میرنیوز

یامین پور: نخل و نارنج معجزه زندگی‌ام بود / دانشجوی انقلابی باید آثار شهید مطهری را بخواند

 یامین پور: نخل و نارنج معجزه زندگی‌ام بود / دانشجوی انقلابی باید آثار شهید مطهری را بخواند 2020-03-17T09:53:01+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در این روزها که به ناچار برای مبارزه و شکست ویروس کرونا در خانه هستیم مطالعه از بهترین گزینه‌های موجود شمرده می‌شود..

از همین رو به سراغ گپ و گفت مجازی نویسنده‌ها رفتیم، در ادامه گفت‌و‌گوی وحید یامین‌پور را پیرامون کتاب جدیدش "ارتداد" و همینطور "نخل و نارنج"  را می‌خوانیم :

*سوژه نخل و نارنج از کجا آمد؟

این سوژه در درون من متولد شد، شاید باورتان نشود اما نمی‌توانستم ننویسم شبها خوابم نمی‌برد و ساعت‌ها می‌نوشتم و تا نمی‌نوشتم به آرامش نمی‌رسیدم ولی واقعیت این است که زمانی که می‌نوشتم فکر نمی‌کردم این کتاب همچین جریانی را ایجاد کند و تا این حد فروش داشته باشد صادقانه عرض کنم که به جناب آقای حسنی مدیر انتشارات جمکران که از دوستان من هستند گفتم که اگر کارشناسان ادبیات شما گفتند که این کتاب با استقبال مخاطب مواجه نمی‌شود از تو خواهش می‌کنم که این کتاب را چاپ نکن و نهایتا یک چاپ انجام می‌دهیم و من در گوشه‌ای از کتابخانه‌ام می‌گذارم اما به برکت شیخ اعظم استقبال در حدی بود که من متصور نبودم و کتاب "نخل و نارنج" معجزه زندگی من بود.

*بعضی‌ها معتقد هستند که شما به خاطر چهره بودن و به این خاطر که در بین مردم شناخته شده هستید باعث شده که کتاب "نخل و نارنج" تا این حد فروش داشته باشد، نظر شخص شما چیست ؟

من این موضوع را تا حدی قبول ندارم به این خاطر که این موضوع بر خیلی از افرادی که شناخته شده بودند صدق نمی‌کند و کتابی که منتشر کردند فروش آنچنانی نداشته است و مسئله بعد اینکه مخاطب کتاب، کتاب را ارزیابی می‌کند و مطمئناً اگر آن اثر به دل مخاطب نشیند کتاب فروش بالایی نخواهد داشت در اینستاگرام و صفحات مجازی بالای 2 هزار یادداشت در مورد "نخل و نارنج" نوشته شده است و این نشان از ارزیابی مخاطب دارد ، نظر من این است که کتاب "نخل و نارنج" به خاطر جذابیت زندگی و معنویت زندگی شیخ انصاری مورد توجه قرار گرفت و گرنه بنده همچنان خودم را تازه کار می‌دانم.

*در مورد کتاب "ارتداد" چطور؟ آیا شناخته شده بودن شما و کتاب "نخل و نارنج" بر فروشش تأثیر داشته است ؟

بله قطعاً تاثیر داشته است و نمی‌توان تأثیرش را انکار کرد چراکه بسیاری از مخاطبان کتاب "ارتداد" کسانی هستند که کتاب "نخل و نارنج" را خوانده‌اند و کتاب را دوست داشتند و حالا منتظر بودند که ببینند آیا این اثر می تواند مثل همان اثر "نخل و نارنج" برایشان جذابیت و گیرایی را داشته باشد یا خیر، مسلماً نمی‌توان نقش کتاب "نخل و نارنج" و شناخته بودن بنده به عنوان نویسنده  آن کتاب را نادیده گرفت.

*درمورد کتاب "ماجرای فکر آوینی" چطور با اینکه این اثر رمان و یا داستان نیست و کتاب تخصصی بوده است اما با اقبال خوبی از طرف مخاطب مواجه شد ، این را چطور ارزیابی می‌کنید؟

کتاب "ماجرای فکر آوینی" چون پاسخ یک نیاز بود اقبال داشت و بازهم مخاطب باعث شد که بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد، کتاب "ماجرای فکر آوینی" برای بنده کتاب بسیار مهمی است ، سالها دوستان جوان من از من می‌پرسیدند که ما باید مطالعه را از کجا شروع کنیم؟ نسبت خودمون در تاریخ را چطور بفهمیم؟ غرب شناسی و مکاتب سیاسی و تمدن‌ها را چطور مطالعه کنیم؟ بنده بر اساس فکر آوینی این مباحث را تدریس کردم که این درس گفتارها تبدیل به کتاب شده است و البته این کتاب تماماً چیزی نیست که من درس می‌دادیم چرا که برای ویراستاری‌اش بسیار زحمت کشیده شده است. من اولویت اولم برای توصیه به جوانانی که می‌خواهند وارد فضای مطالعات شوند بخصوص دانشجویان، خواندن کتاب "ماجرای فکر آوینی" است و بسیار برای نسل جدید راهگشا است.

*به نظر شما شناخت خود آوینی و خواندن آثارش چقدر تأثیرگذار است؟

کتاب "ماجرای فکر آوینی" این‌ویژگی را دارد که در کنار این که یکسری اطلاعات می‌دهد و جواب سوالات ذهنی را می‌دهد، مخاطب را بیشتر تشنه می‌کند که به خواندن کتابهای بیشتر و اطلاعت بیشتر روی بیاورد که البته این خاصیت عالم علم است که برای بیشتر دانستن تشنه‌تر خواهیم شد. من عمداً در کتاب "ماجرای فکر آوینی" کتاب معرفی کرده‌ام ، گاهاً نویسنده معرفی کرده‌ام که مخاطب به سمت کتاب جدید و مطالب جدید روی بیاورد. هچنین یک سیر مطالعاتی از آثار شهید آوینی معرفی کردم.

*شما به عنوان یک فعال رسانه‌ای و فرهنگی چطور مطالعه می‌کنید و چه کتابهایی و چقدر از زمان در روز را به مطالعه اختصاص می‌دهید؟

متفاوت است. مقداری از مطالعات من مربوط به حوزه‌ای است که درس می‌دهم، من اصول فقه ، اصول جزا و ... تدریس می‌کنم و یک سری مطالعات در این خصوص انجام می‌دهم که البته زمان زیادی از من نمی‌گیرد چرا که 10 سال است که در این حوزه تدریس می‌کنم. مگر اینکه مسئله جدیدی باشد که نیاز به مطالعه بیشتر داشته باشد، یک قسمت از مطالعه من هم مربوط به ادبیات داستانی و رمان مربوط می‌شود که از دوران نوجوانی بنده به ادبیات داستانی علاقه بسیاری داشتم و کتابهای مثل "سینوهه" و "تولستوی" را از همان دوران دبیرستان مطالعه کرده‌ام و هنوز هم وقت‌هایی که انرژی لازم را برای مطالعه کتابهای علمی ندارم به مطالعه ادبیات داستانی اختصاص می‌دهم. البته که مطالعه خاطرات چه در‌حوزه انقلاب و چه در حوزه دفاع مقدس از علاقه مندی‌هایم است و بسیار توصیه می‌کنم که جوانان این خاطرات را مطالعه کنند. چرا که بسیار آگاهی دهنده در حوزه‌های مختلف است، زمان‌هایی که انرژی لازم را دارم به مطالعه در حوزه ‌جامعه شناختی و فلسفه اختصاص می‌دهم.

*برای دانشجویان چه سیر مطالعاتی را پیشنهاد می‌کنید؟

به نظر بنده یکسری شخصیت‌ها هستند که دانشجوی ایرانی علی الخصوص انقلابی نمی‌تواند از این ها به راحتی گذر کند، یکی از این اشخاص شهید مطهری است که با وجود گذشتن 40 سال از شهادت ایشان اما سیر مطالعاتی کتاب‌ها و آثار ایشان بسیار مهم است و باید خوانده شود.

  شهید مطهری 70 اثر دارند که به نظرم حداقل 30 اثر را باید جوانها مطالعه کرده باشند، اگر در گوگل یک سرچ ساده در مورد سیر مطالعاتی کتابهای مطهری کنند کلاس‌های بی‌شماری را پیدا می‌کنند، البته ممکن است که ترتیب این سیر متفاوت باشد اما مهم نیست، مهم خواندن این آثار  است؛ بعد از شهید مطهری بنده آثار شهید آوینی را خیلی پیشنهاد می‌کنم، من در کتاب "ماجرای فکر شهید آوینی" گذری به کتاب‌های شهید مطهری و شریعتی تا آنجا که کتاب مجال می‌داده است انجام دادم که به نظرم باید دانشجویان توجه ویژه‌ای به این شخصیت‌ها داشته باشند، مطالعه تاریخ معاصر و تاریخ تمدن ها را هم به دانشجویان بسیار توصیه می‌کنم.مثل کتاب‌های آقای حقانی به نظرم کتاب‌های مفیدی در این حوزه هستند.

*با توجه به اینکه کتاب "ارتداد" از چاپ بالایی خورده ا‌ست و حتی در رونمایی استقبال زیادی از این کتاب شد، بفرمایید که سوژه  این اثر چطور برایتان متولد شد؟

یکی از کارهایی که بنده انجام می‌دهم سخنرانی برای جوانان و دانشجویان است در این سخنرانیها همیشه جوانان یک حفره‌ای برای دانستن تاریخ داشتند و من همیشه یک سوال می‌پرسیدم که اگر انقلاب اسلامی نبود ما چه چیزی را از دست می‌دادیم و‌ چه چیزی را به دست می آوردیم و این جرقه‌ای برای سوژه این کتاب بود، البته "ارتداد" قبل از "نخل و نارنج" در ذهن من بود و من با چند انتشاراتی صحبت کردم که یک نویسنده زبر دست به بنده معرفی کنید تا سوژه را به آن بدهم و کمکش کنم تا داستان را بنویسد و با چند نویسنده هم صحبت کردم و همه از سوژه استقبال می‌کردند اما این کار را انجام نمی‌دادند.

در آخر کتاب "نخل و نارنج" هنوز به چاپ نرسیده بود که من نوشتن "ارتداد" را شروع کردم البته که آن زمان اسمش ارتداد نبود و "شکل دیگر حادثه" گذاشته بودم اما سعید سعادت که در نمونه خوانی‌ها به من کمک بسیاری می‌کرد اسم "ارتداد" را رویش گذاشت و این اسم ماند، من تا 6 ماه پیوسته کتاب "ارتداد" را می‌نوشتم که ناگهان در تیرماه امسال حس کردم که دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم در حالی که 70 درصد کتاب را‌ نوشته بودم ولی حس کردم که اثر به بن بست رسیده و نمی‌توانستم سوژه را کامل کنم در نتیجه ورق‌ها را در کمد گذاشتم و سه ماه به نوشتن ادامه ندادم بعد از سه ماه دوباره به ورق‌ها روی آوردم و کتاب را یکساله تمام کردم.

بعد از آن مطمئن نبودم که با استقبال مواجه شود به همین دلیل به چند نفر از دوستان و رمان نویسان معروف نشان دادم و آن‌ها خیالم را راحت کردند. البته این کتاب می توانست به جای 250 صفحه 700 صفحه باشد اما من از سوختن سوژه می‌ترسیدم در نتیجه بهتر دانستم که کتاب منتشر شود و بعد ها اگر لازم بود کتاب جلد دومی داشته باشد.

*کتاب جدیدی هم در راه دارید؟

بله یک سفرنامه که این سفرنامه مربوط به می 2016 می‌شود که من یک سفر به ژاپن به دعوت موزه صلح هیروشیما برای شرکت در سالگرد حمله اتمی داشتم، البته که ما یک گروه بودیم و حبیب احمدزاده، پرویز پرستویی، مازیار میری و چند نفر دیگر از جانبازان شیمیای ما دعوت شده بودند. من با توجه به علاقه زیادی که به دیدن ژاپن به خاطر تمام تعریفاتی که در 30 سال عمرم شنیده بودم و مقایساتی که انجام می‌شد تمام مدت این سفر را یادداشت کردم و وقتی به تهران برگشتم نصف این سفر را تدوین کردم ولی هیچ زمانی آن‌ها را منتشر نکردم تا امسال که دوستان امیرکبیر که از این سفرنامه مطلع بودند اصرار کردند و کمک کردند که نیمه دوم آن هم تدوین بشود، که ان شالله به نمایشگاه برسد.

کتاب دیگری هم با موضوع "درس گفتارهای رسانه" که در کلاس‌ها و به صورت انتقادی در موسسه طلوع تدریس کرده‌ایم، در حال تدوین است و آقای دکتر سلیمانی بر روی این اثر کار می‌کند تا بتوان به عنوان یک درسنامه مطالعات رسانه ارائه کنیم مخصوصاً برای کسانی که دانشجوی ارتباطات نیستند اما می‌خواهند در این حوزه مطالعاتی داشته باشند؛ پدیدار شناسی و قدرت و رسانه و شبکه‌های اطلاعاتی و امثالهم.امیدوارم که این کتاب هم به نمایشگاه برسد. و کاری دیگر هم  با انتشارات سوره مهر هم کتاب صوتی  داده‌ایم و آن هم خواندن دو جلد کتاب سه دیدار نادر ابراهیمی است و دوستان سوره مهر آهنگ سازی کردند و روی صوت گذاشته‌اند که انشالله به زودی منتشر می‌شود.

*چند کتاب که دوست دارید بخوانیم را معرفی کنید؟

یک سری کتاب مشهور تاریخی داریم مثل "خوشه‌های خشم" اثر "جان استاین بک" که کتاب خیلی خوبی است ، ادبیات روسیه مثل "چخوف"، "داستایوسفکی" را بخوانند مثل "جنایات و مکافات"، برادران کارامازوف ، داستان‌های کوتاه تولستوی که کتابهای بسیار خوبی هستند، ادبیات آمریکا هم همینطور کتابهای جذابی دارند مثلا "ناتور دشت" برای شناخت جامعه شناختی آمریکایی ها خیلی مفید هست. در ایران هم دو‌ نوع کتاب معرفی می‌کنم که یکی از آنها متون کهن هستند و خواهش می‌کنم از متون کهن دست برندارند، "فیه مافیه" و "تذکره اولیا عطار" را دوستان بخوانند و دوم کتابهای معاصر هستند که من کتابهای "نادر ابراهیمی" و "جلال آل احمد" را بسیار می‌پسندم و دوست دارم و در این میان آتش بدون دود را باید همه بخوانند. کتابهای قدیمی "مصطفی مستور" و بعضاً "رضا امیرخانی" را هم می‌پسندم.

*به نظر شما برای نوشتن باید چه کارهایی و یا چه مطالعاتی انجام بدهیم؟

برای نوشتن باید زیاد خواند، برای روانی قلم باید مطالعه داشت. هرچه بیشتر بخوانیم دایره لغات بیشتری خواهیم داشت. نویسندگان متفاوتند آنهایی که با قلم رقصانی مخاطب جذب می‌کنند در مقابل نویسندگانی که با معنی و و مفهوم مخاطب جذب می‌کنند و این تفاوت در نویسندگان است و در آخر هر چه چاه را بیشتر بکنیم به آب زلال تری دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)