میرنیوز
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیدین مهدیزاده تهرانی، رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباببازی، درباره تأثیر برگزاری نمایشگاههایی مانند نمایشگاه «مادر نوزاد و کودک» که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است، گفت: نمایشگاه همانطور که از نامش پیداست، عرصه ارائه و بروز و ظهور شرکتها از طریق توانمندیهایشان است؛ یعنی وقتی شرکتی توانمندی دارد میتواند در نمایشگاه حضور داشته باشد. در واقع سازمان توسعه تجارت و مجریان نمایشگاهها ایجادکننده بستر این امر هستند و شاید تأثیری در خود صنعت به شکل مستقیم نداشته باشند، اما بستر این بروز و ظهور را فراهم میکنند.
وی افزود: در هر حوزه تخصصی ایجاد یک نمایشگاه از واجبترین کارهاست و برگزاری نمایشگاه «مادر نوزاد و کودک» نشاندهنده میزان توجه یک کشور و مردمش به مقوله مادر و نوزاد است. شاید در سالهای مختلف آنطور که باید این نمایشگاه نتوانست آیینه تمامنمای صنعت و حتی حوزههای خدماتی و علمی باشد، هرچند که در برخی سالها بسیار قوی عمل کرده است، اما امیدواریم امسال با حضور حداکثری تولیدکنندگان به معنای واقعی کلمه میزان توجه خودمان را به مادران، نوزادان و کودکان همانطور که در شأن مادران ایران زمین است، نشان دهیم.
او درباره حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این عرصه نیز اضافه کرد: همانطور که از نامش پیداست، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز و محلی برای جمع شدن دستاندرکاران حوزه کودک و نوجوان است. زمانی یک عرصه خلأ دارد شاید خودش ورود کند و اجراییات را به دست بگیرد. اما زمانی که واقعاً توانمندان در این حوزه وجود دارند، کانون ایجادکننده یک بستر گردهمایی و هماندیشی برای آنهاست و از این حیث از هیچ کوششی فروگذار نکردیم. شورای نظارت بر اسباب بازی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیرانش به دنبال ایجاد هستهای هستند که شاید بتوان گفت تیم ملی حوزه اسباببازی و سیسمونی را شکل دادهاند و میتوانند آنها را هدایت، حمایت و معرفی کنند. دستشان را میفشاریم تا بازارهای جهانی را نیز به زودی فتح کنند و تولیدکنندگان ایرانی در این عرصه حضور پررنگی داشته باشند.
رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباببازی در پایان یادآور شد: از همه کسانی که ما را همراهی کردند تشکر میکنم. امیدوار هستیم دبیرخانه این رویداد سالانه شکل بگیرد؛ زیرا موضوع مادر و نوزاد مربوط به یک بخش خاص نیست و همه جامعه با آن درگیر هستند و باید در اینجا حضور داشته باشند.
دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی «مادر، نوزاد و کودک» از سوی شرکت میلاد نور به عنوان کارگزار سازمان توسعه تجارت و با نظارت شورای نظارت بر اسباببازی از روز سوم اسفند 1401 به صورت حضوری در سالنهای 5 و 6 نمایشگاه بینالمللی تهران آغاز شد و تا پنجم اسفند از ساعت 8 تا 16 پذیرای بازدیدکنندگان است.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیا آمارهای فروش غیر رسمی در نمایشگاه کتاب واقعی است؟
«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید
یکی از راهکارهای امام رضا (ع) برای جذب مردم به دین
روایتهایی از کرامات «فاطمه شهر قم»
معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان میتوان آغاز کرد
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار برگزیدگان خود را معرفی کرد
چند نکته بهبهانه ساخت سریالی درباره شهید طهرانیمقدم
۳ ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند
بسته پیشنهادی متوقف شد؟/ ادامه بدقولیهای کنداکتوری تلویزیون
عربزبانها کدام یک از سریالهای ایرانی را بیشتر میبینند؟
اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان
در ایستگاه پایانی جشنواره رادیو پژواک چه گذشت؟
بازگشت علمی و فرهنگی به ریل اصلی پس از پرداخت بدهیها
سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد
عادت مخصوص «حاج قاسم» در عملیات های دفاع مقدس
رسانهها حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
تقابل فرضیات علمی ساحت قرآن را دچار خدشه نمیکند
نقدها و نظرهای رهبر انقلاب درباره رمانهای خارجی در راه
ادامه سریال بدقولیهای کنداکتوری این بار با یک سریال تکراری!
نمایشگاه کتاب تهران چقدر موفق بود؟
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر