میرنیوز
بهگزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از هالیوود ریپورتر، اخیراً براساس تحقیقات آکادمیک مشخص شده شیوهجدید انتشار محتوا در پلتفرمها با نام پخش جریانی Dare to Stream به عنوان یکی از سیاستهای موفق در سالهای آتی است.
در این تحقیقات آمده بررسیها نشان میدهد انتشار محتوا در پلتفرمها برای مخاطبان به دلیل افزایش درگاههای انتشار و همچنین تغییر ذائقه مخاطبان امروز سیاستی منسوخ شده است و بسیاری از درگاههای انتشار و وی او دیها به دنبال استفاده از سیاست پخش جریانی رفتهاند.
به گفته کارشناسان در این تحقیقات، افزایش هزینههای خرید حق پخش محتوا و همچنین تنوع درگاههای انتشار درکنار برخی تخلفهای موجود باعث شده تا مدیران پلتفرمها در اغلب موارد به این نتیجه رسیده باشند که پخش و اشتراکگذاری با سیاست پخش جریانی یکی از بهترین راهکارها است.
این گروه تاکید دارند، رقابتهای تجاری برای خرید حق پخش از سوی شرکتها باعث شده تا روند تصاعدی افزایش قیمتها از سوی تهیهکنندگان و تولید کنندگان محتوای سرگرمی ایجاد شده باشد و این موضوع درکنار افزایش سایر هزینهها در اغلب موارد نه تنها حاشیه سود پلتفرمها را با چالشی جدی روبرو کرده بلکه در برخی موارد حتی باعث زیاندهی آنها نیز شده است.
در تحقیقات مورد نظر حتی با اشاره به موضوع اعتصاب نویسندگان آمریکا آمده اگر از اثرگذاری این روند در صنعت سرگرمی بگذریم باید درنظر داشته باشیم که موضوع خرید حق پخش نسخه اصلی از سوی پلتفرمها به صورت عمده دستخوش تغییراتی معنادار شده و این روند در لغو امتیازهای خریداری شده برای فصلهای مختلف سریالهای جدید کاملاً مشهود است.
به گفته کارشناسان و محققان این روند لغو خریدهای ثبت شده کاملاً نشان میدهد تصمیمگیریها از میزان دنبال کردن (استریم) مخاطبان صورت گرفته و در آینده قطعاً باید شاهد ادامه و حتی قوت گرفتن اینگونه خریدها و قردادهای پخش باشیم.
این گروه با اشاره به دادههای به دست آمده سال 2021 و 2022 میگویند: بررسی دادههای خرید SVOD ها نشان میدهد این پلتفرمها در سال 2021 شاهد رشدی معادل دوبرابر بودهاند ولی همین پلتفرمها در سال گذشته میلادی تنها 4 درصد رشد خرید را در کارنامه خود ثبت کردهاند که حکایت از انتخابی گزینش کردن محتوای مورد نظر و عقد قرارد دارد.
نکته جالب توجه اینجاست که طبق تحقیقات انجام شده از سوی MoffettNathanson، تغییر رفتار سرمایهگذاری پلتفرمها برای خرید حقپخش محتوای تولید شده از اواسط سال گذشته کاملاً محسوس است به صورتی که امروزه شاهد عقد قراردادها به صورت فصل به فصل برای سریالها و همچنین دورهای برای فیلمهای سینمایی یا حتی مسابقات مختلف هستیم.
براساس دادههای این تحقیق نیز کاملاً مشخص است میزان دنبال کردن مخاطبان از محتوای بارگذاری شده تغییرات صورت گرفته و آمارهای مخاطبان و پرداخت حق اشتراک برای استفاده از آنها تعیین کننده بوده و هرگز خبری از خریدهای عمده و بارگذاری محتوا به امید دستیابی به فروش مناسب نیست.
محققان در این زمینه تاکید دارند این سیاستهای انقباضی خرید از سوی پلتفرمها کاملاً وابسته به سیاستهای اقتصادی والاستریت و البته شرکتهای بزرگ تولید محتوا مثل هالیوود و ... بوده که منعکس کننده ذهنیت اقتصادی صاحبات پلتفرم هایی مثل آمازون، نتفلیکس و ... است.
در این زمینه فشار مدیران مالی برای کاهش هزینههای تولید محتوا و همچنین افزایش سودآوری استودیوها بعد از تولید محتوا نشان میدهد تولید محتوا در یک سال گذشته کاملاً دستخوش تغییراتی معنادار شده و موضوع محتوای درخواستی یا همان پلتفرمهای FAST به میان آمده که تفاوتی اساسی با SVOD ها و حتی VOD دارد.
کارشناسان براین باورند که در FAST platforms با توجه به شیوه محتوای درخواستی امروز بیشترین توجهها را به خود جلب کردهاند و صاحبان پلتفرمها هرگز به دنبال سرمایهگذاریهای بدون هدف نخواهند رفت، چون تحقیقات نشان داده سرمایهگذاری این چنینی در مدیریت منابع و همچنین افزایش درآمدها زیر سایه رشد مخاطب تضمین شده است.
در این زمینه نمونهای از فعالیتهای جدید کمپانی برادران وارنر دیسکاوری نشان میدهد که استراتژی محتوای درخواستی بسیار کارآمد است چون این شرکت دهها عنوان از محتوای تولید شده خود در HBO Max را آزاد کرد تا بتواند از کاهش مالیات درآمد آن استفاده کند و شاهد این بودیم که اغلب محتوای حذف شده به سرویسهای FAST اضافه شد و پارامونت گلوبال نیز اخیراً بخش عمدهای از محتوای گذشته را از پلتفرم Showtime OTT حذف کرده و دقیقاً در همین مسیر گام برداشته است.
در این زمینه کارشناسان تاکید میکنند این روند محتوای درخواستی اگرچه فعلاً در پلتفرمهای اشتراک گذاری محتوا کاملاً مشهود است اما نباید فراموش کنیم این روند از استودیوهای تولید آغاز شده است، به این دلیل که اغلب این استودیوها دارای پلتفرمهای اختصاصی هستند و برای افزایش میزان سودآوری تولیداتشان نیز در تلاش هستند شیوههای سنتی گذشته را تغییر دهند و موضوع تولید محتوای درخواستی را در دستور کار خود قرار دهند.
به گفته کریستین مک کارتی یکی از فعالان عرصه سرگرمی و پلتفرمهای اشتراکگذاری محتوای سرگرمی، این روند در سراسر جهان درحال سرعت گرفتن است و نمیتوان به اثرات آن بیتفاوت باشیم به این دلیل که موضوع مدیریت منابع مالی برای شرکتهای تولید کننده محتوا بسیار تعیین کننده است، به همین دلیل اگر بگوییم درحال تجربه انقلابی در تولید محتوای سرگرمی هستیم خارج از واقعیت موضوعی مطرح نشده است.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر
دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
صادرات نوشتافزار ایرانی کلید خورد
قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازمالاجرا شد
تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه میآید
عملیات اجرایی آمادهسازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
گنبد آهنین چه میداند از صریر قیامت سجیل
جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
بهترین دعاها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنیصدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفتوگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبتهای امام دست نزد!
ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد