میرنیوز
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روز قبل حواشیِ برنامه تلویزیونی «با حسین حرف بزن» توجه رسانهها را به خودش جلب کرد.
در واقع انتشار این خبر توسط تهیه کننده و کارگردان فصلهای قبلی در صفحات شخصی اینستاگرامی بود که به نوعی توجه رسانهها و البته علاقمندان برنامه را به خود جلب کرد. این شبکه تلویزیونی بیانیهای را همراه با تشریح کنداکتور محرمیاش ارائه کرد.
روابط عمومی شبکه نسیم درباره حواشی اخیر نوشت: گروه برنامه ساز اولیه «با حسین (ع) حرف بزن»، براساس قراردادها و اسناد مالی موجود، برآوردهای مصوب را تایید کرده و در ازای دریافت مبالغ مصوب کلیه حقوق، مالکیت مادی و معنوی و صفحه مجازی برنامه در شبکههای اجتماعی را در اختیار سازمان صدا و سیما قرار داده است.
همچنین روابط عمومی شبکه نسیم اعلام کرد: طبق روال همیشگی، پیشبینی جدول پخش ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در شبکه انجام و از گروه برنامهساز برنامه فوقالذکر نیز تقاضای ارائه طرح شد که در آن، متناسب با شرایط روز جامعه و مخاطب، نوآوری و خلاقیتهای جدیدی لحاظ شده باشد، لکن هیچ طرحی از این گروه دریافت نشد. بر این اساس، فراخوان برنامه به سایر گروهها و برنامه سازان ارائه و از بین آنها یک گروه انتخاب شده که کار تولید را آغاز کرد که انشالله در ماه محرم امسال روی آنتن خواهد رفت.
امروز خبری در رسانهها مطرح شد که شبکه نمایشخانگی قرار است برنامهای تحت عنوان «ملاقات با حسین» را به تهیهکنندگی و کارگردانی محمدامین پرواس و محمدجواد اسدی منتشر کند. برنامهای گفتوگو محور که در هر قسمت از آن افراد مختلف با نگاه، عقیده، ظاهر و شاید دینی متفاوت، از ارتباط و حس خاصشان با امام حسین(ع) میگویند. میهمانانی از ایران و سراسر دنیا که برخی از آنها غیرمسلمانان خارجیاند و هرکدام روایات متفاوت و جالب توجهی از برقراری این ارتباط قلبی را برای مخاطبان بازگو میکنند.
ترکیب محتوایی آن شبیه به «با حسین حرف بزن» تلویزیون است؛ همچنان که این برنامه هم بدون حضور مجری ساخته شده و فضایی را طراحی کرده که در آن مهمانان و مخاطبان بتوانند به شکلی ساده و صمیمی با آن ارتباط برقرار کنند و هر یک از زبان خود و با نوع نگاه خودشان راجع به شخصیت امام حسین(ع) صحبت کنند.
همچنین تهیهکننده و کارگردان آن که تهیهکننده و کارگردان فصلهای قبلی «با حسین حرف بزن» هستند؛ محمدامین پرواس و محمدجواد اسدی برعهده دارند که پیشتر برنامه «با حسین (ع) حرف بزن» را به مدت 8 سال تهیه و پخش کردهاند.
توئیت محمدجواد شکوریمقدم مدیرعامل فیلیمو به حمایت از پرواس و هجمه به تلویزیون، این پیشبینی را برای گروهی از رسانهها ایجاد کرده بود که پرواس و «با حسین حرف بزن» با نام دیگری سر از نمایشخانگی درخواهد آورد و این خبر نشان میدهد این پیشبینیها درست بوده است.
البته پرواس تهیهکننده و کارگردان برنامه هشت ساله «با حسین حرف بزن» با اعلام قطع همکاری با صداوسیما و تولید برنامه جدید در فضایمجازی، نام «ملاقات با حسین» را آورده بود و همچنین داستان جداییاش را به گونهای روایت کرد که مدیران جدید در تلویزیون او را «خودی» نمیدانستند.
در حالیکه تلویزیون در چند ماه اخیر ابتکارات و نوآوریهایی در ساخت برنامههای مذهبی مثلِ «محفل» و «حسینیه معلی» داشته و همچنین سریالهای جدیدی را هم روانه آنتن محرم کرده، اما حفظ برندها و عوامل کاربلدی که سالها برای تقویت این برندها تلاش کردهاند از اهمیت بسزایی برخوردار است.
در داستانِ «با حسین حرف بزن» باید دو طرف ماجرا را دید؛ تلویزیون که صاحب این برند است و تلاش کرده تا از برند محرمی خودش با تغییر ساختار و نگاه جدیدی استفاده کند و از آن طرف بایستی به خواستهها و نگاه تهیهکننده و کارگردانی که 8 سال تلاش کردند تا نهالی تبدیل به درختی تنومند شود، توجه کرد.
همانطور که رئیس رسانه ملّی بارها اعلام کردهاند درِ رسانهملی به روی هنرمندان و کاربلدهای رسانه باز است این نگاه در بطنِ برنامهسازی و سریالسازی وجود داشته باشد تا شاهدِ حفظ برندها و اتفاقات خوبی در عرصه ساخت برنامه و سریالهای تلویزیونی باشیم.
«ملاقات با حسین(ع)» در 15 قسمت 30 دقیقهای تولید شده و در حالی از 27 تیرماه هر شب ساعت 20 پخش میشود که پیشتر از آن «با حسین حرف بزن» نمونه اصلی آن به نام «با حسین حرف بزن» از سال 1394 کلید خورد. طی 8 فصل تا سال گذشته روی آنتن شبکه نسیم رفته است.
«با حسین حرف بزن» یکی از برنامههای موفق شبکه نسیم در میان کارهای محرمی است که توانست با مخاطب هم ارتباط برقرار کند و امسال هم با تیم جدیدی در ایام محرم روی آنتن این شبکه تلویزیونی خواهد رفت.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
صالحی : دیپلماسی قرآنی را باید فعالتر کرد
باباخانی: بیش از ۸۰ درصد مردم با هیئت ها در ارتباط اند
حجت الاسلام ارباب سلیمانی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد شد
ابوترابیفرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران خواهد بود
حجتالاسلام ابوترابیفرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران خواهد بود
مقوله غنا در تلاوت قرآن کریم تبیین و بررسی شد
فرهنگ میتواند نقد را از حالت انفعال و انحصار در آورد
خاموشی: ترویج سبک زندگی قرآنی عمده ترین هدف مسابقات قرآن است
نماهنگ «نحن حزب الله» با صدای ذاکرین اهل بیت (ع) منتشر میشود
همایش «میانداران جهاد ۴» ویژه شبکههای تخصصی هیئت برگزار می شود
اختتامیه مسابقات قرآن بسیج با حضور عوامل «محفل» برگزار شد
خاموشی: باید خلأها و پیشرفتها در حفظ موقوفات و افزایش منافع آنها بررسی شود
قمی: طرح «زندگی با آیهها» امسال باید گستره بیشتری از مردم را دربرگیرد
معرفی آموزههای امام علی(ع) از اهداف برنامه های ایام میلاد نور است
قمی: امسال طرح «زندگی با آیهها» باید گستره بیشتری از مردم را دربرگیرد
خاموشی: باید خلاها و پیشرفتها در حفظ موقوفات و افزایش منافع آنها بررسی شود
تقی زاده: شعار زندگی با آیه ها در ماه رمضان آینده، «امت پیروز» است
خاموشی: باید مشخص شود در حفظ موقوفات و افزایش منافع آنها، چقدر پیشرفت کرده ایم و چه خلاهایی داریم
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم: شعار زندگی با آیه ها در ماه رمضان آینده، «امت پیروز» است
پورمعین: نرم افزار کاربردی حفظ قرآن کریم رونمایی میشود
محمدرضا پورمعین: سوپر اپلیکیشن موسسه علیین در زمینه حفظ قرآن کریم رونمایی میشود
برپایی نمایشگاه «بانوی بینشان» در ایام فاطمیه دوم
دانشگاه شریف ۵ شب میزبان عزاداران فاطمی میشود
پیوست عدالت از منظر جامعهشناختی مورد بررسی قرار میگیرد
ششمین همایش «کنکاشهای مفهومی درباره جامعه ایران» برگزار میشود
۱۵۰ گواهینامه آزمونهای حفظ مهد قرآن در آبانماه صادر شد
«چلچراغ آیهها در جماران» برگزار می شود
پویش سراسری «بوسه بر دستان پدر» برگزار میشود
شماره جدید فصلنامه اطلاعات حکمت و معرفت منتشر شد