میرنیوز

آیت‌الله کعبی: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در مقابل گفتمان لیبرال دموکراسی برتری دارد

 آیت‌الله کعبی: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در مقابل گفتمان لیبرال دموکراسی برتری دارد 2023-02-08T16:40:01+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و دانشگاه طلوع مهر قم در این دانشگاه برگزار شد.

آیت الله عباس کعبی در این مراسم گفت: خدا را شکر می‌کنیم که 44 سال پر افتخار برای انقلاب گذشته و این انقلاب نسل به نسل پیش رونده است. ما در این 44 سال برخلاف همه فرازها و فرودها و آسیب‌ها و چالش‌ها و همه توطئه‌ها و مانع‌تراشی‌ها، قوی‌تر شده‌ایم و مرزهای راهبردی فکری، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و تمدنی انقلاب اسلامی و ایران اسلامی گسترده تر شده است.

وی افزود: انقلاب ما یک انقلاب ضد استبدادی و ضد استعماری است و با شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و «استقلال آزادی جمهوری اسلامی»، شروع شد. هنگامی که انقلاب پیروز شد جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود. امروز هم جهان به دو بلوک تقسیم شده، بلوک انقلاب اسلامی بر پایه محور مقاومت اسلامی و بلوک استکبار جهانی که به سمت افول و نابودی درحرکت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی در روابط تمدنی با لیبرال دموکراسی قوی‌تر عمل می‌کند، گفت: این را ما نمی‌گوییم، فرانسیس فوکویاما ژاپنی الاصل است و جز شصت و یک روشنفکر آمریکایی می‌گوید؛ رشته‌اش اقتصاد سیاسی است، کتابی به نام «پایان تاریخ» دارد. ایشان یک دهه است که می‌گوید لیبرال دموکراسی در حال نابودی است و اخیراً بعد از اخراج نیروهای آمریکایی از افغانستان اعلام کرد که آمریکا به عنوان یک هژمونی مسلط و یک سیستم و یک ابرقدرت، دیگرتمام شد.

مؤلفه اصلی قدرت که جهان را متحول می‌کند، قدرت ایدئولوژیک است

وی افزود: ما یک تعلیقیه کوچکی می‌خواهیم بزنیم به این صحبت «جوزف نای»؛ می‌خواهیم ببینیم مؤلفه‌های ساخت قدرت چند تاست؟ یکی فرهنگ است، اقتصاد است، سیاست است، امنیت و ارتباطات است. تحلیل ایشان بیشتر اقتصادی است و در روابط اقتصادی آینده چین و آمریکا، می‌گوید چین برنده می‌شود؛ اما به مؤلفه‌های دیگر قدرت توجه نکرده است. مؤلفه اصلی قدرت که جهان را متحول می‌کند، قدرت ایدئولوژیک است.

آیت الله کعبی افزود: اینها فکر می‌کنند قدرت ایدئولوژیک تمام می‌شود. نسبت به انقلاب اسلامی که یک انقلاب ایدئولوژی است، نگاهشان این بود که انقلاب حداکثر در دهه سوم و دهه چهارم تمام می‌شود، اما دیدند بعد از امام راحل، رهبری انقلاب با اقتدار و حکمت و هوشمندی، انقلاب تمدنی ایران اسلامی را به عنوان یک انقلاب ایدئولوژیک و برخاسته از مکتب اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و بر پایه مکتب اهل بیت علیهم‌لسلام جلو بردند.

وی افزود: علی رغم همه فرازها و فرودها و همه تهدیدها و همه محاصره‌ها و تمام جنگ‌های روانی، رهبری انقلاب توانستند ضعف را به قدرت و تهدید را به فرصت تبدیل کنند. کشور را از بهانه‌های ساخته و پرداخته عبور بدهند بدون اینکه یک جنگ کلاسیک دیگر بر ایران اسلامی تحمیل شود. دشمنان مدتی گزینه‌های روی میز و تهدید نظامی را مطرح می‌کردند. علی رغم اینکه جنگ‌های زیادی در منطقه تحمیل کردند اما هیچ کدام از این جنگ‌ها را نتوانستند بر ملت ایران به عنوان یک جنگ کلاسیک تحمیل کنند و ایران قدرت بازدارنده بین‌المللی ایدئولوژیک پیدا کرده است .

امروز گفتمان انقلاب اسلامی در مقابل گفتمان لیبرال دموکراسی برتری دارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی، قدرت ایدئولوژیک برترِ جهان است. امروز در جهان یک قدرت ایدئولوژیک برتر وجود دارد و آن قدرت برخاسته از انقلاب اسلامی است. امروز جشن‌های دهه فجر نه در ایران اسلامی، یا در لبنان و سوریه و عراق و یمن، بلکه در اروپا و آمریکا و آمریکای لاتین و در جای جای منطقه برقرار است. امروز گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان یک گفتمان برتر در مقابل لیبرال دموکراسی مطرح است.

وی افزود: در زندگی بشر معاصر، پایه‌های لیبرال دموکراسی چند پایه است: یک: حقانیت مادی، دو: علم‌گرایی، سومین گزاره که جزء اصول لیبرال دموکراسی است، سکولاریسم؛ سکولاریسم یعنی جدایی دین از ساحت‌های اجتماعی و سیاسی، ایجاد فاصله بین پیام‌های آسمانی و زندگی زمینی. چهارم: لیبرالیسم یا آزادی‌گرایی، پنجم: رأی مردم یا دموکراسی، ششم: اراده دولت. یعنی دولت برخاسته از لیبرال دموکراسی باید اجرایی و عملیاتی بشود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: بر این اساس لیبرال دموکراسی یک دستگاه تولید ارزش‌ها درست کرده که هر چه در زندگی اجتماعی و سیاسی به مثابه ارزش مورد پشتیبانی مردم شود، همان باید حاکم بشود، ولو اینکه معروف‌ها منکر بشوند و منکرها معروف، مثل همجنس‌گرایی. این همجنس‌‌گرایی را به عنوان یک ارزش اجتماعی مطرح می‌کنند، حتی کسانی که هم‌جنس‌گرا نیستند، باید معتقد به این ارزش اجتماعی باشند والا باید پیش روانشناس بروند.

آیت الله کعبی ادامه داد: و براساس «قولوا لا اله الا الله تفلحوا»، انقلاب اسلامی یک انقلاب توحیدی، فطری، انسانی، با مقیاس جهانی است. بازتولید اسلام ناب بر پایه مکتب اهل بیت علیهم‌السلام است. گویی خورشید تابناک اسلام بعد از هزار و چهارصد سال به جای مکه این بار از ایران طلوع کرده و رهبری رسول الله صلی الله علیه و آله و امیر المومنین علیه‌السلام بر شخصیت فرزند زهرا و نواده رسول الله و شاگرد مکتب رسول الله و امیرالمومنین بنیانگذار مقدس جمهوری اسلامی، آیت الله العظمی امام خمینی طلوع کرد تا احیاگر اسلام ناب و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام برای انسان معاصر شود.

انقلاب اسلامی قبل از آن که ایرانی باشد، انقلاب توحیدی است

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: انقلاب ما اسلامی است؛ قبل از آن که ایرانی، سیاسی و اقتصادی باشد، انقلاب توحیدی است؛ انقلاب با مقیاس جهانی است. این مؤلفه اول انقلابمان است و لذا بعد از انقلاب دین و دینداری در صحنه روابط بین‌الملل آمد و امروز قوی‌ترین کشورها در جهان نمی‌توانند نسبت به دین و دینداری بی‌تفاوت باشند.

وی افزود: مؤلفه بعدی تمدنی انقلاب اسلامی، تولید عمل صالح است. اسلام فرد را به گونه‌ای تربیت می‌کند که کل توان و قدرت خود را در خدمت اجتماع قرار می‌دهد؛ مسئولیت اجتماعی و جامعه را به گونه‌ای پرورش می‌دهد که کل ظرفیت‌های اجتماعی در خدمت کمال فرد عمل کند.

آیت الله کعبی مؤلفه سوم تمدنی انقلاب اسلامی راحاکمیت حق و عدل به جای ظلم و طغیان در سطح جهان دانست و گفت: ما خواهان استقرار صلح و امنیت بین‌الملل بر پایه توحید و عدالت و رهبری انسان شایسته در سطح جهان هستیم و مشکلی که با مناسبات ظالمانه بین‌الملل داریم، همین است که می‌گوییم جهان امروز خوب مدیریت نمی‌شود و ظالمانه مدیریت می‌شود.

وی افزود: مؤلفه چهارم ما کرامت انسان است. احیای هویت انسانی با هر رنگ و نژاد و هر جنسی، با هر قومیت و با هر دینی. حاکمیت ایمان و عمل صالح و حق و عدل و هویت انسانی به معنای حذف دیگران نیست، بلکه میدان دادن برای احیای دیگران است.

علم منهای ایمان، توحش مدرن را به همراه داد

آیت الله کعبی افزود: دو گانه‌هایی که انقلاب اسلامی در کنار هم مطرح کرد، علم و ایمان، عقلانیت و معنویت، آزادی و عدالت، توحید و کرامت انسان، خانواده بنیادی، نگاه متعالی به زن معاصر، اینها مؤلفه‌های بسیار مهمی است. علم منهای ایمان، توحش مدرن را به همراه داد و ایمان منهای علم، عقب ماندگی. اما علم و ایمان تمدن ساز است. عقلانیت منهای معنویت نابودی بشریت است، معنویت منهای عقلانیت تحجّر. عقلانیت و معنویت کار را پیش می‌برد.

وی افزود: این نگاه تمدنی با سه مؤلفه پیش‌‌برنده و ماندگار است. یک اجتهاد اصیل و زنده و پاسخگو و تمدنی و پیش‌برنده و در واقع طراح نظامات اسلامی بر پایه زمان و مکان و این اجتهاد کلیدش را امام راحل زد و رهبر معظم انقلاب دارد پیش می‌برد و حوزه‌های علمیه و روحانیت بر این اساس نظریه‌پردازی می‌کنند.

آیت الله کعبی علم و فن و تجربه و پیش‌برندگی علوم بشری و رسیدن به مرزهای دانش را مؤلفه دوم دانست و گفت: بحمد الله در سایه انقلاب اسلامی از لحاظ علمی، نظام اسلامی و کشور ما به گونه‌ای پیشرفت کرده که امروز می‌گویند دوازدهمین یا دهمین کشور جهان در تولید علم هستیم و در بعضی جاها دوم یا سوم هستیم و این پیش‌برندگی علمی بسیار مهم است.

وی گفت: مؤلفه سوم، اقتدار بازدارنده دفاعی و امنیتی و نیز تولید قدرت است. اینها حافظ وحدت و تمامیت ارضی و امنیت هستند. از دیگر سو پیش‌برنده علم و تمدن محسوب می‌شوند. مؤلفه بعدی، مقاومت است، نظریه مقاومت بر اساس «لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُونَ» یعنی نفی سلطه.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: الحمد الله انقلاب اسلامی امروز نسل‌های جوانی دارد که پیش برنده و پیشران و موتور محرک انقلاب اسلامی هستند. بیانیه گام دوم بر پایه هفت مؤلفه انقلاب را جلو می‌برد: یک؛ رشد علمی، دو؛ اقتصاد قوی، سه؛ معنویت و اخلاق، چهار؛ تحقق عدالت و مبارزه با فساد، پنج؛ خودکفایی و استقلال و آزادی، شش؛ عزت و کرامت و مقاومت در سیاست خارجی، هفت؛ سبک زندگی اسلامی. جوانان هم پیشران این انقلابند .

وی افزود: البته ریزش‌ها و رویش هایی در انقلاب بوده است. بعضی‌ها ریزش می‌کنند، بعضی‌ها رویش مقدس دارند؛ رویش‌های مقدس انقلاب از ریزش‌هایش بیشتر است و هر کس از قطار انقلاب پیاده شود، خودش سقوط می‌کند.

وی در پایان گفت: ما باید به وظیفه انقلابی خودمان عمل بکنیم و هر کدام از خودمان سؤال کنیم ما چه کاری می‌توانیم برای این انقلاب و نظام انجام بدهیم؟ همه ما موظفیم ضعف را به قدرت و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم تا ایران یکپارچه، مقتدر، انقلابی و ولایتمدار داشته باشیم و همان گونه که امام پیش‌بینی کرد به برکت اسلام عزیز و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام بتوانیم سنگرهای کلیدی جهان را فتح کنیم. آمریکا و صهیونیست هم رو به زوال هستند و آینده از آن انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی بر اساس اجرایی کردن راهبردهای گام دوم انقلاب است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)