد اشاره قرار گرفته است. بدین‌ معنا، ما درباره نیروی هوایی‌مان، فیلم‌های کمی داریم. مشخصا فیلم‌هایی که بتوانند ابهت و عملکرد این نیرو را به نمایش بگذارند.

سینما , سینمای ایران , دفاع مقدس , هفته دفاع مقدس , شهید , ارتش ,

به جای وقایع دفاع مقدس؛ سراغ شخصیت‌ها برویم

تسنیم: مهم‌ترین‌ مسئله‌ای که برای بازنمایی حماسه دفاع مقدس در سینمای ایران وجود دارد را چه می‌دانید؟

 به نظر من باید برای سینمای دفاع مقدس کارهای مختلف و متعددی را انجام دهیم و بکوشیم تا این سینما در ژانرهای مختلف امتداد پیدا کند. لازم است شخصیت‌های قهرمان سال‌های دفاع مقدس را در سینما برجسته کنیم. ما معمولا به سراغ شخصیت‌ها نمی‌رویم، غالبا سراغ وقایع، حوادث و عملیات‌ها می‌رویم. من به این رویکرد انتقاد دارم و معتقدم که باید به سراغ شخصیت‌ها برویم؛ چراکه این وقایع توسط شخصیت‌ها رقم خورده‌اند. ما باید در سینمایمان بیش از این‌ها به قهرمان‌پروری و قهرمان‌پردازی روی بیاوریم. اگر قهرمان‌پردازی در سینمای ایران تقویت شود، آثار سینمایی هم قوی‌تر می‌شوند. متاسفانه باید بگویم که در این زمینه معمولا ضعیف عمل کرده‌ایم و امیدوارم در آینده بتوانیم این ضعف را جبران کنیم. 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)