X دانلود اهنگ نکس وان کلیپ ویدیاب کلیپ جدید ویدجین

میرنیوز

روایتی از ماجرای شهادت و آخرین لحظات عمر آقا مهدی باکری

 روایتی از ماجرای شهادت و آخرین لحظات عمر آقا مهدی باکری 2020-03-17T09:53:01+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمد طاهری خسروشاهی، پژوهشگر و سردبیر مجله سفینه تبریز، در یادداشتی به‌مناسبت سی و پنجمین سالروز شهادت شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر 31 عاشورا، به روایتی از ماجرای شهادت این سردار رشید اسلام پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

همه آن سوی آب در دلهره و نگرانی‌اند. نکند "احمد" هم نتواند راضی‌ات کند. احمد کاظمی؛ آن شیرین لقای جبهه، آن رفیق دلداده، جایش چه‌قدر اینجا خالی است، چه‌قدر آرزوی شهادت در رگ و جانش موج می‌زد، کجایی احمد که بیایی و این فرشته‌های متبسم سبزپوش را ببینی که به یاریمان آمده‌اند...

تو اما التماس‌های برگشتن به آن سوی آب را نمی‌شنوی و فقط حلاوت انگبین است که بر لب داری و قطره قطره بر کام جان و روح احمد می‌نشانی، حیفت می‌آید این عطر نجیب و بهشتی را تنها ببویی و ببوسی:

 «احمد پاشو بیا اینجا، این طرف من چیزهایی می‌بینم که شما نمی‌بینید، اگر بدانی اینجا چه عالمی است، اگر تو هم اینجا بودی همیشه با هم بودیم، بیا این طرف تا برای همیشه با هم باشیم... احمد...» صدا قطع می‌شود...

آنقدر تماس می‌گیرد و سماجت می‌کند تا بالأخره بی‌سیم‌چی‌ات گوشی را برمی‌دارد و دلتنگ می‌گوید: تو، «فرمانده سلحشور بدر» نمی‌خواهی حرف بزنی، یعنی اصلاً نمی‌توانی کلامی لب بگشایی،... خون از فرق شکافته‌ات در فوران است و نگاهت بر راه آتش افتاده کربلا مانده است.

قایق اما خبر دیگری شنیده است و دل به وسط آب‌ها می‌کشاند، تن خسته جانت در کنج قایق صبورانه افتاده است و همراه بهشتی‌ات؛ «علی‌رضا تندرو» سکاندار قایق وصل تو به حضرت یار است و جان می‌کند تا جان بدهد و از میان فوج فوج گلوله و آتش، تو را به سلامتِ ساحل برساند تا لااقل پیکر پاکت را توتیای چشم‌های منتظر رزمندگان کند. اما قایق از فرمان او سر برمی‌تابد...

قایق از روی سیل‌بند به گلوگاه می‌رسد و حریف چه لذتی می‌برد از دیدن یک قایق تنها در امواج آن همه آب، دسته دسته غنیمت دیده، سوی سیل‌بند ریخته‌اند و دلشان را خوش کرده‌اند که صیدت می‌کنند و بعد آن همه تلفاتی که تو به دامنشان ریختی، دلشان را خنک می‌کنند.

 آرپی‌جی‌زن‌های حریف برای هدف گرفتن قایق تو از هم پیشی گرفته‌اند و نمی‌دانند یعنی چشم‌های پرده‌گرفته‌شان نمی‌بیند که آنجا بر بالای قایق هم، صف به صف فرشتگان تماماً سبزبال بهشتی برای بردن تو و بر دوش گرفتن تو به اعلی علییّن پروردگار، از هم پیشی می‌گیرند و چه‌قدر متبسّم و رخ برافروخته‌اند.

در آسمان هلهله درود و اسپند است و بر روی آب‌ دجله،‌ هاله‌ای از آتش و انفجار است و لاشه نیم‌سوخته قایقی که تو را شتابان بر چشم نشانده می‌برد تا «وادخلی جنتی»...

*
حالا دیگر غروب شده و عصر عاشورا است که بر لب فرات تجلی یافته است.

سرت را بر نازکای بال‌های سبز ملائکه سبزپوش و متبسّم گذاشته‌اند و بال در بال با تو، مسرور تا جنات‌التجری می‌آیند «سَعیکُم مَشکوراً، یدخُلِ من یشاء فی‌ رحمته» تو در یک آن به روز موعود می‌رسی و همه «روح و ریحان» است و سلام، تو پاکیزه‌ترین دلشده پذیرفته شده پروردگاری! به چشم بوسی‌ات همه شهیدان تاریخ صف بسته‌اند و تو را چشم در راهند.

و در آن سو، پایین‌تر از آسمان‌ها، قایقی در ولوله آتش و دود گم شده است و این سو، همه از این اتفاق شگرف به تکاپو افتاده‌اند و چشم‌هایشان را از گریه نمی‌توانند پس بگیرند.

به آب می‌زنند تا لااقل ردّی و نیم‌نشانی از تو بیابند و حتی اگر شده تکه‌ای از گوشه آن لباس چند سال پوشیده خاکستری رنگ تو، به یادگار بیاورند و دل ماتم‌زده‌‌شان را جلا بدهند.

نگاه زخمی‌شان از لابه‌لای نیزارها تا هر سیاهی روی آب که نمایان می‌شود آب را می‌کاود، اما دریغ گلبرگی از باغ مصفّای تو نصیبشان نمی‌شود، حالا باورشان به یقین رسیده است که سردار مهربان و سرشار از معرفت عاشورایی‌شان، همان که همیشه از بی‌خوابی و خستگی جنگ، پلک‌هایش پر می‌زد، در دل اقیانوس‌ها آرام خوابیده و برای اولین‌بار در تقدیر آفرینشش قدری که نه! تا ابد دل آسوده، چشم بسته است.

بخواب سردار حماسه‌های شگفت! بخواب همه معرفت و ادب، همه مهر و گذشت، خوابت پر از فردوس برین باد و «تُسمّی سلسبیلاً» گوارایت در آن یوم «کلاّ لاوز»، در آن هنگامه که هرگز مفرّی برای هیچ جنبنده نیست، راه را نشانمان بده و شفاعتمان کن.

تنهاترین سردار حسین!

با لای لای غریبانه حضرت فاطمه پرپر(ع)، دل‌آسوده بخواب در دل فرات، دل‌‌نگران العطش نازدانه‌های مولایت نباش که علمدار، همه فرات را بر دوش کشیده و به خُنکای زلال کوثر رسیده‌ است و همه منتظر تواند...

خداوند، پاکیزه قبولت کرده سردار!

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

۴ ویژگی قرآنی امام خمینی (ره)

 ۴ ویژگی قرآنی امام خمینی (ره)
2020-06-04T00:51:20+04:30
شهدای راه امام هم روحیه جهادی داشتند و هم اهل صبر و مقاومت بودند، گرسنگی، تشنگی، تهدید و تحریم و حتی جنگ چیزی نیست که بخواهد ما را از پای در بیاورد، هیچ یک ...

ماجرای طلسم شیخ بهایی در ساخت حرم امام رضا(ع)

 ماجرای طلسم شیخ بهایی در ساخت حرم امام رضا(ع)
2020-06-04T00:11:15+04:30
مرحوم شیخ بهایی به معماران و بناها گفته بود شما طبق این نقشه بسازید و به سردرهای ورودی و خروجی را دست نزنید تا من بعداً طرح‌ آنها را به شما بدهم ...

عمار تفتی و همکارانش، "راز طاهر" را برملا می‌کنند

 عمار تفتی و همکارانش، "راز طاهر" را برملا می‌کنند
2020-06-03T23:44:39+04:30
پخش سریال رادیویی "راز طاهر" از هفته آینده در رادیو نمایش آغاز می‌شود.

بهمن دان: چرا به خاطر بازی در "معمای شاه" پشیمان باشم؟/ مگر من نمی‌توانم از ایران بروم، گرین‌کارت بگیرم و به ملتم بخندم!/ ماجرای بریز و بپاش‌های سریال "شهرزاد"

 بهمن دان: چرا به خاطر بازی در "معمای شاه" پشیمان باشم؟/ مگر من نمی‌توانم از ایران بروم، گرین‌کارت بگیرم و به ملتم بخندم!/ ماجرای بریز و بپاش‌های سریال "شهرزاد"
2020-06-03T23:44:38+04:30
وقتی از "بهمن دان" بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون می‌پرسیم چرا نیستید؟ جواب‌های قابل توجهی می‌دهد. درباره سریال "معمای شاه" و نقش "ح...

تقدیر آیت‌الله نوری همدانی از زحمات طلاب جهادی در ایام کرونا

تقدیر آیت‌الله نوری همدانی از زحمات طلاب جهادی در ایام کرونا
2020-06-03T13:11:14+04:30
قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان در نامه‌ای از زحمات آیت الله اعرافی، طلاب جهادی و رئیس و اعضای شورای عالی حوزه در ایام کرونا تقدیر کرد.

نیاز اساسی به بازشناسی اندیشه تمدنی امام داریم / منظور امام خمینی (ره) از آزادی چیست؟

 نیاز اساسی به بازشناسی اندیشه تمدنی امام داریم / منظور امام خمینی (ره) از آزادی چیست؟
2020-06-03T13:17:56+04:30
عضو هیئت علمی پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی معتقد است آزادی در اندیشه امام خمینی (ره) با آن تعریفی که در اندیشه برخی احزاب و گروه‌ها نهفته است، تفاوت ...

میان «جوکر» و آشوب‌های آمریکا رابطه دیالکتیک برقرار است/ آمریکایی‌ها جوکر را داستان زندگی خودشان می‌دانند

 میان «جوکر» و آشوب‌های آمریکا رابطه دیالکتیک برقرار است/ آمریکایی‌ها جوکر را داستان زندگی خودشان می‌دانند
2020-06-03T13:17:56+04:30
قتل «جورج فلوید» صحنه خشونت‌بار سرکوب را به صورت عریان در ناخودآگاه توده‌های مردم آمریکا زنده کرد و توانست موجی ایجاد کند که منجر به یک چرخه بی‌پا...

مداحی میثم مطیعی ویژه ارتحال امام(ره)/ ای امام شهیدان خمینی

 مداحی میثم مطیعی ویژه ارتحال امام(ره)/ ای امام شهیدان خمینی
2020-06-03T13:04:36+04:30
صوت مداحی میثم مطیعی دربارۀ امام خمینی(ره) همزمان با سالروز ارتحال ایشان را می‌شنوید.

حاج‌آقا مجتبی‌تهرانی: امام خمینی شعبه‌ای از نور حسینی است

 حاج‌آقا مجتبی‌تهرانی: امام خمینی شعبه‌ای از نور حسینی است
2020-06-03T13:04:36+04:30
مگر توانستند حبّ امام حسین(ع) را از دل‌ها بیرون بکشند؟ امروز می‌خواهند حرکت امام خمینی(ره) را کور کنند اما باز هم کور خواندند.

«از قنات ملک»، روایتی از سردار سلیمانی از زبان هم ولایتی‌ها

 «از قنات ملک»، روایتی از سردار سلیمانی از زبان هم ولایتی‌ها
2020-06-03T13:04:36+04:30
مستند «از قنات ملک» حاصل تلاش گروه مستند روایت فتح است که با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی تهیه شده است.

خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|وصیت امام در لحظات آخر

 خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|وصیت امام در لحظات آخر
2020-06-03T13:04:36+04:30
مقام معظّم رهبری فرمودند: به نظر من همین وصیت سی صفحه‌ای امام در همین چند جمله می‌تواند خلاصه شود؛ اگر با هم باشید هیچ کسی نمی‌تواند به شما آسیب برساند.

رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» برگزار می‌شود/۱۱۰ روز روایت مردمی از وصایای شهدا

رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» برگزار می‌شود/۱۱۰ روز روایت مردمی از وصایای شهدا
2020-06-03T08:57:54+04:30
حجت‌الاسلام ارزانی از برگزاری رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» با محور گرامیداشت مقام شهدا و روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و ...

باید بر سر مسئولینی که به فقر و فساد و تبعیض دامن زده‌اند فریاد بلند زد

باید بر سر مسئولینی که به فقر و فساد و تبعیض دامن زده‌اند فریاد بلند زد
2020-06-02T20:11:14+04:30
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما در این سازمان حلقه واسطی برای رساندن صدا و مطالبات مردم در خصوص فقر و تبعیض و فسا...

حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم+ عکس

 حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم+ عکس
2020-06-02T18:44:32+04:30
نشست صمیمانه عوامل سریال بچه‌مهندس با حضور تهیه‌کننده، کارگردان و جمعی از بازیگران این سریال در خبرگزاری تسنیم در حال برگزاری است.

حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم + عکس

 حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم + عکس
2020-06-02T18:04:36+04:30
نشست صمیمانه عوامل سریال بچه‌مهندس با حضور تهیه‌کننده، کارگردان و جمعی از بازیگران این سریال در خبرگزاری تسنیم در حال برگزاری است.

دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه برگزار شد

دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه برگزار شد
2020-06-02T17:04:33+04:30
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از برگزاری دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه با حضور هیئت امنای بقاع متبرکه ۱۸ استان کشور در مشهد مقدس خبر داد.

توزیع ۳۴ میلیون وعده غذایی توسط هیأت‌های مذهبی میان نیازمندان

توزیع ۳۴ میلیون وعده غذایی توسط هیأت‌های مذهبی میان نیازمندان
2020-06-02T17:04:33+04:30
مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر گفت:هزار و ۶۶ هیأت‌ مذهبی در قالب پویش «علی یاوران» ۳۴ میلیون و ۵۹۲ هزار وعده غذایی در ماه مبارک رمضان میان نیازمن...

سازمان تبلیغات حلقه واسط مطالبات مردم درخصوص فقر،تبعیض و فساد است

سازمان تبلیغات حلقه واسط مطالبات مردم درخصوص فقر،تبعیض و فساد است
2020-06-02T15:31:11+04:30
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما در این سازمان حلقه واسطی برای رساندن صدا و مطالبات مردم در خصوص فقر و تبعیض و فسا...

حضور و تجلیل از عوامل سریال بچه مهندس در خبرگزاری تسنیم + عکس

 حضور و تجلیل از عوامل سریال بچه مهندس در خبرگزاری تسنیم + عکس
2020-06-02T14:58:01+04:30
نشست صمیمانه عوامل سریال بچه مهندس با حضور تهیه کننده، کارگردان و جمعی از بازیگران این سریال در باشگاه خبرنگاران پویا( تسنیم)برگزار شد.

مواجهه با «خود» در قرنطینه کرونایی/ وقتی که ویروسِ میلی‌گرمی فرصت «خودنمایی» را از بشر گرفت!

 مواجهه با «خود» در قرنطینه کرونایی/ وقتی که ویروسِ میلی‌گرمی فرصت «خودنمایی» را از بشر گرفت!
2020-06-02T14:44:35+04:30
میثم شاه‌بابایی در حال ساخت فیلم مستندی است که از دریچه تنهایی و مواجهه با «خود» در روزهای قرنطینه به کرونا نگاه کرده است.

احتمال برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس/ ارشاد زیرساخت فعالیت دیجیتالی را فراهم کند

 احتمال برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس/ ارشاد زیرساخت فعالیت دیجیتالی را فراهم کند
2020-06-02T14:31:16+04:30
رئیس هیئت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس از احتمال برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به صورت مجازی خبر داد و گفت: در صورتیکه نتوان نمایشگاه را به مانند سال‌ه...

از دهلی تا تهران؛ فارسی‌زبانان از ابراهیم زمان گفتند/ چه عاشقانه سرود انقلاب انسان را

 از دهلی تا تهران؛ فارسی‌زبانان از ابراهیم زمان گفتند/ چه عاشقانه سرود انقلاب انسان را
2020-06-02T14:31:16+04:30
جمعی از اهالی فرهنگ و ادب از کشورهای مختلف ایران، هندوستان و پاکستان همزمان با سالروز رحلت امام خمینی(ره) به تبیین بخش‌هایی از شخصیت وجودی ایشان پرداختند.

کتاب «درآمدی بر حکمرانی فضای مجازی» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر حکمرانی فضای مجازی» منتشر شد
2020-06-02T13:31:11+04:30
کتاب «درآمدی بر حکمرانی فضای مجازی» به همت مرکز ملی فضای مجازی و هسته خط‌مشی فضای مجازی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منتشر شد.

شورای علمی کنفرانس سیاست‌گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی منصوب شدند

شورای علمی کنفرانس سیاست‌گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی منصوب شدند
2020-06-02T13:17:51+04:30
دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی در احکام جداگانه‌ای اعضای شورای علمی نخستین کنفرانس سیاست‌گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی را منصوب کرد.

مستند «۴۰ سالِ راکی» دیجیتالی پخش می‌شود

 مستند «۴۰ سالِ راکی» دیجیتالی پخش می‌شود
2020-06-02T12:17:56+04:30
مستند سیلوستر استالونه با عنوان «۴۰ سالِ راکی» به صورت دیجیتال پخش می‌شود.فیلم با روایت استالونه دارای تصاویر و صحنه‌هایی است که برای اولین بار پخ...

خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|"معلّم اخلاق"

 خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|"معلّم اخلاق"
2020-06-02T12:17:55+04:30
شبی در خدمت امام بودیم، از ایشان پرسیدم "نظر شما نسبت به فلان‌کس که نمی‌‌خواهم اسم بیاورم چیست؟"، امام تأملی کردند و گفتند "نمی‌شناسم"، ...

سایه اقتصادِ بدون فرهنگ بر آگهی‌های غرب‌زده تلویزیون/ بیزینسِ بازیگران با تبلیغات صداوسیما

 سایه اقتصادِ بدون فرهنگ بر آگهی‌های غرب‌زده تلویزیون/ بیزینسِ بازیگران با تبلیغات صداوسیما
2020-06-02T11:51:15+04:30
وقتی در مقامِ اپوزیسیون قرار می‌گیرند تلویزیون جای کار کردن نیست اما زمانِ تبلیغات و پول گرفتن می‌شود تلویزیون بهترین جاست.

نهضت امام خمینی(ره) معادلات جهانی را به نفع مستضعفان تغییر داد

نهضت امام خمینی(ره) معادلات جهانی را به نفع مستضعفان تغییر داد
2020-06-02T11:04:32+04:30
نهضت امام خمینی(ره) ثابت کرد نهاد مرجعیت دینی در صورتی که مسئولیت‌های رسالت مند خود را بر دوش کشد، معادلات جهانی را به نفع مستضعفان تغییر خواهد داد و دست مست...

مستند جدید «بروس لی» روایتی از مبارزه با نژاد پرستی هالیوود

 مستند جدید «بروس لی» روایتی از مبارزه با نژاد پرستی هالیوود
2020-06-02T11:11:14+04:30
«ESPN» مستندی با عنوان «آب باش» تولید کرده که بر زندگی و فلسفه «بروس لی» که موانع نژادی هالیوود را درهم شکست، تمرکز دارد.

رضا یزدانی ترانه «تیغ و ترمه» را منتشر کرد

 رضا یزدانی ترانه «تیغ و ترمه» را منتشر کرد
2020-06-02T11:11:14+04:30
ترانه فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» با صدای رضا یزدانی توسط وی منتشر شد.