میرنیوز

هنرمندانی که سال ۹۸ از میان ما رفتند/ از جمشید مشایخی و داریوش اسدزاده تا حسین آهی و پرویز بهرام

 هنرمندانی که سال ۹۸ از میان ما رفتند/ از جمشید مشایخی و داریوش اسدزاده تا حسین آهی و پرویز بهرام 2020-03-22T12:21:01+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سال 1398 با تمام موفقیت‌ها و شیرینی‌ها و تلخی‌ها هم تمام شد؛ اما هنرمندان و اساتید بنامی را هم در حوزه بازیگری، دوبله و گویندگی از دست دادیم، شخصیت‌هایی همچون جمشید مشایخی، حسین آهی، داریوش اسدزاده، پرویز بهرام، تورج شعبانخانی، ملکه رنجبر، ولی‌الله شیراندامی و شهلا ریاحی ازجمله چهره‌های شناخته‌شده فرهنگ و هنر ایران هستند که در سال گذشته رخت از جهان بربستند.

بازیگران:
ابراهیم آبادی، داریوش اسدزاده، ملکه رنجبر، شهلا ریاحی، علی زندی، سعید نوراللهی، ولی‌الله شیراندامی، حسین صفاریان، علی‌اصغر طبسی، رضا عبدی، علی ابوالحسنی، نصرت کریمی، نوری کسرائیان، جمشید مشایخی، اسکندر حجتی و رضا عقیلی.

تهیه‌کنندگان: 
سیدکمال طباطبایی/ مجید اوجی

گویندگان، دوبلورها و مجریان:
حسین آهی، ناصر احمدی، پرویز بهرام و مهدی علی‌محمدی.

تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

سال با درگذشت استاد جمشید مشایخی آغاز شد؛ وقتی که سام مشایخی فرزندش به خبرنگار تسنیم  اعلام کرد که "پدرم، جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر کشور از دنیا رفت."، چرا که این بازیگر پیشکسوت در طول تعطیلات در بستر بیماری بود و در سن 84سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

ششم آذرماه سال 1313 به دنیا آمد و در سیزدهمین روز فروردین‌ماه سال 98 برای همیشه با صحنه بازیگری خداحافظی کرد. همان‌طور که دوستانی چون علی نصیریان اعتقاد دارند «کمال‌الملک» و رضا تفنگچی/خوشنویس سریال "هزاردستان" جمشید مشایخی فراموش‌نشدنی و تکرارنشدنی است، خودش هم در آخرین گفتگوی خود با خبرگزاری تسنیم  هم به این نکته اشاره کرد: به خودم می‌بالم توانستم در سریال «هزاردستان» و «کمال‌الملک» به ایفای نقش بپردازم.

همچنین گفت: "هزاردستان می‌خواست قبل از انقلاب ساخته شود ولی نشد. البته که نقش رضا خوشنویس را هم برای من کنار گذاشته بود و در زمان کمال‌الملک هم گفت «این نقش برای توست. در سریال «هزاردستان» اعتقاد دارم داود رشیدی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان و سروش خلیلی بازی‌های ارزنده‌ای را ارائه دادند.»"

تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

پرویز بهرام رفت/ صدایی تکرارنشدنی از اتللو تا ابوموسی اشعری

چندی بعد یعنی در ششم خردادماه خبر درگذشت هنرمند بزرگ دیگری را دادند؛ نامش پرویز بهرام است و صدایش تکرارنشدنی است. داریوش ارجمند درباره او گفت: مرحوم بهرام صدای ماندگاری بود که اگر بگویم تکرار نمی‌شود اغراق نکرده‌ام. سال‌ها باید منتظر ماند تا جانشین چنین صدای قدرتمند، چنین هنرمند خوش‌رفتار و خوش‌قریحه‌ای متولد شود.

او گفت: بهرام یک هنرمند بادانشی بود که خاک صحنه خورده بود، هم اتللو را بازی کرد و هم به‌جایش صحبت کرد. در دوبله او را به صداپیشه فرهنگی می‌شناسند چون منش هنری و صدای بی‌نظیرش مولد فرهنگ غنی ایران و ایرانی بود. امیدوارم هنرمندان نسل جدید مشی این هنرمند را سرلوحه توسعه و پیشرفت خودشان قرار دهند.

بهرام جزو اولین‌های هنر دوبله ایران بود؛ او را به صدای اتللو و نمایشنامه‌های شکسپیر می‌شناسند. از تئاتر به دوبله آمده بود و دوبله تله‌تئاتر را خوب می‌شناخت؛ می‌دانست دوبله مستند، سریال، فیلم و تله‌تئاتر چه تفاوت‌هایی با هم دارند.

بهرام بهترین «شکسپیرین» ایران بود و نقش «اتللو» را هم در زمان‌های گذشته ایفا کرده بود. بهرام در روزهای پایانی عمرش به‌روی یک مستند ویژه نوروز کار می‌کرد و بیماری اجازه نداد دنیای دوبله بتواند کارهای دیگری از ایشان ثبت و ضبط کند و جامعه علاقه‌مند به هنر از دریای بی‌کران تجربه و فرهیختگی استاد بهرام بهره‌مند شود.

پرویز بهرام، صدای ماندگار دوبله ایران صبح روز دوشنبه ششم خردادماه در سن 84سالگی درگذشت.

تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

درگذشت گویندگی قدیمی و کاربلدِ رادیو

روز هشتم مردادماه خبر درگذشت حسین آهی را دادند؛  شاعر و گوینده پیشکسوت رادیو که پس از تحمل یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت. او پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان دعوت حق را لبیک گفت.

حسین آهی متولد 1332 تهران، فرزند استاد علی آهی، شاعر و پژوهشگر ایرانی است که مدت‌ها به‌اعتبار و احترام پدر شاعرش «ابن‌آهی» تخلص می‌کرد، تحصیلات مقدماتی‌اش را در تهران گذرانده بود و پس از تسلط بر زبان‌های فارسی، عربی، پهلوی و آلمانی، در علومی مانند صرف، نحو، منطق، نجوم، فقه، اصول عروض و کلام نیز صاحب‌نظر بود.

آهی در دهه 80، برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را برای شبکه دو سیما اجرا می‌کرد. همچنین پس از آن، برنامه رادیویی «تماشاگه راز» را برای شبکه فرهنگ مجری‌گری کرد. اجرای بخش شبانگاهی چهارشنبه‌شب‌های رادیو پیام نیز از دیگر اجراهای حسین آهی بود.

از آهی که بیش از 25 کتاب پژوهشی و تصحیحی در حوزه شعر و ادبیات دارد، مقالات بی‌شماری نیز در مجلات و نشریات کشور از جمله «کیهان فرهنگی» و ماهنامه حافظ به چاپ رسیده است.

تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

تهیه‌کننده قدیمی سینما و تلویزیون از دنیا رفت

16 مردادماه هم روز تلخ دیگری برای عرصه سینما و تلویزیون بود و سیدکمال طباطبایی دار فانی را وداع گفت، تهیه‌کننده‌ای که حدود چهار سال پیش «علی» فرزندش را که بازیگر سینما و تلویزیون بود، نیز بر اثر ایست قلبی از دست داده بود.

زنده‌یاد سیدکمال طباطبایی تهیه‌کنندگی مجموعه‌هایی نظیر «کاکتوس»، «بچه‌های نسبتاً بد» و «شب عید» را انجام داده بود و نخستین سریال شبکه نمایش خانگی با نام «قلب یخی» نیز به‌تهیه‌کنندگی وی تولید شده بود. «مرد آفتابی»، «عزیزم من کوک نیستم»، «سالاد فصل»، «شب»، «فرار بزرگ»، «هر شب تنهایی»، «توفیق اجباری» و... از جمله آثار سینمایی این تهیه‌کننده به‌شمار می‌آیند.

تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

داریوش اسدزاده فوت کرد

سوم شهریورماه وکیل داریوش اسدزاده خبر درگذشتش را در گفت‌وگویی با خبرنگارخبرگزاری تسنیم، تأیید کرد. این هنرمند بعد از یک دوره تحمل و مبارزه با بیماری سرطان در منزل خود درگذشت.

نام داریوش اسدزاده ما را به‌یاد آثار باشناسنامه تلویزیون و سینما می‌اندازد؛ کارهایی همچون «خانه سبز»، «سمندون»، «یتیم‌خانه ایران»، «قلاده‌های طلا» و «جعبه موسیقی». او متولد 1302 در کرمانشاه بود.

تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

9 آبان‌ماه روز درگذشت بازیگری دیگر؛ "ابراهیم‌آبادی" هم رفت

سریال‌های زیادی برای تلویزیون بازی کرده،‌ کارهای خوبی در سینما از او به نمایش درآمده و بارها روی صحنه تئاتر هنرنمایی کرد اما همواره خودش و خانواده‌اش به این نکته انتقاد داشتند چرا آن‌طور که باید و شاید خبری از او نمی‌گیرند. بارها به این نکته گلایه می‌کرد که چرا مسئولان پیشکسوتان فرهنگ و هنرشان را فراموش می‌کنند و حالا او رفت؛ بعد از دوره‌ای تحمل بیماری و کما و بیهوشی با صحنه هنرمندی در تئاتر، سینما و تلویزیون برای همیشه خداحافظی کرد.

مسئول بیمارستان آراد در بخش CCU به خبرنگار خبرگزاری تسنیم  گفت ساعت 16:15 در بیمارستان آراد بر اثر مشکلات ریوی و مشکلات تنفسی درگذشت.

او چند صباحی در حالت بیهوشی و کما به‌سر برد و حال وخیمی داشت.

آخرین سریالی که برای تلویزیون بازی کرد «پادری» محمدحسین لطیفی است اما بارها بازی درخشان «ابراهیم آبادی» در سریال «مختارنامه» و «آپارتمان شماره 13» دیده می‌شود. بسیار بازیگر مردمی و هنرمند قابل احترامی است؛ 63 فعالیت هنری در تئاتر، تلویزیون و سینما که 128 سریال و تله‌فیلم و 54 فیلم سینمایی و کارهای متعدد نمایشی در کارنامه "ابراهیم آبادی" وجود دارد.

ابراهیم آبادی متولد سال 1313 بود. او ابتدا در رشته هنر زیر نظر اساتیدی همچون علی اصغر گرمسیری به تحصیل پرداخت و بعد به شهر پراگ رفت و مدرک تحصیلی کارگردانی تئاتر را گرفت.

تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

صداپیشه نقش امام‌خمینی(ره) در سریال معمای شاه

بیژن علی‌محمدی یکی از تیپ‌سازان برجسته دوبله کشور است؛ صدای او با کاراکتر امام خمینی(ره)، آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله کاشانی در سریال "معمای شاه" برای همیشه یادگاری می‌ماند.  مجتبی نقی‌ئی مدیر دوبلاژ سیما خبر درگذشت بیژن علی‌محمدی را تأیید کرد و به خبرنگار تسنیم  گفت: خبر بسیار تلخی است که بیژن علی‌محمدی در کنار ما نیست اما او برای همیشه صدایش یادگاری می‌ماند.

 بهترین و بزرگترین تیپ‌ساز دوبله کشور را از دست دادیم؛ مردم او را با سریال "معمای شاه" می‌شناسند که چقدر هنرمندانه هم صداپیشه کاراکتر "امام خمینی(ره)" که شکرخدا گودرزی بازی می‌کرد، بود و هم "آیت‌الله طالقانی" و هم "آیت‌الله کاشانی"؛ یکی از بزرگان دوبله از میان ما رفت.

بیژن علی‌محمدی متولد سال 1340 از جمله گویندگانی بود که در دهه 1360 وارد واحد دوبلاژ صداوسیما شد، تحت آموزش اساتید نسل دوم دوبله قرار گرفت و کار دوبله را از سال 1364 با مجموعه تلویزیونی خارجی "جزیره گریز" آغاز کرد. کنار سریال "معمای شاه"، سریال‌های تاریخی "امام علی(ع)"، "روشن‌تر از خاموشی"، فیلم سینمایی "روز واقعه" و... از جمله آثاری بودند که در آنها به‌عنوان صداپیشه حضور داشته است.

علی‌محمدی 14 آبان‌ماه در حالی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت که حدوداً دو هفته قبل به‌دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده بود و در بیمارستان امام خمینی(ره) درگذشت.

تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

خداحافظی مجید اوجی با سینما و تلویزیون

نیمه‌های شب 17 آبان‌ماه مجید اوجی تهیه‌کننده پیشکسوت تلویزیون جمعه‌شب بر اثر حمله قلبی درگذشت. او مدتی قبل به‌دلیل  عوارض ابتلا به سرطان در بستر بیماری بود. اوجی حدود یکی دو سال درگیر سرطان بود و 17 آبان بر اثر حمله قلبی درگذشت.

مجید اوجی همسر فلورا سام کارگردان تلویزیون و تهیه‌کننده سریال‌های مختلفی از جمله مرضیه، سفر سبز، بیقرار و... بوده است.

سریال "مرضیه" شبکه دوی سیما آخرین کاری بود که او تهیه‌کنندگی کرد.

تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

خبر درگذشت شهلا ریاحی

11 دی‌ماه شهلا ریاحی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان دار فانی را وداع گفت.  قنادیان مسئول آسایشگاه ایران‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم خبر درگذشت شهلا ریاحی را تأیید کرد و گفت که آن مرحومه شب گذشته دار فانی را وداع گفته است.

مرحومه شهلا ریاحی در سال‌های اخیر به‌دلیل بیماری و کهولت سن از دنیای سینما و تلویزیون فاصله گرفته بود.

مرحومه شهلا ریاحی در 17 بهمن 1305 در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا سیکل ادامه داد و در 17سالگی، بنا به خواست و راهنمایی همسرش اسماعیل ریاحی که خود از شیفتگان تئاتر بود، به صحنه (تئاتر تهران) راه یافت.

وی سینمای حرفه‌ای را سال 1330 با فیلم «خواب‌های طلایی» به‌کارگردانی معزالدیوان فکری تجربه کرد. ریاحی سال 1335 فیلم «مرجان» را کارگردانی کرد و به این ترتیب نام اولین زن کارگردان سینمای ایران را به خود اختصاص داد. ریاحی گوینده رادیو و تلویزیون، مجری برنامه‌های کودک تلویزیون بود. شهلا ریاحی هنرپیشه صدا و دوبلور بود و فیلم‌های زیاد ایرانی و خارجی را دوبله کرد از جمله فیلم‌های معروفی چون دلیجان آتش و بربادرفته. وی کنار بزرگانی همچون حسین عرفانی، منوچهر نوذری، احمد رسول‌زاده، ولی‌الله مؤمنی، نصرالله مدقالچی و… به کار دوبله پرداخت.

تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

بازیگر سریال "مختارنامه" از دنیا رفت

سلیمان سریال "مختارنامه" در بیمارستان رسول‌اکرم(ص) دارفانی را وداع گفت. در "دلیران تنگستان" بازی کرد اما سلیمان‌بن صرد خزاعی را خیلی دوست داشت. وقتی از او سؤال می‌کردیم "کدام‌یک از آثار سینمایی و تلویزیونی را بیشتر دوست داری؟" اولاً همه را جزو فرزندان خود می‌دانست و در وهله بعدی می‌گفت: سلیمان مختارنامه!

ولی‌الله شیراندامی روزهای سختی را در بستر بیماری گذراند و طی یک سال اخیر درگیر بیماری دیابت بود. وخیم‌تر شدن وضعیت جسمانی او را به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان "رسول اکرم(ص)" کشاند؛ همسرش از وخامت اوضاع و بی‌هوش بودن او خبر داد؛ با پیگیری‌هایی که خبرنگار تسنیم از بیمارستان رسول اکرم(ص) داشت باخبر شدیم این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، درگذشت.

او  در آخرین گفت‌وگویش با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  به نکته‌ای قابل تأمل اشاره کرد و گفت که با تمامِ چند سال بیماری هنوز دوست ندارد مردم را ناراحتِ این اوضاع کند، و اضافه کرد: از برخی رسانه‌ها گلایه دارم، وخامت اوضاع را طوری مطرح کردند که بسیاری از دوستان، آشنایان و مردم ناراحت شدند. از مردم توقعی ندارم ولی بسیار خوشحال می‌شوم وقتی هنوز "مختارنامه" را می‌بینند و مرا به‌یاد می‌آورند. این رمز همان کارهایی است که ماندگار می‌شوند.

ولی‌الله شیراندامی 88ساله دارای لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران و همچنین دارای مدرک درجه‌یک کارگردانی از وزارت ارشاد ایران که معادل دکترا می‌باشد، است. او در بیش از 30 نمایش، بازیگری و کارگردانی کرده است. وی در تعدادی از سریالهای تلویزیونی مانند اشک تمساح (احمد نجیب‌زاده 1362) و مختارنامه (داود میرباقری 1388‌ــ‌1383) نیز نقش‌آفرینی کرده است.

آخرین نمایش به‌کارگردانی این هنرمند فقید با عنوان «هنر کمدی» نوشته ادواردو فیلیپو سال 91 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به‌روی صحنه رفت. وی همچنین بعد از اجرای این نمایش، کتاب «تحلیل کارگردانی نمایشنامه مرگ پیشه‌ور» را تألیف کرد که توسط انتشارات نمایش چاپ شد.

او در بیش از30 تئاتر بازی و کارگردانی کرده و در فیلم‌هایی همچون «جایی برای زندگی»، «خانه‌ای روی آب»، «بوی کافور عطر یاس»، «شازده احتجاب»، «شیر سنگی»، «شب دهم»، «روز باشکوه» و «وسوسه» هم بازی کرده است.

تلویزیون , رادیو , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , دوبله , تئاتر , سینمای ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

 

 ملکه رنجبر بدون مراسم تشییع
 

مادر بزرگ زیر  آسمان شهر قرار بود  آخرین پلان حضورش را در فصل جدید زیرآسمان شهر مهران غفوریان بازی کند، اما مشکلات گوارشی و بیماری‌های ناشی از سالخوردگی اجازه نداد ملکه رنجبر برگ دیگری از هنرمندی‌اش را در عرصه سینما  و تلویزیون به‌یادگار بگذارد.

او روز هشتم اسفندماه برای همیشه با صحنه تئاتر و دوربین سریال و فیلم سینمایی خداحافظی کرد.

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با تأیید خبر درگذشت این هنرمند به خبرنگار تسنیم  گفت: فوت ملکه رنجبر امروز بر اثر مشکلات گوارشی و کهولت سن در بیمارستان کسری بود.  فوت این هنرمند پیشکسوت ربطی به ویروس کرونا ندارد.

خانواده مرحوم رنجبر تصمیم گرفتند به‌دلیل پیشگیری شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی مردم مراسم خاکسپاری نداشته باشند و این هنرمند پیشکسوت در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/+

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)