میرنیوز
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مبین متولد سال 1347 در تبریز، از اعضای انجمن نجات است که در سن 28 سالگی از طریق رادیو مجاهد با سازمان مجاهدین خلق آشنا میشود و انگیزههای اجتماعی و همچنین نارضایتیهای شغلی، او را به عضویت در این سازمان سوق میدهد.
او که اکنون 18 سال است از اسارت این سازمان رها شده، در مراسم اکران مستند "از تیرانا تا تهران" گفت: برحسب انگیزههایی که داشتم در سال 1375 به ترکیه رفتم و در آنجا به مسئولین سازمان متصل شدم؛ سپس به اردن و بعد از آن هم به عراق رفتیم. موضعگیری من با سازمان از زمانی آغاز شد که متوجه شدم باید تا پایان عمر در آنجا بمانیم، زیرا قبل از عضویت، کسی این مسئله را به ما نگفته بود.
وی افزود: در مهر ماه سال 1376، بعد از اعتصاب 3 روزه غذا در سلول انفرادی زندان اشرف به مدت 6 ماه حبس شدم و شکنجههای روحی و جسمی بسیاری را تحمل کردم تا اینکه در اسفند همان سال مرا به صورت مشروط آزاد کردند. از طرفی برای آنکه بتوانم خانواده را از وضعیت خود مطلع کنم وارد فعالیتهای هنری سازمان شدم و ترانههای آذری خواندم. در سال 1382 یک نفر از تبریز که چهره مرا در ماهواره دیده و شناخته بود، خبر زنده بودنم را به خانواده رسانده بود.
این عضو جدا شده از منافقین با اشاره به حضور یک هفتهای خانوادهاش در زندان اشرف برای ملاقات اظهار داشت: من نمیتوانستم به خانواده بگویم که از روی اجبار در سازمان ماندهام، زیرا آنها مرا میکشتند. بعد از حمله آمریکا به عراق و بعد از دستگیری مریم رجوی، درب سازمان به روی اعضا باز شد و من توانستم از آنها جدا شوم. نیروهای ائتلاف و آمریکایی یک مقر برای نجاتیافتگان ساخته بودند که من 15 ماه در آنجا ماندم. در این مقر هم اجازه خروج نداشتیم، اما توانستم از طریق تماس ماهوارهای با خانواده صحبت کنم و در نهایت در شهریور سال 1384 از طریق صلیب سرخ 13 نفر به ایران منتقل شدیم و سرفصل جدید زندگی من از همان زمان شروع شد.
مبین که بعد از بازگشت به ایران تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران ادامه داده و اکنون 2 فرزند پسر دارد، درباره عهد خود با دوستان اسیرش در فرقه مجاهدین خلق گفت: قرار ما این بود که برای آزادی همدیگر کمک کنیم، لذا از همان سال 1384، فریادهای حقوق بشری خود را در همه جا سر میدهم. همچنین در انجمن نجات مقالات افشاگرانه علیه سازمان نوشتیم و توانستیم چند اسیر سازمان از خطه آذربایجان شرقی را نجات دهیم.
مبین با بیان اینکه در حال حاضر سازمان مجاهدین خلق دچار دگردیسی شده است و ما اعضایش را گرفتار و اسیر مینامیم، تاکید کرد: حقوق بشر به معنای واقعی در این سازمان نقض میشود. یک محرک بیرونی مانند خانواده میتواند ناجی 2 هزار اسیر سازمان باشد و این فرقه از هم گسسته شود.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
بهترین دعاها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنیصدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفتوگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبتهای امام دست نزد!
ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
«کتاب قانون» هر شب پخش میشود
بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
چگونه امام زمان(ع) پس از قرنها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابیگری سیاسی باشد
روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
زودبرگرد بابای مهربون دنیا
پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقشهای مکمل بود
شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت بهسوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
عکسهای جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصلهای جدید
صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
شهرک غزالی میزبان کدام پروژهها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
مهدویت و آخرالزمان یکی از جذابترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
ویژگیهای نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شدهاند
پردیس افکاری درگذشت
«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
استفتاء از امام خامنهای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
سیمای امام زمان در سورۀ بقره