میرنیوز

روایت حملات گسترده غرب و صهیونیست‌ها علیه شبکه انگلیسی تلویزیون

 روایت حملات گسترده غرب و صهیونیست‌ها علیه شبکه انگلیسی تلویزیون 2023-01-04T09:34:02+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، "دیوید میلر"، استاد سابق دانشگاه بریستول بریتانیا و فعال سیاسی-اجتماعی حامی حقوق ملت فلسطین در پاسخ به این سؤال که شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی در سال 2007 آغاز به کار کرد و در سال 2011 توسط دولت بریتانیا با تحریم‌های گسترده‌ای رو به رو شد، این مسئله چه معنایی را در مورد نوع برخورد و مواجهه دولت بریتانیا با مفهوم آزادیِ بیان دارد؟ گفت: بریتانیا سال‌هاست که خود را به عنوان یک لیبرال دموکراسی مدرن که مهد آزادی‌های مختلف است به جهانیان می‌شناساند، با این حال، این قبیل رویه‌های آن در خاموش کردن صدای رسانه‌های مستقلی نظیر شبکه پرس‌تی‌وی، نشان می‌دهد تا چه اندازه ادعاهای لندن در رابطه با تعهدات آن به آزادی بیان و دموکراسی دروغ و بی‌پایه‌اند.

البته که به نظر من برخورد تقابلی دولت بریتانیا با شبکه‌ای نظیر پرس‌تی‌وی را بایستی بخشی از طرحواره کلان‌تر کنشگری آن در چهارچوب پیشبرد طرح‌هایش در قالب امپریالیسم رسانه‌ای در جهان نیز ارزیابی کنیم. پرس‌تی‌وی نقشی قابل تأمل در زیرسؤال بردن و به بحث گذاشتن بسیاری از رویه‌های نادرست دولت بریتانیا و متحدان آن در عرصه بین‌المللی داشته و دارد و برخورد بریتانیا با این شبکه، نشان می‌دهد که اساساً دولتمردان بریتانیایی به هیچ عنوان تحمل شنیدن صداهای مخالف با خود را ندارند و با زیرپاگذاشتن شعارهای خود در باب تعهد به دموکراسی و آزادی، به راحتی این قِسم رسانه‌ها را کنار می‌زنند و سرکوب می‌کنند.

"روشن صالح"، روزنامه‌نگار و فعال حوزه رسانه‌ای و از چهره‌های حامی ملت فلسطین نیز معتقد است که یکی از ویژگی‌های بارز شبکه پرس‌تی‌وی که از زمان آغاز فعالیت آن بسیار مورد توجه بوده، این نکته بوده است که این شبکه تریبونی برای همه حتی مخالفان جمهوری اسلامی ایران نیز بوده و هست. در واقع، نگاه رسانه‌ای شبکه پرس‌تی‌وی برخلاف جریان رایج در غرب مبتنی بر حذف افراد نبوده بلکه سعی داشته همه بتوانند صدای خود را در قالب این شبکه عرضه کنند و دیدگاه‌های خود را مطرح سازند.

اساساً این‌طور به نظر می‌رسد که برخوردهای قهری که با پرس‌تی‌وی در جهان غرب و در برتیانیا صورت می‌گیرد و در قالب این برخوردها سعی می‌شود تا صدای این شبکه به جایی نرسد نیز ناشی از شگفت‌زده شدن جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای غربی از رویکردهای خاص رسانه‌ای این شبکه است که در عین روشنگر بودن، بی‌پایه و اساس بودن اتهامات آنها علیه پرس‌تی‌وی و جریان‌های رسانه‌ای ایران را نیز برملا می‌سازد.

دیوید میلر در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا تحریم‌های جدید کشورهای غربی و به ویژه اروپایی‌ها علیه شبکه پرس‌تی‌وی به کنشگری رسانه‌ای این شبکه آسیب جدّی وارد می‌کند یا خیر؟ گفت: غرب و به طور خاص بریتانیا در مدت اخیر سعی داشته‌اند که به هر نحو ممکن صدای پرس‌تی‌وی را ساکت کنند و تحریم‌های اخیر علیه این شبکه نیز در همین راستا معنا و مفهوم پیدا می‌کنند.

 با این حال، نکته اساسی در این میان این است که شبکه پرس‌تی‌وی صدای بی‌صدایان در کشوری نظیر بریتانیا است و اینکه به کل پیوندهای مخاطبان با این شبکه قطع شود چندان واقع‌بینانه نیست. البته که صِرف تحریم‌های غرب علیه یک شبکه رسانه‌ای، خود کنجکاوی‌های زیادی را در مورد آن شبکه بر می‌انگیزد و حتی می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سمت آن جلب کند.

در عین حال نباید فراموش کرد که پرس‌تی‌وی در قالب فضای وِب و شبکه‌های اجتماعی نیز حضور گسترده‌ای دارد و می‌تواند از ظرفیت‌های خود در این رابطه جهت تداوم‌بخشی به فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای‌اش استفاده کند. از این رو، بعید می‌دانم که اقدامات تقابلی اخیر علیه شبکه پرس‌تی‌وی منجر به ساکت شدن کامل صدای این شبکه شوند.

روشن صالح نیز تصریح کرد که بهانه‌هایی که مقام‌های غربی جهت تحریم شبکه پرس‌تی‌وی در مدت اخیر بیان داشته‌اند به هیچ عنوان قابل قبول نیست. آنها صرفاً با طرح برخی ادعاها علیه پرس‌تی‌وی این شبکه را به همراه شمار دیگری از شبکه‌های ایرانی تحریم کرده‌اند؛ این حقیقتاً شرم‌آور است.

به نظرمن غرب اساساً از مطرح شدن صداها و جریان‌های آلترناتیو رسانه‌ای شدیداً هراس دارد و کنش‌گری‌های اخیر آن علیه شبکه پرس‌تی‌وی را نیز بایستی از همین منظر درک کرد. اینکه غرب صدای یک رسانه را قطع می‌کند یعنی اساساً با پیام آن مشکل دارد و نتوانسته در میدان اقناع افکار عمومی با آن رقابت کند.

دیوید میلر نیز تأکید کرد که یکی از نکات عجیب در مورد اقدامات دولت‌های غربی علیه جریان‌های رسانه‌ای ایرانی نظیر شبکه پرس‌تی‌وی این است که آنها ادعای خود علیه این شبکه‌ها را مستند به مسائلی می‌کنند که از سوی جریان‌های مخالف با ایران ارائه می‌شوند.

مثلاً یک بنگاه دروغ‌پراکنی به اصطلاح رسانه‌ای نظیر "ایران وایر" که عملاً در خدمت منافع غرب و نهادهای اطلاعاتی آن است ادعاهایی را علیه ایران مطرح می‌سازد و غرب با استناد به آنها علیه پرس‌تی‌وی کنشگری می‌کند. این رویکرد تا حد زیادی نشان می‌دهد که اساساً جهان غرب در مواجهه با جریان‌های رسانه‌ای ایران صرفاً به دنبال بهانه است.

روشن صالح عنوان کرد نکته قابل توجه در مورد شبکه پرس‌تی‌وی این است که این شبکه به ایران تعلق دارد و همچون بسیاری از رسانه‌های مطرح چینی، آمریکایی، انگلبسی، روسی و غیره، در واقع جهان‌بینی‌های ایرانی را ارائه می‌کند. با این حال، نکته مهم در مورد پرس‌تی‌وی که پیشتر نیز به آن اشاره شد این است که این شبکه به مخالفان خود نیز تریبون می‌دهد این در حالی است که جریان‌های رسانه‌ای غربی کمتر چنین کاری انجام می‌دهند و مهمتر از همه اینکه آنها ادعای استقلال هم دارند.

مسئله‌ای که با توجه به ماهیت عملکردهای آنها، حقیقتاً ادعایی گزاف است و تاکنون گزارش‌ها و افشاگری‌های زیادی در نقض این گزاره ارائه شده است. موضوعی که نمودی عینی از ریاکاری جهان غرب در فضای رسانه‌ای را به نمایش می‌گذارد. در این میان نکته جالب توجه این است که هراس جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای غربی و به ویژه صهیونیست‌ها از اقدامات رسانه‌ای شبکه پرس‌تی‌وی موجب شده تا آنها دست به هرکاری بزنند تا مثلاً صدای این شبکه در قالب برنامه‌هایی نظیر "فلسطین؛ محرمانه‌زدایی"، "اینسایت" و یا "پرونده‌های مخفی" را ساکت کنند.

درست به همین دلیل هم است که تاکنون گزارش‌های مختلفی در مورد هدف قرار گرفتن شبکه پرس‌تی‌وی از سوی لابی ‌های صهیونیستی که نفوذ قابل توجهی را نیز در بریتانیا دارند منتشر شده است.

دیوید میلر نیز در پاسخ به این سؤال که دلیل اصلی هراس صهیونیست‌ها از شبکه پرس‌تی‌وی چیست؟ گفت: دلیل این مسئله کاملاً روشن است: پرس‌تی‌وی در مورد جنایات و اقدامات پشت پرده رژیم صهیونیستی و لابی‌های همراه با آن، افشاگری‌های زیادی را انجام داده و می‌دهد و همین مسئله موجب شده تا رژیم صهیونیستی به شدت نگران باشد. در واقع، این مسئله که شبکه پرس‌تی‌وی در قالب فعالیت رسانه‌ای خود، میزان آگاهی و شناخت افکار عمومی در مورد ماهیت اقدامات نژادپرستانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی را بالا می‌برد، حرکتی رو به جلو است که از اهمیت زیادی برخوردار است و صهیونیست‌ها و متحدانشان را در انجام اقدامات گوناگون علیه پرس‌تی‌وی، جسورتر و مُصرتر می‌کند.

دیوید میلر به طور خاص به این مضوع نیز اشاره کرد که صهیونیست‌ها سالانه میلیون‌ها دلار را در اقصی نقاط جهان به ویژه در جهان غرب هزینه می‌کنند تا تصویری دروغین را از خود به افکار عمومی عرضه کنند و کشورها و ملت‌هایی را که در نقطه مقابل رویه‌های خشونت‌آمیز و نژادپرستانه آنها هستند را بی‌اعتبار سازند. در این فضا، وجود شبکه‌ای نظیر پرس‌تی‌وی که به افشاگری از دروغ‌های آنها در این حوزه می‌پردازد و برنامه‌هایشان را خنثی می‌سازد، به هیچ عنوان از سوی صهیونیست‌ها پذیرفته شده نیست و درست به همین دلیل هم است که در سال‌های اخیر آنها هر کاری توانسته‌اند انجام داده‌اند تا صدای شبکه‌ای نظیر پرس‌تی‌وی را ساکت کنند اما در این رابطه موفق نبوده‌اند.

البته که صهونیست‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز دست به اقدامات فراوانی زده‌اند تا بتوانند شاید از این طریق پرس‌تی‌وی را تضعیف و آن را نزد افکار عمومی به مثابه رسانه‌ای غیرمعتبر جا بزنند. مسئله‌ای که حداقل تا به امروز نتایج عکس داده و بیش از پیش پرس‌تی‌وی را به مثابه رسانه‌ای روشنگر به افکار عمومی بین‌المللی معرفی کرده است.

روشن صالح نیز گفت که برنامه "فسلطین؛ محرمانه‌زدایی" شبکه پرس‌تی‌وی در خدمت آرمان ملت فلسطین بوده و هست که همین مسئله در سال‌های اخیر موجب شده تا حملات گسترده‌ای علیه آن و شخصیت‌هایی که در آن حضور پیدا کرده و می‌کنند را شاهد باشیم. باید توجه داشته باشیم که اساساً جهان غرب و متحدان آن نظیر رژیم صهیونیستی هراس عجیبی از ظهور صداهای جدید رسانه‌ای دارند. صداهایی که دستور کار اصلی آنها افشاگری از ظلم و جنایت‌های صهیونیست‌ها است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)