میرنیوز

سهم هنرمندان از بودجه جشنواره موسیقی نواحی چقدر است؟ / شگفتی کرمانی‌ها

 سهم هنرمندان از بودجه جشنواره موسیقی نواحی چقدر است؟ / شگفتی کرمانی‌ها 2022-11-16T10:52:11+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی با حواشی بسیاری در گرگان کار خود را آغاز کرده است. جشنواره‌ای که قرار بود در کرمان برگزار شود، اما در دقیقه 90 به سمت گرگان تغییر مسیر داد. این تغییرات در حالی رخ داد که مدیرکل ارشاد استانِ کرمان از برگزاریِ جشنواره موسیقی نواحی در این استان و در اردیبهشتِ سال 1402 خبر داده بود.

جشنواره موسیقی نواحی , جشنواره های موسیقی , جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر , سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ,

بحث جابه‌جایی جشنواره موسیقی نواحی به هیچ عنوان مطرح نیست

محسن روحی مدیرکل ارشاد استان کرمان روز شنبه 21 آبان 1401 در نشستی خبری گفته بود که؛ بحث جابه جایی جشنواره موسیقی نواحی به هیچ عنوان مطرح نیست و جلسه سیاستگذاری این جشنواره برگزار شده است اما زمان برگزاری جشنواره در آبان و همزمانی با فصل سرما زمان مناسبی نیست.

روحی در جای دیگری گفته بود: سال آینده جشنواره در کرمان برگزار می‌شود و به دلیل اینکه این فصل برای برگزاری جشنواره در کرمان مناسب نبود تصمیم به برگزاری جشنواره در اردیبهشت ماه گرفتیم و مسلماً در سال 1402 جشنواره موسیقی نواحی در کرمان برگزار می‌شود.
با توجه به اینکه تالار مرکزی شهر کرمان بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد زمینه‌های افزایش کیفیت جشنواره نیز مهیا می‌شود.

تنها یک روز پس از صحبت‌های مدیرکل ارشاد استان کرمان، خبر آمد که پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در استان گلستان و شهر گرگان برگزار می‌شود.

جشنواره موسیقی نواحی , جشنواره های موسیقی , جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر , سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ,

کرمانی‌ها از تغییر محل برگزاری جشنواره شگفت‌زده‌اند / جشنواره موسیقی نواحی هرگز در جایی به جر کرمان برگزار نشده بود

پیروز ارجمند آهنگساز و نوازنده سنتور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: جشنواره موسیقی نواحی حدود 25 سال پیش در کرمان کار خود را آغاز کرد که دبیرش در دوره‌های نخست محمدرضا درویشی بود. درخشان‌ترین دوره‌های این جشنواره هم مربوط به زمانی بود که درویشی دبیر جشنواره بود. در همان سال‌ها هم رئیس انجمن موسیقیِ استان کرمان سعادت ارجمند بود.

ارجمند که در سابقه‌ی حضور در سِمتِ مدیرکل دفتر موسیقی را هم در کارنامه دارد، تاکید می‌کند: زمانی که من به وزارت ارشاد آمدم، برگزاریِ جشنواره موسیقی نواحی برای چند سال متوقف شده بود. در آن سال تفاهم‌نامه‌ای بین علی جنتی و علیرضا رزم حسینی استاندار وقت کرمان امضا کردیم تا این جشنواره برای دوره‌ای سه ساله در کرمان برگزار شود.

این آهنگساز می‌گوید: سال گذشته در جشنواره موسیقی نواحی و هنگام برگزاری اختتامیه محمود شالویی که آن زمان معاون هنری وزیر ارشاد بود، رسما اعلام کردند که دبیرخانه دائمیِ جشنواره موسیقی نواحی در کرمان تاسیس می‌شود و جشنواره برای همیشه در کرمان برگزار خواهد شد. برهمین اساس هم پیش‌نویسی برای اساسنامه جشنواره موسیقی نواحی تهیه شد.

وی ادامه می‌دهد:‌ طبق روال قرار بود جشنواره امسال در آبان‌ماه در کرمان برگزار شود. دو روز پیش مدیرکل ارشاد اعلام کرد که جشنواره در اردیبهشت ماه در کرمان برگزار می‌شود. اما در عین ناباوری خبر آمد که جشنواره در گرگان برگزار خواهد شد! گویا مدیرکل ارشاد استان کرمان هم خبر نداشته که جشنواره در کرمان برگزار نخواهد شد.

ارجمند تاکید می‌کند: اهالی هنر در استان کرمان به شدت از این تصمیمِ مسئولان وزارت ارشاد شگفت زده‌اند! اینکه گفته شده که تالار مرکزی کرمان آماده نیست؛ بهانه است. در گذشته هم این جشنواره در فصل‌های پاییز در کرمان برگزار می‌شد. همین سال گذشته  جشنواره موسیقی نواحی در باغ موزه وزیری کرمان در فضای باز و در همین فصلِ پاییز برگزار شد و همین الان هم هوای کرمان ایده‌آل است و امکان برگزاری رویدادهای هنری وجود دارد.

این آهنگسازمی‌گوید: البته اگر بنا بر برگزاری این رویداد در جایی به جز فضای باز بود، باید بگویم که استان کرمان سالن‌های دیگری هم دارد و می‌شد جشنواره را در آن سالن‌ها برگزار کرد. البته ایده‌آل این بود که تالار مرکزی افتتاح شود و این تالار به عنوان کاخ جشنواره معرفی شود.

ارجمند ادامه می‌دهد:‌ جشنواره موسیقی نواحی ایران در هیچ دوره‌ای نه در تهران و نه در هیچ شهر دیگری به جز کرمان برگزار نشده است. جابه‌جایی محل برگزاری جشنواره از کرمان به استان دیگری، خلاف، قاعده و اخلاق و قانون است. این جشنواره در کرمان شکل گرفته و علاقه و همیتی وصف‌نشدنی در کرمان برای برگزاری این جشنواره وجود دارد. این نوع رفتار موجب ایجاد پایه‌های بی‌اعتمادی مردم به وزارت ارشاد می‌شود.

به هر روی باید منتظر ماند و دید که آیا باز هم جشنواره به کرمان برخواهد گشت یا خیر؟ آیا دوره بعدیِ جشنواره در اردیبهشت 1401 در کرمان برگزار خواهد شد و وعده مسئولان کرمانی محقق می‌شود یا خیر.

جشنواره موسیقی نواحی , جشنواره های موسیقی , جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر , سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ,

شرحی بر عنوان جشنواره پانزدهم

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی با عنوانِ «ایران فرهنگی، سنت‌های قومی در گفتمان‌های موسیقایی جهان اسلام» برگزار خواهد شد.

محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره موسیقی نواحی در تشریح این عنوان می‌گوید: عنوان جشنواره امسال؛ «ایران فرهنگی، سنت‌های قومی در گفتمان‌های موسیقایی جهان اسلام» است که از نظر من یک ضرورت فرهنگ موسیقایی است و ما را به تاریخ و فرهنگ‌مان وابسته می‌کند. تاریخ و فرهنگی که در گستره‌ی ایران فرهنگی است و بیشتر مربوط به کشورهای شرق ایران است.

مرآتی ادامه می‌دهد:‌ از طرفی خود این موضوع فرصتی است تا این سنت‌های قومی که در ایران رنگ‌آمیزی متفاوتی دارند و با کشورهای اطراف هم در تماس هستند؛ با وحدت موسیقایی و دوستی و صلحی که بین فرهنگ‌ها برقرار است؛ بدون مرزهای سیاسی در یک پیمان دوستی و فرهنگی، زیر چتر بزرگی به اسم چتر جهان اسلام در این جشنواره ظهور پیدا کنند.

دبیرجشنواره موسیقی نواحی تاکید می‌کند: ما دو کلید واژه اساسی داریم؛ یکی ایران فرهنگی که ما را به تاریخ و گذشته‌مان که در صلح و دوستی بوده سوق می‌دهد؛ صلح و دوستی که بی‌نیاز از هرگونه برتری جوییِ کشوری نسبت به کشوری دیگر بوده است. دومین کلیدواژه اصلی ما چتر فرهنگی جهان اسلام است که باعث تنوع موسیقایی زیادی شده است.

جشنواره موسیقی نواحی , جشنواره های موسیقی , جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر , سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ,

هنرمندان حاضر در جشنواره چگونه انتخاب شده‌اند

دبیر جشنواره موسیقی نواحی شیوه انتخاب هنرمندان برای حضور در پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی را اینگونه شرح می‌دهد:‌ ما فراخوان جشنواره را براساس موضوع جشنواره و ایران فرهنگی منتشر کردیم. در این چند سال گذشته و در جشنواره سعی می‌کنیم رصد خلاقانه سنت‌های موسیقی در ایران و کشورهای اطراف را مدنظر داشته باشیم.
ژانر به خصوصی مدنظرمان نیست؛ چون این سنت‌های قومی ایستا نیستند و در حال تکمیل و تغییر هستند. به همین دلیل در جشنواره فقط نبوغِ هنرمندان برجسته‌ی حاضر در جشنواره را بررسی می‌کنیم.

به این ترتیب بخشی از هنرمندان حاضر در جشنواره از طریق فراخوان به جشنواره راه پیدا می‌کنند. بخش دیگری از انتخاب گروه‌های حاضر در جشنواره، به غیر آنانی که از طریق فراخوان به جشنواره راه می‌یابند؛ از طریق دعوت از استادان بزرگی است که شهرت ایرانی و جهانی دارند. در واقع به دنبال ایجاد پیوند میان پیشکسوتان و نسل جوان هستیم.

اولویت ما با هنرمندانی بوده که در فراخوان شرکت کرده‌اند. در فراخوان محدودیت سنی ما 30 سال به بالاست. بخشی که خارج از فراخوان است هم فقط مخصوصِ پیشکسوتان است. در این جشنواره بیش از 90 درصدِ حاضران در جشنواره، اولین بارشان است که در این جشنواره به اجرا می‌پردازند.

بنابراین تلاش کرده‌ایم که تناسب و تعادل بین پیشکسوتان و نسل‌های دیگر را رعایت کنیم.

جشنواره موسیقی نواحی , جشنواره های موسیقی , جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر , سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ,

حاشیه‌های بودجه جشنواره / چقدر از بودجه به جیبِ هنرمندان می‌رود

در دوره‌ی قبلی یعنی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، سفرِ زمینی هنرمندان موسیقی نواحی به کرمان حاشیه‌ساز شد. برخی از این هنرمندان برای حضور در جشنواره ساعت‌های زیادی را در اتوبوس مانده بودند تا خودشان را به کرمان برسانند. همین مسئله حاشیه‌های زیادی را برای جشنواره ایجاد کرد.
نکته جالب اینکه در همان دوره، مسئولان جشنواره جملگی با هواپیما به کرمان سفر کردند.
از طرفی مسئولان جشنواره در پاسخ به این انتقادها اعلام کرده بودند که برای هر هنرمند مبلغ 500 هزار تومان کمک هزینه سفر در نظر گرفته‌اند. اما آیا 500 هزار تومان برای هنرمندی که از تبریز به کرمان آمده، کافی بود!

حالا هم برخی از منتقدان جشنواره اعلام کرده‌اند که جشنواره‌ای که فقط 10 درصد از بودجه‌اش به هنرمندان می‌رسد، چه بهتر که برگزار نشود.

در پاسخ به این هجمه‌ها، امیرعباس ستایشگر مدیرعامل انجمن موسیقی ایران می‌گوید: در جشنواره‌ی امسال 50 درصد از هزینه‌های جشنواره مربوط به دستمزدی است که به هنرمندان موسیقی نواحی پرداخت می‌شود. حتی اگر موضوع هتل و پذیرایی را هم در نظر بگیریم که آنها هم خدمات رفاهی برای هنرمندانِ عزیز است؛ می‌توان گفت که حدود 70 درصد از بودجه جشنواره به طور مستقیم برای اهالی موسیقی و شرکت کنندگان در جشنواره هزینه می‌شود.

ستایشگر تاکید می‌کند: 30 درصدِ دیگرِ هزینه‌های هم زیرساختی‌ست. اجاره وسایل مورد نیاز، تیم‌های فیلمبرداری و صدابرداری، هزینه‌های ایاب و ذهابِ هنرمندان و...

به هر روی پانزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی تا اینجای کار حاشیه‌های زیادی داشته است. باید دید در روزهای آینده این جشنواره چگونه پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)