میرنیوز

لزوم برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی در کشور

لزوم برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی در کشور 2023-03-25T14:37:58+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با تبریک مجدد آغاز سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کد: امیدوارم که بتوانیم از لحظات استثنایی این ماه بهره‌مند باشیم؛ هفته گذشته اشاره کردم که خوب است در این ماه توجه عمده ما به امام عصر ارواحنافداه باشد و نکاتی را هم در آنجا مطرح و چند نمونه در رابطه با ارتباطی که بین ماه رمضان و حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه است عرض کردم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر دوست داریم یکی از یاران حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه باشیم حتماً باید یک سری از ویژگی‌ها را در خودمان ملکه کنیم؛ یعنی دسته‌ای از صفات را در خودمان به وجود بیاوریم، گفت: معمولاً در خصوصیات انسان‌های منتظر این بیان‌شده است و در کتب مختلف، در بخش‌های مختلف این را گفته‌اند که ویژگی‌های منتظران چیست.

سه ویژگی اصحاب امام عصر ارواحنافداه

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: مرحوم مجلسی در کتاب بحارالانوار روایتی از امام صادق علیه‌السلام نقل می‌کند که حضرت فرمودند: «هر کس بخواهد از اصحاب امام عصر باشد باید اهل انتظار باشد اولاً؛ و اعمالش را بر اساس ورع انجام بدهد و دارای محاسن اخلاق باشد».

بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان «ورع» است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه پیغمبر اکرم در جمعه ماه شعبان خطبه‌ای را خواندند و از مسائل پیش رو راجع به ماه مبارک رمضان و ویژگی‌های ماه رمضان خبر دادند و آمدن این ماه را با فضایلی که دارد مطرح کردند، گفت: گفتگویی بین رسول خدا و امیرالمؤمنین آنجا پیش آمد که افضل اعمال در ماه مبارک رمضان چیست و رسول خدا فرمودند «یا أبَا الحَسَنِ، أفضَلُ الأَعمالِ فی هذَا الشَّهرِ الوَرَعُ عَن مَحارِمِ اللّهِ». بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان ورع است، تقوا از توجهتان داشتن به محرمات الهی است که خدا چه چیزی را حرام کرده است.

یکی از ویژگی‌های یاران ولی‌عصر علیه‌السلام «ورع» است

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: پس یکی از ویژگی‌های یاران ولی‌عصر علیه‌السلام ورع و یکی از چیزهایی که ما در ماه رمضان می‌توانیم در خودمان به وجود بیاوریم همین ورع است؛ که در این ماه به‌راحتی به دست می‌آید؛ یعنی فضا جوری فراهم‌شده که می‌توانیم اهل ورع باشیم.

حسن خلق از ویژگی‌های منتظران است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: باز در همین روایت امام صادق علیه‌السلام فرمود: «از ویژگی‌های منتظران حسن خلق است»؛ و باز اتفاقاً در همین خطبه شعبانیه رسول خدا فرمودند: «هر کس از شما خلق خودش را نیکو بگرداند در این ماه، برای او جواز ای است که از صراط بدون مشکل عبور کند در آن روزی که قدم‌ها بر صراط می‌لغزد».

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسئله حسن خلق خیلی مهم است، گفت: اهل ایمان و اهل مسجد و اهل دعا و قرآن و نماز باید اهل حسن خلق باشند. حسن خلق برای اهل ایمان است، برای متدینین است، برای اهل تقواست، برای مسجدی‌هاست، برای نمازخوان‌هاست. این هم باز در ماه مبارک رمضان قابل تحقق است.

نواقص و کمبودهایی که داریم را در ماه رمضان جبران کنیم

وی در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از بهترین زمان‌ها برای به دست آوردن ورع و حسن خلق که اگر این دو و حالت انتظار هم داشته باشیم از یاران حضرت حجت خواهیم بود، ماه رمضان است، گفت: در این ماه تلاش کنیم نواقص و کمبودهایی که داریم را جبران کنیم. ساعات، لحظات و آناتش را از دست ندهیم. خدای تعالی سفره عامی را پهن کرده و عوامل بازدارنده را، همه را در غل و زنجیر کرده و هم فضایی را فراهم کرده که از هرلحظه‌اش با ضریب چند برابری می‌شود و استفاده‌های چندین برابری کرد. وقتی یک آیه قرآن برای شما یک ختم قرآن نوشته می‌شود چرا باید فرصت‌ها را از دست داد؟! این لحظات را غنیمت بشماریم. این ماه برای شما ماه پربرکتی باشد تا ان‌شاءالله در یوم الجائزه، جایزه‌های خوبی را برای همه ما تقدیر کنند.

طراحی‌هایی که برای تضعیف و مهار جمهوری اسلامی داشتند امروز به جان خودشان افتاده

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه سال ۱۴۰۱ سپری شد درحالی‌که دشمنان انقلاب اسلامی در مقابل ایران قوی دچار شکست‌های راهبردی متعددی شدند و از همه عصبانی‌تر آمریکا و رژیم پلید و خبیث صهیونیستی بود، گفت: اتحادیه اروپا و دولت‌های اروپایی هم که دنبال‌روی آن‌ها هستند طراحی‌هایی که برای تضعیف و مهار جمهوری اسلامی داشتند امروز به جان خودشان افتاده؛ قطعاً خبرهای فرانسه و مخمصه‌ای که دولتش گرفتارشده را شنیده‌اید و در مهد به‌اصطلاح آزادی و حقوق بشر رفتار خشونت‌بار پلیس با مردم فرانسه را ملاحظه فرمودید.

ببینید که مدعیان حرف‌های قشنگ با مردم خودشان چگونه رفتار می‌کنند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه همین روزها اوضاع کشور و دولت روباه پیر، انگلیس خبیث را ببینید که مدعیان حرف‌های قشنگ با مردم خودشان چگونه رفتار می‌کنند، گفت: تبعیض نژادی شدید ازیک‌طرف، اسلام‌ستیزی افراطی و اسلام هراسی شدید از طرف دیگر، جوری مردم خودشان را تبلیغ و تحریک کردند که شنیدید چگونه یک پیرمرد مسلمان را در خیابان جلوی مسجد به آتش کشیدند.

از اعمال خشونت علیه زنان حتی درملأعام هم ابایی ندارند

وی در ادامه بابیان اینکه پلیس حافظ نظم و انضباط در مرکز پلیس رسماً افراد را مورد آزار و شکنجه و خشونت قرار می‌دهد، گفت: به‌خصوص در مورد زنان ظلم و ستم فراوان‌تر است و از اعمال خشونت علیه زنان حتی درملأعام هم ابایی ندارند. به اسم همین حقوق در مسائل داخلی کشورها دخالت می‌کنند. همین‌هایی را که در کشور خودشان انجام می‌دهند سر دست می‌گیرند و وارد کشورهای دیگر می‌شوند و در امور کشورها دخالت می‌کنند.

هیچ خبرگزاری در دنیا به‌طور ویژه این‌همه خشونت و ظلم و ستم نسبت به انسان‌ها را دنبال نمی‌کند

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه می‌بینید که این‌همه خشونت و ظلم و ستم نسبت به انسان‌ها را هیچ خبرگزاری در دنیا به‌طور ویژه دنبال نمی‌کند، گفت: هیچ خبرگزاری اخبار آن را نشر نمی‌دهد و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر و امثال‌ذلک هم در مرگ مغزی هستند و سکوت دارند. سکوتی که صدایش بلند است و اعلام می‌کند که من دست‌نشانده استکبار هستم. من دست‌نشانده قدرت‌های استکباری هستم.

مأیوس و ناامید کردن آحاد مردم از نظام و مسئولین دستور کار جدید دشمن است

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بیگانگان و دشمنان ما هرچه نقشه می‌کشند در مقابل اراده قوی و روح مقاومت ملت ایران بی‌اثر می‌شود، گفت: روششان را تغییر می‌دهند تا شاید یک روزنه پیدا کنند. یکی از کارهایی که در دستور کار خودشان قرار دادند و عوامل پلید داخلی آن‌ها هم به زبان‌های مختلف آن را دنبال می‌کنند مأیوس و ناامید کردن آحاد مردم از نظام و مسئولین است. با دقت دنبال می‌کنند تا از کوچک‌ترین مسئله یا ضعفی که احیاناً در اداره جامعه وجود دارد که بعضی موارد هم طبیعی است جهت امیال خودشان توسط بوق‌هایی که دارند بهره‌برداری می‌کنند.

اهمیت امیدآفرینی و نگاه امیدوارانه از روی واقعیت‌ها به آینده داشتن

وی در ادامه اذعان داشت: اینجا جایی است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب هشدار می‌دهد و فرمان می‌دهد تا از این دشمنی‌ها چگونه خلاصی پیدا کنیم؛ و البته همه ما باید این حرف‌ها را به جان بشنویم و عمل کنیم. همان‌طور که در سخنرانی نوروزی در جمع مردم فرمودند که یکی از مطالبی که آنجا مطرح شد همین بحث امیدآفرینی و نگاه امیدوارانه از روی واقعیت‌ها به آینده داشتن است و خود ایشان هم در مسیر امید دادن دائماً بیاناتی دارند.

دشمن با انواع ترفندها می‌خواهد مردم را مأیوس کند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تأکید بر اینکه دشمن با انواع ترفندها می‌خواهد مردم را مأیوس کند، گفت: در همین بیانیه گام دوم یکی از تأکیدات ایشان بحث امید به آینده و نقشی که جوانان کشور در این امیدآفرینی دارند، است.

در چله دوم دستورالعمل و بستر کاری که باید انجام بدهیم همین بیانیه گام دوم است

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در چله دوم دستورالعمل و بستر کاری که باید انجام بدهیم همین بیانیه گام دوم است که باید جلوی چشممان باشد، گفت: من عبارات ایشان را درباره امید در همین بیانیه گام دوم یک‌بار دیگر برای شما می‌خوانم که فرمودند: «توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیت‌های عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز بر حذر داشته‌ام و بر حذر می‌دارم. در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است». این حرفی که هرکسی دورهم می‌نشیند می‌گوید که خیلی اوضاع خراب است و هرکس به هرکس می‌رسد در جمع‌های خودمانی این حرف‌ها را میزند این‌ها انرژی منفی است و این‌طور نباید گفت.

بعضی رسانه‌های داخلی در ردیف دشمن عمل می‌کنند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید از خوبی‌ها گفت، عنوان کرد: رهبری فرمودند: «خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل‌مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند»؛ نظام به آن‌ها آزادی داده به‌جای اینکه بیایند از مواهب، داشته‌ها و امید صحبت کنند، در ردیف دشمن عمل می‌کنند.

در مسیر جهاد تبیین باید موارد امیدآفرین و نگاه درست به آینده را تبلیغ کنیم

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با طرح این پرسش که در مقابل این حرکت ما باید چه‌کار کنیم، پاسخ داد: ما در مسیر جهاد تبیین باید موارد امیدآفرین و نگاه درست به آینده را تبلیغ کنیم. اولاً خوب است که دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی بخشی از کار را ببرند به سمت اینکه «ما توانستیم»؛ و شعار ما می‌توانیم را تکمیل کنند؛ یعنی کارهایی که انجام‌شده را نشان بدهند و بگویند که دیدید توانستیم» و آن چیزی که دشمنان ما به ما القا می‌کردند که نمی‌توانید و توانستیم را نشر بدهیم. این خودش بهترین انگیزه‌ها را ایجاد می‌کند.

بازدید از مراکز علمی برای نوجوانان و جوانان که آینده کشور هستند، بسیار مؤثر است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه تورها و بازدید از مراکز مختلفی که در آنجا کارهای خارق‌العاده‌ای توسط دانشمندان جوان انجام‌گرفته برای نوجوانان و جوانان که آینده کشور هستند، بسیار مؤثر است، گفت: آن‌ها را ببرند از این مراکز دیدن کنند که واقعاً جای دیدن دارد؛ که یک‌بخشی را دوستان سال گذشته انجام دادند و خیلی اثرگذار بود. به نظرم لازم است در استان این بخش فعال‌تر شود.

کار و فعالیت با جدیت دنبال می‌شود و این‌ها امیدآفرین است

وی با تأکید بر اینکه خط تبلیغی باید به سمت گزارش گسترده این امور برود تا تأثیرش دیده شود، اظهار داشت: کار و فعالیت با جدیت دنبال می‌شود و این‌ها امیدآفرین است. گاهی القا می‌شود که کارها تعطیل است؛ درحالی‌که این‌طور نیست. در همین یک هفته، ده روز پایان اسفند اتفاقاتی که افتاد را دنبال کنید؛ از باب جهاد تبیین برای بحث امیدآفرینی بیان می‌کنم.

یکی از سیاست‌های اقتصادی این است که خام فروشی صورت نگیرد

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه مثلاً یکی از دستورات حضرت آقا و سیاست‌های اقتصادی این است که خام فروشی صورت نگیرد، گفت: در همین راستا، مجتمع پالایشگاهی در آبادان به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز که یک ابر پروژه است در ۲۹ اسفند (روز آخر سال) به بهره‌برداری رسید که روزانه ۱۴ میلیون لیتر بنزین و ۱۸ میلیون لیتر گازوئیل تولید می‌کند لذا دارد کار می‌شود و این‌ها امیدآفرین است.

مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان برکت سالانه چند میلیارد دلار به اقتصاد کشور کمک می‌کند

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: در ۲۵ اسفند یک مرکز بزرگ که از پیشرفته‌ترین و مجهزترین مراکز پیشگیری و درمان سرطان‌های خاص در سطح منطقه است (نه‌فقط ایران) افتتاح شد؛ که این مرکز علاوه بر درمان، برای اولین بار از دستگاه‌های فوق پیشرفته استفاده می‌کنند و نیروی متخصص لازم را هم تربیت می‌کنند و سالانه چند میلیارد دلار به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این‌ها همه‌اش آینده است؛ و خوش‌بینی غیرواقعی نیست، بیان داشت: موارد این‌گونه فراوان است، بله مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ از آن‌ها غافل نمی‌شویم. مسائل این‌گونه هست؛ کار و معیشت و تورم و سفره مردم، همه مسائل هست اما من دارم مسیر را عرض می‌کنم.

اینکه از آینده میگوییم و امید می‌دهیم کاذب نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه شدت عصبانیت دشمن، همین موفقیت‌هاست، گفت: اینکه از آینده میگوییم و امید می‌دهیم کاذب نیست. غیرواقعی نیست. خوش‌بینی صرف نیست. دشمن چرا عصبانی است؟ اگر ما در فقر به سر می‌بریم، اگر در ناراحتی هستیم و زندگی‌مان مشکل دارد، پس دشمن چرا عصبانی است؟ چون می‌داند این سختی و فشار نتیجه‌اش روشن است. تحمل شما مردم مسئله مهمی بود. مردم ما قدرت تاب‌آوری‌شان را آن‌قدر بالا بردند که این جنگ اقتصادی را کنترل و مهار کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: اگر صدر اخبار روز فناوری دنیا را دیده باشید، شنیدید که در همین ایام در استان همدان هشت و نیم میلیون تن فلز لیتیوم کشف شد که به فلز آینده و یا نفت سفید معروف است که در صنایع مختلف مورداستفاده است. در دنیا جمعاً ۸۹ میلیون تن لیتیوم کشف‌شده که ۸ و نیم میلیون تنش در ایران است.

برخورد قاطعانه و خارج از نوبت با مفاسد اقتصادی بسیار امیدوارکننده است

وی در ادامه تصریح کرد: مسائل ازاین‌دست زیاد است و البته می‌شود کارهای دیگری از قبیل برخورد قاطعانه و خارج از نوبت با مفاسد اقتصادی انجام داد که بسیار امیدوارکننده است. یا سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی و تربیتی و اجتماعی را در مسیر بهبود وضعیت هدایت نسل جوان اصلاح کرد، بخصوص رسیدگی به فضای مجازی، مدیریت بهتر و پر شتابی شود هم ازنظر محتوا و هم سخت‌افزار لازم. به‌سرعت افراد بی‌عرضه و کم‌تحرک و مدیران بی‌تجربه و بی تخصص و بی‌انگیزه از بدنه اجرایی کنار گذاشته شوند، بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری به شعار سال و سخنرانی حضرت آقا در روز اول سال پرداخت و گفت: این را بدانید که مهم‌ترین مطالبی که لااقل در یک سال باید انجام بشود در همین دو سخنرانی اول، یکی پیام نوروزی و یکی در سخنرانی روز اول حضرت آقا عصاره گیری و بیان می‌کنند، می‌کند. چند سخنرانی در طول سال رئیسه است که یکی همین سخنرانی روز اول است.

دشمن به دنبال حذف اسلام ناب و جمهوری اسلامی است

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب چند خواسته را بالصراحه بخصوص از جوانان مطالبه کردند که عزیزان دنبال کنند. مثل تحول و کار کردن روی نقاط قوت، توجه به این‌که دشمن دنبال حذف اسلام ناب و جمهوری اسلامی است، این خیلی نکته مهمی بود؛ «هدف آن‌ها حذف همه‌ی چیزهایی است که مردم را به یاد انقلاب و به یاد اسلام می‌اندازد».

خروج آمریکا از منطقه در حال تحقق است

وی در ادامه افزود: عرض می‌کنیم آقاجان؛ آن‌ها هرچه می‌خواهند تلاش کنند اما مردم بصیر و متدین و انقلابی با مقاومتی زینبی تا حذف کامل عناصر پلید و فاسد از منطقه محکم و استوار ایستاده‌اند. بعد از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی عزیز شما فرمودید که انتقام سخت ما خروج آمریکا از منطقه است؛ و داریم می‌بینیم با حرکاتی که در کشورهای عربی و منطقه صورت گرفته به فضل پروردگار این مهم در حال تحقق است.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه گفت: آقا فرمودند این‌ها با بیست و دوم بهمن مخالف‌اند و مردم نشان دادند که مخالفت آنان، اثری در اراده ملت و حمایت از انقلاب و رهبری ندارد. آقا فرمودند با روز قدس مخالف‌اند. این مخالفت را چند روز پیش وزیر دارایی رژیم پلید صهیونیستی در پاریس در یک‌کلام سخیف و بی‌اساسی که زد نشان داد و گفت: ملتی بنام فلسطین نداریم و نباید باشد.

همه ما نابودی رژیم کودک کش غاصب را به‌زودی خواهیم دید

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: آن‌قدر حرف بی‌ربط بود که همه دوستانشان هم اعتراض کردند؛ حتی آمریکا و اتحادیه اروپا هم به این حرف اعتراض کردند. حکومت و دولت خودشان جعلی و دروغ است و وجود ریشه‌ای ندارد؛ اما ادعاهای عجیب می‌کنند. دست‌وپا زدن بیخود است به فضل الهی و با قید حیات همه ما نابودی رژیم کودک کش غاصب را به‌زودی خواهیم دید و اینکه عرض کردم خواهیم دید؛ این امید به آینده است از روی واقعیت. خوش‌بینی نیست؛ قرائنی که وجود دارد را اگر خوب رصد کنید می‌بینید که قصه حقیقی است.

مردم نسبت به اقتصاد حساسیت داشته باشند و در مسائل ورود کنند

وی در ادامه بابیان اینکه مطلب دیگر رهبر معظم انقلاب در رابطه با آسیا و اثرات آن برای کشور بود، گفت: ایراد به تصدی‌گری دولت در اقتصاد کشور که باید به‌سرعت مردمی شود و دولت نظارت قوی داشته باشد. جدی گرفتن تجارت خارجی و از مردم خواستند در رشد اقتصادی کمک کنند. مردمی کردن اقتصاد البته لوازمی دارد؛ مثلاً باید مردم نسبت به اقتصاد حساسیت داشته باشند و در مسائل ورود کنند تا رشد اقتصادی زیاد شود. مصرف‌کننده فعال در تولیدات داخلی باشند تا اقتصاد رشد کند. هم در تولید نقش داشته باشند هم در توزیع نقش داشته باشند؛ و بحث اصل ۴۴ معروف هم باید اهمیت داده شود.

همه اقشار جامعه نسبت به شعار سال وظیفه‌داریم

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بال تأکید بر اینکه همه اقشار جامعه نسبت به شعار سال وظیفه‌داریم، گفت: شعار سال را شعار نبینید. این شعارها در مسیر تمدن سازی و حرکت در چله دوم انقلاب طراحی و بیان می‌شود. بخشی از آن عصاره و خلاصه نقشه راه یک‌ساله است که آثار دائمی دارد و فقط مربوط به همان سال نیست؛ که حضرت آقا با دقت و با توجه به همه جوانبِ موردنیاز کشور بیان می‌کنند.

راه‌حل برون‌رفت از قسمتی از مشکلات، تحقق شعار سال است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: مسئولین محترم باید اولاً خود به شعار باور داشته باشند و قبول کرده باشند که راه‌حل برون‌رفت از قسمتی از مشکلات، تحقق شعار سال است؛ و بعد ولایت‌مدارانه، مجاهدانه و انقلابی و بدون ایجاد مانع، وارد عرصه پیاده‌سازی شده و با انسجام بین دستگاه‌های اقتصادی و داشتن وحدت نظر با دقت و برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مشخص و بعد پیگیری مرحله‌به‌مرحله، اقدام لازم را داشته باشند. البته نباید اولویت‌های اقتصادی را فراموش کنند.

باید خیلی قاطعانه جلوی موانع تولید و عوامل تضعیف‌کننده تولید را گرفت

وی بابیان اینکه برای تحقق شعار سال لازم است سیاست‌گذاری‌های درستی صورت بگیرد، گفت: مثلاً اگر شعار امسال رشد تولید است باید خیلی قاطعانه جلوی موانع تولید و عوامل تضعیف‌کننده تولید را گرفت والا کار پیش نمی‌رود.

جامعه قرآنی تذکرات رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن کریم را بکار ببندند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش دیگری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن کریم، گفت: اولاً احاطه ایشان به قرائت و قاری و سبک‌های مختلف قرائت و دقت در روش‌های مؤثر و روش‌های بی‌خاصیت، بسیار جالب و درس‌آموز بود. توصیه‌ها و تذکراتی که به قراء فرمودند که چگونه تلاوت اثرگذار داشته باشند نکته مهم جلسه بود که امیدواریم جامعه قرآنی تذکرات را بکار ببندند.

جلسه قرآنی مساجد را دوستان با اهتمام بیشتر دنبال کنند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه توصیه به جلسه قرآنی مساجد را ما از سال گذشته شروع کردیم که دوستان با اهتمام بیشتر دنبال کنند، گفت: سال گذشته طرح «یک تلاوت یک مسجد» لااقل هر هفته در ۲۰ مسجد شهر برگزار می‌شد. خود ما هم شاید قریب ۱۵ سال است بدون تعطیلی و بدون وقفه در مسجد تهرانمان دارد این کار چهارشنبه‌شب‌ها انجام می‌شود. قاری می‌آید ۲۰ دقیقه، ۲۵ دقیقه قرآن می‌خواند و ده دقیقه کسی ترجمه می‌خواند و مردم گوش می‌دهند. معمولاً اذان هم در آنجا زنده خوانده می‌شود. بسیار جلسه نورانی است.

تلاوت قرآن را در منطقه و شهر باید توسعه داد

وی در ادامه بابیان اینکه قرآن وقتی تلاوت می‌شود در یک محله، نور قرآن در آن منطقه شایع و گسترده می‌شود، گفت: نور هر جا که رفت ظلمت و تاریکی را از بین می‌برد. قرآن نور است. این تلاوت قرآن را در منطقه و شهر باید توسعه داد. شما فکر کنید همه مساجد باهم این قصه را انجام بدهند، تاریکی و ظلمت و فساد و بزه برچیده می‌شود. قرآن خاصیتش این است؛ ذکر است، هدایت است، نور است.

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: در محله و مسجد این کار را انجام بدهید. از یک بخش شروع کنید. ما این کار را انجام دادیم بسیار مؤثر و تأثیرگذار بود. اوایل هم که آمدم اینجا در مصلی شروع کردم اما ادامه دادنش فراهم نشد؛ ولی در مساجد محل به‌خوبی این کار انجام می‌گیرد. از متولیان مساجد درخواست می‌کنم که این کار را در دستور کار خودشان انجام بدهند و ائمه محترم مساجد و کارگزاران مسجد این کار را دنبال کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد هم کمک می‌کند و تقویت می‌کند تا این کار توسعه پیدا کند. مسئول قرانی دفتر ما هم این کار را کمک و پشتیبانی می‌کند. اگر کسی خواست ارتباطی بگیرد برای اینکه کار بهتر انجام شود به این دو مرکز مراجعه کند.

وی در خاتمه با اشاره به تحولات آذربایجان و منطقه، بیان داشت: در این تحولاتی که اخیراً دارد انجام می‌شود و روابطی که دارد برقرار می‌شود ان‌شاءالله مسئولین محترم به جمیع جهات توجه دارند که یک‌وقت سرگرم امری نشوند و جای دیگر از دست برود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)