میرنیوز
بهگزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از sidneydaily، براساس بررسیهای انجام شده اخیر از سوی اداره رسانه و ارتباطات استرالیا میزان ساخت محتوای تلویزیونی برای کودکان در استرالیا طی 3 سال اخیر کاهشی قابل توجه داشته است.
در گزارش اداره رسانه و ارتباطات استرالیا Acma از ابتدای سال 2019 میلادی تا پایان سال گذشته میزان تولید محتوای کودکانه تلویزیونیهای محلی در استرالیا روندی نزولی محسوسی به خود گرفته به صورتی که در ابتدای دوره تعداد تولیدات این رسانهها 605 ساعت بوده ولی در سال قبل این روند به رقم 95 ساعت رسیده است.
این درحالی است که به گفته برخی کارشناسان سیر نزولی تولید محتوای کودکان از سوی این رسانههای محلی به دلیل قوانین ایجاد شده در پخش رایگان محتوای تجاری در رسانههای استرالیا است.
نکته قابل توجه در بررسیها این است که در گزارشهای یاد شده آمده تمام 13 شبکه تلویزیونی شهری و 62 شبکه تلویزیونی منطقهای سهمیه مورد نیاز حداقل 55 درصد محتوای استرالیایی را در زمان تماشای بین ساعت 6 صبح تا نیمه شب در کانالهای اصلی خود برآورده کردند تاجایی که بررسیهای دقیق نشان میدهد3؛ شبکه اصلی به ترتیب 7، 9 و 10 - همگی به ترتیب با 76، 79 و 71 درصد از سهمیه فراتر رفتند.
این درحالی است که سال 2020 دولت استرالیا سهمیه پخش رایگان محتوای تلویزیونی کودکان را کنار گذاشت و به جای این قانون یک سیستم امتیازی را معرفی کرد تا براین اساس بتواند انعطافپذیری بیشتری برای پخش کنندگان کانالهای تجاری در انتشار محتوای کودکان داشته باشند.
پل فلچر؛ وزیر ارتباطات وقت استرالیا در بیان دلیل اتخاذ چنین تصمیمی رسما اعلام کرد: در شرایط کنونی کودکان در سراسر دنیا - کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه - و البته استرالیا بیشتر محتوای مورد نیاز خود را از فضای مجازی و تجهیزات مرتبط یا پلتفرمها دریافت میکنند و استفاده از شبکههای تلویزیونی تجاری به حداقل خود رسیده بنابراین برای اینکه بتوانیم تعادلی در این زمینه برقرار کنیم، قانون جدید درنظر گرفته شده است.
از سوی دیگر پس از انتشار این گزارش برخی منتقدان به سیاستهای دولت در تعیین میزان پخش محتوای کودکان از طریق شبکههای تجاری میگویند: کاهش کیفیت محتوای تولید شده دراسترالیا برای کودکان بخصوص محتوایی که از طریق رسانههای محلی پخش میشود حاصل همین سیاست یعنی کاهش تقریبا 500 ساعتی پخش محتوای کودکان در شبکههای تلویزیونی است.
جنی باکلند، مدیر اجرایی بنیاد تلویزیون کودکان استرالیا، گفت: «این نشان میدهد که بدون مقررات، پلتفرمهای تجاری هیچ سرمایهگذاری هدفمند و اصولی روی کودکان انجام نمیدهند؛ به این دلیل که اولویت پلتفرمها بهجای اینکه متمرکز بر محتوا باشد بر تعداد بیننده و دنبال کنندگان محتوای تولید شده و دقیقا به این معنی است که ABC و تا حدودی NITV که در دنیای رسانه یک شبکه عمومی شناخته میشوند امروز به عنوان اصلیترین انتخاب کودکان باشند.
متیو دینر، مدیر اجرایی Screen Producers Australia، گفت: یافتههای گزارش اخیر Acma باعث نگرانیهای عمده در میان کارشناسان و منتقدان شده است چون روند کاهش کیفیت تولید محتوا برای کودکان میتواند اثرگذاری منفی در آینده آنها داشته باشد، از این رو که نباید فراموش کنیم آنچه کودکان در این نوع محتوا میبینند میتواند سازنده آینده حرفهای و زندگی بزرگسالی آنها باشد.
در همین حال، بریجت فیر، مدیر اجرایی Free TV در این زمینه گفت: «براساس سیاستها ما متعهد هستیم، سریالهای محلی با کیفیت، اخبار قابل اعتماد، ورزش زنده و رایگان و سرگرمیهای جذاب را که مخاطبان و البته کودکان استرالیایی دوست دارند را ارائه دهیم.
وی در ادامه تاکید: همانطور که قبلا اشاره شد تابعیت از قانون تمام دارندگان مجوز تلویزیون تجاری از 250 امتیازی که براساس قانون تعیین شده است فراتر رفته و آنطور که آمارها نشان میدهد در بسیاری از کلانشهرها اکنون مرز امتیازها 319 امتیاز است.
از سوی دیگر برخی منتقدان و کارشناسان براین باورند که برای جبران این عقبماندگی بهترین راهکار استفاده از امکان استریمرها و ارائه دهندگان برنامه است و درصورت بی توجهی به این مشکل در آینده نزدیک کودکان استرالیایی برای دستیابی به محتوای مورد نیاز خود به استفاده از تولیدات خارجی استفاده میکنند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر
دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
صادرات نوشتافزار ایرانی کلید خورد
قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازمالاجرا شد
تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه میآید
عملیات اجرایی آمادهسازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
گنبد آهنین چه میداند از صریر قیامت سجیل
جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
بهترین دعاها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنیصدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفتوگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبتهای امام دست نزد!
ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد